Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 19:46

Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie
gisteren bezoek gehad van Arjen een oude kennis van mij, heb hem jaren geleden leren kennen in een autospuiterij.
de spuiterij en alles wat daarmee te maken had was een vergaande hobby van hem, nu is hij opgeklommen tot de vliegtuig industrie.
daar verzorgt en behandeld hij alle vliegtuig/helikopter materialen met een speciale compound waardoor de lakken vuil afstotend zijn en zelfs een vliegtuig 1,5 % verbruik in brandstof doen laten dalen. de test resultaten heb ik gedeeltelijk mogen inzien. momenteel verricht hij veel werk op het Aviodrome in Lelystad. vanwaar dit verhaal, zoals gezegd was hij gisteren hier met een aanbod om 1 voertuig uit mijn wagenpark eens flink onder handen te nemen zoals hij dat ook bij vliegtuigen doet. er is nu nl ook materiaal dat bestemd is voor autolakken met hetzelfde resultaat als bij vliegtuigen en dit kost voor deze proef mij helemaal niets. wat is het doel van de te behandelen auto, deze biedt volledige bescherming van fading, oxidatie, uv straling, en invloeden van zuren. daarnaast schijnt de auto d.m.v. het beschermlaagje redelijk krasvrij te zijn en blijvend glimmend voor de duur van maximaal 5 jaar. van mij mag hij dus de Porsche 993 doen en mocht dit een goed en mooi resultaat geven dan zal ik jullie erover verder berichten. ondertussen snap ik ook wel dat hij verder wilt, dus als ik tevreden ben zal ik hier een dag organiseren voor diegene die ook interesse hebben om hun (hobby) auto ook te laten behandelen.(zal wel geen proef meer zijn :mrgreen: ) eventuele info ff google`en op AGlaze en daar leest u meer.

22 jan 2014 15:05
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C 2 1991 , ex 911 SC coupe
Aan de Maas
Bericht Re: Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie
Krijg je er dan een vliegbrevet bij, Hans ? :mrgreen:
Greetz uit Singapore

22 jan 2014 16:01
Profiel Facebook 
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Taxi Hans schreef:
Daarnaast schijnt de auto d.m.v. het beschermlaagje redelijk krasvrij te zijn en blijvend glimmend voor de duur van maximaal 5 jaar......

....van mij mag hij dus de Porsche 993 doen en mocht dit een goed en mooi resultaat geven dan zal ik jullie erover verder berichten.

Is goed joh. Wij horen het wel over 5 jaar.

22 jan 2014 16:47
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
DAN KAN IK MOOI MIJN BREVET HALEN IN DIE 5 JAAR :mrgreen:

22 jan 2014 17:12
Profiel
PorscheForum Rakker
993 4S
Goedereede
Was eerst wat sceptisch toen ik de kop van je topic las, er zijn zoveel lakbeschermings producten die van alles beloven en vooral die lange beschermingsduur halen ze nooit. Maar dit zou best eens kunnen werken. UV protectie zal veel beter zijn en de levensduur van dat spul zal best wel bewezen zijn voordat dit gebruikt wordt in de luchtvaart.
Keep us posted :thumleft:

22 jan 2014 17:56
Profiel
Gelderland
eerst maandag afwachten en dan pas na het eerste resultaat een bericht alhier posten. ook ik heb eerst alles even rond bekeken en enkele mensen van Aviodrome gebeld en die zijn erg te spreken over het resultaat. de eerste behandelde luchtkastelen zitten er nu 3 jaar in en zijn met een regenbui direct weer schoon, dus dan mag dat ding van mij ook wel even zo`n behandeling krijgen. het wassen zal ik zeker blijven doen maar dan voorlopig alleen met hoge druk en schoon water i.p.v. een emmerke sop. :mrgreen:

22 jan 2014 18:04
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Klinkt interessant!

22 jan 2014 19:21
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Het klinkt veelbelovend, maar ik ben nogal sceptisch t.a.v. dat soort producten. Neem bv de commercieel zeer goed weggezette en daarom alom bekende Waxoyl-behandeling. Je betaalt er als klant fors geld voor terwijl er vele middelen zijn die voor veel minder geld ook nog eens een beter resultaat behalen. En die lak-garantie die ze dan geven is helemaal een wassen neus.

