Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:52

Antwoord op onderwerp  [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende
POLL: dalen de prijzen van 2e hands Porsches? 

dalen de prijzen van 2e hands Porsches?
Denk het wel 54%  54%  [ 84 ]
Geen enkele reden voor 36%  36%  [ 56 ]
Ben nu op zoek naar een koopje 10%  10%  [ 15 ]
Totaal aantal stemmen : 155

POLL: dalen de prijzen van 2e hands Porsches? 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
plh schreef:
@HV: 56 ruggen NETTO :shock: géén vetpot . . . ?

eerder werd aangegeven dat dit absoluut een schijntje was; ik reageerde door aan te geven dat dit, netto, helemaal niet slech is. Geen vetpot is inderdaad wellicht zelfs nog wat pedant uitgedrukt wellicht... Maar ik wil maar aangeven dat je, als je niet al te exorbitant leeft, je best al zou kunnen rentenieren van 2 mio. (dan koop je bijvoorbeeld een leuk 3.2 tje en rijd je daarmee tevreden lachend langs de Porsche schowroom vol blinkende, lonkende 997's :wink: ).

17 feb 2009 22:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Okeeeeeee, ik zou me er i.i.g. goed mee kunnen redden.

17 feb 2009 22:57
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
@HV: Ik ga van de beleggingswaarde uit (die dus hopelijk lijkt op wat je er daadwerkelijk voor betaalt)

17 feb 2009 22:58
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Nicolò schreef:
Met 2 mio tegen een rendementje van 4% minus 1,2% vermogensrendementsheffing zit je op netto € 56.000 per jaar.
Tuurlijk vinden we dat allemaal maar karig!
:wink:

4% minus 1,2% belasting en 2,8% inflatie = 0,0.

Echt, met 2 mio rentenieren is niet logisch en zeker niet een betere optie dan met 2 mio e.v. een goede onderneming draaien.

17 feb 2009 23:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
Devils Son, je eindconclusie klopt wellicht (ik onderneem de komende tijd ook lekker door 8) ), maar je berekening niet. Die 56.000 wordt elk jaar inderdaad minder waard. Ervan uitgaande dat je alles opmaakt (dus geen vermogensgroei), vertegenwoordigt die 56.000 Euro 10 jaar later nog maar een koopkracht van zo'n 40.000,-. Maar wie zuinig is, zou hiervan nog altijd goed kunnen leven; het is niet zo dat het netoo rendement terstond verdampt puur door de inflatie. Dan ga ik er wel even van uit dat de recessie ons uiteindelijk niet zal opzadelen met woeker-inflatie :wink: .

17 feb 2009 23:07
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
HV schreef:
Devils Son, je eindconclusie klopt wellicht (ik onderneem de komende tijd ook lekker door 8) ), maar je berekening niet. Die 56.000 wordt elk jaar inderdaad minder waard. Ervan uitgaande dat je alles opmaakt (dus geen vermogensgroei), vertegenwoordigt die 56.000 Euro 10 jaar later nog maar een koopkracht van zo'n 40.000,-. Maar wie zuinig is, zou hiervan nog altijd goed kunnen leven; het is niet zo dat het netoo rendement terstond verdampt puur door de inflatie. Dan ga ik er wel even van uit dat de recessie ons uiteindelijk niet zal opzadelen met woeker-inflatie :wink: .

Ik moet nog zeker 40 jaar (hoop ik), dus moet ik op het eind met 18K netto rond komen na inflatie...

Dat nog afgezien van het feit dat rendemenden niet constant zijn. Je zal op 1-1-2008 maar zijn begonnen. Is die 2 mio ineens nog maar 1 mio en dan moeten de uitgaven er nog vanaf.

Ik vind het niet realistisch om van 2 mio te rentenieren. Of je moet verhuizen naar Tsjaad, want daar is je gulden een daalder waard en nog wel meer ook. :wink:

17 feb 2009 23:11
Profiel
Groningen
Bericht 
Volgens bovenstaande berekening is rentenieren vrijwel nooit logisch, de realiteit anders.

Voorlopig ligt overigens deflatie op de loer.

17 feb 2009 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Nijmegen
Bericht 
@ Devils Son: bij passief rentenieren ga ik wel uit van een vrij constant rendement, namelijk gewoon op de bank plaatsen. Wellicht een bancaire of staatsdeposito, maar in principe gewoon spaarrekening. Hierboven werd eerder al 4% genoemd, een spaardersrendement dus. En dan heb je, gelukkig, even niet te maken met 2 miljoen die ineens 1 waard is...

Maar mee eens, beter wat langer doorwerken alvorens te rentenieren. Maar zeg, je bent 55, en je hebt die 2 miljoen, dan is dat best een optie: wat voorzichtiger met de grote uitgaven, 2e hands campertje voor de avontuurlijke reizen en genieten van het leven!

17 feb 2009 23:17
Profiel
Bericht 
Jort schreef:
Volgens bovenstaande berekening is rentenieren vrijwel nooit logisch, de realiteit anders.

Er speelt natuurlijk meer dan deze platte berekening. Je moet gewoon meer rendement halen, maar daarmee moet je meer risico lopen. Dat moet zich dan ook vertalen in een startkapitaal waarmee een slechte start geen probleem is.

Citaat:
Voorlopig ligt overigens deflatie op de loer.

En aandelenverliezen... :wink:

17 feb 2009 23:21
Profiel
Bericht 
HV schreef:
@ Devils Son: bij passief rentenieren ga ik wel uit van een vrij constant rendement, namelijk gewoon op de bank plaatsen. Wellicht een bancaire of staatsdeposito, maar in principe gewoon spaarrekening. Hierboven werd eerder al 4% genoemd, een spaardersrendement dus. En dan heb je, gelukkig, even niet te maken met 2 miljoen die ineens 1 waard is...

Nu is 4% geen enkel probleem. Maar of dat over een jaar nog zo is, is een tweede.

Nog afgezien van het feit dat Icesave debacles duidelijk hebben gemaakt dat ook volledige veiligheid niet bestaat.

Citaat:
Maar zeg, je bent 55, en je hebt die 2 miljoen, dan is dat best een optie: wat voorzichtiger met de grote uitgaven, 2e hands campertje voor de avontuurlijke reizen en genieten van het leven!

Dat noem ik dan ook vroegpensioen. Je hebt gelijk, op latere leeftijd kan het voldoende zijn.

17 feb 2009 23:23
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Particulier
Maarten, ook voor particulieren geld dit. Echter zijn er altijd uitzonderingen. Kan zijn dat men een inschrijving doet op prive en belegd onroerend goed. Dan kan men eventueel meer financieren.

Echter bij belegd onroerend goed is het gewoon moeilijk een huurder eruit te zetten dus een lager krediet dan eigen gebruik.

Daarnaast ben ik benieuwd bij welke bank dit was waar je meer kan financieren in prive.

17 feb 2009 23:40
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Prive meetekenen helpt altijd ja!

Bij beleggingsvastgoed heb ik liever niet dat jij de huurder eruit trapt....

Locale Rabo's etc. Ik denk dat het nu even lastig is ook maar iets te financieren maar normaal gesproken moet dit echt te doen zijn!

17 feb 2009 23:44
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Nop
Kan je 1 ding vertellen die tijd komt de eerste 10 a 20 jr niet meer terug. Rabo gaat je zeker weten dit niet meer verstrekken.

17 feb 2009 23:46
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Geheugen van de markt is jaar of 7. En weet zeker dat er nog locale Rabo's zijn die het doen!

17 feb 2009 23:48
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht Meer
Dit doen ze alleen als ze meer zekerheid hebben en dan doet bijna ieder bank het gezien afgedekte zekerheid. Ik weet niet of jij realiseert hoe slecht het afgelopen ophaal rondje Rabo obligaties is geweest, ga ervan uit dat ze gemiddeld met 80% zijn gedaald.

17 feb 2009 23:51
Profiel WWW
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Denk dat die het van alle Europese grootbanken het beste doen.

18 feb 2009 0:21
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
on topic; Ik bedoelde dat als je 2 mio hebt, je dat beter niet in een autodealer als enige investering moet stoppen.

Feit blijft dat het op dit moment pompen of verzuipen is voor de autodealers.

Echt on topic; ja, de prijzen van gebruikte en nieuwe voorraadauto's zullen als gevolg hier van en van de lagere vraag dalen. Ik denk zelf in lijn met eerdere posts, dat de waterkoelers hier meer last van zullen hebben dan de luchtgekoelde brigade.

PS. Dit was niet de belangrijkste reden dat ik mijn ingeruilde Boxster na 5 weken heb omgeruild voor een 964 Cabrio, dat was 2 zitplaatsen meer en meer ruimte voor mijn eigen 1,92m.

18 feb 2009 9:58
Profiel
Bericht 
Yoda schreef:

Feit blijft dat het op dit moment pompen of verzuipen is voor de autodealers.

Juist een goed moment om ze over te nemen... :wink:

Dealerschappen zijn conjunctuurgevoelig. Het punt is dat sommigen (mede door de importeurs) niet gehandeld hebben conform die wetenschap.

18 feb 2009 10:08
Profiel
Bericht 
Yoda schreef:
on topic; ..dat de waterkoelers hier meer last van zullen hebben dan de luchtgekoelde brigade.

Lijkt me wel een aardige aanname. De oer 911 blijft toch echt de P die altijd gewild blijft. :D
drknauf schreef:
Afbeelding 8)

Puur tijdloos zoals het plaatje hierboven al aangeeft.
Zal nog wel een jaartje in 944 rond karren maar als ik een goede kans zie wordt het 911 in de betaalbare prijsklasse van 25 jaar of ouder.

18 feb 2009 11:32
PorscheForum Rakker
964 C2C (1991) Oak Green
Noordwijk ZH
Bericht 
Devils son schreef:
Juist een goed moment om ze over te nemen... :wink:

Dealerschappen zijn conjunctuurgevoelig. Het punt is dat sommigen (mede door de importeurs) niet gehandeld hebben conform die wetenschap.

Op het eerste gezicht wel, maar wat is de juiste prijs. Een dealerschap heeft toch nog wel wat ketenafhankelijkheden naar importeur en fabriek. Hier gaat het ook niet lekker mee, dus zullen banken niet staan te springen om te financieren. Wel leuk natuurlijk een lading P's kopen tegelijk tegen een zeer scherpe prijs....met een leuke garage er bij.

Misschien kunnen we een opkoop consortium vormen op het forum....

18 feb 2009 11:45
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Een kennis van me heeft zijn zaak verkocht en koopt en verkoopt wat Porsche's voor zijn hobby :idea:
Heeft er nu stuk of 5, waarvan een paar 356's en klassieke 911's, zet ze ook wel hier en daar neer bij garage's :!:
Niet verkeeeerd dacht ik zo :oops:

18 feb 2009 11:50
Profiel
Bericht 
Yoda schreef:
Op het eerste gezicht wel, maar wat is de juiste prijs. Een dealerschap heeft toch nog wel wat ketenafhankelijkheden naar importeur en fabriek. Hier gaat het ook niet lekker mee, dus zullen banken niet staan te springen om te financieren.

Dat je zelf een zak geld mee moet brengen is duidelijk... Je moet natuurlijk ook maar die kant op willen en het lijkt mij logisch dat de importeur bepalingen in het contract heeft waardoor ze niet iedereen als dealer hoeven te accepteren.

Citaat:
Wel leuk natuurlijk een lading P's kopen tegelijk tegen een zeer scherpe prijs....met een leuke garage er bij.

Misschien kunnen we een opkoop consortium vormen op het forum....

Goed idee! Maar dan wel een garage met veel 996 turbo's en GT3's, want daar is hier de meeste belangstelling voor... :wink:

18 feb 2009 12:16
Profiel
Kozijnenboer
Berkelland (Achterhoek) PF #345
Bericht 
Doe mij maar een GT3 :mrgreen:

18 feb 2009 12:18
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Devils son schreef:
Dat je zelf een zak geld mee moet brengen is duidelijk... Je moet natuurlijk ook maar die kant op willen en het lijkt mij logisch dat de importeur bepalingen in het contract heeft waardoor ze niet iedereen als dealer hoeven te accepteren.

Inderdaad, weet niet hoe het in Nederland zit. Maar toen Verellen Geel ermee ging stoppen heeft de invoerder (D'Ieteren) de zaak overgenomen. Heb de indruk dat ze niet zomaar iedereen als uitbater van een dealership wensen en liefst zelf meer vat krijgen op de dealers.

18 feb 2009 12:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Devils son schreef:
Nicolò schreef:
Met 2 mio tegen een rendementje van 4% minus 1,2% vermogensrendementsheffing zit je op netto € 56.000 per jaar.
Tuurlijk vinden we dat allemaal maar karig!
:wink:

4% minus 1,2% belasting en 2,8% inflatie = 0,0.

Echt, met 2 mio rentenieren is niet logisch en zeker niet een betere optie dan met 2 mio e.v. een goede onderneming draaien.

Onzin : je hoeft op 't einde van je leven toch geen 2 mio over te houden ? Stel dat je nog 50 jaar te gaan hebt, dan heb je sowieso 40.000 euro per jaar te besteden, ruim voldoende lijkt mij (zeker als je een eigen woonst hebt) !

18 feb 2009 13:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 259 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Volgende