Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:45

Antwoord op onderwerp  [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende
Scooter Bob (en Biker wannabees) ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Lydia schreef:

Maarten schreef:
Tja. Dat zijn dezelfde mensen die over een hoop andere dingen ook niet nadenken. En dan op TV staan te schreeuwen dat ze zijn genaaid

Waarom denk je dat ik die vraag hier gesteld heb? Zou ik nou klakkeloos bij de verzekering om de hoek iets afgesloten hebben, ja. Maar ik vraag hier juist naar ervaringen van forummers en mensen die dagelijks met scooters bezig zijn. Volgens mij probeer ik daar juist mee te voorkomen dat ik genaaid word, zoals jij dat noemt.

Ik bedoelde jou niet Lydia. Was een algemene opmerking. Wist niet dat je kwaad werd :mrgreen:

11 feb 2009 10:13
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Beetje off-topic. :wink:

gast schreef:
Maar dat een GT3 2x zo duur was als een klassieker :? Dawisiknie. Dan maar eerst weer sparen :lol:

Is ook niet zo. Goed shoppen. Ik betaal voor de GT3 niet veel meer dan ik deed voor de 996C2 en 993. (Unigarant via ANWB)

11 feb 2009 10:37
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Zegt dat wat over de premie voor de GT3 of .....? ;) :lol:

Lydia schreef:
Het afsluiten en betalen van een verzekering zal een 16-jarige niet weerhouden op een scooter te rijden!

Ik ben het met Olaf eens ;).

11 feb 2009 10:41
Profiel
Bericht 
Blijkbaar lezen jullie niet goed of schrijf ik te moeilijk of willen jullie het niet begrijpen of jullie zijn nooit 16 geweest. Ongeacht of de verzekering duur is, ze gaat toch de verzekering afsluiten en betalen. Want ze wil scooter rijden. Simpeler kan ik het niet maken.

Lydia die dit al eerder schreef schreef:
En deze meneer vertelde me dat als de scooter op mijn naam staat en mijn dochter krijgt een ongeval, de verzekering niets uitkeert, aan beide partijen niet. Dat risico neem ik natuurlijk niet, is het niet waard.
Mijn dochter kan zowiezo dat risico niet dragen. Heeft 2 jaar voor de scooter gespaard ...

Een ieder die mij een beetje kent weet dat ik verantwoordelijkheidsgevoel genoeg heb om er voor te zorgen dat ze niet eerder met de scooter gaat rijden voor er een verzekering is afgesloten. Dat wil ze zelf ook niet eens.

11 feb 2009 10:45
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
gewoon wa doen en een goede preek geven.

11 feb 2009 10:55
Profiel
ex RS4
Bericht 
EriC4C schreef:
Zegt dat wat over de premie voor de GT3 of .....? ;) :lol:

De anderen waren ook niet zo hoog. Ik heb elders op het forum bedragen genoemd vroegah... die kun je vast nog wel vinden... :wink:

11 feb 2009 10:57
Profiel WWW
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:thumleft:

On topic, http://www.enra.nl heeft prima scoot-verzekeringen, goeie voorwaarden, redelijke premies :idea:

11 feb 2009 11:19
Profiel WWW
Bericht 
Kijk, dáár heb ik nou wat aan! Thanks Renger.

11 feb 2009 11:23
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
:D In de rest van de EU is een 125cc scoot al de normaalste zaak van de wereld. In Barcelona bijvoorbeeld.
:shock: In Nederland valt deze categorie (nog) onder de wetgeving voor motoren, dus rijbewijs A. Vroeg of laat zal de EU wetgeving ook in NL gaan gelden, en dan zou ( :?: ) ook deze categorie onder de scoot-wetgeving gaan vallen.
De BMW C1 wordt dan ook hier een geweldig alternatief voor woon-werkverkeer :idea:

Afbeelding

11 feb 2009 11:57
Profiel WWW
Bericht 
Ja, Marcel, laat ik zeker weten. Jij ook bedankt voor de tips! :thumleft:

11 feb 2009 13:02
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
gast schreef:
en dan : KASSA :lol:

:lol: Ook de motorbranche zit, naar ik begreep, likkebaardend op deze wijziging te wachten :!:

Het voordeel voor ons forenzen :arrow: dat je dan met een rijbewijs B op zo'n ding mag rondtuffen :idea:
Voor de 16-18 jarige scooteristen zal er wel niks veranderen........

11 feb 2009 17:25
Profiel WWW
ex RS4
Bericht 
RenDo schreef:
...dat je dan met een rijbewijs B op zo'n ding mag rondtuffen :idea:

Wordt er niet zo vrolijk van... mensen die niet expliciet geleerd hebben op een snelle 2 wieler te rijden die rond tuffen op ´s herens wegen... daar komen ongelukken van...

11 feb 2009 17:33
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Harley schreef:
... mensen die niet expliciet geleerd hebben op een snelle 2 wieler te rijden die rond tuffen op ´s herens wegen...

We hebben het hier toch (nog) over de BMW C1 :?: :roll:

IMO 'n (levens)gevaarlijk ding :!: ... zelfs voor 'n geoefend motorrijder :|

Als je er nog niet mee hebt gereden, dan moet je dat voor de "lol" 'ns doen, Harley :wink:

11 feb 2009 17:51
Profiel WWW Facebook 
Veghel
Bericht 
Citaat:
Wordt er niet zo vrolijk van... mensen die niet expliciet geleerd hebben op een snelle 2 wieler te rijden die rond tuffen op ´s herens wegen... daar komen ongelukken van...

+1

Ben zelf ook motorrijder

11 feb 2009 18:36
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Idem, hoewel het ook voor veel automobilisten erg leerzaam zou zijn om het verkeer een keer vanaf een motor mee te maken ;).

11 feb 2009 21:01
Profiel
987 Boxster S 3.4 Tiptronic & Harley - Davidson FXDLS Low Rider S
Lemmer (PF #48)
Bericht 
EriC4C schreef:
Idem, hoewel het ook voor veel automobilisten erg leerzaam zou zijn om het verkeer een keer vanaf een motor mee te maken ;).

:thumleft:

11 feb 2009 21:02
Profiel Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
mág wel. maar of het nou zo verstandig is. :roll:

Lydia, ik denk dat je de kritiek te persoonlijk oppakt (had dit topic niet gevolgd, dus lees alles achter elkaar zojuist). Jij zorgt er wel voor dat dochterlief niet onverzekerd gaat rijden, dat is duidelijk. De opmerkingen sloegen volgens mij meer op 'men'. Oja, rijdt ze al? (schrok me trouwens de tandjes van die bedragen voor een verzekering van zo'n ding...)

12 feb 2009 7:51
Profiel
Bericht 
Als het onder mijn post staat en elke zin wordt gequote, dan neem ik aan dat het aan mij persoonlijk gericht is ...

Nee, ze rijdt nog niet. Is gezakt voor haar certificaat, moet op 2 maart opnieuw. De scooter staat ook nog niet hier, moet nog rijkllaar gemaakt worden. Vandaar dat ik nog tijd heb om de meest gunstige voorwaarden tegen zo gunstig mogelijke prijs probeer te vinden. Ze moet het allemaal zelf betalen, dus ...

12 feb 2009 8:58
Bericht 
horn schreef:
(schrok me trouwens de tandjes van die bedragen voor een verzekering van zo'n ding...)

En hier krijg jij waarschijnlijk ook nog met te maken, en wie weet tegen die tijd. :mrgreen:

12 feb 2009 9:04
ex RS4
Bericht 
gast schreef:
Ik weet niet wat jullie trouwens onder een snelle tweewieler verstaan. Maar ik noem die paar kw niet snel.

Mijn 'angst' heeft ook niet zo zeer met snelheid te maken.

Doemscenario waar ik bang voor ben -en met ons betuttelkabinet zou het zo maar kunnen gebeuren- is dat de niet-spiegelende-langzaam-links-rijdende-Daewoo-mutsen(m/v) ook op zo'n ding kruipen, en met regen in de eerste de beste bocht op hun b#k vallen, waarna snel besloten wordt door onze onverschrokken leiders dat iedere motorrijder, ook diegenen met 20+ jaar evaring (moi o.a.) verplicht worden overal 30 km/h te rijden voorzien van lichtgevend hesje en zwaailicht op de helm.

NL is namelijk ontzettend goed in het aanpassen van de regels aan de meest zwakke (verkeersdeelnemers).

12 feb 2009 10:56
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
vind het maar rare prijzen, ik zou eens kijken bij centraal beheer als je dat nog niet gedaan hebt. ik met met 18 jaar, 0 jaren rijbewijs en een 600cc yamaha uit 2006 wa+ verzekerd voor iets meer dan 20 euro per maand. all risk zou ik bij hema verzekeringen iets van 80 euro per maand voor kwijt zijn, maar allrisk bij zulke prijsverschillen vind ik zelf niet interresant. half jaar schadevrij rijden en je kan een schade van 350 euro veroorloven en ik ga er uiteraard niet vanuit dat ik schade zal krijgen

12 feb 2009 16:44
Profiel Facebook 
Bericht 
Gisteren al bij CB geïnformeerd. De dame zei zelf al dat wa + diefstal erg duur bij hen is. En dat klopt. WA (dus zonder diefstal) € 226 en met diestal (WA Casco, meer keus hebben zij niet) komt er ..... € 1.400 bij!
Scooters zijn erg diefstal gevoelig. Ze vertelde mij dat van de 10 scooters en 4 gestolen worden en 3 ernstige schade oplopen. Waarschijnlijk maakt dat ook verschil tussen een scooter en een motor!

Dat gaat het dus niet worden. Ben nog wel bezig. Er is een enorm verschil in prijzen en voorwaarden, dus koppie er bij houden en goed zoeken.

12 feb 2009 16:49
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
Bericht 
Harley schreef:
Mijn 'angst' heeft ook niet zo zeer met snelheid te maken.

:) Toch kan ik me wat voorstellen bij de gedachtengang van Harley over de BMW C1.

Een andersom voorbeeld wat deze gedachtengang enigszins bevestigt, de brommobielen, zonder rijbewijs met scootbewijs te rijden:

Afbeelding

Die dingen zijn ontworpen EN bedoeld voor invaliden. En dan heb ik er weinig problemen mee tenzij ze bij vergissing de snelweg opdraaien en /of voor mijn neus opduiken op een binnenweg. :evil:

Maar als de (schoolgaande) jeugd er massaal misbruik van gaat maken (en dat gebeurd!), ze stevig opvoert en er vervolgens (met slechts een theorie-examentje op zak) met 65 mee op de openbare weg gaat rondrossen, dan is dat imo een brug te ver.

De vraag is dan, moet onze heldenregering die dingen dan ook voor invaliden maar verbieden :?:

12 feb 2009 18:37
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
hoe kan het trouwens dat als de scooter op jou naam verzekerd is en je dochter rijdt er op dat eventuele schade dan niet wordt uitgekeerd? met auto's en motoren is dat iig niet zo. moet goedkoper kunnen zou je zeggen.

12 feb 2009 22:13
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Blijf ik ook een beetje vaag vinden maar aan de andere kant: die route zal in het verleden vaak genoeg gedaan zijn. Met de nodige schades/diefstallen gok ik zo.

12 feb 2009 22:18
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 298 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 12  Volgende