Auteur |
Bericht |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ik bedoelde jou niet Lydia. Was een algemene opmerking. Wist niet dat je kwaad werd
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 feb 2009 10:13 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Beetje off-topic.
Is ook niet zo. Goed shoppen. Ik betaal voor de GT3 niet veel meer dan ik deed voor de 996C2 en 993. (Unigarant via ANWB)
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 feb 2009 10:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zegt dat wat over de premie voor de GT3 of .....?
Ik ben het met Olaf eens .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 feb 2009 10:41 |
|
|
Lydia
|
Blijkbaar lezen jullie niet goed of schrijf ik te moeilijk of willen jullie het niet begrijpen of jullie zijn nooit 16 geweest. Ongeacht of de verzekering duur is, ze gaat toch de verzekering afsluiten en betalen. Want ze wil scooter rijden. Simpeler kan ik het niet maken.
Een ieder die mij een beetje kent weet dat ik verantwoordelijkheidsgevoel genoeg heb om er voor te zorgen dat ze niet eerder met de scooter gaat rijden voor er een verzekering is afgesloten. Dat wil ze zelf ook niet eens.
|
11 feb 2009 10:45 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
gewoon wa doen en een goede preek geven.
_________________________________________ oud is beter
|
11 feb 2009 10:55 |
|
|
Harley
|
De anderen waren ook niet zo hoog. Ik heb elders op het forum bedragen genoemd vroegah... die kun je vast nog wel vinden...
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
11 feb 2009 10:57 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
On topic, http://www.enra.nl heeft prima scoot-verzekeringen, goeie voorwaarden, redelijke premies
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
11 feb 2009 11:19 |
|
|
Lydia
|
Kijk, dáár heb ik nou wat aan! Thanks Renger.
|
11 feb 2009 11:23 |
|
|
Reñger
|
In de rest van de EU is een 125cc scoot al de normaalste zaak van de wereld. In Barcelona bijvoorbeeld.
In Nederland valt deze categorie (nog) onder de wetgeving voor motoren, dus rijbewijs A. Vroeg of laat zal de EU wetgeving ook in NL gaan gelden, en dan zou ( ) ook deze categorie onder de scoot-wetgeving gaan vallen.
De BMW C1 wordt dan ook hier een geweldig alternatief voor woon-werkverkeer
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
11 feb 2009 11:57 |
|
|
Lydia
|
Ja, Marcel, laat ik zeker weten. Jij ook bedankt voor de tips!
|
11 feb 2009 13:02 |
|
|
Reñger
|
Ook de motorbranche zit, naar ik begreep, likkebaardend op deze wijziging te wachten
Het voordeel voor ons forenzen dat je dan met een rijbewijs B op zo'n ding mag rondtuffen
Voor de 16-18 jarige scooteristen zal er wel niks veranderen........
|
11 feb 2009 17:25 |
|
|
Harley
|
Wordt er niet zo vrolijk van... mensen die niet expliciet geleerd hebben op een snelle 2 wieler te rijden die rond tuffen op ´s herens wegen... daar komen ongelukken van...
|
11 feb 2009 17:33 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
_________________________________________ In the Dutch mountains ...
|
11 feb 2009 17:51 |
|
|
Rodger that!
Veghel
|
+1
Ben zelf ook motorrijder
_________________________________________ 944 Type I USA '83 Targa Antraciet zwart metalic (RR) Jumbo-exclusief.nl auto evenement.......................DARE TO BE DIFFERENT!........................
|
11 feb 2009 18:36 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Idem, hoewel het ook voor veel automobilisten erg leerzaam zou zijn om het verkeer een keer vanaf een motor mee te maken .
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
11 feb 2009 21:01 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
11 feb 2009 21:02 |
|
|
horn
PF #57
|
mág wel. maar of het nou zo verstandig is.
Lydia, ik denk dat je de kritiek te persoonlijk oppakt (had dit topic niet gevolgd, dus lees alles achter elkaar zojuist). Jij zorgt er wel voor dat dochterlief niet onverzekerd gaat rijden, dat is duidelijk. De opmerkingen sloegen volgens mij meer op 'men'. Oja, rijdt ze al? (schrok me trouwens de tandjes van die bedragen voor een verzekering van zo'n ding...)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
12 feb 2009 7:51 |
|
|
Lydia
|
Als het onder mijn post staat en elke zin wordt gequote, dan neem ik aan dat het aan mij persoonlijk gericht is ...
Nee, ze rijdt nog niet. Is gezakt voor haar certificaat, moet op 2 maart opnieuw. De scooter staat ook nog niet hier, moet nog rijkllaar gemaakt worden. Vandaar dat ik nog tijd heb om de meest gunstige voorwaarden tegen zo gunstig mogelijke prijs probeer te vinden. Ze moet het allemaal zelf betalen, dus ...
|
12 feb 2009 8:58 |
|
|
cabrio wim
|
En hier krijg jij waarschijnlijk ook nog met te maken, en wie weet tegen die tijd.
|
12 feb 2009 9:04 |
|
|
Harley
|
Mijn 'angst' heeft ook niet zo zeer met snelheid te maken.
Doemscenario waar ik bang voor ben -en met ons betuttelkabinet zou het zo maar kunnen gebeuren- is dat de niet-spiegelende-langzaam-links-rijdende-Daewoo-mutsen(m/v) ook op zo'n ding kruipen, en met regen in de eerste de beste bocht op hun b#k vallen, waarna snel besloten wordt door onze onverschrokken leiders dat iedere motorrijder, ook diegenen met 20+ jaar evaring (moi o.a.) verplicht worden overal 30 km/h te rijden voorzien van lichtgevend hesje en zwaailicht op de helm.
NL is namelijk ontzettend goed in het aanpassen van de regels aan de meest zwakke (verkeersdeelnemers).
|
12 feb 2009 10:56 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
vind het maar rare prijzen, ik zou eens kijken bij centraal beheer als je dat nog niet gedaan hebt. ik met met 18 jaar, 0 jaren rijbewijs en een 600cc yamaha uit 2006 wa+ verzekerd voor iets meer dan 20 euro per maand. all risk zou ik bij hema verzekeringen iets van 80 euro per maand voor kwijt zijn, maar allrisk bij zulke prijsverschillen vind ik zelf niet interresant. half jaar schadevrij rijden en je kan een schade van 350 euro veroorloven en ik ga er uiteraard niet vanuit dat ik schade zal krijgen
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
12 feb 2009 16:44 |
|
|
Lydia
|
Gisteren al bij CB geïnformeerd. De dame zei zelf al dat wa + diefstal erg duur bij hen is. En dat klopt. WA (dus zonder diefstal) € 226 en met diestal (WA Casco, meer keus hebben zij niet) komt er ..... € 1.400 bij!
Scooters zijn erg diefstal gevoelig. Ze vertelde mij dat van de 10 scooters en 4 gestolen worden en 3 ernstige schade oplopen. Waarschijnlijk maakt dat ook verschil tussen een scooter en een motor!
Dat gaat het dus niet worden. Ben nog wel bezig. Er is een enorm verschil in prijzen en voorwaarden, dus koppie er bij houden en goed zoeken.
|
12 feb 2009 16:49 |
|
|
Reñger
|
Toch kan ik me wat voorstellen bij de gedachtengang van Harley over de BMW C1.
Een andersom voorbeeld wat deze gedachtengang enigszins bevestigt, de brommobielen, zonder rijbewijs met scootbewijs te rijden:
Die dingen zijn ontworpen EN bedoeld voor invaliden. En dan heb ik er weinig problemen mee tenzij ze bij vergissing de snelweg opdraaien en /of voor mijn neus opduiken op een binnenweg.
Maar als de (schoolgaande) jeugd er massaal misbruik van gaat maken (en dat gebeurd!), ze stevig opvoert en er vervolgens (met slechts een theorie-examentje op zak) met 65 mee op de openbare weg gaat rondrossen, dan is dat imo een brug te ver.
De vraag is dan, moet onze heldenregering die dingen dan ook voor invaliden maar verbieden
|
12 feb 2009 18:37 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
hoe kan het trouwens dat als de scooter op jou naam verzekerd is en je dochter rijdt er op dat eventuele schade dan niet wordt uitgekeerd? met auto's en motoren is dat iig niet zo. moet goedkoper kunnen zou je zeggen.
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
12 feb 2009 22:13 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Blijf ik ook een beetje vaag vinden maar aan de andere kant: die route zal in het verleden vaak genoeg gedaan zijn. Met de nodige schades/diefstallen gok ik zo.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
12 feb 2009 22:18 |
|
|