Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 04 apr 2025 17:35

Antwoord op onderwerp  [ 148 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Watergekoelde 993 
Auteur Bericht
Moderator
PF # 136
Bericht 
Ivo964C2 schreef:
Ja....m.a.w. de rest doet maar wat?? :?

SPEEDY944 schreef:
In de autobranche kom ik die vaak genoeg tegen, inderdaad.... :roll:

Jammer Speedy944!
Had je inmiddels hoger ingeschat, na een aantal goed onderbouwde posts van je gelezen te hebben, kreeg ik de indruk dat je een proffesionele kijk op een aantal zaken hebt.

Deze opmerking raakt kant nog wal, behalve erg generaliserend ook nog erg laagdunkend.

En ja ik voel me aangesproken en dat zegt meer over jou dan over mij.:evil:

@ Theo jansen :res: Verstandig op deze discussie te reageren!

Weet helaas uit ervaring maar al te goed wat de premies binnen het garage bedrijf tegenwoordig doen, wij werken zelfs met een eigen risico van € 4500 ! om het een en ander enigzins betaalbaar te houden....
Overigens werken wij wel ten alle tijden met een proefritformulier om behalve de regels kenbaar te maken (het door te berekenen DEEL van het eigen risico aan de klant, eintijd proefrit etc.) ook de eventuele toekomstige bekeuringen beter thuis te kunnen brengen. :wink:

Wanneer het inderdaad zo is dat jouw marketing strategie is, je bedrijf hoog in de markt te positioneren, en je voldoende omzet genereert, wie zijn wij dan je daar in te veroordelen.
Je helpt er in ieder geval mee (al dan niet kunstmatig...) indirect ook de waarde van onze Porsches op pijl te houden :D

En zoals Humphrey al schreef, niemand wordt gedwongen!

Succes met de afwikkeling, voor beide partijen.

16 apr 2005 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
NIET alléén HenkC2C voelt zich aangesproken !

16 apr 2005 23:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Tiptronic 2002, basalt
Bericht 
HenkC2C schreef:

Jammer Speedy944!
Had je inmiddels hoger ingeschat, na een aantal goed onderbouwde posts van je gelezen te hebben, kreeg ik de indruk dat je een proffesionele kijk op een aantal zaken hebt.

Deze opmerking raakt kant nog wal, behalve erg generaliserend ook nog erg laagdunkend.

En ja ik voel me aangesproken en dat zegt meer over jou dan over mij.:evil:

Beste Henk , als onpartijdig lezer van dit topic vind ik jouw reactie op Speedy944 vrij emotioneel en overtrokken. Je voelt je blijkbaar aangevallen , maar ik kan dat niet uit Speedy's post opmaken. Hij kan toch best negatieve ervaringen hebben opgedaan? Ik vind dergelijke reacties (van jou dus) de sfeer op het forum niet ten goede komen. Sorry , dat moest ik even kwijt!

16 apr 2005 23:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Oké, 't is de toon die de muziek maakt......, maar als je reeds jaren in de autobranche werkzaam bent, ben je de negatieve uitspraken over deze branche weleens beu.

16 apr 2005 23:41
Profiel WWW
Moderator
PF # 136
Bericht 
Butzi schreef:

Beste Henk , als onpartijdig lezer van dit topic vind ik jouw reactie op Speedy944 vrij emotioneel en overtrokken. Je voelt je blijkbaar aangevallen , maar ik kan dat niet uit Speedy's post opmaken. Hij kan toch best negatieve ervaringen hebben opgedaan? Ik vind dergelijke reacties (van jou dus) de sfeer op het forum niet ten goede komen. Sorry , dat moest ik even kwijt!

Butzi, dank je voor je onpartijdige visie op deze discussie!
Iemand die mij een beetje kent weet dat ik het totaal onbelangrijk vind om gelijk te krijgen, zo ook nu.

Zo geef ik jou direct gelijk dat mijn reactie vrij emotioneel was, overtrokken daarentegen, absoluut niet.
Hij dekt volledig de lading.

Zoals plh terecht opmerkt, de negatieve uitspraken over de autobranche door de jaren heen raken je!
Zeker wanneer je met bovengemiddelde inzet en klantvriendelijkheid in deze branche werkzaam bent.

Het is dan ook te gemakkelijk om te zeggen dat je vaak genoeg tegenkomt "dat men maar wat doet" in de autobranche.

Mijn opmerking dat ik Speedy944 hoger inschatte(+ motivatie), gaf toch al aan dat ik een dergelijke opmerking niet direct uit zijn hoek had verwacht.

Hoop nogmaals niet de indruk te wekken, mijn gelijk te willen halen maar wel hoop ik de uitleg gegeven te hebben waardoor in ieder geval MIJN opmerking NIET ongestoeld een hele beroepsgroep onderuit haalt en zich slechts beperkt tot het (tijdelijk :wink: ) raken van de plaatser van een in mijn opinie onterecht negatieve opmerking.

No hard feelings dus.

17 apr 2005 0:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
plh schreef:
Oké, 't is de toon die de muziek maakt......, maar als je reeds jaren in de autobranche werkzaam bent, ben je de negatieve uitspraken over deze branche weleens beu.

OK , kan ik mij heus wel voorstellen. Maar breng het dan op een wat minder agressieve manier, zeker als het niet om een persoonlijke aanval gaat. Zoals jij al zegt : c'est le ton, qui fait la musique!

17 apr 2005 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Sorry, ik vind de reactie op Speedy ook te ver gaan. Uit zijn posts begrijp ik dat 'ie inderdaad in de branche werkzaam is. Hij heeft imho dan ook het volste recht om te zeggen wat hij heeft gezegd. En als lezers niet bij de groep behoren waar Speedy op doelt, dan hoeven ze zich eenvoudigweg niet aangesproken te voelen.

Goed, om de lucht te klaren, en omdat TJ heeft bewezen over een gezonde dosis humor te beschikken:

Theo, ik kom volgende week zaterdag even langs voor een proefrit. Ik zag nl. een geinige 996 Turbo staan.

TOT ZATERDAG!

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door MS964 op 17 apr 2005 0:43, in totaal 2 keer bewerkt.

17 apr 2005 0:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
HenkC2C schreef:
Butzi schreef:

Butzi, dank je voor je onpartijdige visie op deze discussie!
Iemand die mij een beetje kent weet dat ik het totaal onbelangrijk vind om gelijk te krijgen, zo ook nu.

Zo geef ik jou direct gelijk dat mijn reactie vrij emotioneel was, overtrokken daarentegen, absoluut niet.
Hij dekt volledig de lading.

Zoals plh terecht opmerkt, de negatieve uitspraken over de autobranche door de jaren heen raken je!
Zeker wanneer je met bovengemiddelde inzet en klantvriendelijkheid in deze branche werkzaam bent.

Het is dan ook te gemakkelijk om te zeggen dat je vaak genoeg tegenkomt "dat men maar wat doet" in de autobranche.

Mijn opmerking dat ik Speedy944 hoger inschatte(+ motivatie), gaf toch al aan dat ik een dergelijke opmerking niet direct uit zijn hoek had verwacht.

Hoop nogmaals niet de indruk te wekken, mijn gelijk te willen halen maar wel hoop ik de uitleg gegeven te hebben waardoor in ieder geval MIJN opmerking NIET ongestoeld een hele beroepsgroep onderuit haalt en zich slechts beperkt tot het (tijdelijk :wink: ) raken van de plaatser van een in mijn opinie onterecht negatieve opmerking.

No hard feelings dus.

Beste Henk , zoals ik hierboven heb betoogd , gaat het er niet zozeer om wie gelijk heeft , maar meer de manier waarop jij reageerde op Speedy.
Dat wilde ik alleen maar even kwijt, omdat het mij al lezende gewoon opviel.

Uiteraard van mijn kant ook geen hard feelings!! :wink:

17 apr 2005 0:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
MS964 schreef:

Goed, om de lucht te klaren, en omdat TJ heeft bewezen over een gezonde dosis humor te beschikken:

Theo, ik kom volgende week zaterdag even langs voor een proefrit. Ik zag nl. een geinige 996 Turbo staan:

TOT ZATERDAG!

