Auteur |
Bericht |
boxster550spyder
996 Carrera, Boxster S 550 Spyder en Cayman S Sport (ex Boxster 2.5 en ex 924).
|
Winterslaap
Van diverse forummers lees ik dat hun P in "winterslaap" of "winterstand" gaat. Nu rij ik in de winter ook een stuk minder en leg mijn P dan aan de druppelaar. Behalve een goede poetsbeurt voor ik hem in de garage zet doe ik eigenlijk niet.
Hoor graag van jullie wat raadzaam is en wat nu voor jullie P "winterslaap" is.
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
07 nov 2014 13:55 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Re: Winterslaap
Bij mij idem, goed wassen na een rit, evt aan de druppelaar maar verder niets. Of dit raadzaam is daar zijn ze het hier na jaren discussie nog niet over eens volgens mij
|
07 nov 2014 13:59 |
|
|
Dial_888
911 3.2 Carrera
|
Idem.... Wassen, en wegzetten onder een hoes aan de druppellader...en dat in een verwarmde garage. Van het voorjaar op laten halen voor de jaarlijkse apk en dan rijden........
_________________________________________ early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise
|
07 nov 2014 16:40 |
|
|
JvdMade
|
Klopt veel gaan in de Winterslaap, druppellader prima waarom niet?
Wat misschien wel een Tip zou kunnen zijn is, maar goed heb niet alle wijsheid in pacht en gaat misschien wat ver is het volgende.
Eigenlijk voor dat de P. voor meerdere maanden in de parkeer stand gaat, de olie vernieuwen, uuhh waarom dan? De gebruikte olie die achterblijft bevat allerlei stoffen en mogelijk miniscule ijzerdeeltjes die als ze lang op één plek blijven zitten gaan oxideren en dus groter worden en of plekjes achterlaten in het blok. Of het zo is? het kan zit wel wat in.
Weg zetten met schone motor olie zou beter kunnen zijn.
Misschien zijn er meerdere die hier ervaring mee hebben of suggesties.
Hoop zelf volgend weekend nog even te kunnen rijden, de P. staan nu 2 weken niet bij mij voor de deur maar bij de reparateur, kapot oliepompje cil. 1 tot 3, vervolg tandwiel stuk en kettingspanner.. maar volgende week klaar. Krijg hier ook een volledige spoelbeurt van de motorolie (een kleine 11 L.) dus vervangen zal ik voor dit seizoen niet doen...
|
07 nov 2014 17:11 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
_________________________________________ rouge et noir
|
07 nov 2014 19:09 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Die van mij gaat ook niet in winterslaap hoor, voor alle duidelijkheid.
|
07 nov 2014 20:38 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Nou, winterslaap? Een beetje dan, want als het even kan rij ik met de P met het cabrio-dak open. Bij echte winterse omstandigheden geef ik echter de voorkeur aan het rijden met de DD v.v. winterbanden. Hoewel een beetje "geforceerd" glibberen ook leuk is.
De P staat dan meestal in de garage aan de druppellader en onder de hoes. Gelijk mooi de gelegenheid om: -de lak te kleien, cleanen, waxen en verzegelen (met Meguiar's). -de velgen te behandelen -het cabriodak te reinigen en te impregneren -het interieur volledig schoon te maken en het leer in de was te zetten
Nadeel van de winterstop: ik mis het dagelijks rijden met de P. Voordeel van de winterstop: het is weer zo gaaf als je na de winterstop de motor start en er weer mee kan rijden.
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
07 nov 2014 22:12 |
|
|
917
3.0 SC 1983 Coupe
|
Kan nog beter de min van de accu losgooien. Nooit last van kortsluiting en je accu blijft in prima staat zo.
_________________________________________ 3.0 SC 1983 coupe
|
08 nov 2014 20:00 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
Bij een oudje prima, maar bij een jongere is het niet handig om de accu los te koppelen ivm alle electronica
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
08 nov 2014 22:30 |
|
|
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Wel de winterbanden eronder voordat 'ie de winterslaap in gaat
|
09 nov 2014 4:02 |
|
|
boxster550spyder
|
Winterbanden staan inderdaad op mijn verlanglijstje. Wil deze als het kan combineren met een extra setje velgen. Ben er alleen nog niet uit welke velgen het moeten worden.
Accu loskoppelen is voor mij geen handige optie. Wil graag kunnen instappen en meteen rijden als ik zin heb en het weer mee zit. Bovendien inderdaad niet handig i.v.m. de electronica (resetten en alarm).
