Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Re: Porsche bashen
Voor de duidelijkheid: het PF is voor mensen met Porsche interesse. Ook met een replica/kitcar/omgebouwde Fiero ben je van harte welkom. Zelfs zonder een Porsch (nou ja....) Ik vind replica Porsches in sommige gevallen erg mooi. En het blijven inderdaad géén Porsches. Heb persoonlijk een aversie tegen replica eigenaars (ook van klokkies, lacoste polo's en andere namaak) die doen alsof ze de real thing hebben. Ik weet ook wel dat er meer mensen zijn die een replica 356 speedster kunnen betalen dan mensen die zich een echte kunnen veroorloven. Tóp. Maar doe niet alsof hij echt is. Verder: van harte welkom
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 feb 2016 10:53 |
|
|
de Fiscalist
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2Den Haag
|
Persoonlijk heb ik nooit enige negativiteit ervaren mbt mijn badkuip. Op bijeenkomsten was het altijd een aandachtstrekker van jewelste, net als black betty dat nu is. Zeker is het geen porsche maar eerder een porsche inspired outlaw. Enfin, ik ben gepromoveerd tot boxster rijden en mag in een andere league meespelen ( ook hier geen negativiteit ervaren trouwens) enkel complimenten : Antoine heeft zichzelf trouwens ook 'gepromoveerd' Conclusie: jullie hebben alle negatieve zaken goed achter mijn rug om gedaan. Ik heb er niets van gemerkt Of: het valt wel mee met de negativiteit ten aanzien van de badkuipen en boxsters spyder...
_________________________________________ Bijdrage is geschreven op persoonlijke titel en vertegenwoordigt niet de visie van uw belastingadviseur in Den Haag
|
27 feb 2016 11:07 |
|
|
mbembe
Cayman S 2009,
924 1977
|
_________________________________________ Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!
|
27 feb 2016 11:44 |
|
|
hilmp2
|
Ook met MarcoB en Justin eens, maar wat Franz aangeeft is op vele fora het probleem. Alleen achter je keyboard kan je lekker los. Ben ook wel voor zelfregulering maar je moet waar nodig ook modereren.
|
27 feb 2016 12:17 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Helemaal mee eens, en voor ons gevoel doen we dat dan ook. Soms is er een exces, die pakken we dan aan, dan krijgt een persoon een (tijdelijke) ban en suddert het nog even door. Meestal valt het wel mee met de uitspattingen en is het (te) vaak hoe het (te) persoonlijk opgepakt wordt. Gewoon relativeren, als het je niet aanstaat, er zit een uit knop op he ... (was ooit een liedje over geloof ik )
|
27 feb 2016 12:55 |
|
|
hilmp2
|
Is niet altijd even gemakkelijk om die 'juiste sfeer' op 'je' forum te bewaken. Vind het zelf wel altijd jammer als iemand het gevoel heeft niet welkom te zijn. Porsche bashen op een Porsche forum Relativeren met humor is altijd goed wmb, maar niet iedereen snapt dat/heeft dezelfde humor. Harde uitspraken met een smiley opleuken werkt echt niet
|
27 feb 2016 13:56 |
|
|
Elferhenkie2
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
|
Hmm, ik zie het meer zoals de echte wereld: Zodra een populair persoon (of persoon met invloed of uit bepaalde vriendenkring) een K*t opmerking maakt dan vinden de meelopers (vrienden) het geweldig en kan alles.
Zodra een nieuwkomer ,minder populair persoon of iemand die al een keer door een popiejopie op z'n nummer is gezet een opmerking plaatst wordt ie door de rest ook aangepakt.
Er zijn er echt forummers die mij berichten per PB sturen omdat ze niet in het openbaar durven te posten. (Zegt ook wat over degene die het niet durven te posten natuurlijk)
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
27 feb 2016 14:14 |
|
|
horn
PF #57
|
Zeer ware woorden. @ Henk: Ik ken de verhalen. Wij kunnen geen pb's van anderen lezen. Ik kan me derhalve dan ook niet druk maken over een ondergronds circuit van berichten. Jammer dat mensen het nodig vinden. Niks aan te doen helaas. Ik begrijp niet goed hoe je je als volwassen man op een digitaal forum kan laten wegpesten. Dat je genoeg van de sfeer hebt, prima. Dat je daarom vertrekt, ook prima. Maar dat er soms mensen met een zeer hoog drama-queen gehalte met trompetgeschal en tromgeroffel de deur hier achter zich dicht willen trekken is voor mij een soort aandachtstrekkerij. Prima als iemand dat prettig vindt. Maar dan zoekt diegene het ook wel op. Zoals gezegd: een beetje afstand nemen en tot tien tellen voor je iets schrijft of voordat je het persoonlijk opvat en/of boven op de kast klimt, is vaak de oplossing... en ach, het is maar internet. (Dacht ik overigens ook niet die periode dat ik ook 's nachts werd opgebeld en mijn gezin tenslotte niet meer goed naar buiten durfde... Huh? Omdat je moderator op een Porscheforum bent? WTF? )
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 feb 2016 14:23 |
|
|
hilmp2
|
@Henk. Yep, de incrowd factor speelt zeker mee. PB posters, je kan het 'durven' noemen maar kan me voorstellen dat je ook je punt bij iemand kwijt wil zonder de kans op veel gezeik.
|
27 feb 2016 14:26 |
|
|
hilmp2
|
Ik ben ook wel eens gepest, duurde nooit lang. Niet iedereen kan daar wat mee en kunnen alleen ontwijken. Sprong regelmatig in de bres. Hekel an. Moeten het niet zover laten komen denk ik dan. Is niet altijd reeël, weet ik wel
|
27 feb 2016 14:43 |
|
|
dpRide
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.Woonpl.: Vlaanderen
|
Het is inderdaad zoals in de echte wereld. Als iemand gepest wordt zijn er meestal twee oplossingen: - het slachtoffer moet van zich af bijten en uitlokking proberen vermijden - het slachtoffer ziet de eerste mogelijkheid als een veel te grote drempel en kiest ervoor om te (ont)wijken In essentie wordt de bron van veel ellende maar zelden (aan)gepakt.
|
27 feb 2016 14:57 |
|
|
Elferhenkie2
|
Ik bedoel juist dat er velen een PB sturen om een hart onder de riem te steken of bevestigen dat ze het met me eens zijn als ik weer eens een meningsverschil met bijv. Maarten of één der moderatoren heb. Die durven het dus blijkbaar niet openbaar te doen Ik klap er direct uit hoe ik erover denk, of het nu een mod of popiejopie betreft. (is niet tactisch, ik weet het) Moet je kijken hoeveel bijval een topicstarter kreeg toen ik erachter kwam dat zijn te koop staande Porsche een teruggedraaide teller had en hoeveel shit ik (als ontdekker en verrader schijnbaar) over me heen kreeg. Per PB namen het er bijzonder veel voor mij op, openbaar durfden ze dat schijnbaar niet... Teken van angst??
_________________________________________ Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront
|
27 feb 2016 15:13 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Mijn opmerking naar Geert was over the top, maar hij was anders toch wel (weer) een keer afgenokt; geen incasseringsvermogen. Vind het allemaal heel erg meevallen hier, ja er wordt regelmatig een plaagstoot uitgedeeld, tis een forum met veel haantjes. Als je daar niet tegen kunt; betreffende topic overslaan
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
27 feb 2016 15:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Tja, en daar loopt het wel eens op spaak. Volgens mij denken zowel jij als wij daarvan "het is niet anders". Wat ik met mijn opmerking bedoelde is dat als je iets wil veranderen (niet jij, maar iedereen in het algemeen) je dat moet aankaarten. Via pb's bereik je niet veel mensen... Het verleden leert dat er nogal eens forummers zijn die hier komen, het naar hun zin hebben, vele posts per dag posten, het forum zien als 'hun nieuwe vriendenkring' en hun hele hebben en houwe online gooien. Heel intens aanwezig zijn. Overal. En als daar dan eens een opmerking, sneer of steek onder water op volgt oprecht tot in het diepst van hun wezen beledigd zijn. Vandaar altijd mijn advies 'neem even afstand'. Als je vandaag naleest waar de hele heisa nou eigenlijk om begonnen is, is imho het sop de kool niet waard. Cazzo's optiefen was wat heftig, geeft hij zelf ook toe, maar volgens mij zeker geen reden om al je posts te verwijderen en met de ondergaande zon voorgoed te vertrekken. Zeker als je hier zo vaak was als Geert. Val je toch ineens in een gat
|
27 feb 2016 16:52 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Leuk topic! Nu weer even een andere bekende richting in. Het is mij gelukt om altijd een Porsche te kopen, die in de dip van de waarde zitten. Eerst twee 944's, waren toen ook al kappers auto's, nu zijn ze stoer en leuk om mee te racen. Toen een heerlijke Boxster, ook al weer een kappersauto, maar ondertussen dieptepunt bereikt en zeker die van mij toen met oranje knippers gaat vast nog eens voor miljoenen weg bij Bonhams Ja en nu al weer ruim drie jaar het afvoerputje van de 911's, de 996. En ja, ze kosten allemaal een godsvermogen aan onderhoud en in mijn 996 zit inderdaad een nieuwe motor, wat me 10 mille kostte. Maar al die auto's rijden en reden heerlijk, dus stop met al dat gezever over wel of geen juiste keuze. Alles is leuk, vandaag ook weer de 996 onder uit de zak gegeven en geen hond houdt je bij! Nu hebben ze eindelijk weer eens een Porsche gemaakt, die waarschijnlijk de naam "Sportwagen" eer aan doet, de 991 R, zijn ze allemaal al weer verkocht aan speculanten, verzamelaars en intimi. Dat het Porsche ook alleen maar gaat om winstmaximalisatie is wel duidelijk, anders hadden ze hem wel als normaal model op de markt gebracht. Recent een bezoek gebracht aan de Ford dealer, ja ja, wat heb je daar te zoeken, zul je zeggen. Nu, weet je wat ik een superkoele auto vind? De Mustang Fastback met de 2,3 ecoboost motor, zilvergrijs met antraciete velgen, 6 bak en Recaro stoelen. 317 PK, 380 NM! Weet je wat een beurt kost, € 295 ! Nieuwe schijven en blokken voor? € 595,=. En nog maar te zwijgen van de aanschafprijs, inclusief metallic lak en sportstrepen max € 55K. En het leuke is, dat je niet de nacht voor je servicebeurt weer badend in het zweet wakker wordt, omdat je bang bent dat er weer van alles vervangen moet worden aan de meest gruwelijke bedragen. Ook al rijd je er netjes in, dan nog moeten op alle hoeken de draagarmen worden vervangen tegen 550 euri per hoek, schijven en blokken voor, 1100 euri etc. Draagarmen, die bij mijn Audi na 270.000 km nog niet eens vervangen moeten worden. Dus echt, ik vind de 996 super, ik rijdt er graag en veel in ( 30.000 km over 3,5 jaar, alleen voor de hobby), maar wordt echt zat van de slechte kwaliteit van de meeste onderdelen en de exorbitante hoge prijzen ervan. ( Let op: volledig dealer onderhouden en dan elke service weglaten wat volledig overboden is, zoals : "wij adviseren uw voorbanden te vervangen, want komend jaar worden ze 5 jaar"). Okay, geen idee of het hier past, maar het voelt wel lekker om het eruit te gooien!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
27 feb 2016 17:18 |
|
|
ruud janssen
944 1987 #Pitchblack944
Ex:
996 TURBO 2001 488PK/727NM
arena metallic 996 C2 1999
ex: witte 944 type 1 uit 1984
ex: 996 violet 1999
ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI.
ex 944S2 1991 zwart
ex 928 1980 grijs
Oost-Souburg
|
er was toch ook nog een 2de forum opgericht staat me bij, iets met porsche vrienden.
|
27 feb 2016 17:39 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Je haalt nu toch wel een hele gevaarlijke oude koe uit de sloot!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
27 feb 2016 17:42 |
|
|
horn
PF #57
|
Yep. En binnen een jaar alweer ter ziele. Ook door mensen die zich hier niet meer thuisvoelden en/of hier niet langer welkom waren. Prima initiatief. We kunnen niemand verplichten hier te blijven als ze niet willen
|
27 feb 2016 17:43 |
|
|
Elferhenkie2
|
Waarom gevaarlijk? Haha, dat was ook zoiets: er waren zelfs Porscheforummers die te benauwd waren om zich er aan te melden. Dat forum is opgeheven omdat de beheerder/eigenaar een geheel andere weg ingeslagen is, had niks met de animo van doen. Forum is volgens mij veel langer dan een jaar in de lucht geweest hoor Maar dat je dat gevaarlijk noemt (zonder smiley), zegt misschien wel iets over de cultuur hier...
|
27 feb 2016 17:55 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
F*ck zit ik hier al ruim 10 jaar en nu zeg je pas dat ik gewoon mag vertrekken als ik zelf wil
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
27 feb 2016 17:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Henk, hou nou toch op man. Andere weg ingeslagen... Toen de eigenaar/beheerder wethouder werd was dat forum niet meer dan een bulletinboard van minder dan 10 man die nauwelijks meer wat postten... Van ons uit is nooit iemand een strobreed in de weg gelegd om daar heen te vertrekken of gewoon daar óók een account aan te maken. Het was een cluppie dat het hier helemaal zat was en met veel tromgeroffel "het helemaal anders ging doen", de mond vol had over alles wat hier niet goed was, maar toen er daar na een maand of 8 geen leven meer te bekennen was wel weer met hangende pootjes terugkwam hier. Sommige van die mensen hebben sindsdien ook een 2 achter hun forumnaam staan
|
27 feb 2016 18:02 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
|
Ik trek mijn reactie in, want ik zie dat Horn deze al beantwoord heeft.
|
27 feb 2016 18:04 |
|
|
horn
PF #57
|
|
27 feb 2016 18:10 |
|
|
Elferhenkie2
|
Leuk geprobeerd Horn, Maar ik was hier (Veel) eerder terug dan dat Forum opgeheven was. De reden weet je ook. Mijn eerste post is gewist, maar nog wel in een quote van een ander te vinden en ging over 1 uit de vriendenclub hier die een ernstig ongeval met drank op had veroorzaakt en dat hier voor mijn gevoel goedgepraat werd. Daar moest ik even op reageren en floep, daar was ik weer Er werd vanuit jullie niet belemmerd, dat schrijf ik ook niet. De angst was er wel. En ik weet zeker dat die er nu nog is. Er zijn er zat die geen kritiek op de mods durven te hebben.. En dat forum is toch echt wel opgeheven omdat Marcel wethouder werd en zijn Porsche verkocht. Hij ging zich richten op het wethoudersschap.
Laatst bijgewerkt door Elferhenkie2 op 27 feb 2016 18:14, in totaal 1 keer bewerkt.
|
27 feb 2016 18:13 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Ik durf hier niet weg, volgens mij heeft Horn het telefoonnummer van mijn vrouw....
|
27 feb 2016 18:14 |
|
|