Afbeelding

MS964 heeft ook een gezonde dosis humor!! :D :D :D

17 apr 2005 0:33
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
Butzi :thumleft: :D

@ Mischa

Speedy944 :arrow: verzekeringsbranche

HenkC2C :arrow: autobranche

plh :arrow: autobranche

:wink: :^: :wink:

17 apr 2005 0:34
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
HenkC2C schreef:
Butzi :thumleft: :D

@ Mischa

Speedy944 :arrow: verzekeringsbranche

HenkC2C :arrow: autobranche

plh :arrow: autobranche

:wink: :^: :wink:

Ah, vandaar :lol:

17 apr 2005 0:36
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

17 apr 2005 0:37
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
@ Henk & plh: dat jullie gewoon durven toe te geven dat jullie in de autobranche werkzaam zijn... lef hoor :lol: :lol: :lol:

Ik kan me de reactie wel voorstellen, juist omdat Speedy min of meer een insider/ervaringsdeskundige is.

Was een beetje een 'alle boeren stinken, alle advocaten zijn onbetrouwbaar, alle 2e hands autoverkopers draaien tellers terug en alle putjesscheppers zijn dom' opmerking. Generaliserend en ik kan me voorstellen dat je je in dat geval aangesproken voelt. Of het terecht is kan alleen Speedy zeggen :wink:

Ik heb zelf goede ervaringen met de autobranche... :twisted:

Afbeelding

17 apr 2005 6:58
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Nicolò schreef:
Heb er wel van geleerd, stond bij vishandel Schmidt nog te trillen op mijn benen :oops:

marcel had toch wel een chablis koud staan :wink:

17 apr 2005 10:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Assuradeuren, dát zijn pas loyale instanties..........(Breek me de bek niet open !)
Ook hier geldt: "niet alle boeren stinken"

17 apr 2005 11:19
Profiel WWW
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nou vooruit, en tandartsen?? :lol:

17 apr 2005 11:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
Ja, dáár moet "de bek wel open" . . . . . :D

17 apr 2005 11:36
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
In dit geval sprak/spreek ik zowel uit 'professioneel' oogpunt, alsook uit privé-ervaringen en misschien tref ik inderdaad geregeld -en misschien wel vaker dan de gemiddelde Nederlander- autobedrijven waar het -laten we zeggen- niet zo gaat als het hoort...

Het is als de 'wet van de grote getallen'; als je met veel bedrijven in aanraking komt, is/wordt de kans steeds groter dat je ook de slechte bedrijven tegenkomt...

Het is inderdaad 'het is de toon die de muziek maakt', maar ook 'wie de schoen past, trekke hem aan'!

Dit was geenszins als aanval op individuele forummers bedoeld en zelfs niet als generalisering. Het was gewoon een persoonlijke constatering en zo heb ik het ook verwoord: in de autobranche kom ik die vaak genoeg tegen, inderdaad....

17 apr 2005 11:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
euuhhh, ik begrijpen jij (jouw branche) soms verne*kt gaan zijn......
Ook hier geldt alweer: "niet alle boeren (burgers en buitenlui) stinken".

Laatst bijgewerkt door plh op 17 apr 2005 11:56, in totaal 1 keer bewerkt.

17 apr 2005 11:53
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Het is als de 'wet van de grote getallen'; als je met veel bedrijven in aanraking komt, is/wordt de kans steeds groter dat je ook de slechte bedrijven tegenkomt...

Ondanks dat deze opmerking waar is, klopt hij niet met wat je zegt...

Dwz. de kans dat je met slechte bedrijven in aanraking komt, is inderdaad groter, echter zal je in de praktijk met meer GOEDE bedrijven in aanraking komen als met slechte....

Het nadeel aan het menselijk brein is echter, dat je slechte ervaringen veel beter onthoudt dan goede. Ik ken het verhaal uit de 'computerwereld', waarbij je 1500 PC's per maand verkoopt en 20 slechte verhalen per jaar je kapot proberen te maken. Is standaard, doe je niets aan...

