|
Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Auteur |
Bericht |
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Iemand nog MH gesproken vandaag? Ze stonden wel met een tentje op Zandvoort.
_________________________________________ Racefun events
|
27 sep 2009 22:11 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Gertussss. Deze man ?
|
27 sep 2009 22:15 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Die niet, MH de specialist uit het noorden die een oplossing aanbied voor de gevoelige IMS Lager.
_________________________________________ Racefun events
|
27 sep 2009 22:21 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Aha, de man die de gevoelige IMS Lager bestiert...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 sep 2009 22:22 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
|
27 sep 2009 22:24 |
|
|
Tilt!
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Ja, de domheid is te groot ! Zit al een paar maand op dit forum maar wist eigenlijk niet dat op alles na een 993 gevoelige IMS Lager geantwoord wordt. Kom je hier toe op dit forum, hoop je bij een hoop mensen terecht te komen die aan hetzelfde zeel trekken en blijkt dat als je 996 vernoemt het enige antwoord gevoelige IMS Lager is. Vraag je jezelf af of al die nieuwe of recentelijk vervangen inruilmotoren hetzelfde probleem nog vertonen, of het nu eigenlijk zo erg is, of het verbeterd is, of of of, en 't antwoord is : gevoelige IMS Lager. Ik kan me voorstellen dat er veel meer mensen op dit forum zitten met een luchtkoeler dan met een waterkoker, ik kan me niet voorstellen dat de haat tegen de waterkokers zo diep zit. 't Is toch een Porsche ? Porsche is IMO al heel lang heel slecht bezig, met de kosten die ik aan m'n Boxster gehad heb kon ik me een SC met wat werk aan kopen (degene die dit quote en er dan "dat had je dan misschien beter gedaan" zie ik van mijlenver afkomen), kwaliteit lijkt nergens op, ze hebben allen dezelfde prutprobleempjes, ze blijven maar modellen uitvinden, etc... Maar ja, je ziet het graag dus ja, je laat de $$ maar weer eens rollen in de hoop op beterschap en ja, ik zal eens horen op dat Nederlandse forum, daar zal ik waarschijnlijk wat info vinden, dus je leest en je vindt één topic over iemand die veel pech gehad heeft en je ziet de ene draad na de andere gevoelige IMS Lager voorbijkomen, dus denk je : weet je wat ? Voor eens en voor altijd (sorry dat ik zo'n dure woorden durf gebruiken terwijl ik nog maar net op 't forum zit ) : we laten die met een gevoelige IMS Lager aan't woord, en we zien tegelijkertijd eens hoeveel er niet vroegtijdig toe aan een revisie zijn, en 't antwoord is zoals steeds gevoelige IMS Lager. Ik heb al gegoogeld, maar 't Nederlandse Porscheforum waar je wel een deftig antwoord kan krijgen over je 996 heb ik tot nu toe niet gevonden.
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
27 sep 2009 22:32 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
goeie conclusie . zoekfunctie al eens gebruikt? wat ik me dan afvraag; als het je hier zo slecht bevalt, waarom kom je dan? je bent overigens van harte welkom. ja, er worden grappen gemaakt over kappersauto's, plofmotoren etc. Maar er staat een hoop serieus over dat probleem op dit forum. maar als je zelf niet de moeite wil doen in de paar dagen dat je hier zit dat te vinden, moet je idd je vragen wellicht elders gaan stellen als de antwoorden hier je niet bevallen. 't Is niet anders, we kunnen niet voor iedereen een geschikt forum zijn. Helaas.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 sep 2009 22:36 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Ik ben op dit forum nog nooit een goed onderbouwd stuk tegen gekomen met FEITEN over de 996 problemen. Ik ben erg benieuwd, zoals ik eerder al aan gaaf, naar de cijfers die vast wel ergens bij Pon / Porsche AG op te duiken zijn. Cijfers die iets kunnnen zeggen over de betrouwbaarheid van de diverse motoren. Elk type heeft zijn nukken. Denk aan de 2.7 met zijn gevoelige IMS Lager luchtfilterhuis, de lekkende 964 koppen zonder pakkingen naast de 996 met zijn gevoelige IMS Lager 3.4 blokken. Maar hoe groot waren deze problemen nu daadwerkelijk Graag relatieve cijfers daarover. Ook speelt mee hoe kostbaar de reparatie is als het probleem zich na de garantieperiode voordoet. Waarschijnlijk zal Pon / Porsche AG deze duidelijkheid nooit willen of kunnen geven. Vanzelfsprekend ook. Dus moeten we het maar doen met de guestimates. En die geven toch duidelijk aan dat er inderdaad een groot constructief probleem was in de eerste serie 996 3.4 blokken. Ook als 996 rijder kan je hier niet onderuit. Soit. Ik heb zelf een Audi 2.5 TDI gereden. Ik wist dat de eerste types een groot probleem met te zachte nokkenassen hadden. Toch de gok genomen. Helaas verloren en een kostbare koprevisie buiten garantie uit moeten laten voeren. Toch vind ik de A6 nog steeds een heel erg goede auto en ik heb er daarna nog met veel plezier in gereden. Het blijft techniek, er kan altijd wat kapot gaan. Nogmaals, ik zou een 996 er niet om laten staan. Ik denk overigens dat de 996 niet alleen last heeft van een imago probleem door de motorische problemen. Ik denk dat het uiterlijk hierin misschien nog wel een grotere rol speelt.
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
27 sep 2009 23:15 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
je leest weer eens duidelijk door je eigen bril... ik leg de heer tilt uit dat er hier idd grapjes gemaakt worden over 996 motoren, maar ook over boxsters, 964's etc. Dus dat dat niets persoonlijks tegen hem is. En dat er ook serieuze info te vinden is hier over problemen die er met bepaalde motoren of onderdelen van motoren zijn. Dus dat je je niet uit het veld moet laten slaan door dergelijke grapjes maar dat je ook de moeite kan doen de gewenste info te vinden. of jij het verder een hamlappen uitleg vindt zal me inderdaad roesten. en daar de grapjes zich op zo'n beetje ieder model Porsche richten is het wat mij betreft geen reden tot ingrijpen. Ik hoor jou alleen ageren tegen de 996 grapjes, maar ook niet tegen de olieboot, kappers of audiporsche grappen. als je het hier niet naar je zin hebt kom je toch niet meer? zo denk ik er idd over. en dan bedoel ik met 'je' niet jou persoonlijk maar 'men'.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 sep 2009 23:17 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Solly!
|
27 sep 2009 23:18 |
|
|
Tilt!
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Jij ? Als ik 996 en plof ingeef kom ik op draadjes uit van noobs die hier fier hun 996 komen voorstellen. Mijn vraag is : er zijn in 't begin verschrikkelijk veel problemen geweest met de 996, hoe zit't *nu* ?? Zijn de rotte eruit ? Is't nog steeds even erg ? Wanneer / op hoeveel km's zijn de gevoelige IMS Lager op 't forum vroegtijdig toe aan een revisie ? Voor mensen die in 't zelfde geinteresseerd zijn zou dit toch mooi "forum" kunnen opleveren ? Of zijn we hier allemaal te hard verliefd op onze overpriced 993 ?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
27 sep 2009 23:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
zoals ik je op je verzoek reeds pb'de ; het meest grondige stuk over de m96 problematiek is te vinden op de site van Hartech, uk-specialist.
_________________________________________ oud is beter
|
27 sep 2009 23:28 |
|
|
Tilt!
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
27 sep 2009 23:52 |
|
|
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.Noord Holland
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Tilt schreef: Beste Tilt ik rij geen 993. Nu Boxster S (kappersauto) daarvoor 964 (olieboot). Waar het om gaat dat er inderdaad vaag wordt gedaan over het percentage uitval van de M96 motoren. Ik heb dus zelf ook een waterkoker en de Boxsters schijnen ook kapot te gaan. Ik ontken het niet zoals vele anderen dat wel doen. Gewoon blijven zeggen dat het normaal is. Daarom krijg je iedere keer van die reacties.
_________________________________________ Last Rat standing
|
28 sep 2009 9:05 |
|
|
993 Cabrio 2
ex 996 C2 Cabrio
ex 993 C2 Cabrio
nu 986 2.7 Boxster
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Mijn vorige porsche, een 996 cabrio 6 bak uit 1999, is bij 104.000 km vroegtijdig toe aan een revisie bij 125 km/h op de snelweg. Goed en altijd warm gereden natuurlijk, ook als het water warm was nog even gewacht tot ik zeker wist..en dan nog je bent toch zuinig op je auto dus aftrappen doe je m zowieso niet... Altijd Porsche onderhouden en ook vaker dan moet olie en het hele verhaal gedaan...soms heb je pech. Ik heb via Leusden de auto een nieuwe motor cadeau gedaan en eerlijk is eerlijkdie nieuwe motoren zijn wel soepeler, echt. Al met al fijne auto aan gehad en was voor mij zeker niet de reden om hem in te ruilen voor een 993 cabriolet. Is voor mij toch een hobby auto en vind deze toch mooier. 3.4 is nu eemaal zwakker dan een 3.6 en een tiptronic doceert (waarschijnlijk) beter de krachten naar het blok toe dan de chauffeur dat zelf kan. Alle 996 rijders, gewoon lekker genieten, het is een top auto en er zijn er niet voor niets zoveel van verkocht. Succes en plezier
_________________________________________ ex 996 C2 cabrio ex 993 C2 cabrio nu 986 2.7 Boxster
|
28 sep 2009 9:23 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
@993 Cabrio 2 +1
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 sep 2009 9:33 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Daar zit (nogmaals) het probleem.........de enorme verkoopaantallen geeft dus ook een enorm, een paar procent van veel is meer dan een paar procent van weinig, percentage van uitval... Dan heb je dus een forumfenomeen.....velen zullen juist op een forum hun verhaal vertellen, en valt dus op Ook (heb ik al is meer verteld) denk ik persoonlijk dat er veel 996en in den beginne aan niet liefhebbers waren verkocht ( de it en bankjongens die met hun bonus er ff 1 moesten hebben), deze niet liefhebbers trapte deze splinternieuwe auto's 50000 km tot op de bodem af, want ja : "ik betaal vet 200000 gulden voor een nieuwe auto die in de garantie zit en ik toch er weer uittrap over een half jaar. Waarom zouden deze jongens zuinig zijn, poen en arrogantie zat, nu gaat na jaren een liefhebber deze fantastische auto rijden, rustig warmdraaien etc. etc., enfin het kwaad is al geschied volgens mij..... Mijn persoonlijke conclusie, die paar heerlijke 911en die gevoelige IMS Lager, waren helaas fout ingereden en afgetrapte karren, gelukkig zijn dat er op het totaal maar weinig, tuurlijk blijft klote, en Porsche had wellicht een iets steviger blokkie motten maken. 996 is en blijft een heerlijke auto............ grapjes (mits een grap) is juist leuk hier..........
|
28 sep 2009 10:27 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
996 is en blijft een heerlijke auto............
In de afgelopen jaren hab ik zowel met de 996c2 cabrio als de 996GT3mk1 met heel veel plezier (en vaak ook erg hard op diverse circuits/Nordschleife/Duitsland) gereden.
_________________________________________ Racefun events
|
28 sep 2009 10:32 |
|
|
Tilt!
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Nog een theorie ... De 996 / 986 zijn er gekomen net toen 't Internet bij iedereen ingang begon te vinden. De burger werd ineens véél mondiger en problemen werden uitvergroot op diverse fora. Dit neemt de problemen die de 996 effectief had / heeft niet weg, maar zoals reeds gezegd hadden de 964 / 993 ook hun problemen, die ploften wel niet maar soit, echter kon je toen tegen niemand online je verhaal doen. Grapjes zijn *ontzettend* leuk ! Maar als er een ernstige vraag gesteld wordt mag daar buiten de grappige antwoorden ook wel eens een deftig antwoord op komen en niet 100 antwoorden van "Je wist het op voorhand, gevoelige IMS Lager" Anyway, A guy enters a restaurant, Say's the waiter : what can I get you sir ? The guy says : I think I'll have a 996 engine. To which the waiter responds : Do you want that fried, seized, or toasted ? Da's toch keigrappig ??
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
28 sep 2009 11:13 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Iksnapumnie
|
28 sep 2009 11:35 |
|
|
horn
PF #57
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Ik denk idd dat dat ook meewerkt. Aan de andere kant; moet je hier als 964 rijder een topic beginnen dat je auto olie lekt of als Boxsterrijder dat je de haren zo lastig van je bijrijders stoel krijgt... Krijg je dezelfde reacties. Als buitenstaander en geen 996 eigenaar zou het geen reden zijn om een 996 te laten staan. Ik vind het echter voor een dergelijke sportwagen wel vaag dat er 'zomaar' iets kan gebeuren dat je 12-15K terug zet om het te verhelpen... dat zou me wel een keer extra achter de oren laten krabben. Inzake het verhaal van 993 cabrio 2 - er zijn er ook zoveel verkocht omdat de 996 in relatie tot eerdere Porsches wel ineens een stuk goedkoper werden. Doordat hij anders geproduceerd werd kon dat en was de vraag (ook met de komst van de Boxster) een stuk groter. Meer verkocht, andere productiemethode... tja, het is waarschijnlijk gewoon een zwak punt in de ontwikkeling. Wij hebben ook wel eens een stoel ontwikkeld waarbij we in de praktijk erachter kwamen dat dat kreng een zwak punt had waar de breuk in het frame altijd onstond. En echt alle mogelijke Bifma, Grune Punkt, CE en TNO tests etc vooraf laten doen en zonder problemen. Ik denk dat de negatieve publiciteit ook een beetje ontstaat door de reactie van Porsche. Min of meer ontkennen dat er een probleem is en plotseling de prijs van een ruilmotor sterk verhogen...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 sep 2009 11:46 |
|
|
Tilt!
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Even als Belg het redelijk vrij in het Nederlands vertalen : Gozer kom een restaurant binnen, Vraagt de ober : Wat wil U eten mijnheer ? Zegt de gozer : Voor mij graag een 996 motor ! Waarop de ober zegt : Wil U die gebakken, vastgelopen, of vroegtijdig toe aan een revisie ?
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
28 sep 2009 12:16 |
|
|
LeoH
Amsterdam
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
|
28 sep 2009 12:41 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Gebruik die quote van de filosoof F. Gump zelf ook zeer regelmatig!! Ben trouwens in het bezit van een 912 met plofmotor!!! Ja, toen al maakten ze plofmotoren!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
28 sep 2009 13:09 |
|
|
bully
|
Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
hier een aantal met nieuwe motor.......
|
28 sep 2009 13:39 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Cayman_S |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|