Maar ik ben benieuwd naar het beschermende vermogen, de beading en de sheeting over 1 jaar. Wil je daar een goed oordeel over kunnen vellen dan zul je je overigens wel enigzins in die materie moeten verdiepen.

22 jan 2014 20:02
Profiel WWW Facebook 
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Doet mij denken aan teflon. Mijn vader heeft begin jaren 80 ooit eens obv dit soort beloften zijn zwarte alfa laten doen. 6 maanden later was de auto grijs...

Nu zijn we wel ruim 30 jaar verder, klinkt het mooi en is het inmiddels getest in de luchtvaart, maar ik zou het nevernooitniet op mijn porsche proberen :!:

22 jan 2014 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Ook in de autobranche wordt dit product al vele jaren gebruikt dus heel nieuw is het ook weer niet....... Google is your friend in deze :)

22 jan 2014 20:24
Profiel WWW Facebook 
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ah.... :oops: :mrgreen:

22 jan 2014 20:29
Profiel
Moderator
PF #57
zou dat spul ook op totmbo werken? :cheesy:

Ben benieuwd naar je ervaringen Hans! :thumleft:

22 jan 2014 21:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Inderdaad pakkie, de resultaten met een glansmeter beoordelen over deze periode is wel van belang om tot een goed oordeel te komen.

22 jan 2014 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Een coating heeft veel pluspunten, maar houd er rekening mee, dat er op den duur toch weer veel krassen in gaan komen.
Hoe snel ze verschijnen heeft te maken met hoe je je wagen onderhoud en hoe hard de coating is.
De meeste vliegtuigen zijn wit, daar zullen krasjes niet zo snel op opvallen en daar zal je dus wel profijt hebben van een standtijd van 5 jaar.
Op een donkere auto zullen (vooral voor een veeleisende eigenaar) zulke krasjes echter al snel (veel eerder als die 5 jaar) storend worden.
Dan heeft 5 jaar niet echt veel nut, want om de wagen weer helemaal krasvrij te krijgen, zal de coating verwijderd moeten worden.
Wat dan telt (buiten de hardheid van de coating) is het prijsplaatje.
Indien de kosten veel hoger zijn als een coating die een jaar of 2 blijft zitten, dan heeft het niet veel nut de 5-jarige variant te kiezen.

22 jan 2014 23:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
heerlijk al die coatings, fijn voor de spuiter .

25 jan 2014 1:02
Profiel WWW Facebook 
Gelderland
de spuiter heb je pas nodig nadat je een fout gemaakt hebt of een ander die jij niet hebt zien aankomen en dat is mij al 39 jaar nog niet overkomen. :mrgreen:

25 jan 2014 9:22
Profiel
911 3.2 Carrera
Ben benieuwd naar het echte resultaat, en over 5 jaar.

Maar wat kost zoiets..... :?:

25 jan 2014 12:07
Profiel
Gelderland
de prijzen heb ik een indicatie van maar is sterk afhankelijk hoe de auto er bij staat. veel voorwerk (polijsten) of een keurige auto die alleen de behandeling krijgt. maandag zal ik het 1e resultaat zien en aan de hand daarvan kan ik jullie vertellen wat er allemaal gedaan is en hoe het 1e resultaat er uit ziet. de duurzaamheid hoop ik over 5 jaar nog te kunnen mededelen. :popcorn:

25 jan 2014 12:27
Profiel
Gelderland
Mijn eerste bevindingen van het sealen van mijn 993, de auto is vanochtend volledig met de hand gewassen waarna hij de behandeling heeft moeten ondergaan. Spannend om dit door een ander te laten doen zonder het resultaat te weten. Onder toezicht van "ons Piet" :mrgreen: is de man ongeveer ruim 2 uur bezig geweest. Twee weken geleden heb ik de 993 met de hand een polijst beurt gegeven om hem daarna flink in de was te zetten, hierbij zijn nagenoeg alle (was) krasjes verdwenen en was de glans rijkelijk aanwezig. Vandaag na de behandeling is de glans nog veel sterker maar schijnt na een droog periode van 3 dagen nog mooier te worden. de auto is zo glad als een aal (ja ja net als zijn baas :twisted: ). Zowel de lak als ook de ramen zijn behandeld waardoor er tijdens een (forse) regenbui de druppels er tijdens het rijden er gewoon "af parelen". Ik ben tot nu toe uiterst tevreden over het zichtbare resultaat en het resultaat op langere termijn (maximaal 5 jaar) zal ik dus nog even moeten afwachten. Diegene die de auto heeft behandeld heb ik voorgesteld om ook forumlid te worden om hier de reacties te kunnen lezen. we hebben hem ook geadviseerd om eens op een meeting te komen om zijn product toe te lichten. Ook wil ik wel ruimte ter beschikking stellen om geïnteresseerden hier eens een behandeling te laten uitvoeren, dan zullen we er een poetsdag van maken.
forumleden die interesse hebben moeten ervan uitgaan dat de auto nagenoeg krasvrij dient te zijn, alle krassen zijn opgesloten door het sealen en blijven dus zichtbaar. De man gevraagd wat zijn prijzen zijn; polijsten (indien nodig) € 150,= , sealen € 200,= en misschien wel een forumprijs maar daar moeten we het nog even over hebben. Ook kan hij tijdens een evenement een uitleg geven over hoe het sealen in zijn werk gaat, men kan dit heel eenvoudig zelf toepassen. Foto`s volgen. (hoe leg je extra glans vast :| ) [img]https://lh3.googleusercontent.com/-sh3p1tOH_E4/UuaJPGZEJoI/AAAAAAAADY8/cCDVz1Sv-jc/s640/behandelen%2520993%2520009.jpg[/img[/img]

27 jan 2014 18:53
Profiel
PorscheForum Junkie
911T ex. 924 CGT, 924 turbo, 997, 3.0 SC, 3x 968 en 996
Het resultaat ziet er op de foto's mooi uit Hans :thumleft: Binnenkort maar weer eens afspreken, zodat ik het "in real life" kan bekijken.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

28 jan 2014 19:39
Profiel
PorscheForum Rookie
Totale oppervlakte bescherming.
Harderwijk
Het was voor mij een eer om Hans zijn Porsche te mogen doen en dat hij me vertrouwde :D .
Hij zag er natuurlijk al schitterend uit en toen hij hem startte was het plaatje compleet .
Ik heb hem toch zelf nog even gewassen omdat ik dat voor mezelf de hele auto gezien en gevoeld heb.
Ik zeem de auto droog met de zelfde doek als waar ik hem mee heb gewassen en ik spoel heb ook niet af .
Op deze manier blijft de wax of bescherming die in je shampoo zit op de auto en het scheelt veel water .
Daarna heb ik de bovenkant ( die heeft het meest te voorduren ) ingepoetst met Reflections dit is een poets die nog meer glans geeft.
En toen heb ik de lak behandeld met de paint sealant en de ramen en verlichting incl de reflectie balk behandeld met Cristal Vision .
Crystal Vision is bijna het zelfde als Rain-X alleen mag je dit wel op plexiglas gebruiken en het blijft langer zitten op je voorruit ongeveer 3 Mnd.
Als er vragen zij lees ik ze graag je kan me ook een maitje sturen naar all.glaze.nl@gmail.com

28 jan 2014 20:43
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
Ziet er tiptop uit. Ik ben in de markt voor een lakbehandeling, nou ja, de 968CS dan :)

28 jan 2014 23:41
Profiel
Gelderland
Jaap jij gaat er ook van glimmen hoor en je kunt langer tegen de regen :mrgreen:

29 jan 2014 10:14
Profiel
PorscheForum Junkie
nu 993C2 en ex 964C4
Hoeksche Waard (Zuid-Holland)
Zie er mooi uit Hans :thumleft: Ik heb ook wel interesse Uiteraard tegen forumprijs natuurlijk

29 jan 2014 10:27
Profiel
PorscheForum Rakker
968CS - 1995
Tijnje
hahaha Hans, ik heb nog haar, dus glimmen niet nodig :D
De 968CS kan wel een lichte polijst- en poets beurt gebruiken, vooral de lakverzegeling lijkt me ideaal!

29 jan 2014 10:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 169 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende