Auteur |
Bericht |
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
T werd tijd....
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
24 jan 2014 16:49 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: T werd tijd....
Da's wel erg snel.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 jan 2014 17:22 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Re: T werd tijd....
als hij in het filmpje passeert rond 1:18 min hoor je een turbo fluiten; bovendien gaten in de achterbumper onderaan. zou wel eens een 4cyl turbo kunnen zijn ?? let ook op de chrom motorgrill met vertikale lamellen (afgedekt met een zwart plastic matje)
|
24 jan 2014 17:41 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: T werd tijd....
Goed gehoord deepee! Hier twijfel ik aan maar hoor inderdaad een hoge fluittoon alsof er een turbo lekker aan het opspinnen is...
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
24 jan 2014 17:46 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: T werd tijd....
dat mag echt niet....
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 jan 2014 17:53 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: T werd tijd....
Waarom niet? T'is maar goed dat Porsche een eigen weg gaat en niet naar al haar klanten luistert anders hadden we nu nog in luchtgekoeld spul rondgereden
|
24 jan 2014 18:28 |
|
|
Marcel M
Volvo S80 2.4 170pk aut. (2000) / Volvo C70 2.0 T aut. (2001) / Fiat barchetta (1996) / Fiat Coupé 2.0 Turbo 20V Plus (2000)
Ex: Porsche 924S (1986)Dordrecht
|
Re: T werd tijd....
Opvolger dan van de 912
_________________________________________ Geniet van je Porsche
|
24 jan 2014 18:28 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Re: T werd tijd....
Als jullie nu een beetje goed hadden opgelet dan hadden moeten weten dat Porsche natuurlijk ook bezig is met down sizing met turbo's en zo. 2.7 liter 6 cilinder met een turbo maakt mooi 350 pk of meer.
|
24 jan 2014 18:32 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: T werd tijd....
Of de dieseluitvoering.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 jan 2014 18:52 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: T werd tijd....
4 cilinder in een 911? Dan heeft Porsche serieus afgedaan voor mij als sportwagen. Bah bah en nog eens bah (indien het waar is natuurlijk). Dat ze die downsizing naar 4cilinders maar skippen en direct over gaan naar snelle elektrische wagens dan. Zou ik nog meer mee kunnen leven
|
24 jan 2014 19:30 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
Re: T werd tijd....
Zou best kunnen, volgende BMW 5 serie komt ook met een 3 cylinder las ik in Autoweek... Passat met een 1.4 tje is er ook al. Downsizing ontkomt geen enkel merk aan vrees ik.
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
24 jan 2014 20:10 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Re: T werd tijd....
misschien testen met 4 cil met turbo voor nieuw generatie/update bij de boxster/cayman (niet de eerste keer dat ze een ontwikkeling bij 'Porsche' verpakken als een andere upgrade, hebben de journalisten ook weer wat te doen/schrijven). Trouwens, niks mis met een 4 cilinder met flinke turbo. Voor iedereen die denkt dat dit niet rijdt/niet mooi klinkt. Kijk/Luister eens wat Jaguar voor elkaar krijgt met een opgevoerd 4 cilinder turbo blokje (ok, is wel wat verder opgevoerd, maar Porsche is niet gek als zij een 4 cilinder blok in een sportwagen leggen, dat zal vast een leuk blok zijn). http://www.youtube.com/watch?v=CspcnZ1IBs8Of luister naar de nieuwe generatie formule 1, 4 cilinder turbomotoren http://www.youtube.com/watch?v=pXNLQQC_AGU
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
24 jan 2014 20:51 |
|
|
de911gek
|
Re: T werd tijd....
Ja.. tegenwoordig standaard om de 3-4 jaar... om nieuwe aankoopimpulsen te generen neem ik aan...
_________________________________________ Once a 911 always a 911...
|
24 jan 2014 21:07 |
|
|
996Tom
ex. 993 '93, ex. 968 '92.
Nu 996 C4
|
Re: T werd tijd....
Ho ho...niet zo snel afserveren! Heb al jaren een Porsche 4 cylinder, loopt echt prima hoor. Eerst zelf mee rijden, dan oordelen Bijna net zo snel als een 964
_________________________________________ "Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari
|
24 jan 2014 21:18 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: T werd tijd....
Vergeet niet, hij is pas net twee jaar op de markt. En om de auto al een jaar eerder met facelift de weg op te sturen is ten eerste totaal onlogisch (tenslotte stimuleer je hierdoor geen verkoop) en ten tweede de aanpassingen zijn ook te minimaal hiervoor. Ik heb het vermoeden dat hier gaat om de eerste 911 diesel boxermotor biturbo met meer dan 400pk. Ze hebben ons voorbereid met de Cayenne en de Panamera en nu is de 911 aan de beurt. Dat verklaart ook het gefluit van de turbo bij zeer laag toerental.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 jan 2014 21:25 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: T werd tijd....
Als je in de jaren 90 tegen F1 coureurs had gezegd dat ze in 2014 geen V12's meer zouden rijden maar 1.6L V6-en, had je ook mooie reacties gekregen. Sommige evoluties kunnen helaas niet alleen op basis van emoties gaan..
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
24 jan 2014 22:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: T werd tijd....
Downsizing is een ramp voor de duurzaamheid. Dus liever geen downsizing bij Porsche. Ik zou er iig geen kopen.
|
24 jan 2014 22:51 |
|
|
Johann
981 GT4, 971 4S, 931, 924 Safari, 968 cab, 924SUtrechtse Heuvelrug
|
Re: T werd tijd....
Net weer geluisterd, dat is zeker geen 4 cylinder. Maar ik hoor ook een turbo/fluitgeluid.
_________________________________________ RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!
|
24 jan 2014 22:59 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: T werd tijd....
Daar heb je een goed punt, las pas ergens een onderzoek over die kleine VW TSI blokjes. Zijn na 120 a 140D km gewoon op. Zal de gemiddelde leaser worst zijn, die krijgt dan weer een nieuwe, maar is wel bagger kwaliteit natuurlijk
|
24 jan 2014 23:04 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: T werd tijd....
+1. Hoor ook ergens een erg dieselig geluid bij optrekken. ben benieuwd.
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
24 jan 2014 23:30 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Re: T werd tijd....
4 cilinders ipv 6 -> 33% lagere plofkans...
Nee dat is flauw, misschien is het wel een plug-in met Turbo sound pakket ?
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
24 jan 2014 23:32 |
|
|
ATanis
993 4SGoedereede
|
Re: T werd tijd....
Ja, een diesel achterin, en de sound van een lufti door de speakers
|
24 jan 2014 23:38 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Re: T werd tijd....
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
24 jan 2014 23:48 |
|
|
dobbelsteen
ex 996 Carrera 4S
ex 993 Carrera S
ex 3.2 CarreraWest-Vlaanderen
|
Re: T werd tijd....
Ik heb er idd geen ervaring mee. Ik ging eigenlijk af op commentaren die ik heb gelezen van mensen die bij BMW gingen gaan kijken naar een 328i (4cil met turbo) omwille van het fiscale voordeel. En alleen diegenen die geen 3liter 6 in lijn gewend waren, konden het nog appreciëren. Bij een sportwagen ben je dan vaak nog eens zo veel kritischer op de motor, dus het lijkt me alleszins geen positieve noot. En ik heb eigenlijk liever geen geluid (kan ik muziek opleggen en elektrisch rijden) dan een 4 cilindertje
|
25 jan 2014 16:29 |
|
|
Remmel
ex 928-S4 ClubSport
ex 928-S4
ex 928-S3nu Alpine en Lotus
|
Re: T werd tijd....
Een 4-cilinder boxer kan ook erg mooi klinken hoor: http://www.youtube.com/watch?v=q2StnOBxfnw
_________________________________________ 80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.
|
25 jan 2014 17:56 |
|
|