Auteur |
Bericht |
barolo
3.2S010
|
Re: ANWB enquete
Voor wie dit over het hoofd gezien heeft. Een uitstekend artikel over rekeningrijden uit het NRC.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
27 jan 2010 11:30 |
|
|
esgigt
EX-968 #1201 productie 1994Rotterdam
|
Stuk gelezen: Geeft precies de fundamentele bezwaren tegen het rekeningrijden weer. Over van Woerkom: zijn voorganger Nouwen stond aan de wieg van de KMheffing. Ik heb nog geen idee wat zijn belang in deze is, maar dat hij er een belang bij heeft lijkt mij zonneklaar, anders verkoop je je leden niet uit aan de KMheffing en het "stasi-kastje van Eurlings". Ook de financiele kant van de KMheffing, daarover wordt ook duidelijk gelogen. Al die kosten kunnen niet in het voordeel van de burger werken en Bos doet geen afstand van zijn inkomsten. Ergens anders komt dus de aap uit de mouw: lastenverzwaringen... en niet zo weinig ook. Wat hou je over: een verarmd land waarin je je niet vrij kunt bewegen zonder dat de overheid in je nek hijgt.... waar hadden we dat vaker gezien?
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
27 jan 2010 12:01 |
|
|
MR.GUZZI.
911 3.2 "89 coupe, 3.2 Cabrio "87 + 964 Jubilee "93 !Friesland
|
Ik krijg het gevoel dat de ANWB een verlengstuk van de regering aan het worden is,er wordt niet naar de burgers geluisterd, en die enquete is natuurlijk een lachertje, ik denk dat ze nov 2010 1 lid mogen uitschrijven,van zo,n organisatie blijf ik geen lid ! !
_________________________________________ live, is what you made of it ! ! !
|
27 jan 2010 12:46 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Zeurlings heeft duidelijk gemaakt dat Van Woerkom en de ANWB zich harder vóór het rekeningrijden moeten opstellen. Om te kotsen. En die Van Woerkom lekker hielenlikken en bij de minister op de thee.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
27 jan 2010 18:30 |
|
|
esgigt
|
Marcel, dat vermoeden heb ik ook. Waarschijnlijk iets in de zakelijke of persoonlijk-zakelijk sfeer... geen idee wat.
wat wel zeker is, is dat het de automobilist mega-geld gaat kosten.
_________________________________________ Je voelt je lekkerder in een Peu... Porsche!
|
27 jan 2010 21:52 |
|
|
Nicolò
|
Van Woerkom en Treurlings hebben een pact en willen samen het rekeningrijden er door drukken. Dan hebben ze zich beide onsterfelijk gemaakt (althans in hun eigen ogen lijkt me) en zitten de Nederlanders voortaan aan de elektronische enkelband. En voor het OV is er de OV-chipkaart: al uw bewegingen zijn vastgelegd.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
27 jan 2010 22:22 |
|
|
MickRS
neuf onze françaisLandelijk Amsterdam
|
Sorry, zag dit wat laat Een dubbele stelling is er een waar eigenlijk twee (of in dit geval misschien wel vier) stellingen in zitten. Bijvoorbeeld: Het is een voordeel dat nieuwe en tweedehands auto's in aanschaf en bezit goedkoper wordenZou dus eigenlijk moeten zijn: 1.Het is een voordeel dat nieuwe auto's in aanschaf goedkoper worden 2.Het is een voordeel dat tweedehands auto's in aanschaf goedkoper worden 3.Het is een voordeel dat nieuwe auto's in bezit goedkoper worden 4.Het is een voordeel dat tweedehands auto's in bezit goedkoper worden En zo zitten er nog wel een paar in. Los van het feit dat de mening van de ANWB nu als waarheid gebracht wordt...
_________________________________________ rouge et noir
|
27 jan 2010 22:24 |
|
|
esgigt
|
De samensteller (Ruigrok) van de peiling is toch persoonlijk ook een voorstander van KMheffing? Of herinner ik me dat fout?
|
27 jan 2010 23:53 |
|
|
esgigt
|
|
08 feb 2010 11:20 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
What's new. Zoals al meerdere keren hier aangehaald word het natuurlijk duurder en wel om meer redenen; - Er worden nu alleen voorbeeldjes gegeven met de startprijs per km maar tot 2018 gaan deze bedragen per km fors omhoog. - Provinciale opcenten van de MRB vallen weg en zullen dus op een andere manier bij de burger vandaan moeten komen. Ok de rekening voor de auto is dan misschien sec gezien wat lager maar het totaal van de koopkracht gaat naar beneden. - Versnelde afschrijvingen in de overgangsjaren van MRB en BPM naar kilometerheffing worden even voor het gemak niet meegeteld - etc, zelf aan te vullen Maar ik hoop dat het verhaal breed in de media komt om zo de burger even goed wakker te schudden.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
08 feb 2010 13:24 |
|
|
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
|
Vooralsnog enkel de televaag die komt het dit nieuws....beetje jammer!
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
|
08 feb 2010 14:03 |
|
|
Nicolò
|
Niet zo vreemd, Telegraaf wordt in VVD-kringen veel gelezen. Is ook de enige krant die recht tegen dit beleid in gaat. Rest zwijgt, bang om overheidsadvertenties te missen die later komen ten gunste van de kilometerheffing. Net zoiets als destijds met de beursgang van WorldOnLine.
|
08 feb 2010 21:12 |
|
|