Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 19:56

Antwoord op onderwerp  [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Klappenauspuff/sportuitlaat - alleen meer dB of ook PK's ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
't Gooi
Bericht Re: Klappenauspuff/sportuitlaat

Wat is het effect van het lostrekken van de bruine stekker? Is het geluid in het geheel dan niet meer gedempt, of is het geluid dan niet meer gedempt tussen 50 en 70 wanneer de sportstand aan staat?

23 dec 2012 12:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Allebei :mrgreen:
(klep staat altijd in de open stand, sport-knopje heeft wat de PSE betreft dan geen functie meer)

23 dec 2012 13:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
't Gooi
Harley schreef:
Allebei :mrgreen:
(klep staat altijd in de open stand, sport-knopje heeft wat de PSE betreft dan geen functie meer)

Dat betekent dus dat je de "stille stand" in het geheel niet meer kan gebruiken?

23 dec 2012 16:46
Profiel
ex RS4
Klopt. Maar als je dat niet wilt heeft Carnewal daar een oplossing voor a EUR 150,- oid.

23 dec 2012 19:44
Profiel WWW
Omg. Amsterdam
Ik had deze al in een ander topic gezet maar ik zet hem hier ook maar.... wat een geweldig geluid.

Het geluid is hier lekker te horen.. lijkt wel een boze tijger die grommmmm :mrgreen: :mrgreen:

24 dec 2012 10:33
Profiel
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Zojuist het bruine stekkertje losgetrokken, afgeplakt en met een tie-wrap vastgezet.

Natuurlijk ook stukje gereden :ba: en wat klinkt dat lekkerrrrrr!! :cheers:

30 dec 2012 15:32
Profiel
PorscheForum Rakker
981 S 2013 911T Coupe 1973
ik heb in het stuur-relais van de klappenauspuff een verbinding geknipt waardoor hij niet meer reageert op snelheid. Het is nu dus aan of uit onafhankelijk van de snelheid. Met een hyper sensitieve buurvrouw is het wel prettig om hem op stil te kunnen zetten. Letterlijk een paar minuten werk en het werkt prima.

Look under the dashboard for the PSE relay. Above the fuse box, you will find the different relays. The PSE relay has a sticker "abgasklappen". It is located on the most top left. Pull out this relay.

Open this relay by pushing two small screwdrivers in between the relay connector and the cover. The connector will come out together with a small pc board.

Now we want to prevent the speedometer signal reaching the µcontroller chip. The information comes trough pin 1 on the connector. ( connector pin's are numbered ). At the PC board side you will see that pin 1 goes to a small (blue) capactor, and a small (orange colored) diode. Cut this small diode. ( i first tried to de-solder the diode, but the board received an epoxy coating, meaning all components are sticked to the board ) If ever you want to "undo" this mod, just solder a diode 1N4148 back in place (cathode or black stripe towards pin 1).

Now close the relay, and put it back in the original position.

Start your car and give it a try! :lol: Tadaa, cutout is gone !

30 dec 2012 18:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Kijk.. dat is is nog eens een goede tip.. ga het bij mij ook zo proberen (ik hoop dat het voor de 997 precies zo werkt) want het is wel fijn om hem uit te kunnen zetten... en een betere oplossing dan de stekker trekken...

30 dec 2012 19:28
Profiel
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Mmmmmm, opnieuw aan het werk. Dank je wel voor de tip!

30 dec 2012 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Iemand die een goed adres weet voor een setje kleppen en aansturing om zo iets in een 993 te bouwen..
lassen enz is allemaal geen probleem..
enkel een setje goede kleppen met de aansturing dan maak ik het er zelf wel in....

30 dec 2012 19:52
Profiel
PorscheForum Junkie
peterfrans schreef:
ik heb in het stuur-relais van de klappenauspuff een verbinding geknipt waardoor hij niet meer reageert op snelheid. Het is nu dus aan of uit onafhankelijk van de snelheid. Met een hyper sensitieve buurvrouw is het wel prettig om hem op stil te kunnen zetten. Letterlijk een paar minuten werk en het werkt prima.

Look under the dashboard for the PSE relay. Above the fuse box, you will find the different relays. The PSE relay has a sticker "abgasklappen". It is located on the most top left. Pull out this relay.

Open this relay by pushing two small screwdrivers in between the relay connector and the cover. The connector will come out together with a small pc board.

Now we want to prevent the speedometer signal reaching the µcontroller chip. The information comes trough pin 1 on the connector. ( connector pin's are numbered ). At the PC board side you will see that pin 1 goes to a small (blue) capactor, and a small (orange colored) diode. Cut this small diode. ( i first tried to de-solder the diode, but the board received an epoxy coating, meaning all components are sticked to the board ) If ever you want to "undo" this mod, just solder a diode 1N4148 back in place (cathode or black stripe towards pin 1).

Now close the relay, and put it back in the original position.

Start your car and give it a try! :lol: Tadaa, cutout is gone !

Voor de geinteresseerden: op deze link kun je bijbehorende fotos vinden: http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... -pics.html

30 dec 2012 20:20
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
porschefabian schreef:
Iemand die een goed adres weet voor een setje kleppen en aansturing om zo iets in een 993 te bouwen..
lassen enz is allemaal geen probleem..
enkel een setje goede kleppen met de aansturing dan maak ik het er zelf wel in....

ebay

30 dec 2012 20:28
Profiel
964.c4
assendelft
Dievword te heet op een porsche,

Pierburg is het merk voor onder een porsche

30 dec 2012 20:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Voor de geinteresseerden: op deze link kun je bijbehorende fotos vinden: http://forums.rennlist.com/rennforums/9 ... -pics.html[/quote]

..deze vlieger gaat helaas niet op voor de 997 en is alleen voor de 996 relevant:....
"The 997's PSE baffle control is done from the DME, not from an analog speed sensor circuit. The 997 does not have the relay as in the 996."

30 dec 2012 21:04
Profiel
ex RS4
Klopt. Vandaar de Carnewal oplossing waar ik eerder over postte. :idea:

30 dec 2012 21:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Die vlieger gaat wel op bij de 997 met behoud van de originele bediening maar hier moet je ipv
iets verwijderen uit een relais een printje tussen de bediening en pse klep aansluiten ivm de dme :salut:

55281

30 dec 2012 21:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Ok thanks. Hoe kom je aan zo'n print? Of is het nagenoeg dezelfde oplossing als bij Carnewal?

30 dec 2012 22:20
Profiel
ex RS4
Er zit wel een kastje bij zo te zien op de foto, wat daarin zit, geen idee.

Afbeelding

The PSE on the P97, P87 and GT3's needs to be activated every time you start the car by pushing the "Sport" and/or "PSE" button.
And even if you have decided to set the PSE in the loud setting, the DME will always switch the PSE to silent between 45 and 75km/h.
On most cars, it's also not possible to have the PSE on when the Sport setting is switched off.
We now offer a plug and play solution that allows you to control the PSE manually, with memory function and all this via remote control.
The 2 channel remote has a "loud" and "silent" button so you can be 100% sure of the setting, even before you start the engine.

While you drive, you can switch between loud or silent at any time.
If you switch off the ignition, the last setting will be stored so next time you start the car, the PSE will still be in the same position so it's not necessary to push any of the buttons first, in order to get the PSE in the setting that you prefer.

Heb verder geen belang, overweeg deze oplossing zelf. :salut:

30 dec 2012 22:29
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Laten maken, incl memory, hierdoor behoud ik mijn bediening met de originele knop. Bij alle andere oplossingen vervalt je originele knop.

30 dec 2012 22:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Thanks mannen.. ik ga toch maar zo'n systeempje bestellen bij Carnewal denk ik... ook qua prijs wel te overzien zag ik. :thumleft:

30 dec 2012 22:38
Profiel
PorscheForum Rakker
911 997 Speedster Look
Meeste oplossingen zoals carnewal zijn prima te doen, plug and play. Goed voor 4min werk en klaar. :mrgreen:

30 dec 2012 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
..dan moet dat zelfs mij dan nog lukken..thanks! :salut:

30 dec 2012 22:44
Profiel
PorscheForum Rakker
voorheen 996 4s nu 911 3.2
Ik wilde voor deze oplossing gaan:

Afbeelding

Is het slechts een pijpje lassen tussen de in- en uitlaat van de demper of komt er meer bij kijken (inwendig) ?

02 jan 2013 20:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Volgens mij niet maar ik weet het niet 100% zeker. Maar volgens mij is dit een mogelijke oplossing wanneer je GEEN pse hebt.De Carnawal remote oplossing waar over gesproken werd werkt alleen als je al PSE hebt...

02 jan 2013 21:19
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
5 pagina's om zo'n aquarium een beetje te laten klinken, nou dat ga ik niet allemaal lezen hoor.

02 jan 2013 21:28
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 145 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende