Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
De 996 is een fijne Porsche om in te rijden zoals ik al eerder aangaf. Maar dat proberen te ontkennen of bagatelliseren van de motorische problemen vind ik zo vreemd. Kijk nu eens naar de occasions bij de waalgarage(www.waalgarage.nl). Staan er twee 996-en in de verkoop met beide een nieuwe motor erin. Dat is toch niet normaal? En dan niet de Turbo want dat kwam blijkbaar door de bestuurder.
_________________________________________ Last Rat standing
02 feb 2011 20:49
Jeroen914
foxtrot / oscar
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
02 feb 2011 21:28
M a r c
Ex 964 C2 en ex GT3 MkII
...nu kappersauto
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
soepkip 986 schreef:
Maar dat proberen te ontkennen of bagatelliseren van de motorische problemen vind ik zo vreemd.
Wie doet dat dan?
_________________________________________ www.europeantuning.nl voor Volvo & Porsche, FABSPEED MOTORSPORT dealer www.mh-schietsport.nl voor sportschutters
02 feb 2011 21:33
erwin996
M140i
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
soepkip 986 schreef:
De 996 is een fijne Porsche om in te rijden zoals ik al eerder aangaf. Maar dat proberen te ontkennen of bagatelliseren van de motorische problemen vind ik zo vreemd. Kijk nu eens naar de occasions bij de waalgarage(http://www.waalgarage.nl). Staan er twee 996-en in de verkoop met beide een nieuwe motor erin. Dat is toch niet normaal? En dan niet de Turbo want dat kwam blijkbaar door de bestuurder.
Jeroen914 schreef:
soepkip 986 schreef:
Dat is het grote probleem van de 996. Dat je niet weet of je ongewenst de loterij hebt gewonnen...
dus koop je een Boxster met precies het zelfde type motor (met precies de zelfde problemen en precies de zelfde kansen)
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
02 feb 2011 21:35
erwin996
M140i
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
RG996 schreef:
Vorig jaar alweer had mijn broertje een ritje om een 996 af te leveren Zover bekend eerste blok
Waarschijnlijk iemand die nooit boven de 3.500tpm kwam
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
02 feb 2011 21:44
resto
resto
Nijmegen
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
jammer dat er altijd weer mensen zijn die het leuk vinden een discussie te voorzien van flauwe filmpjes. We ZINKEN hier naar een beetje een kinderachtig niveau.
Ik denk dat de statitieken en onafhankelijke instellingen,zoals de tuv om maar wat te noemen, wel beter op de hoogt zijn dan forumpraaters. Ik ga uit van deze gegevens en raadt iedereen die dit forum volgt aan het geleuter over de 996 leest dit niet te serieus moet nemen.
_________________________________________ 996 c2 tip
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Is maar één woord voo massahysterie Feit dat niet iedereen weet waar hij of zij over praat en dus gewoon de grote massa napraat over de 996 heeft Jeroen al haarfijn aan het licht gebracht. Vooralsnog neem ik de ervaringen van wat engineers meer serieus dan de barpraat hier.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
02 feb 2011 23:22
Jurgen
Westervoort
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
resto schreef:
jammer dat er altijd weer mensen zijn die het leuk vinden een discussie te voorzien van flauwe filmpjes. We ZINKEN hier naar een beetje een kinderachtig niveau.
Omdat dit al zó'n uitgekauwd onderwerp is, dat íeder half jaar terugkomt. Je kunt deze discussie toch onmogelijk serieus nemen, kom op. Heb 't dan natuurlijk niet over 't feit dat de 996 prima rijdt, maar over de plof-discussie. Ik ben blij met een beetje vermaeck tussen de regels door
02 feb 2011 23:31
horn
PF #57
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
resto schreef:
jammer dat er altijd weer mensen zijn die het leuk vinden een discussie te voorzien van flauwe filmpjes.
Neem me niet kwalijk. Je noemde het tot hier nog een discussie? Dat had ik niet begrepen... vond dit zoveelste topic over hetzelfde op pagina 1 al ontspoord. ik vraag me al jaren af waarom enerzijds mensen zo beledigd zijn als er grappen/flauwe opmerkingen/kritiek op 'hun' model Porsche wordt geuit en anderzijds mensen altijd kritiek op modellen hebben die ze zelf niet rijden.
Ben blij met wat je rijdt en gun een ander de lol van de auto die hij rijdt...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
02 feb 2011 23:44
erwin996
M140i
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik vraag me nog wel af of een soepkip tot het ras van de struisvogels behoort
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
02 feb 2011 23:47
Jeroen914
foxtrot / oscar
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
maurice schreef:
Vooralsnog neem ik de ervaringen van wat engineers meer serieus dan de barpraat hier.
+1 en daarom ook weinig vertrouwen in deze motoren
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
horn schreef:
Ik vraag me al jaren af waarom enerzijds mensen zo beledigd zijn als er grappen/flauwe opmerkingen/kritiek op 'hun' model Porsche wordt geuit en anderzijds mensen altijd kritiek op modellen hebben die ze zelf niet rijden.
Ben blij met wat je rijdt en gun een ander de lol van de auto die hij rijdt...
Hulde!!
03 feb 2011 10:04
amandus
Timeless
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ik heb me nooit gemengd in de plof discussie, simpel omdat ik te weinig op de hoogte ben van de feiten, net als bijna iedereen hier.
Voorstel: iemand inventariseert alle op dit moment te koop staande 996 en op bv. Autotrader of Marktplaats, en kijkt dan hoeveel er voorzien zijn van een nieuwe motor.
Dan is er toch een aardig beeld van het plofpercentage?? Of is dat weer te kort door de bocht...
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
03 feb 2011 10:31
912
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Ook al is het misschien een heel klein percentage, ook al heeft de meute geen kennis...
...het (gevoelige IMS Lager) gebeurt wel... en blijkbaar meer dan bij andere typen anders had zich de 'commotie' daar wel op gericht. Zo werkt aandacht nu eenmaal (positief dan wel negatief).
Simpel.
Zelfde als bij de Iphone. Niemand die iets roept over de (goede?) ontvangst van een type 3, maar de fora staan vol over de ontvangst van type 4... Ook al valt dat reuze mee in de praktijk...
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
03 feb 2011 10:51
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
horn schreef:
resto schreef:
jammer dat er altijd weer mensen zijn die het leuk vinden een discussie te voorzien van flauwe filmpjes.
Neem me niet kwalijk. Je noemde het tot hier nog een discussie? Dat had ik niet begrepen... vond dit zoveelste topic over hetzelfde op pagina 1 al ontspoord. ik vraag me al jaren af waarom enerzijds mensen zo beledigd zijn als er grappen/flauwe opmerkingen/kritiek op 'hun' model Porsche wordt geuit en anderzijds mensen altijd kritiek op modellen hebben die ze zelf niet rijden.
Ben blij met wat je rijdt en gun een ander de lol van de auto die hij rijdt...
+1
Zit momenteel in het koop process van jawel, een 996! Volg veel 996 discussies met veel interesse (en ben me bewust van de risico's) ....wat betreft de grappen kan ik alleen maar zeggen, keep it going
In de 25 jaar motorrijden op Ducati's heb ik ongeveer het zelfde meegemaakt. Daar ging men van koningsassers na zo'n 10 jaar naar riem aangedreven desmo's toen naar riem aangedreven desmo's met 8 kleppen, waterkoeling en brandstofinjectie. Drie kampen die elkaar "bevochten" op vrijwel de zelfde wijze. Wel veel minder vermakelijk want het ontbrak toen nog aan internet en forums als deze.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
03 feb 2011 11:24
felix bahama 912
Porscheloos...
Almkerk
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
felix bahama 912 schreef:
Ik heb me nooit gemengd in de plof discussie, simpel omdat ik te weinig op de hoogte ben van de feiten, net als bijna iedereen hier.
Voorstel: iemand inventariseert alle op dit moment te koop staande 996 en op bv. Autotrader of Marktplaats, en kijkt dan hoeveel er voorzien zijn van een nieuwe motor.
Dan is er toch een aardig beeld van het plofpercentage?? Of is dat weer te kort door de bocht...
Bullshit??? misschien wel als je alleen de NL auto's neemt, laten we dan alle 996 3.4 nemen op mobile.de, de turbo's en de GT3 en alles onder de 100.000 km eruithalen, dan hebben we toch een redelijke cijfer over het gevoelige IMS Lager van 996 3.4??
Of vinden sommige 996 rijders de discussie stiekem toch wel leuk??
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
03 feb 2011 11:37
The Dude
GTR R35, ex 996 C2, ex 968
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Best handig om het juiste plofpercentage te weten als 996 bezitter in spee.....maar over statistieken zei Churchill tijdens WOII het volgende ...there are lies, there damn lies and there are statistics
Hiermee bedoel ik enkel te zeggen dat juist en objectief meten niet eenvoudig is.
_________________________________________ één gek kan meer vragen dan tien wijzen kunnen beantwoorden!
03 feb 2011 11:47
arjan
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Maakt eigenlijk niet uit wat voor porsche je koopt zorg ten alle tijden voor een buffer van minimaal 10 k voor gevoelige IMS Lager van 996 of revisie 964/993 enz. Als je die extra ruimte niet hebt of te naief bent te denken dat jouw dat bespaart blijft zeg ik niet aanschaffen dat apparaat.
03 feb 2011 12:58
Ernest 986
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
@The Dude het komt ook doordat Porsche zelf niet met cijfers komt. Dan blijf je de discussie houden.
En voor Erwin en Jeroen. Ja ik hoor ook bij de struisvogels . Ook mijn Boxster S motor kan gevoelige IMS Lager. Schijnt weer minder kans te zijn dan de 3,4 van de 996 en de 2,5 en 2,7 van de boxster (zou ook graag de percentages weten). Dus ook weer niet helemaal struisvogel. En voor middenmotor alternatief moet ik richting jaren 70 werk.(En dat gaat misschien ook nog wel komen)
_________________________________________ Last Rat standing
03 feb 2011 13:27
Jeroen914
foxtrot / oscar
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
soepkip 986 schreef:
... En voor middenmotor alternatief moet ik richting jaren 70 werk.(En dat gaat misschien ook nog wel komen)
Cayman S Speedgelb
voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Tja dan maar een MR2 of X 1/9, ook geen Porsches. Daarom wat is het alternatief ? Maar zonder gekheid, heb wel perse de 3,2S genomen omdat die mogelijk minder snel ploft dan de 2,7. Maar zeker weten doe ik het ook niet.
_________________________________________ Last Rat standing
03 feb 2011 13:33
horn
PF #57
Re: 1e rit in een 996. 10x beter dan alle kritiek.
Statistieken... Net als mensen die zeggen dat je 50% kans hebt om de Staatsloterij te winnen. Je wint hem wel of je wint hem niet...
Er is een ontwerp probleem met de 3.4 motor waardoor er meer kapot gaan dan verwacht/andere motoren. Nog steeds een kleine kans dat het de jouwe gaat zijn. Zo'n verhaal is er ook over de eerste serie 964 motoren. En daarvan roept iedereen altijd: 'als het nu nog niet gebeurd is zal het ook wel niet meer gebeuren'.
Als een 996 in je budget valt en het is de auto die je graag wil rijden - doen. En van wat ik hier begrepen heb is de kans groter op een plof bij een 3.4 dan een 3.6. Als je je dus een 3.6 kan veroorloven verlaag je de kans dat je voor een grote schadepost komt te staan. Maar ik ken hier mensen die een perfect onderhouden 964 kochten met relatief weinig kilometers en ineens geconfronteerd werden met een afgebroken tapeind. Krak, zei het spaarvarken.
Bij gebruikte auto's weet je hoogstzelden hoe er in het verleden mee omgegaan is. Historie, boekjes, facturen - allemaal geen verzekering dat het jou niet gaat overkomen. Accepteer dit risico en ga ervoor. Of accepteer dit risico niet en koop een nieuwe.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum