Auteur |
Bericht |
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
Re: Porsche vs Paal
Vanmiddag zet ik hem bij Robert neer, kan hij alvast de benodigde onderdelen bestellen en kan de taxateur langskomen. Benieuwd naar de daadwerkelijke schade (en de kosten van herstel). Met de komst van de 991 Targa ben ik niet bang voor waardevermindering van de mijne
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
14 jan 2014 14:19 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Zo zo had jij een all risk erop Heb de GT3 voor het eerst all risk laten verzekeren, bedrag viel me erg mee 30 Jaar een wa plusje gehad
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 jan 2014 14:31 |
|
|
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ik zag m net staan op AMP ... Inderdaad een lelijke schade, hopen dat de schade achter de buitendorpel meevalt ... !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
14 jan 2014 15:58 |
|
|
Targa Floriaan
|
Altijd porschepolissen gehad. Kost weinig, heb nu in 1 klap m'n premie van al die jaren eruit. Al had ik die natuurlijk liever voor niets betaald... @Lindemans: meld je even als je weer eens in AMP bent, maken we er een mini meet van (zonder P's dan)
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
14 jan 2014 16:27 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Ach het was altijd mijn vak en heb de spullen nog Zo'n schade stelde niet veel voor en was met een week weer klaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
14 jan 2014 18:27 |
|
|
Targa Floriaan
|
Ben zelf niet zo'n techneut, niveau Ewout zeg maar Wel altijd jaloers op/bewondering voor vakmensen (zoals Robert). Ik besteed dit (en onderhoud) dus graag uit aan de experts. Goed voor de economie
|
14 jan 2014 18:33 |
|
|
Targa Floriaan
|
Even een update: reed vandaag weer langs dezelfde plek. En wat ziet mijn oog? NIEUW asfalt in de bocht Lijkt me dus dat er toch iets mis is geweest met het asfalt Was al aan mezelf aan het twijfelen Ik heb het meteen aan de verzekeraar (via Jos) gemeld, hopelijk kunnen ze er iets mee. En hopelijk draait de wegbeheerder dan op voor mijn eigen risico.
|
19 jan 2014 15:55 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ik zou daar niet op rekenen. Weet wel ongeveer hoe dat soort dingen gaan. Sowieso snel afhandelen en dan zsm vergeten en weer lekker
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
19 jan 2014 17:01 |
|
|
horn
PF #57
|
ze draaien het altijd zo dat je er niks aan hebt. soort eigen schuld dikke bult zeg maar.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 jan 2014 17:44 |
|
|
Michiel911
997 Carrera S Cabriolet tiptronic 2005, Ex 996 Carrera 4S Cabriolet tiptronic 2003, Ex 356 Speedster Carrera GS de Luxe 1958 ReplicaLelystad
|
Floriaan,
Pas maar op dat jij de rekening van het asfalt niet ook gepresenteerd krijgt. Onder de uitleg: 'Door de schade die u aan het wegdek hebt toegebracht was Rijkswaterstaat genoodzaakt om 10 km wegdek te vervangen....'.(scheelt de provincies weer een gat in de begroting).
_________________________________________ Bij nieuwe uitdagingen is een beetje buikpijn prima; betekent dat ik uit mijn comfortzone moet!
|
19 jan 2014 18:53 |
|
|
Rijn
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
|
Buiten de schade aan de lantaarn paal was er toch geen schade aan het wegdek
_________________________________________ http://www.theovanrijn.nl/
|
19 jan 2014 19:05 |
|
|
Targa Floriaan
|
nee, dat was zo glad, daar viel weinig aan te beschadigen Paal was overigens ook al vervangen.
|
19 jan 2014 21:24 |
|
|
Jous
987 Boxster S070
|
Ha Floriaan, na wat minder op het forum rondgehangen te hebben lees ik ineens over jouw avontuur met de paal. Beetje spuit 11 reactie, maar gelukkig zijn jullie zonder blessures uitgestapt en zal de Porsche er ook wel weer bovenop komen. Succes met de verdere afhandeling en klasse dat je gewoon je verhaal doet.
|
19 jan 2014 23:06 |
|
|
Patrick
|
Over het algemeen wordt de asfalt deklaag niet in de winter aangebracht. Het is nu relatief warm voor de tijd van het jaar waardoor het nog wel kan. Het zou een indicatie kunnen zijn dat de wegbeheerder het asfalt te glad vond en niet tot het voorjaar wilde wachten.
|
19 jan 2014 23:09 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Het punt is dat je een verband (als het er al is) tussen het doel van de werkzaamheden en het ongeval nooit gaat aantonen. Verspilde moeite als je daar energie in gaat stoppen.
En als het echt nodig is kan je ook gewoon bij winter temperaturen en regen asfalteren.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
19 jan 2014 23:49 |
|
|
Patrick
|
Klopt, maar met garantie tot aan de voordeur. En ik heb het over de deklaag. Die worden bij voorkeur niet bij regen of lage temperaturen aangebracht.
|
19 jan 2014 23:53 |
|
|
Targa Floriaan
|
Ik sta erom bekend om vooral energie te steken in zaken die kansloos lijken (zoek maar onder kromme remschijven ) Ben nu ook in "gesprek" met een notaris die niet doet wat hij had moeten doen. Heeft te maken met een overontwikkeld rechtvaardigheidsgevoel. Ben al eens de discussie met Nuon aangegaan over een afrekening van een paar cent. Kan t niet laten. Maar goed, heb het nu aan Jos gemeld, maar zien wat de verzekeraar er mee doet. Ik vind het gewoon TE toevallig dat ik daar uitglijd en dat er 2 weken later nieuw asfalt ligt. Maar weet ook wel dat het verband heel lastig aan te tonen is met alleen maar stille getuigen. We zullen wel zien.
|
20 jan 2014 11:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Zeker gezien het eerste zou ik het laatste niet passief afwachten. De verzekeraar heeft weinig te winnen en zal er dus waarschijnlijk ook zéér weinig energie in steken. Rijkswaterstaat heeft ongetwijfeld meldingen m.b.t. het wegdek daar vastgelegd als dat de aanleiding was om het wegdek (nu) te vervangen
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
20 jan 2014 12:17 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Tamelijk kansloze missie, maar als je daar op kickt...
Denk dat het toeval is dat het asfalt nu vervangen wordt. Asfalt is nooit glad van zichzelf. Denk dat de oorzaak vervuiling van het asfalt is, wellicht door diesel van iemand die zn tankdop niet goed afgesloten heeft.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 jan 2014 13:03 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
Denk het ook, oliespoor van een 996 kan natuurlijk ook Ik zou er mijn energie niet insteken...
_________________________________________ Got coffee?
|
20 jan 2014 13:04 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
uiteraard altijd de schuld buiten jezelf zoeken...
_________________________________________ oud is beter
|
20 jan 2014 13:07 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Volgens mij heeft Rijkswaterstaat hier niets mee te maken. Het is een (provinciale) N-weg en dat betekent dat de provincie (Utrecht) de schadelijdende partij is. Die is zowel eigenaar van de lichtmast alsook van de weg, c.q. het asfalt. Kort door de bocht zit het als volgt: de aanrijding met de lichtmast wordt beheerst door artikel 185 WvW en een verweer dat de weg niet voldeed aan de daaraan te stellen eisen gaat daarin niet op. Dat is een verweer gebaseerd op artikel 6:174 BW en dat mag/kan niet in stelling worden gebracht in een 185 WvW zaak. Je kunt wel proberen om de door jóu geleden schade op de provincie te verhalen op grond van artikel 6:174 BW (waarbij de provincie evenmin artikel 185 WvW in stelling mag brengen). De provincie heeft wat artikel 6:174 BW betreft overigens ook een zogenaamde 'beleidsvrijheid', hetgeen het verhalen van de door jou geleden schade op grond van de 'gebrekkigheid van de weg' lastig -zo niet onmogelijk- maakt. Al met al denk ik dat de conclusie is dat de je verzekeringsmaatschappij de schade aan de lichtmast zal moeten betalen en dat jij je schade op de provincie niet zult kunnen verhalen...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
20 jan 2014 13:17 |
|
|
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Floriaan,voordat je een zaak gaat beginnen, ik heb er niet gereden ,echt niet
|
20 jan 2014 13:23 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ik had het ook over de deklaag.. Maar laten we niet dit vrij tijdsforum teveel vervuilen met werkgerelateerde discussie..
|
20 jan 2014 13:39 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Ik wilde ook eigenlijk schrijven; geen energie in steken, tenzij het je sport is.. (
|
20 jan 2014 13:41 |
|
|