Auteur |
Bericht |
Godspeed
PF #911België
|
Dus jij kan sneller schakelen dan een PDK?
|
15 maart 2008 17:48 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Dat zegt'ie niet...
|
15 maart 2008 17:56 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
hij kan wel ieder wiel apart afremmen...
_________________________________________ oud is beter
|
15 maart 2008 18:06 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Hij heeft hier zelfs perfect gelijk, het potentieel van sportwagens ligt zo hoog dat meeste simpele stervelingen het nooit helemaal kunnen benutten. En alhoewel ik zelf tegen al die hulpmiddeltjes ben (prefereer in een GTI bv. ook nog steeds een manueel boven DSG), geef ik wel toe dat een wagen er sneller mee wordt. Maar niet beter!
En ik geloof ook best dat hij een aardig potje kan sturen!
|
15 maart 2008 18:26 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
mijn idee de wagen word langzamer met al die elektronica in geschakeld,al dat bij remmen en gas los laten.
Maar voor de meeste zal het makkelijker zijn om hun ronde tijd te verbeteren met die hulpjes.
wel zijn er nu bv schakel systemen die sneller schakelen da handmatig.
en traction control kan ook handig zijn met acceleratie
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
15 maart 2008 18:29 |
|
|
Jort
Groningen
|
Wegligging en schakelen?
_________________________________________ Tjolk.
|
15 maart 2008 19:04 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
Eerst veel geld hebben om een sportwagen aan te kunnen schaffen, dan nog veel tijd en zeer veel training. Wil je dat bedoelen?
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
15 maart 2008 19:15 |
|
|
Godspeed
PF #911België
|
Het geld aspect laat ik hier eventjes buiten beschouwing
|
15 maart 2008 19:16 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Dat de auto langzamer wordt ligt er volgens mij aan dat er nog een menselijke component aanwezig is. Ben er van overtuigd dat een auto met de techniek van vandaag sneller over het cirquit gestuurd kan worden dan de beste coureur ooit zal kunnen. Dmv een pc kan de ideale positie / snelheid op het cirquit op elk moment worden berekend terwijl een mens nooit de perfecte ronde neer kan zetten.... de techniek maakt de auto langzamer, denk het niet... dat is de mens
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
15 maart 2008 19:30 |
|
|
PEF
996 TurboBrussel, België
|
@ Godspeed, ik snap je nu beter
@ roenkie, kan je alleen maar gelijk geven! Zelf de beste pro drivers gebruiken de electronica in hun voordeel. Sinds de TC nu verbannen is in de F1 zijn de meningen zelf al sterk verdeeld over het rijden in regen enzo. Komt toch allemaal neer op wegligging! (en veiligheid)
_________________________________________ What would the world be like if everything had to be rational? Would there be room for a dreamer...
|
15 maart 2008 19:38 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Als je snel wilt schakelen neem je een sequentiele bak, niet een of andere suffe automaat
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
15 maart 2008 23:05 |
|
|
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Presteert een 914 goed op slalom-wedstrijden?
Zijn hier cijfers van?
|
16 maart 2008 16:16 |
|
|
horn
PF #57
|
degene die ik ooit gezien heb welzeker. maar ik denk dat Jeroen zijn woorden wel hard komt maken als zijn witte 914 monster af is.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 maart 2008 16:56 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
16 maart 2008 17:11 |
|
|
horn
PF #57
|
I said if, not when...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 maart 2008 18:31 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
maak er maar "when, not if" van
Wat denk je zelf
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
16 maart 2008 20:44 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Dat klopt inderdaad. Er is ook een bepaald type Ferrari die met allerlei electronische hulpmiddelen kan worden besteld waardoor een "huis tuin en keuken" bestuurder (als ikzelf ) zo'n beetje dezelfde rondetijden kan neerzetten als bijvoorbeeld een Luca Badoer? Er stond laatst een stuk in de Autovisie over deze versie als ik mij niet vergis.
|
16 maart 2008 20:59 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Ik denk dat ie het in deze staat vrij lastig krijgt Jeroen :
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
16 maart 2008 20:59 |
|
|