Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 16:53

Antwoord op onderwerp  [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
100.000,00 Euro en nu? 
Auteur Bericht
Moderator
911 Carrera S
Bericht Re: 100.000,00 Euro en nu?
... heb al jaren geen hypotheek-rente aftrek (mogelijkheid) meer :popcorn:

Je kan er maar vast (beter) aan gewend zijn :wink:

16 nov 2011 18:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
981 Boxster GTS
Gewoon in fondsen . . .

:idea: Ik weet er nog wel eentje, het "Please me and my family Fund" :salut:

16 nov 2011 19:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S 3.2
Leiderdorp
Elferhenkie schreef:
Marianne schreef:
Ik zou een dierenasiel beginnen.....lijkt me geweldig! :D

Schijnt ook echt nodig te zijn: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1093 ... tml?p=15,2

Mocht je er een beginnen, een donatie van mijn kant kun je verwachten :salut:

Das heel mooi, ga ik je aan houden :!: :)

16 nov 2011 19:15
Profiel Facebook 
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Even een andere vraag:

Ik heb GEEN 100.000 Euro. Wat moet ik dan doen om het wel te verkrijgen in deze tijd? :mrgreen:

16 nov 2011 20:50
Profiel WWW Facebook  Twitter 
Westervoort
Ivo 3.6 schreef:
Ik heb GEEN 100.000 Euro. Wat moet ik dan doen om het wel te verkrijgen in deze tijd? :mrgreen:

Om te beginnen verstandig met je geld omgaan. Sta er soms versteld van hoe mensen, die toch een aardig inkomen hebben, geen geld over kunnen houden. En verder gewoon hard werken of slim handelen :wink:

16 nov 2011 21:00
Profiel
981 Boxster GTS
Ivo 3.6 schreef:

Bij een bedrijf werken en na 14 (200% ingezette) dienstjaren te maken krijgen met een management buy-out en het dan niet eens zijn met de nieuwe te varen koers.
Oftewel een analytisch denkende (niet commerciele) nieuwe eigenaar zich laten bemoeien met de commercie, vervolgens het daar absoluut niet mee eens zijn en een op handen zijnde ruzie wordt geboren.

Uiteindelijk trek je wel aan het kortste eind, hij is tenslotte eigenaar en jij werknemer.
De rechter kwam tot de conclusie dat het een onverenigbaarheid van karakters betrof :roll: en paste de kantonrechtersformule toe.

Zo kom je dus aan je 1e ton, stop het vervolgens in een bv (en ik weet nu nog steeds niet wat ik er mee moet)

Er 2 ton van maken is een ander verhaal, wellicht dat daar eens een topic over kan worden gestart :wink:

16 nov 2011 21:33
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Toon schreef:
waardevermeerdering is alleen interessant als je je huis verkoopt en het ten gelde kan maken.
en in deze markt is verkopen, zeker in de duurdere range, geen zekerheidje meer.
dus daar heb je dus niet zoveel aan.

Vehoogd woonplezier natuurlijk wel: onbetaalbaar :)

Wij zaten in die periode enorm te twijfelen om te verhuizen, niet vanwege de buurt maar we wilden meer woonoppervlakte. Omdat we na twee jaar zoeken nog niets naar onze zin gevonden hadden kregen we het idee om ons huis te verbouwen en uit te breiden dmv een erker en het huis te voorzien van o.a. vloerverwarming, gashaard en droomkeuken. Voordeel hiervan was ook dat we geen overdrachtsbelasting hoefden te betalen. Inmiddels ook de garage uitgebreid en tuin aangepakt dus wij zitten voorlopig goed hier. Heb er ook geen moment spijt van gehad.

16 nov 2011 23:26
Profiel
Moderator
PF #57
tja, maar dan woon je wel nog steeds in Brabant... :^:

16 nov 2011 23:50
Profiel
Westervoort
Ach... :wink:

16 nov 2011 23:59
Profiel
Moderator
PF #57
da's lang geleden. Heb er tot mijn 18e gewoond en dat nummer kan ik nog foutloos helemaal meezingen.... #memorylane

17 nov 2011 0:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Huis afbetalen lijkt me banaal,

Ik ben geen professioneel, maar beoefen toch al enkele jaren hobby als beleggen. Zowel korte termijn, lange termijn als middenlange termijn.
Goud, grondstoffen, energie en obligatiefondsen, geneesmiddelen beetje per beetje kopen, de huidige koersen zijn laag tov de gemiddelde Koers winst verhouding. (uitgezonderd goud) Goud is een geval appart maar daar staat misschien wel het één en ander te gebeuren dat sommige munten devalueren, informeer wel goed hoe je best in goud kan beleggen, goedkoop bedrogen of te duur aangekocht wegens kosten zijn te mijden.

Groene beleggingen raad ik af, teveel diversiteit. Energie-beleggingen denk ik vooral aan de toekomstige energievraag van China en India.
Ook olie zal in de toekomst stijgen, let wel op olietransport heeft nog een lang weg te gaan alvorens het beter zal gaan. Maar het zoeken naar nieuwe exploratievelden en of aannemers die booreilanden verhuren hebben nog een mooie toekomst.

De geneesmiddelen zijn gericht op de babyboomers. In de jaren 1945 tot 1955 zijn er zeer veel mensen geboren. Nu zijn ze reeds op een meer gevorderde leeftijd en zijn er meer mensen die nood hebben aan meer middeltjes. Onderzoekscentra waar enkele ex-nobelprijswinnaars aan het hoofd staan zijn een mooie extra omdat zij gemakkelijker door de FDA geraken. (en door de Europese variant)

Obligatiefondsen zijn een product waarvan men best kan kijken naar de fondsbeheerder, momenteel zijn vele landen en bedrijven, niet allemaal even valabel en even interessant maar hier kan de fondsbeheerder duidelijk het verschil maken.

Zink-, koper-, lood-, nickel-, aluminium allemaal nodig in de komende jaren ook al zal het hier misschien crisis worden aan de andere kant van de wereld niet. China en India landen van de export hebben nu ook klanten en consumenten binnen eigen grenzen. De oprukkende middenklasse van deze landen zou wel eens voor verassingen kunnen zorgen. Deze landen zijn immers goed voor bijna 1/3 van de wereldbevolking.

Spreidt goed, minstens 3 verschillende aandelen per sector, kijk goed naar de transactiekosten (belangrijk ook al zijn de winstverwachtingen meer dan 50% of 100%, beloven doen ze immers allemaal) en beleg enkel met geld dat je minstens 8 jaar kan missen. Dus maak maar een budgeteringsplan voor de volgende 8 jaar en merk op dat men tegenwoordig met 100,000 € niet ver meer springt. :flush: :bang: :scratch: :roll: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Mvg,

17 nov 2011 1:06
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Volgens mij hebben we een waardige opvolger voor viewtopic.php?f=17&t=30081&start=400

17 nov 2011 7:39
Profiel
Cayman S MKII Speedgelb Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met. Stromer ST1 Platinum
Nine-eleven schreef:
Ivo 3.6 schreef:

Uiteindelijk trek je wel aan het kortste eind, hij is tenslotte eigenaar en jij werknemer.

Er 2 ton van maken is een ander verhaal, wellicht dat daar eens een topic over kan worden gestart :wink:

Marcel bedankt voor de tip.
Ga eerst nog een paar jaar doorwerken, dan ruzie schoppen in het management , dan kantonrechter, en dan hé kan ik gelijk met pensioen....da's mooi!! :wink: :wink:

17 nov 2011 7:47
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
Citaat:
Nu zijn ze reeds op een meer gevorderde leeftijd en zijn er meer mensen die nood hebben aan meer middeltjes

Viarga? :mrgreen:

17 nov 2011 9:53
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
ik heb er nog eens over nagedacht, we zitten in de nadagen van het nieuwe fin de siècle
ik zou het maar gewoon verbrassen dat tonnetje

Laatst bijgewerkt door Marco op 17 nov 2011 11:25, in totaal 1 keer bewerkt.

17 nov 2011 10:53
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
+1.000. Vrees dat je gelijk hebt.

17 nov 2011 11:11
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Volgend jaar allemaal de Porsche inruilen voor een Polo?

17 nov 2011 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:

Wat is er mis met een Polo!? :x

17 nov 2011 12:37
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Hypotheek aflossen. Meer financiële ruimte in de maand. Wel zorgen dat je nog wat rest hypotheek over houd anders moet je weer vermogensbelasting gaan betalen. Klein gedeelte aan de kant zetten voor onvoorziene zaken (zoals een zwetend blok :mrgreen: ).

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=1&t=33150

17 nov 2011 12:45
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
box 1 en box 3 staan los van elkaar, ben dan wel geen fiscalist maar dat weet ik nog wel :wink:

17 nov 2011 12:54
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Pacoloco schreef:
[Wat is er mis met een Polo!? :x

Niets natuurlijk :^:

17 nov 2011 12:58
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Pacoloco schreef:
Citaat:

Wat is er mis met een Polo!? :x

Alles, je gaat toch niet in een Polo rijden. Vooral die GTI'jes zijn te triest voor woorden.

17 nov 2011 13:11
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Delnoy schreef:

Haha, dat valt nog onder de garantie, maar ik moet ff 1000km rijden alvorens ze kunnen
beoordelen wat het precies is, vermoedelijk een afdichting ergens bij de aandrijving!
Maar ik heb de afgelopen weken niet meer dan 10 km met em gereden. Dus dat zweet verhaal
zal ergens volgend jaar pas opgelost worden.

Wat betreft het topic onderwerp, moet zeggen dat er interessante reacties voorbij komen....

17 nov 2011 13:28
Profiel
Marco schreef:
ik heb er nog eens over nagedacht, we zitten in de nadagen van het nieuwe fin de siècle
ik zou het maar gewoon verbrassen dat tonnetje
+2 We bevinden ons in de Kontradief – winter .......

17 nov 2011 13:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Citaat:
Alles, je gaat toch niet in een Polo rijden. Vooral die GTI'jes zijn te triest voor woorden.

HAP!!

Ik heb het dan natuurlijk wel over het belastingwonder voor de totmbo natuurlijk. (je moet ergens geld aan over houden om een tonnetje over te houden :mrgreen: )

17 nov 2011 15:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende