Auteur |
Bericht |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ben nogal dat een aantal 964 ers hem boven de 280 hebben gekregen. Nog niet maximaal kunnen rijden, te druk op de weg/ nog geen duitsland gereden/ te bang om het papiertje te verliezen.
Wel een keer tot 240 gegaan op een relatief kort stuk ,maar zag voor het gevoel achter elke paal een flitser staan, dus maar weer gas los!:( Merkte wel dat er genoeg over was om de "echte" 260 te halen. Was verbaasd hoe goed hij nog doortrekt boven de 220.
Ben wel benieuwd wat uiteindelijk mijn max zal zijn. Stuur gaat boven de 220 wel wat trillen. Dus misschien eerst even goed balanceren alvorens de grens op te zoeken.
|
13 maart 2006 21:00 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Scherp als altijd he Eric...
|
13 maart 2006 22:32 |
|
|
Webber
944 S 1987Stukje onder Breda
|
Nu ga ik ff de betweter uithangen, iedereen die een keer in een flinke airliner heeft gevlogen heeft al een s sneller gereden
Een boeing 747 stijgt bijvoorbeeld pas op met 80m per sec. --> 288 km p/h
Ikzelf ben nog niet verdergegaan dan 210 op de teller. Ik had nog gas over maar we reden met meerdere auto's en een CRV met dakkoffer is niet gemaakt om Porsches bij te houden
_________________________________________ Scarface, knew it too, porsche is the car to drive
|
13 maart 2006 22:34 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Pfffffffffffff weet echt niet waar jullie die snelheden met een 964 vandaan halen hoor, mijn auto is echt super in orde, maar 270 is echt de limit, vertel me maar eens even wat ik fout doe dan!!
Ben benieuwd??
|
13 maart 2006 23:42 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
misschien is bij jou de teller afwijking minimaal.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
13 maart 2006 23:46 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Hey Robert,
Ja dat moet haast wel een maat van me heeft een 993TT maar echt verder kom ik niet hoor, of ze moeten iets gedaan hebben met luchtfilter en uitlaat of zo, anders kan het volgens mij niet!!
Anyways, ben benieuwd naar de volgende reacties!!!
|
14 maart 2006 0:33 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Ik denk dat de 993 4S uiteindelijk wel de 270 km/h op de digiteller kan passeren. Wat zal dan de echte snelheid zijn? Eerlijk moet ik ook toegeven dat boven de 220 er toch niet echt meer sprake is van 'acceleratie'. Mijn andere wagen heeft toch wel duidelijk meer power. Die zal echter de 270 nooit halen want die is begrensd. Hierin ben ik toch wel benieuwd naar een 993TT of 996 Turbo. Het is mooi dat er toch nog iets om over te dromen is ..
Neemt niet weg dat ik echt geniet van de rijeigenschappen van de 993 , het is zo heerlijk daarmee bochten te nemen... Heerlijk!
|
14 maart 2006 0:59 |
|
|
horn
PF #57
|
Dus gewoon Duitsland in met een navi aan boord en de snelheid vergelijken. Ik vraag me af waarom bij jou de teller zo anders zou afwijken als bij andere 964s.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
14 maart 2006 6:38 |
|
|
erikdrij
993 Carrera 2Amsterdam
|
Afgelopen zondag 260 op de digiteller. Had in ieder geval wel het gevoel dat er nog wat in zat: hij trok nog behoorlijk door. Hoeveel "echte" kilometers het waren, weet ik alleen niet....
|
14 maart 2006 8:06 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
170
afgelopen zaterdag, op de A1 dus loerend of Koosie niet ergens achter een struik verstopt zat.
Heb net nieuwe banden eronder, en de vorige waren zo slecht dat ik afgelopen jaar niet sneller durfde dan 130 ...
Het verbaasde me alleen hoe zijwindgevoelig de oude dame was. Ik heb op hetzelfde stuk later met de 206 gereden, en die had er beduidend minder last van.
_________________________________________ Just don't lift mid-turn.
|
14 maart 2006 17:19 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Toen ik in Limburg bij mijn ouders op bezoek was, ben ik even in Duitsland gaan tanken. Natuurlijk heb ik (met bijna lege tank, want dat scheelt gewicht ) even getest hoe hard hij kan...
Dat viel me niet tegen!
Tot 180 km/uur ging heel vlot. Vervolgens ging het gestaag richting de 200 km/uur en nog iets trager richting de 225 km/uur...
Vervolgens ging de naald van de tachograaf nog steeds vooruit (al was het niet meer zo hard) en uiteindelijk ging hij -op de klok- nét even voorbij de 250 km/uur.
Dat vond ik hard zat (en meer zat/zit er ook niet in).
Als je daar de 10% tellercorrectie vanaf trekt, blijft nog steeds 225 échte km/uur over en dat is voor een 2,5 liter 4-cilindertje met 8 kleppen en 176 pk (vanwege de DMB-chip) lang niet gek...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
14 maart 2006 17:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Bij een 911 niet aan te raden.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 maart 2006 21:16 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Inderdaad, wordt dan wel erg licht van voren. Krijg je lekker zweethandjes van.
Alhoewel wat gebeurd er in het ergste geval...... onderstuur Ik denk dat op topsnelheid een lichte achterkant gevaarlijker is. toch
IK heb er (gelukkig) nog geen ervaring mee. Iemand wel die op hoge snelheid (rechtuit) in de problemen kwam wegens "lichte" auto
|
14 maart 2006 21:32 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
14 maart 2006 21:38 |
|
|
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
Leg je toch gewoon een stoeptegel in je koffer, deden ze vroeger met VW Kevertjes ook
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 maart 2006 21:38 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Geen stuur= ................................................ paniek!!!
Volgens mij zal een c4 van nature al wat zwaarder aan de voorzijde zijn. Zal het denk schelen dat het een verlaagde cupuitvoering is of is dat onzin.
|
14 maart 2006 21:49 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Niet in de problemen...maar was wel de reden, dat ik vorig jaar vanaf Dinslaken (uiteindelijk) van het gas ging...
|
14 maart 2006 21:57 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
14 maart 2006 21:57 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Hoeveel was jij dan ondertussen aan het rijden Jurgen?
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
14 maart 2006 22:04 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
Laatst bijgewerkt door André op 14 maart 2006 22:11, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 maart 2006 22:10 |
|
|
924
Omgeving Leuven
|
Bedankt André
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
14 maart 2006 22:11 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Vandaar dat ik 't er niet bijzette...als ik 't zo zie staan vind ik 't zélf nog wat "overdreven" lijken...
terwijl er toch geen woord van gelogen is
|
14 maart 2006 22:18 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
indrukwekkend
|
14 maart 2006 23:41 |
|
|
bert964c4
vianen
|
Horn harder gaat ie ECHT niet, weet het ook niet, maar dat geeft de teller aan!!
|
14 maart 2006 23:46 |
|
|
Roi
niet meer....
|
verlaagd of niet?
Bert964C4,
Is die van jou wel of niet verlaagd ? Laat ik het zo stellen die van mij wel (40mm)en die doet ook 285 km/h op de teller (GPS zegt dan iets van 272-275 km/h).
Ik weet niet of de andere 964 rijders die deze snelheid melden ook verlaagde versies hadden?
Wat ik wel weet is dat de luchtweerstand bepalend wordt bij die snelheid.
mvgr. Roi
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
15 maart 2006 0:18 |
|
|