Auteur |
Bericht |
eri
|
 RS amerika
Waarom is een 964 RS Amerika zoveel goedkoper dan een Europese?
|
26 okt 2013 12:23 |
|
 |
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
 Re: RS amerika
In Amerika zijn auto's gewoon goedkoper omdat ze daar niet zo buitensporig belast worden als hier. Of bedoel je specifiek dat model?
|
26 okt 2013 12:32 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Volgens mij zit deze dichter naar een "normale" 964, vaak met schuifdak en dacht airco en meer luxe. Zal ook wel wat minder spartaans rijden, weet het niet zeker of hij stuurbekrachtiging heeft 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
26 okt 2013 12:41 |
|
 |
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
964 RS en 964 RS America zijn twee verschillende modelreeksen. Verschillen staan wel op google 
|
26 okt 2013 12:47 |
|
 |
eri
|
Wat zou nu de waarde zijn van zo een RS Amerika?
|
26 okt 2013 13:04 |
|
 |
bully
|
Wat kost een kreeft?
|
26 okt 2013 13:56 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
In Amerika vast minder.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 okt 2013 14:05 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Zal onderhand wel minimaal 50-55k zijn. Ik zou daar nooit geld insteken. Als je een bijzondere (en mooie) 964 wilt voor dat bedrag, zoek dan een Jubi. En als je er lekker mee wilt scheuren kan je beter een 'normale' C2 zoeken met M030 optie en andere opties naar je zin. (en de achterstoeltjes lekker laten zitten) Ik vind kreeft trouwens ook te duur en eet dan ook liever tonijn.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
26 okt 2013 14:08 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
Mich heeft hierover een mooie bijdrage (zie de boekenkast van het forum) geschreven: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=25&t=16433De 964 RS America is niets meer of minder dan een wat sportievere C2, absoluut niet te vergelijken met de RS die we in Europa kregen. De laatste RS America's hadden zelfs ook achterste zitplaatsen...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
26 okt 2013 17:24 |
|
 |
drknauf
|
beetje lastig allemaal ik persoonlijk vind een 964rs america vet , waarom : al is die in 20 kleuren str.nt , op kenteken staat dat het een RS is ! 30 jaar geleden wilde oook niemand een 73 RS touring hebben omdat dat geen echte RS zou zijn ! nu zijn de tourings bijna meer waard dan een RS ! omdat er nog minder van zijn ! ik denk dat we dat op lange termijn ook gaan zien met de RS america prijzen in duitsland gaan ook al aardig tegen de 70 k euroos aan voor een RS america dus : nu nog instappen nu ze nog onder de 50 k us dollars te vinden zijn in de states  met die belachelijke 911/964 prijsstijgingen vd afgelopen jaren normaliter kunje op [url=√]DEZE[/url] site alles over de RS America vinden ! staan er ook een aantal te koop op deze site ! btw wat die lui hier allemaal vinden doet er eigenlijk niet toe ! als jij hem mooi vind moet je hem gewoon nemen succes met je keuze !
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
26 okt 2013 17:49 |
|
 |
Godspeed
PF #911België
|
De RS America is zeker en vast vet, daarom is het ook eigenlijk geen RS volgens onze Europese standaarden Blijft natuurlijk een 964 en dus een prachtwagen... Enja, wat een gek ervoor geeft...
_________________________________________ 968 ClubSport GT86 MX-5 NA Ex: Elise S1 111S
|
26 okt 2013 17:57 |
|
 |
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Een RS bouwt men naar maatstaven van een circuit. Een RS America is gebouwd naar Amerikaanse regelgeving.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
26 okt 2013 18:38 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Wel jammer van die stomme vleugel op zo'n ding.
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
26 okt 2013 18:41 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
@knauf: een 73 rs touring meer waard dan een lightweight want zeldzamer? No way... Ben niet thuis dus kan het niet opzoeken maar een m471 is echt veel zeldzamer dan een m472!
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
26 okt 2013 20:15 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Ik wou net zeggen: maar wel een mooie vleugel..... 
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
26 okt 2013 20:19 |
|
 |
drknauf
|
buiten dat dan zijn sommige tourings duurder betaald dan een RS ! ik kan enkelt zover zien dat er 1580 gebouwd zijn das tezamen dus rs,jes tourings en rsr,n bijelkaar ! volgens mij zijn tourings er altijd minder van wie wilde er in een touring rondrijden , net zoals wie wil er nu in een rs america rijden hier in europa? .
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
27 okt 2013 2:09 |
|
 |
porsche964
964 Targa, 911T hotrod ('70)
EX: 3.2 Coupe
|
Rs Amerika, weegt ongeveer evenveel als gewone 964 Europees en heeft gewone 964 motor, is naar mijn beeld vooral marketing. Een rs uit 73 in touring variant weegt ongeveer 1075kg, speciale er aan is de motor. Qua rijgedrag en ervaring is ie vergelijkbaar met een 74-er carrera 2.7, weegt ook 1075 en identieke motor. Is een blog van waar dit helemaal uitgeschreven staat. Een carrera 2.7 betaal je inmiddels ook 100k+. 
|
27 okt 2013 10:12 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
27 okt 2013 12:21 |
|
 |
boxi
997 GT3 Mk1
|
Ik heb een aantal jaren geleden in PW een stuk gelezen over de RS America. Het ding is gemaakt als een budget uitvoering van de normale 964. Volgens het artikel is er geen enkele referentie met een 964 RS. Het ding heeft dan ook helemaal niks met Ren Sport te maken, of net zoveel als een gewone 964 (niets dus). Deze nepper is ook niet bedoeld als sportversie, club sport versie etc. De RS naam is in dit geval misbruikt. Niet in deze val trappen, zonde van je geld, het is geen RS of competitie versie!
Groeten,
Boxi
_________________________________________ Fahrspass Pur
|
27 okt 2013 21:04 |
|
 |
Delnoy
LadaHelemaal in het zuiden.
|
_________________________________________ Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac?
|
27 okt 2013 21:13 |
|
 |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Deels met je eens. Is natuurlijk ver weg van een echte RS, maar om 't nou een neppert te noemen.. Ik ben er ook echt geen fan van, en zou er nooit zoveel geld aan uitgeven, maar het is natuurlijk wel een originele Porsche RS america.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
27 okt 2013 21:28 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003
Porsche 986 2003Waterland
|
Ik denk dat de kale, dus zonder airco en schuifdak, nog wel es uit de band kunnen springen! Ik vindt de vleugel mooi! Is een slanke uitvoering. Ik irriteerde me dood aan het op en neer gaan van de vleugel bij de 964. Vindt er maar eens één, een 'kale' RS America. En dat maakt het tot een zeer schaarse en bijzondere auto!
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
27 okt 2013 21:55 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Was de eerste speedster ook niet een budget uitvoering 
_________________________________________ rouge et noir
|
28 okt 2013 0:12 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat was een 356.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
28 okt 2013 0:30 |
|
 |
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Yup, maar ook bedoeld als budget. Nu niet echt budget meer. Alhoewel, ligt er aan wat je budget is... 
_________________________________________ rouge et noir
|
28 okt 2013 8:33 |
|
|