Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 1:05

Antwoord op onderwerp  [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
echte porsche en whiskey... 

is een 914 een echte porsche
ja 67%  67%  [ 35 ]
nee 33%  33%  [ 17 ]
Totaal aantal stemmen : 52

echte porsche en whiskey... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Been there, done that ;). Geloof me. Als je daar bent wint de ratio het snel van de verleiding om flessen te kopen. Het is véél voordeliger om het transport niet zelf te doen, maar ze gewoon aan deze kant van het kanaal (en dan vooral in Frankrijk of Spanje) te kopen. :idea:

22 okt 2007 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Klinkt nog steeds goed. Als de ene helft gaat golven, ga ik wel mee naar de whisky proeverij. :wink:

22 okt 2007 15:29
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
als we eerst gaan proeven dan durf ik wel aan om daarna te gaan golfen :lol: :wink:

22 okt 2007 15:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
Geert schreef:
Proeverijen bij de distilleries nog erbij? Of zijn die kosten 'verwaarloosbaar'?

Bij de meeste distilleries moet je een klein bedrag (10 pond) entree betalen, maar dat bedrag krijg je meestal als korting terug op de aankopen die je doet in de outlet van de distillery.

Overigens is whisky in de UK erg duur, door de hoge accijns op alcohol. Een fles Talisker koop je in NL goedkoper bij de Gall & Gall dan bij de outlet van de distillery.

Het leuke is natuurlijk dat je bij de outlet flessen kan kopen die ze niet vaak in de gangbare handel hebben. Maar dat zijn dan ook meteen dure rakkers. Misschien wel bekend bij jullie: whisky slijterij De Koning in Den Bosch. Volgens eigen zeggen meer dan 1400 soorten...

22 okt 2007 15:46
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
of dichter bij huis (voor mij dan... :wink: )

Laatst bijgewerkt door horn op 22 okt 2007 18:15, in totaal 1 keer bewerkt.

22 okt 2007 16:22
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Mr. Book schreef:
Geert schreef:
Proeverijen bij de distilleries nog erbij? Of zijn die kosten 'verwaarloosbaar'?

Bij de meeste distilleries moet je een klein bedrag (10 pond) entree betalen, maar dat bedrag krijg je meestal als korting terug op de aankopen die je doet in de outlet van de distillery.

Overigens is whisky in de UK erg duur, door de hoge accijns op alcohol. Een fles Talisker koop je in NL goedkoper bij de Gall & Gall dan bij de outlet van de distillery.

Het leuke is natuurlijk dat je bij de outlet flessen kan kopen die ze niet vaak in de gangbare handel hebben. Maar dat zijn dan ook meteen dure rakkers. Misschien wel bekend bij jullie: whisky slijterij De Koning in Den Bosch. Volgens eigen zeggen meer dan 1400 soorten...

Inderdaad: in Schotland zelf (en ook bij de distilleerderij) is de whisky duurder dan in Nederland! Dat komt door de torenhoge accijnzen die er in Engeland op zitten. Zolang de whisky opgeslagen ligt in de 'duty free warehouses' bij de distilleerderijen hoeft er geen accijns betaald te worden, maar zodra de whisky in de flessen wordt gedaan, komt er opeens een puist accijns op waar je niet vrolijk van wordt...

Om tóch wat te kunnen verkopen, bieden distilleerderijen in de gift-shop vaak 'speciale whiskies' aan die alleen bij de distilleerderij te koop zijn.

De visitor-centers van de distilleerderijen zijn over het algemeen gratis te bezoeken. Een rondleiding kost gemiddeld zo'n 10 pond en dat is dan met een (of meer) wee dram(s) aan het eind van de rondleiding...

Persoonlijk vond ik de rondleiding bij Talisker het leukst. Die werd niet gegeven door een leuke jongedame die een verhaaltje uit haar hoofd gestampt had, maar door een medewerker die ook wat meer technische vragen leuk en gedreven beantwoordde. Ook de rondleiding door de distilleerderij van Glengoyne was erg mooi en leuk. De tasting aan het eind vindt plaats in een prachtige ruimte met een uitzicht over de bron en de duty free warehouses.

Glenmoragnie, glenfiddich en Dalwhinnie was erg toeristisch, maar wel erg leuk.

22 okt 2007 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Speedy356 schreef:
Persoonlijk vond ik de rondleiding bij Talisker het leukst. Die werd niet gegeven door een leuke jongedame die een verhaaltje uit haar hoofd gestampt had, maar door een medewerker die ook wat meer technische vragen leuk en gedreven beantwoordde. Ook de rondleiding door de distilleerderij van Glengoyne was erg mooi en leuk. De tasting aan het eind vindt plaats in een prachtige ruimte met een uitzicht over de bron en de duty free warehouses.

Glenmoragnie, glenfiddich en Dalwhinnie was erg toeristisch, maar wel erg leuk.

De rondleiding bij Glenfiddich is erg groots en vooral commercieel. Het warehouse bekijken vanachter een glazen wand :shock: . Ik zou deze rondleiding wel doen, want je krijgt een goed beeld van het proces en daarna er nog een of twee kleinere bezoeken. Dan heb je het proces wel gezien ;). De rondleiding door de distilleerderij van Glengoyne is inderdaad interessant en leuk om te doen. Persoonlijk vond ik het bezoek aan Ben Romach het leukste. Erg klein en omdat ik de eerste bezoekende buitenlander bleek te zijn die het merk vooraf kende (en er enthousiast over was) mocht ik stiekem in de koperen ketel kijken en het warehouse in. :D

Afbeelding

22 okt 2007 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444
Noord-Holland
Bericht 
horn schreef:
wordt wel een afweging. zeker 1 of 2 rondjes golfen in de bakermat van de sport. maar die tas neemt wel een hoop plaats in waar flessen kunnen liggen... :mrgreen:

Dat rondje wil ik wel lopen hoor Harald :!: 18 holes op St. Andrews ...kan slechter :!:

:D :D :D

22 okt 2007 19:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
De rondleiding door de destilleerderij van Glengoyne was bij mij wel erg speciaal; ik kreeg daar een prive-rondleiding samen met mijn zoon. Toen de tour klaar was, kwam er net een touringcar vol met Nederlanders aan voor een rondleiding :lol: :wink:

22 okt 2007 19:25
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
balen. je was dus nét te vroeg. :twisted: :wink:

22 okt 2007 19:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dicer schreef:
Dat rondje wil ik wel lopen hoor Harald :!: 18 holes op St. Andrews ...kan slechter :!:

:D :D :D

been there, done that, got the t-shirt :lol: zoveel leuks nog te beleven in Schotland qua mooie banen! :thumleft: Gleneagles staat ook nog op het lijstje... wél al een whisky'tje gedronken en een sigaar gerookt... 8)

Afbeelding Afbeelding

22 okt 2007 19:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C2 1991
Bericht 
horn schreef:
balen. je was dus nét te vroeg. :twisted: :wink:

Het is maar wat je wilt en waar je van houdt Harald :wink:

22 okt 2007 19:33
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
nou eehhhh, gewoon; vakantie met een paar vrienden... :cheesy: waar maakt niet uit!

Afbeelding

22 okt 2007 19:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Of jij hebt de foto gemaakt, of je was aardig verkleurd en had je een "zomerkapsel" aangemeten. :wink: :lol:

22 okt 2007 19:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 114 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5