_________________________________________ 996 Carrera 1998, Boxster S 550 Spyder 2004 en Cayman S Sport 2008.
|
09 nov 2014 10:46 |
|
|
Gaius
|
Als het weer mee zit dan heb je toch geen winterbanden nodig? Tuurlijk meer grip bij kou, maar als hij toch stilstaat bij regen en sneeuw dan zou ik de centen op zak houden. Hier geen winterslaap en bij mooi weer gaat ie op normale bandjes de weg op en daarna weer bij de kachel in de garage. Druppellaar heb ik wel liggen en die zal in dec-feb periode wel van pas komen.
|
09 nov 2014 19:49 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
De 993 gaat heerlijk op "winterslaap"
De donaties aan RDW worden stopgezet en de 993 gaat in de verwarmde garage op pootjes en krijgt, als er geen "projecten" geplanned staan, zijn reguliere winteronderhoud.
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
10 nov 2014 0:42 |
|
|
boxster550spyder
|
Aangezien ik 8 km van de Duitse grens (en 8 km van de A52 - geen maximum snelheid ) woon zijn winterbanden voor mij toch wel een serieuze overweging. Ze zijn in Duitsland verplicht. Als het weer in de wintermaanden meezit rij ik regelmatig ff rap naar de Classic Remise in Düsseldorf. Of tourtje door het Ruhrgebied (en tanken daar niet vergeten). Bij thuiskomst gaat de P dan weer in zijn verwarmde garage aan de druppelaar.
|
10 nov 2014 19:57 |
|
|
renetrzes
997 4S cabrio
ex 964 cabrio 92 midnight blue
|
Ik schrok al gewoon doorrijden met de porsche !!
_________________________________________ don't drive faster than your guardian angel can fly
|
10 nov 2014 20:19 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Sinds wanneer zijn winterbanden in DLD verplicht?
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
10 nov 2014 20:28 |
|
|
Rob69
3.2 - '88. Schieffergrau met grijsgroen interieur. Schuifdak, geen airco en geen kat
|
Winterslaap is zojuist begonnen , de donaties aan RDW zijn stopgezet . Banden +1bar en op rubbertegels gezet. En dit met een verse APK op zak. Kijk uit naar de lente
_________________________________________ “ If you always do what you did; you will always get what you got – and even less” - Albert Einstein
|
11 nov 2014 19:12 |
|
|
Brulaap
Zelfstandig ondernemerregio Utrecht
|
Sinds ze in Duitsland besloten hebben dat ze bij winterse omstandigheden verplicht zijn
_________________________________________ Als je op tijd vertrekt ben je nooit te laat (of je moet nog harder rijden).
|
11 nov 2014 20:01 |
|
|
Marcel1967
Almere
|
Niet wat aan de vroege kant? Wordt lang slapen zo.
_________________________________________ www.Flatsix-Sportscar-Collectables.nl Speciale Forumprijzen, pb voor meer info
|
11 nov 2014 20:02 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Is het al winter?? Afgelopen zondag nog lekker stuk gereden met de speedster
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
11 nov 2014 20:04 |
|
|
912
|
Ik begrijp het ook niet zo.
Rijden moeten die dingen. Maanden stilstaan is niks.
Pas als er gepekeld gaat worden is het toch vroeg genoeg om te stoppen met rijden?
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
11 nov 2014 20:05 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Precies
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 11 nov 2014 20:09, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 nov 2014 20:05 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Na ruim 15 jaar Porsche ervaring. Niets bijzonders doen, maar wel op een vrijwel iedere zonnige dag gaan rijden. Auto staat wel in de garage!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
11 nov 2014 20:06 |
|
|
boxster550spyder
|
Ff opgegoogeled. Winterbanden blijken in DLD alleen bij werkelijk winterse omstandigheden verplicht te zijn. Joepie, die gaan dus van mijn wensenlijstje af, dat scheelt weer.
|
12 nov 2014 0:22 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Een rekbaar begrip dus, wat zijn "werkelijk winterse omstandigheden" ?? Je zult maar op je zomerbandjes bij een ongeluk betrokken raken, het miezerde, wellicht een beetje natte sneeuw. Alle betrokken Duitsers reden toevallig wel op winterbanden . . . ik vermoed dat het een heel lastig verhaal gaat worden En dan niet voor de Duitsers . . . My 2 pennies
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
12 nov 2014 1:03 |
|
|