17 apr 2005 11:55
Profiel Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
paSCal schreef:
SPEEDY944 schreef:

Ondanks dat deze opmerking waar is, klopt hij niet met wat je zegt...

Dwz. de kans dat je met slechte bedrijven in aanraking komt, is inderdaad groter, echter zal je in de praktijk met meer GOEDE bedrijven in aanraking komen als met slechte....

Het nadeel aan het menselijk brein is echter, dat je slechte ervaringen veel beter onthoudt dan goede. Ik ken het verhaal uit de 'computerwereld', waarbij je 1500 PC's per maand verkoopt en 20 slechte verhalen per jaar je kapot proberen te maken. Is standaard, doe je niets aan...

Ik heb toch ook nergens beweerd dat ik meer met slechte dan goede bedrijven in aanraking kom?

Voor de rest heb je helemaal gelijk!

17 apr 2005 11:58
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
Ik heb toch ook nergens beweerd dat ik meer met slechte dan goede bedrijven in aanraking kom?

Voor de rest heb je helemaal gelijk!

Klopt, maar zoals ook op de antwoorden gezegd werd: 'het is de toon die de muziek maakt'
Maar goe, zullen we hierover ophouden? En het weer gaan hebben over de nieuwe TJ-merchandise :arrow: 993-badeendjes!

17 apr 2005 12:02
Profiel Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Re: watergekoelde 993
Theo Jansen schreef:
Met vriendelijke groeten

Theo Jansen

gefeliciteerd trouwens :wink:
Afbeelding

15 jun 2005 9:53
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
RS-R schreef:
Je verwacht toch dat iemand met andermans spullen zuinig is, of ben ik de enige met die gedachte. :roll:

Dit topic is een beetje een andere richting opgeslagen ; heb zojuist alle 5 pagina's eens gelezen. Ik onderschrijf volledig Humphrey's mening. Ben ca 6 jaar geleden voor het eerst bij TJ geweest en kreeg "gewoon" een 993 mee ; kwam er achter dat ik echt geen tip wilde, maar vond het plezierig dat ik 'm meekreeg. :thumright: Ik zou het WEL normaal vinden dat je zelf betaald na schade ; hoe je het ook wendt of keert, het komt m.i. toch door "proberen"(de eenzijdige dan he).

En over het "alleen zelf" rijden; ik laat ook niet iedereen rijden, maar als het beeld van iemand goed is heb ik er geen probleem mee, zit er anders toch naast.. . Dit weekend reed PaSCal in de mijne en ging stukje bij beetje vrijer rijden :wink: , denk dat ik dat ook zo zou doen ; dus niet na 5 km ineens vol op het gas en driemaal in de rondte. Ben hiermee weer belandt bij de quote van RSR.

15 jun 2005 11:47
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Jurgen schreef:
...Dit weekend reed PaSCal in de mijne en ging stukje bij beetje vrijer rijden :wink: , ...............

Dat was ook te merken aan jullie aankomsttijd :lol: :lol: :lol: , een van de snelste bakke en dan..................... :wink:

Maar on topic.

Met het rijden in je eigen auto van een ander, moet je behoorlijk selectief zijn, en idd er op kunnen vertrouwen dat iemand zuinig aan doet met een andermansspulllen, echter we spreken hier van een 993 en een handelaar.

Theo Jansen heeft (net als veel off. dealers) de gewoonte om de auto's zondermeer mee te geven met een proefrit, als ie denkt dat het wel snor zit.

Ik het huidige geval was de bewuste proefrijder samen gekomen met een vaste klant van hem (ook al een Theo), en dat geeft zeker als verkoper een beter gevoel als dat er een vreemde op de stoep staat.

De bewuste proefrijder is trouwens een week later gewoon weer gaan proefrijden bij TJ in een auto.

Drom is het heel moeilijk om je eigen auto particulier te verkopen, der komen altijd van die badgasten op af die ff willen knallen in jouw Porsche, dus een mini contractje laten ondertekenen en dan is het gedekt.

Echter bij een prof. handelaar is het net ff anders.

Afbeelding
Maar euh wie wil er een Proefrit in de nieuwe Citroen C5 met airco

15 jun 2005 12:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 148 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende