Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 06 apr 2025 11:53

Antwoord op onderwerp  [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Porsche....? of toch niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex 911 3.2 1987 ex 987.1 S 3.2 2005 981 S 3.4 Boxster
's-Hertogenbosch
Bericht Re: Porsche....? of toch niet
Aan een daily driver stel ik heel andere eisen dan aan een auto die ik alleen voor m'n plezier rijd.

Daarom als DD een C220 CDI Estate aut. want in alle comfort brengt 'ie me in elk gewenst tempo waar ik heen wil. En voor onversneden rijplezier de Carrera 3.2, want onversneden en puur rijplezier met de juiste pret-per-Euro verhouding :salut:

17 mei 2011 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 Turbo 3.3
Hamvraag lijkt me of je droom inderdaad een 911 is? Zoja dan is er vast wel eentje die bij je past
Ritje in een 964 Turbo gaat je vast de kick geven die je zoekt, even ouderwets wachten tot de turbo inkomt en weg ben je :ass:
Lang draadje overigens :popcorn: , ga gewoon eens wat verschillende 911's rijden, komt je droom vast uit :drive:
suc6

17 mei 2011 21:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Inderdaad het wordt al een lang draadje maar dat mag de pret niet drukken. Ik ga zeker nog wat proefrits maken, dit draadje kan dus wel actief blijven :)

18 mei 2011 8:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
hier ook na 4 audi's nu twee bmw's en wil echt niet meer terug hoor..van dat freude am... geleuter klopt wat mij betreft echt :mrgreen:

18 mei 2011 12:23
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
+1 Na Audi hier ook BMW (en ook nog steeds Audi trouwens) maar idd damn good!

18 mei 2011 12:26
Profiel
Moderator
PF #57
vroeger altijd bmw gereden, naar volle tevredenheid. huidig bedrijf gestandaardiseerd op audi, 2 audi's gehad. Niet slecht, maar ook niet zo prettig rijdend als mijn dreiers. volgende wordt geen audi meer (helaas mag bmw niet).

18 mei 2011 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Horn, hoe is het met die volvo?

18 mei 2011 14:09
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
horn schreef:
vroeger altijd bmw gereden, naar volle tevredenheid. huidig bedrijf gestandaardiseerd op audi, 2 audi's gehad. Niet slecht, maar ook niet zo prettig rijdend als mijn dreiers. volgende wordt geen audi meer (helaas mag bmw niet).

Herkenbaar. Heb o.a. Audi A4 1.6 en 1.9 TDI, Audi A6 2.4, BMW 320D gereden en nu BMW 525D (=3.0 diesel). Audi's fijne reisauto's maar veel minder communicatief dan BMW. Motorisch is BMW ook veel beter. Tevens met de Audi's relatief veel storingen gehad. O.a. kapotte airco, stuurbekrachtiging en interne olielekkage in de motor. Allemaal voor de 100K, wel bij de A4's, de A6 gaf geen issues. Met BMW nog nooit iets geks gehad. 320 meer dan 200K mee gereden. Heb het idee dat met name op de viercilinders Audi geld bespaart op de onderdelen, omdat ze uit de VAG ruif komen en ook in de Skoda, VW en Seat gebruikt worden. Groot volume, iedere euro besparing tikt hard door.

Maar is nuance, zowel Audi als BMW zijn prima auto's. Alleen BMW net iets lekkerder/beter voor mij.... :wink: . Audi ziet er daartegen vaak weer beter uit, zowel interieur als exterieur.

18 mei 2011 14:20
Profiel
981 Boxster GTS
Rij dus sinds kort BMW en naast alle positieve ervaringen vind ik dit:

Afbeelding

. . . in combinatie met het keurig netjes ingebouwde grote splitscreen scherm super handig :thumleft:

Bijzonder intuitief die iDrive, zelfs de iPod is er mee te bedienen.
Navi werkt perfect (was bij mijn Volvo's nog wel eens anders . . .), kortom ik ben een tevreden mens (nu alleen nog de GT3 ernaast) :wink:

18 mei 2011 14:45
Profiel
Moderator
PF #57
audi heeft net zo'n reuze knop. werkt ook prima. mijn nieuwe taxi heeft ook zo'n knop. kijken hoe dat gaat werken.

18 mei 2011 15:27
Profiel
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Ga jij over op mercedes? Kan ik hierboven gemist hebben hoor..

18 mei 2011 15:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Ondertussen weer terug van een reisje Londen en nu op naar mijn 2e proefrit in een Porsche 911 996 handbak, ik ben benieuwd!

(londen zeker een aanrader natuurlijk)
Afbeelding

26 mei 2011 11:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Zojuist terug gekomen van de proefrit in de 911 996 handbak.... Volgens mij ben ik "genezen" wat een enorm verschil. Er is een directe response op het gaspedaal maar ook het verschil van uitlaat is toch wel prettig. Wanneer je gebrul wilt dan is het er zeker maar ook bij normaal rijden is er ook prima met de bijrijder te praten.
Eigelijk een top wagen alleen.... een paar vraagjes.

Koppelen:
Omdat de versnellingsbak natuurlijk achter je zit schakelt het iets anders (ben ik helemaal niet gewend en voor mij de eerste keer) Klopt het dat dit allemaal, + vanwege een zwaarder motor, iets zwaarder schakelt dan dat ik gewend zou kunnen zijn. Ook viel mij op dan het schakelen zelf (pook) ook net even wat zwaarder gaat.

Misschien rare vragen maar ik ben eigelijk een leek op porsche gebied :oops: probeer me er nu aardig in te verdiepen want ik zweef wel wat op een roze wolk nu!!

26 mei 2011 16:35
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Porsche heeft in vergelijking met andere merken inderdaad een zware koppeling. Doorgaans niets om je zorgen over te maken. Wel AKK doen natuurlijk!

26 mei 2011 16:40
Profiel
981 Boxster GTS
Even het beestje maar bij de juiste naam noemen . . .

Koppeling, bestaat voornamelijk uit een drukgroep en koppelingsplaat en dient om de verbinding tussen de motor en versnellingsbak te kunnen verbreken teineinde te kunnen schakelen tussen de diverse tandwielparen (achteruit, 1e t/m 6e versnelling).

De koppeling kan m.b.v. een kabel maar ook hydraulisch worden bedient, bij auto's met een hoger vermogen heeft een koppeling meer te verduren en kan hierdoor iets zwaarder te bedienen zijn.
Hoewel dit laatste bij een hydraulisch bediende koppeling niet persé het geval hoeft te zijn.

Het schakelen, oftewel het inleggen van een versnelling hoeft ook niet persé zwaar of stroef te gaan. Alhoewel er wel van sommige merken bekend is dat dit struktureel wel het geval is.
De bediening hiervan kan d.m.v. een stangenstelsel of kabels het geval zijn.
Bij exemplarisch die zwaar schakelen is dit meestal eenvoudig op te lossen.

De 996 staat bij mijn weten niet negatief bekend om één van deze problematieken.

Ergo, het is een kwestie van gewenning of er is exemplarisch een klein defect.

26 mei 2011 19:13
Profiel
PorscheForum Rakker
My ride: Cayman S 987 ---------------------------- Ex 996 (m030, m220) Ex: Boxster S, Ex 944 Turbo
Den Haag
Moet zeggen dat ik mijn 996 erg soepel vind schakelen. Er zijn een aantal opties:

- Soepel / niet soepel blijft subjectief (afhankelijk van referentie)
- Er is een short shift gemonteerd
- De koppeling is niet helemaal fris meer, en ontkoppeld niet geheel waardoor het schakelen wat zwaarder gaat.

26 mei 2011 21:42
Profiel
PorscheForum Rakker
@KC
Thanks, het is inderdaad erg subjectief natuurlijk. Mijn enige vergelijk is de A4 welke toch lekker ligt schakelt (1 vinger) dit kan ik niet zeggen van de 996 waarin ik gereden heb.
Waarschijnlijk ga ik er nog een keer heen maar dat is dan wel om hem mee te nemen voor een AKK.

Misschien iemand met 996 ervaring in de buurt van 't Harde die mee zou willen?

26 mei 2011 22:01
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Onlangs met mijn stiefpa het erover gehad wat hij ervan vond dat de 996 4S onlangs verkocht was.
Hij rijdt nu met een A6 3.0TDI, en zegt qua rijgedrag moet die A6 totaal niet onderdoen. En vindt hij dus dat je een porsche daar dus echt niet voor hoeft te kopen. (Op de baan dan, over circuit gaan we niet spreken want dan is de A6 een lachertje 8) )

Maar toch heeft hij ongelofelijk veel spijt dat de porsche weg is, gewoonweg omdat het een porsche is.
Het geluid en het merk blijft toch iets emotioneels losmaken bij veel mannen.

Dit gaat natuurlijk over de waterkoelers, hij is voor luxe en snelheid.
In tegenstelling tot mijn pa, die zou nooit of te nimmer een waterkoeler kopen. En zou nooit rijgedrag van een P vergelijken met een gewone auto.

Eigenlijk wel stof om over na te denken. Die luxueuze waterkoelers, wat geven zij eigenlijk nog meer dan een gewone auto (met motor die niet zo hard moet onderdoen).

01 jun 2011 2:01
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Sorry hoor, maar
Citaat:
qua rijgedrag moet die A6 totaal niet onderdoen
is natuurlijk complete onzin. Ga een gezinsbak van 1600+kg en 5 meter lengte even vergelijken met een sportwagen als een 9964S notabene.

Heb zelf regelmatig een A6 (o, 2.0 TFSI dan wel te verstaan) gereden, maar het verschil in contact met de weg, directe feedback vanuit de auto, of hoe je het wilt noemen is zo anders dan bij een Porsche, dat je mijns inziens niet kan zeggen dat de A6 niet aan de Porsche moet onderdoen.

01 jun 2011 7:51
Profiel
981 Boxster GTS
sandelow schreef:
Sorry hoor, maar
Citaat:
qua rijgedrag moet die A6 totaal niet onderdoen
is natuurlijk complete onzin. Ga een gezinsbak van 1600+kg en 5 meter lengte even vergelijken met een sportwagen als een 9964S notabene.

Sluit ik mij helemaal bij aan :thumleft:

Is hetzelfde als een appel en een peer vergelijken. Een appel kan je eten en een peer wel :wink:

of

Een kanarie en een lantaarnpaal. Een kanariepiet is geel en een lantaarnpaal is ook van ijzer . . . :thumleft:

01 jun 2011 8:07
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
sandelow schreef:
sportwagen als een 9964S notabene
Afbeelding

01 jun 2011 9:44
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Wolf, heb jij een boerderij ergens waar je die plaatjes schiet? ;)

01 jun 2011 9:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Mijn ogen zijn nu gevallen op deze Porsche

http://link.marktplaats.nl/441377994

01 jun 2011 9:57
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Is dit niet gewoon een omgebouwde 3.4?

01 jun 2011 10:03
Profiel
PorscheForum Rakker
ja dat klopt, graag jullie mening aangaande prijs en kilometerstand?

01 jun 2011 10:16
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 130 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende