Auteur |
Bericht |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Dat van die tunnel vind ik helemaal fantastisch. Daar heb ik ook nog even aan gedacht, maar uiteindelijk vond ik dat toch te veel werk en zou te duur worden (ik kan zelf niet lassen en de basis van mijn project was/is een reeds gepoedercoat chassis)...
Alleen jammer weer van de 4-gaats velgen. Dat is dan weer een 'dead give away'... Waarom niet voor de originele 5x205-steek gegaan? Nu kun je eigenlijk niet zonder deksels rijden...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
06 apr 2009 23:26 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Ziet er super uit!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
06 apr 2009 23:56 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Is niet zoals je schrijft, wat heeft het voor zin om 5 gaats velgen te gebruiken als je (lees eigenaar) toch met chrome deksels gaat rijden. Het verschil zie je toch niet. EN om nou voor je "gevoel" 5 gaats onder de doppen te doen Heb net weer een 66er chassis gekocht, daar zitten 5 gaats velgen op. Dacht even die neem ik voor mijn eigen speedster, maar ik vind zonder doppen zo kaal staan Straks weer mooie update foto's
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
07 apr 2009 13:24 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
mooi toch..
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
07 apr 2009 13:50 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: de start.
Kan nog wel enkele zaakjes opnoemen waaraan je een echte Speedster onmiddelijk kan onderscheiden van een Replica. Wat niet wegneemt, dat het voor de leken met zulke aanpassingen toch weer een beetje moeilijker word.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
07 apr 2009 14:21 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
ik ook ! die hierboven, is dat een echte In 1958 Porsche ended the very successful production of the 356 Speedster and replaced it with the Convertible D. A large group of active Porsche race drivers complained about this model change because the D was to heavy for racing. Porsche K.G. and Reutter checked the inventory of body parts and found a possibility to produce 31 Speedsters in 1959, all of them in GT lightweight configuration. The engines supplied were: 10 with 692/1 1500 plain bearing, 14 with 692/3 1600 plain bearing and 7 pushrod S75. The total Speedster production was 4145 car, a total of 151 were 4-cam and only 10 cars as GT with 692/1 engine. This Speedster Carrera GT is therefore one of the rarest and most desirable Porsche 356 ! It was delivered to the USA and sold to Harry Blanchard, the car was included in the Bruce Jennings race team and received all of the specific Bruce Jenning - Heinz Bade specials. ( http://www.carreramotorsport.com/King%20Carrera.htm ) It is not fully clear which of the 3 or 4 Jennings cars raced were and when. In the mid 60's the car was sold to Mr. Beer, which did not use the car much. In 1973 it was sold to Bill Jones, Texas and was stored until 1987. I bought the car in absolute original condition with 17000 miles and sold it to a collector in Switzerland. In 1990 it was sold to a German collector. The car underwent a restoration at H. Hackenberg and a full mechanical rebuilt by A. Baumann. Since then it was only driven for ca 5000 km. The original engine was changed during its racing time from the original 92002 - 692/1 to 93023 - 692/2 engine
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
07 apr 2009 14:31 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Eehhh... Dat verschil zie je dus wél (en nog best goed ook): de velgrand van een 4-gaats velg is anders dan die van een 5-gaats velg, de luchtgaten hebben een andere vorm en staan verder uit elkaar. bovendien heeft een 4-gaats velg 8 gaten en een 5-gaats velg 10 gaten en de deksels zitten er anders op. Ondanks de deksels zie je dus wél dat er geen originele velgen zijn gebruikt, maar dat er kevervelgen zijn gebruikt. Dát vind ik dan weer jammer als je voor de rest zo ver gaat om de auto zo veel mogelijk het origineel te laten benaderen: je gaat best ver ín de auto (de tunnel, de handrem onder het dash, etcetera), maar laat kleine en gemakkelijk aan het origineel aanleunende dingen achterwege. Trouwens inderdaad: er zijn nog wel meer verschillen tussen een originele Speedster en een replica... Het is trouwens alleen maar wat me opvalt! Begrijp me niet verkeerd Ik vind het verders een super project met een zeer hoge bouwkwaliteit!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
07 apr 2009 17:06 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Snap niet al die ophef over dat er nog meer verschillen met een originele zijn Het is en blijft een replica, die we zo goed mogelijk willen bouwen. Ik heb nooit gezegd dat we een ORIGINELE aan het bouwen zijn. Ik kan ook zo wel een paar items opnoemen die bij een echte anders zijn. En ook hier: de eigenaar wil het zo hebben, tuurlijk kan je makkelijk vanaf de zijlijn teksten neer zetten van: dat had ik zus en zo gedaan. De beste stuurlui staan immers altijd aan de wal. We maken een mooie, voor niet kenners (en sommige die denken dat ze het weten) supergaven REPLICA. En bovenal: voor de eigenaar die het zo wil.
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
07 apr 2009 17:11 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
07 apr 2009 17:21 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
volgens mij ben jij de gene die er ophef over maakt
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
07 apr 2009 17:28 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
smaken verschillen, mijne was ooit rood...
en relax, verder zijn het goedbedoelde tips van liefhebbers wat mij betreft !
keep up the good work ! Dit worden / zijn de parels van het nederlandse wegennet !
gr
Steef
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
07 apr 2009 17:47 |
|
|
clemens
964C2 '91Hilversum
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Ophef of niet, Henk mag wel ophef maken over dit superstaaltje werk, ziet er prachtig uit.
Wat ik me nou afvroeg, waarmee moet je het rijgedrag van zo'n replica vergelijken, en dan niet qua 'beleving' maar feitelijk het stuur/schakel/remwerk....
_________________________________________ leven is het meervoud van lef!
|
07 apr 2009 17:49 |
|
|
bully
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
geweldig henk, ik heb met je mee genoten..super
|
07 apr 2009 17:59 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Rij eigenschappen is ongeveer vergelijkbaar met een kever. Alleen strakker onderstel en betere rij eigenschappen door de betere motoren die gebruikt worden. Verder een heerlijke "open" beleving
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
07 apr 2009 18:06 |
|
|
Wimpie77
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Ziet er mooi uit dat rood!
_________________________________________ * * *
|
07 apr 2009 18:13 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
zo gaat hij dus nu worden. Indisch Rot met beige kap en beige binnenkant. VB:
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
|
07 apr 2009 18:39 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Apestrak! Kleurcombi is ook erg geslaagd.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
07 apr 2009 19:03 |
|
|
Robbierob
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic,
nu Alpine A110 Legende IriswitRegio 077
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Petje af Henk Dit wordt ook weer een beauty
_________________________________________ Less is more !
|
07 apr 2009 21:10 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Mooi foto's Henk leuk om te volgen. Succes ermee.
Gr
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
08 apr 2009 11:40 |
|
|
GijsCarrera'S
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Ziet er mooi uit Henk, leuk om je bouw zo te volgen. Ik begrijp Speedy356 wel een beetje; je maakt zoveel werk van de middentunnel en dan zo iets 'simpels' als 5x205 velgen wordt achterwege gelaten. Maarja de klant is koning en niet iedereen heeft dezelfde smaak.........gelukkig.
_________________________________________ Van hard werken ga je niet dood, maar waarom zou je het risico nemen.
|
08 apr 2009 12:22 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Maar Henk wat dr nog een beetje knaagt aan me is, zou je geen problemen krijgen bij de RDW ivm de tunnel?
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
08 apr 2009 16:12 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
aha..............oftewel knudde dus, helaas....
|
08 apr 2009 16:35 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Als je achter en voor een goede stab monteerd en een cub-stribe word hij stijver en rijd hij als een cart....
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
08 apr 2009 16:42 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
tsja wat zal ik zeggen, qua rijbeleving een van de leukste dingen die ik, van 2cv tot f40, heb meegemaakt, niet zozeer om de prestaties en bochtsnelheden, maar zon op de kop, lekker soundje, zeer direct en strak rijdend door de nieuwe onderstelcomponenten en vanwege de wind om je kop heb je al heel snel een geweldig gevoel van snelheid en rijbeleving, hoge fun factor ! Lammertink heeft me persoonlijk ook al kennis laten maken met de driftmogelijkheden....
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
08 apr 2009 17:05 |
|
|
356_rijder
Ex Porsche 356 Speedster Replica
Ex Porsche 964 C4
Porsche 356 OUTLAW under construction.Achterveld
|
Re: Bouw SUPER Speedster 2: rollend chassis en onthulling
Ja de drift mogelijkheden zou ik ook nog willen doen staat op mn lijstje....
_________________________________________ HET LEVEN IS NET ALS EEN NEUS, JE MOET ELKE DAG ERUIT HALEN WAT DR IN ZIT
|
08 apr 2009 17:41 |
|
|