Auteur |
Bericht |
perrz
3.0 - 3.2 -964 - 996 - 997S
|
996 of 997
Sta op het punt om mijn 996 in te ruilen. Iemand ervaringen met 997 (S)?
|
08 apr 2006 15:32 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Nee, geen ervaring, wel een mening.
997!!
|
08 apr 2006 15:43 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Er zijn er hier een aantal met een 997, dus je zult vast wel een onderbouwd antwoord krijgen.
"997S" "997 S"
"Beltar" "997 S Cabrio"
"F@RGO" "997 S"
"Jan" "997 S"
"Thomas993" "997 S"
Ennuh perrz - Welkom hier
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 apr 2006 16:09 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Welkom hier Perzz
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 apr 2006 16:15 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Perzz,
volgens Autovisie de Supertest 2004 - de perfectie nabij - de 997S is beter als menigeen zal vermoeden, werkelijk een supersportwagen - een wolf in schaapskleren, ik heb nog geen seconde spijt om zoveel geld in auto te hebben gestopt
|
08 apr 2006 16:24 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Hij is dan ook wel errug mooi...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
08 apr 2006 16:29 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
|
08 apr 2006 16:36 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
08 apr 2006 17:17 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Heeft U ergens problemen mee...?
Wij helpen U graag!
|
08 apr 2006 17:39 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
08 apr 2006 18:20 |
|
|
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Ik ben zomaar bang dat we deze foto nog vele malen gaan terugzien hier .Kunnen we nog iets met de auteurs/copy rechten ??
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
08 apr 2006 18:24 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook van deze kant van harte welkom geheten
-Koen die (momenteel nog) wel haar heeft-
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 apr 2006 18:47 |
|
|
perrz
3.0 - 3.2 -964 - 996 - 997S
|
Dank voor het warme welkom. Nog even uitvinden hoe dit allemaal werkt. Thomas 993 heeft nu dus een 997S. Heb je de 996 ook gehad?. Ik ga eerst op een gewone 997 af. Tis idd wel een bult geld voor een onpraktische auto (volgens mijn vrouw). Goed om te horen dat dat gevoel geneutraliseerd wordt door de rijervaring. Volgende week proefrijden en als ik er uitkom met de inruil van mijn 996 meteen kopen.
|
08 apr 2006 19:42 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Welkom Perrz,
Je zou ook eens bij Theo Jansen kunnen kijken!
GEINTJE!
Er was hier laatst al een draadje over de 997 en de 997S.
De algehele mening was de keuze voor de 997S.
Completer en meer fun!
Als je de "kale" 997 een beetje aankleed ben je ongeveer hetzelfde kwijt!
Hier het hele draadje: De Porsche 997 of 997S
|
08 apr 2006 19:49 |
|
|
ECT
|
Mijn keus zou vallen op de 997S.
Heb een tijdje geleden in gereden en hij rijdt perfect en messcherp in de bochten ook bij hoge snelheden. Wagen is standaard voorzien van een sportafstelling en heeft t.o.v. de standaard (325 PK) ruim 30 pk meer (355 PK). Heb tevens in de sportstand gereden en dat was wel erg vermoeiend rijden. Mijns inziens is dit alleen geschikt voor circuitgebruik. Voor de rest een heerlijke funcar! Geschikt voor dagelijks verkeer.
|
08 apr 2006 20:10 |
|
|
F@RGO
|
hallo perzz,
eerst en vooral welkom
ik had eerst een 996 3.6 en was daar uitermate tevreden mee, een kei van een porsche , supergeestige motor, supergeestig schakelen, enfin, ik dacht echt dat er geen betere was, maar ja, het oog wil ook wat en ik had toch goesting om iets anders, en een mens wil zichzelf wel eens wat gunnen,
een 997 mocht niet van mijn vrouw, de 997s daarentegen wel,
het heeft geen zin om te veranderen om evenveel pks te hebben mompelde ze, en gelijk kreeg ze van mij, wie ben ik om haar tegen te spreken, ikzounietdurven
ik heb dan maar een proefrit gemaakt met beiden, en de S is wel de leukste,
hij is echt veel beter dan de 996 (koppel vooral) algemeen ,wegligging, remmen , alles lijkt vanzelf te gaan.
De 996 blijft wel een kanjer maar de 997s gaat een nog een categorie boven , zo ervaar ik het althans,
ga zekers voor de S, want het prijsverschil met hetgeen stand. is , is niet zo groot niet mee, ik zou zeggen, ga eens testen.
Veel succes met de keuze. en zijn er vragen of zo, mail gerust
997@pandora.be
|
08 apr 2006 20:37 |
|
|
F@RGO
|
| | | | Harley schreef: Er zijn er hier een aantal met een 997, dus je zult vast wel een onderbouwd antwoord krijgen. "997S" "997 S" "Beltar" "997 S Cabrio" "F@RGO" "997 S" "Jan" "997 S" "Thomas993" "997 S" Ennuh perrz - Welkom hier | | | | |
"PP 356" heeft er binnen 7 dagen ook één, en nog een andere forummer heeft er één opgehaald deze week....
Ik laat wel de primeur aan hem voor het nieuws te melden,
opvallend is wel dat het tot op heden allemaal "S" versies lopen hier.
Dat spreekt voor zich, denk ook aan de inruilwaarde later.
|
09 apr 2006 8:56 |
|
|
corry
997 S /2006
|
Ah dankje F@rgo, ja deze week 997S opgehaald. Tjonge wat een verschil met de 996. Het zijn 2 auto's in één. Je kan cruisen met een verbluffend comfort door PASM of je laat hem als een beest tekeer gaan boven de 5000 revs. Soevereine rechtuit stabiliteit, je hebt de indruk dat deze auto uit één blok metaal gecarved is. Praktische auto? Ik ben toch telkens weer verbaasd hoe groot ie eigenlijk is en hoeveel er aan bagage en kleine kinderen ingaat. Als je de keuze hebt dan, dan is er geen keuze. De Porsche 911 is na 45 jaar klaar. Zo hadden ze hem bedoeld.
_________________________________________ Puts a smile on my face every day
|
09 apr 2006 18:03 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Moet je kaal zijn voor een 997 dan
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
09 apr 2006 21:39 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: 996 of 997
997 top kar, weer een iets betere 911, wist niet dat dat mogelijk was, maar tis ze gelukt bij Porsche.....
Heb een beetje rijervaring met 997s als 996 rijder.
|
09 apr 2006 21:45 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je gaat testrijden met de 997, zal je merken dat deze vraag overbodig wordt.
Zeker zoals hier al aangegeven de prijs tussen de 997 en 997S goed vergelijken. Als je de 997 met bepaalde optie's uitrust, zit je al snel aan het prijskaartje van de 997S met deze opties standaard. Er blijft altijd een prijsverschil opzitten, maar het kan soms klein worden.
Wat de inruil van de 996 betreft als het een correcte wagen is, kan je maar beter trachten hem particulier te verkopen, hier in België worden de dealers overspoeld met overname's, en dit is niet echt bevorderend voor de prijs.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
09 apr 2006 22:01 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Hé Perry!
Wat gaan we nou beleven man? Komt er ineens een 997 op de oprit te staan?
Cool! En ik leef met je mee dat je voor zo'n enorm dilemma staat...... maar wanneer ik in deze (luxe) positie zou zitten, zou ik waarschijnlijk even volhouden en mijn pijlen richten op de 997 S, om redenen die Paul al aangeeft... (óf gaan voor een opgetuigde 997 4S....)
Veel sterkte!
|
09 apr 2006 23:01 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
S ,zonder twijfel.
Verschil tussen goed en Super.
|
09 apr 2006 23:14 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Dan ben ik zeker de enige hier die de 996 nog steeds errug mooi vindt en al vanaf de introductie mooi gevonden heeft. In tegen stelling tot de 964 en 993 die ik pas later mooi vond toen ik er aan gewend was.
Ook bij de 997 heb ik mojn twijfels, vooral het dashboard. In de 996 vond ik die mooi, nu in de 997 snap ik het niet meer.
Vooral niet dat anderen daar zo enthiosiast over zijn.
En al die elektrische zooi op zo'n sportwagen, als ze zo doorgaan kun je over een paar jaar volgas met belachelijk hoge snelheid een bocht insturen. Dan hebben ze het zo gemaakt dat de auto zelf ingrijpt en teruggebracht wordt naar een veilige situatie.
Een Porsche mag best wel een beetje spannend blijven.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
10 apr 2006 7:51 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Voel je niet alleen Renntech...
Ook ik heb de 996 altijd al een erg mooie auto gevonden. Mooie kruising tussen het spartaanse en een stukje luxe.
Nog heel ff sparen dan kan ik er ook een op de oprit zetten
(daarmee zeg ik overigens niet dat de oudere modellen aan mij niet besteed zijn )
En die 997 is qua electronica toch niet zo heel veel erger dan een 996? Ook een 996 (zeker het latere model) barst al van de electronica en is wat dat betreft in geen enkel opzicht met een 993 te vergelijken.
En Renntech, het is ff zoeken naar het juiste knopje maar je kan die zelfdenkende automatisch piloot uit zetten (gelukkig )
|
10 apr 2006 10:05 |
|
|