Auteur |
Bericht |
Robert
Peize
|
Porsche killer.....
In Groningen zag ik van de week een Subaru Impreza 555 rally nog wat staan met grote letters achterop 'porsche killer' In advertenties zie je ook wel eens deze term voorkomen bij opgefokte GTI, GSI, GT,G60 en andere aanverwanten.
Merken jullie ook in het verkeer dat 'haantjes' naast je komen rijden om je uit te dagen?
Ik kan me zo voorstellen dat men van je verwacht dat je hard gaat of hard moet gaan in een Porsche.
Uiteraard negeer je vaak spelletjes van overige weggebruikers maar ik vroeg me zo af wat je te wachten staat in een 911 qua imago, afgunst, uitdagingen e.d.
Groet, Robert
|
22 sep 2005 22:16 |
|
|
robbie965
965 Lgemonde
|
met de porsche nog niet meegemaakt
met de vorige auto's van mij wel , blijft leuk
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
22 sep 2005 22:21 |
|
|
horn
PF #57
|
gewoon het petje vol gas weg laten blazen en lekker relaxed wegrijden. Geen aandacht aan schenken.
Pas op: er zijn van die petjes die gewoon echt sneller zijn...
Tetter er meestal pas een tijdje later even vol gas langs...
Oja, en 'coq au vin'...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 sep 2005 22:45 |
|
|
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Eerst afmaken en aan het spit rijgen dan maar
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
22 sep 2005 22:50 |
|
|
Ivo964C2
Rauris OostenrijkPF#30
|
Haantjes? ...krijg over het algemeen meer aandacht van "kippetjes"...
|
23 sep 2005 0:11 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
mee eens , geen aandacht en ja ze zijn er wel die sneller zijn.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
23 sep 2005 0:45 |
|
|
Shark
Middelburg
|
|
23 sep 2005 1:32 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Porsche killer.....
Ben in de Porsche nog nooit uitgedaagd...in de Corvette en de Alpine wel, vrnl door snelle 3-serie's. Net of ze zien dat ze bij deze toch geen kans maken .Ik doe overigens nooit stoplichtsprintjes...eerst lekker laten rollen..
En afgunst...ach, als je je "gewoon" opstelt heb je daar geen last van.
|
23 sep 2005 6:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ja. Vooral personen die nog niet weten dat de klep van hun petje aan de voorkant moet. Domme jippie dus (zeker als je met een gare GTI uit het jaar stillekes, die meer olie zuipt dan benzine, denkt te kunnen winnen).
Ik reageer er niet op. In veel gevallen weet je dat je de snelste bent en een opgefokte Subaru kan sneller zijn, maar wat dan nog: het blijft een Subaru...
Zelfs op de Ring laat ik wedstrijdjes aan mij voorbij gaan. En op de openbare weg hou ik er al helemaal niet van. Er kan altijd toevallig onverwacht iets gebeuren (en het zal maar een kind zijn die tussen twee auto's vandaan komt). Vroeger deed ik wel mee met dit soort onzin, dus misschien ben ik gewoon een ouwe jippie geworden. Dat kan natuurlijk ook.
|
23 sep 2005 8:05 |
|
|
tumtum
Ex - Boxster 2.7Apeldoorn
|
Sprintjes kunnen erg leuk zijn als je er zin hebt (en dat is natuurlijk niet altijd zo).
Ik heb zowel gti, gsi als Impreza's gehad, overigens gelukkig zonder petje heb vele sprintjes gewonnen en ook wel eens verloren natuurlijk.
Het leukste vind ik als je na een klein wedstrijdje op de snelweg de afslag neemt ziet dat de ander nog even de duim opsteekt. (dat gebeurde vooral vroegah, tegenwoordig gebruikt men vaker een vinger geloof ik )
Ik merk wel dat ik nu ik eindelijk een P heb, er meer rust in de rijstijl komt vanuit een soort goedbedoelde arrogantie "ik hoef me niet meer te bewijzen".
Over het algemeen zie ik trouwens gelukkig waardering voor een P en maar heel af en toe afgunst. Valt me best mee.
Bottom line is denk ik dat wat je ook doet met je P het is gewoon waanzinnig leuk en wat anderen ervan denken en op reageren zal me een biet zijn. Toch?
|
23 sep 2005 8:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
23 sep 2005 8:07 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Het lijkt me duidelijk wat dit zegt over (de droom van) de eigenaar van een auto met zo'n sticker ..... wat valt er dan nog te bewijzen
Mijn reactie: heel soms inderdaad echter .....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 sep 2005 9:09 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Gebeurt mij niet vaak dat ik wordt uitgedaagd....JAMMER!
|
23 sep 2005 9:17 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Maar dat wisten we toch al lang, er zijn veel snellere, duurdere en betere wagens maar welk test je ook op slaat de norm is en blijft altijd:
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
23 sep 2005 9:20 |
|
|
MS964
|
|
23 sep 2005 9:26 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Justem Marcel.... Zoals ik al eerder deze week zei, de illusie dat ik alle sprintjes en tussensprintjes ga winnen met mijn oude SC heb ik al HEEEEEEEEEL lang opgegeven... Echter de magie en emotie zullen bij deze auto altijd blijven...
Als ik hard had willen knallen en alle sprintjes had willen winnen, had ik wel een Evo (ofzo) gekocht
|
23 sep 2005 9:47 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Of een 911 turbo .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
23 sep 2005 14:37 |
|
|
Devils son
|
Als je sprintjes wil winnen moet je een motor nemen.
Als je wil genieten van iedere kilometer die je rijdt: neem een Porsche.
|
23 sep 2005 14:42 |
|
|
MS964
|
Op Marktplaats.nl staat nu één 'Porschekiller':
gmc syclone pick-up porsche killer 4.4 sec/ 60 mijl kleur zwart als u wilt weten hoe speciaal hij is zoek hem dan op via www.google.nl op
bj 1991 kleur zwart
eventueel inruil mogelijk
|
23 sep 2005 15:11 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Eens & (on)eens ..... met een motor doe je het tweede ook.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 sep 2005 15:13 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Nep dus.
|
23 sep 2005 15:15 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een maat van me heeft een hele snelle Golf Diesel....daar is ook al bijna niet tegen aan te trekken met een 3.2.....
Valt me wel op dat je regelmatig opgefokte apen naast je hebt staan; ik rij dan nog rustiger weg dan ik andfers al zou doen, haha.
Slecht één keer meegemaakt dat een oudere heer die ik netjes voorrang gaf op zn fiets liep te schelden dat ik rustiger aan moest doen; ik reed letterlijk stapvoets in de winkelstraat daar: "nee u bent asociaal want u rijdt in een Porsche"....verder nooit wat geks bij de hand gehad.
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
23 sep 2005 15:18 |
|
|
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Net mijn manier van reageren. Heb dit zelfs al meegemaakt met een Peugeot 106
Ik hou niet zo van "duels" op de openbare weg, voor je 't weet zit je in een gevaarlijke situatie. Nee, dan knal ik liever eens door op m'n eentje, op een verlaten weg...
En natuurlijk zijn er snellere wagens. Ik reed gisteren op de snelweg een vrachtwagen voorbij met een hele lading "safetycars" (stond op de wagens geschilderd ) die blijkbaar bestemd waren voor de UK : 2 nieuwe Audi's RS4 en 3 Audi's A6 4.2. Dingen hebben 420pk... Megavelgen trouwens op die RS4, echt geweldig (mooi) !
Maar een Porsche blijft mooier, altijd
|
23 sep 2005 16:14 |
|
|
EvR
ex 911 TargaDordrecht
|
Eigenlijk is dit gewoon een compliment;
"Je bent wel héél snel als je sneller bent dan een P."
|
23 sep 2005 17:40 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Nadat ik verloren heb van een oranje Opel Speedster (Lotus Elise-kloon) doe ik niet meer aan stoplichtsprintjes...
Ook slecht voor je wagen, heb er achteraf altijd spijt van dat ik me heb laten verleiden tot zoiets stoms.
|
23 sep 2005 17:57 |
|
|