Om even wat serieuzere topic aan te maken, wou ik graag weten waarom sommige mensen helemaal weg zijn van Porsche. Wat is het, wat Porsche zo uniek maakt?
28 apr 2013 18:46
Dial_888
911 3.2 Carrera
Re: Wat maakt Porsche zo uniek?
Je forum naam is iig heel uniek......porche....
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
28 apr 2013 18:54
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Voor mij is dat het tijdloze design van de 911. Die vorm van die zogenaamde 'platgedrukte kever' vind ik zeer mooi. Alsook de geschiedenis er van.
28 apr 2013 19:01
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en II
Amsterdam
De combinatie van vorm, kwaliteit en sportiviteit en dan vergeet ik nog het geweldige geluid
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
28 apr 2013 19:31
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Voor mij niet zo zeer het merk Porsche, maar meer de 911. Dat heeft te maken met de vorm, het concept en het gevoel wat zo'n auto bij je losmaakt. Dat heb ik overigens bij meerdere auto's maar als kleine jongen overkwam het me gewoon.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
28 apr 2013 19:36
rob964.c4
964.c4
assendelft
ver boven de 200 schreef:
De combinatie van vorm, kwaliteit en sportiviteit en dan vergeet ik nog het geweldige geluid
en dat je een porsche gewoon dagelijks kan rijden
_________________________________________ remmen is angst
28 apr 2013 19:37
The Wolffman
eigenaar Hanzetechniek
harlingen
we hebben je gemist vandaag je zou je zelf even voorstellen begreep ik uit een ander topic
_________________________________________ het hebben van de zaak is ????
28 apr 2013 19:43
A-Line
LEEUWARDEN
De jeugd droom die in het echt nog veel leuker, mooier, indrukwekkender is. En zulk iets wil je niet meer missen.
Tja......en Porsche..... Voor mij is het een jongensdroom! Iets waar je jaren voor spaart en dan na zoveel jaren eindelijk in kunt zitten. Het design.. zijn mooie heupen een gestroomlijnde neus.... Een practische auto waar je elke dag in kunt rijden, maar waar je ook mee op het circuit kan of de mooie Route des Grandes Alpes kunt rijden... Het merk Porsche....nog steeds speciaal en exclusief met een mooie geschiedenis! Natuurlijk het geluid
Zie dit filmpje iedereen herkent zich hier wel in!
Gr!
29 apr 2013 15:46
Apolo2
Boxster Spyder '10
Wat Porsche voor mij uniek maakt tov andere sportwagenfabrikanten of sportwagens: relatief bescheiden uiterlijk, herkenbaar niet alleen door vormgeving maar ook door de 6 cilinder boxer motoren, techniek die ruimschoots tegen zijn taak is opgewassen en daardoor ook prima hobbymatig op het circuit voldoet of gewoon lang meegaat. Maar vooral gewoon de mythe, ik zag als kleine jongen geen "straat" Ferrari of Lambo in de woestijn, in ralley's en op het circuit, zeer begeerlijk maar omgeven door een waas van onbereikbaarheid en daardoor wellicht minder bemind. Working class vs upper class, purpose built vs design, A. Merkel vs Cicciolina Ze worden nu te krom, ik stop
29 apr 2013 20:45
raelle
ex964, ex993, 997S cab, 970
+1...
29 apr 2013 21:39
Alfred996MKII
997.1 S Coupé,
ex 996 MKII
50 jaar evolutie die ervoor zorgt dat het idee 911 steeds verbetert wordt. De jongensdroom die uitkomt. Het bezit wat gedeelt kan worden met andere P bezitters. Mannending. De zescilinder boxermotor . Het ultieme directe sturen.
_________________________________________ De precisie 911
29 apr 2013 21:52
horn
PF #57
Nine-eleven schreef:
Vraag een jong manneke een auto te tekenen . . . in 90% van de gevallen zal hij de contouren van een 911 tekenen.
Tja, vraag een kind een paard te tekenen. Dat wil nog niet zeggen dat ik daarop wil rijden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
29 apr 2013 22:15
Nine-eleven
981 Boxster GTS
_________________________________________ Trained byGP E L I T E
29 apr 2013 22:19
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en II
Amsterdam
ATanis schreef:
ver boven de 200 schreef:
Dan heb je het wel over een luftie neem ik aan?
Lufties maken een mooi geluid, maar mijn waterkoker ook
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
29 apr 2013 23:24
Bob C4
964 C4 1991
Fiesta 2015
Drechtsteden
Als het gaat om de 911: tijdloze en herkenbare vormgeving en het lef om alles anders te doen dan andere fabrikanten. Dus (vroeger) luchtgekoeld, motor achterin en daarin tegen alle stromingen in volharden.
Een prachtige one-liner van Jeremy Clarckson:
"engineering around the problem"
Maar dan wel zo goed dat 40-50 jaar na dato dit concept nog steeds staat als een huis en populairder is dan ooit.
Ik reed mee in een treintje Porsches richting Best afgelopen zondag, en dan haal je af en toe een gezinsbak met kinderen in (jongens !), die zich allemaal vergapen aan de auto's die voorbijkomen. Het leeft en zoals gezegd, het is tijdloos.
en
_________________________________________ Win on sunday, sell on monday.
29 apr 2013 23:49
Harald Klein
ex 914
ex 911 2.7S
ex 911 3.2
ex Boxster 2.5
ex 986 Boxster S
987S 3.4
Kieldrecht
Het geluid van een zes cylinder boxer motor, kan er uren naar luisteren.
30 apr 2013 9:52
turbocruiser
964 C2 1992
Amstelveen
Best veel serieuze antwoorden voor Gina_Porche...
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
30 apr 2013 11:09
jan-1
Porsche 911 SC
(ex 964 coupe, ex 993 targa)
Het onmiskenbare design, het geluid (ik doel dan wel met name op het geluid van de luchtgekoelde, want niet gemanipuleerd), de solide afwerking, mits natuurlijk goed onderhouden.......het gevoel.......
30 apr 2013 16:08
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
Het leuke is dat een TS 'met een 911' welke vervolgens zegt 'nog geen Boxster te kunnen betalen' zich vergenoegt op dit forum te posten. Voor mij is dat een compliment. Helemaal top!
Edit: tekst aangepast, was wat ruw.
Laatst bijgewerkt door Retep op 01 mei 2013 12:56, in totaal 1 keer bewerkt.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum