Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 6:32



Antwoord op onderwerp  [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende
Merktrouw of bangeschijter? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
718 Cayman GTS-4.0 993 Carrera (ex) WRX-STi TD05-18G
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
bigodino :wink:

Toen ik je eerste reply begon te lezen dacht ik "die naam ken ik ergens van". Inderdaad. SCN. Jij had volgens mij een zilvergrijze GTT die je geloof ik aan je broer hebt doorverkocht.

Peter en Onno: welkom!

Op de vraag van Peter. Wat kost dat nu zo'n 911.

Ik heb nu al bijna 5 jaar mijn 993 (MY96) en heb deze in onderhoud bij een specialist. Deze laatste geeft aan dat normaal gesproken de langjarige gemiddelde onderhoudskosten ca. 2500 euro p/j zijn. Er vanuit gaand dat je laten we zeggen max. ca. 10.000 km p/j rijdt. Ik zelf ben hier nu nog duidelijk onder kunnen blijven, maar uiteindelijk ben ik een keer "aan de beurt" en zullen mijn gemiddelde OH-kosten weer stijgen.
_________________________________________
Life is a carrera
Am besten fährt man Porsche


10 feb 2013 12:09
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
993 is niet te vergelijken met een 35 jaar oude 911 qua onderhoud.

Andere OH interval - meer bougies en bougie-kabels etc. :idea:


10 feb 2013 12:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Ik zie het al, mijn 996 is een stuk goedkoper in onderhoud dan een Ferrari 308, waren mijn vermoedens toch juist :jocolor:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


10 feb 2013 12:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
nu even niet
apeldoorn
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
dit is natuurlijk appels met .................??? :scratch:
_________________________________________
wie een kuil graaft voor een ander is niet egoistisch.!


10 feb 2013 12:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
erwin996 schreef:
Natuurlijk niet bij een regulier beurtje bij een auto die technisch zo'n beetje in topstaat is... Maar een onderhoudsbeurt waar wat achterstallig onderhoud naar voren komt, kan zo op die prijs komen. Zo ken ik een 512BB die vorig jaar een beurtje van 20.000 euro heeft gekregen, bij Kroymans! Dus onderhoud kán zo maar 15 mille kosten als er wat achterstallige dingetjes aan de auto zitten...


Er is een groot verschil tussen een beurt en achterstallig onderhoud. Kapotte airco, nieuwe ophanging, motorrevisie, dat hoort niet bij een beurt. Mijn BMWeetje 325Ci had 2.500 euro op de eerste rekening omdat de airco kapot was. Ik gebruik dat niet als bedrag voor een beurt.

Een Boxer is een van de duurste Ferraris voor onderhoud. Ik kan het weten want ik heb die van mij net verkocht (365BB maar 512BB is hetzelfde qua kosten). Regulier groot onderhoud vereist dat de motor verwijderd wordt, en dat is kostbaar. Een grote beurt is in de regio van 6.000 euro. En dat is echt de duurste Ferrari die ik ken qua onderhoud. Bovendien, zoals Peter stelt, die auto's zijn nu tussen de 40 en 30 jaar oud. Denk je dat onderhoud op een 2.7RS or 2.8RSR niet in de papieren kan lopen?

De discussie was echter over Ferrari's in het algemeen. En de eerste post ging over een 360 Modena. Een grote beurt voor die auto ligt tussen de 1.500 en 2.000 euro. Slechts 10 keer zo laag als de bedragen die jij noemt. Dus laten we alsjeblieft de dingen in de juiste context plaatsen. Ik blijf bij mijn eerdere statement, gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Een beurt "zomaar 15 mille" (jouw woorden) = onzin. En bigodino schrijft over soortgelijke ervaringen.

Budgetteer 2 - 3 mille per jaar, en heb een reserve van 10 mille, en dan kun je minstens 5 jaar van een Ferrari genieten zonder kopzorgen (alleen geen Boxer) en meestal zul je de reserve niet nodig hebben in die 5 jaar. Het gaat er mij niet om te bewijzen dat een Ferrari goedkoper is dan een Porsche, laat dat duidelijk zijn. Het zijn dure auto's en gemiddeld ben je meer kwijt dan met een Porsche van een vergelijkbaar jaar qua onderhoud. Maar als je een 996 of 997 kunt rijden, kun je ook een Ferrari bekostigen als je de afschrijving meetelt (en die moet je tenslotte betalen). Het verschil is dan dat je een oudere Ferrari moet rijden, en je gebruikt die Ferrari niet als dagelijkse auto terwijl dat met de andere twee wel kan natuurlijk. Dus idd appels met peren, maar ik denk dat jullie dan een redelijk beeld hebben het kostenkader.


Onno


10 feb 2013 13:24
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Overigens, dank voor de verwelkoming door deze en gene.

Onno


10 feb 2013 13:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
JazzyO schreef:
Maar als je een 996 of 997 kunt rijden, kun je ook een Ferrari bekostigen


Ik heb nog geen F'rari's voorbij zien komen - onder de 20K Euro -

.. maar mss komt dat omdat ik er niet naar (op) zoek (ben) :wink:


10 feb 2013 13:32
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
JazzyO schreef:
erwin996 schreef:
Natuurlijk niet bij een regulier beurtje bij een auto die technisch zo'n beetje in topstaat is... Maar een onderhoudsbeurt waar wat achterstallig onderhoud naar voren komt, kan zo op die prijs komen. Zo ken ik een 512BB die vorig jaar een beurtje van 20.000 euro heeft gekregen, bij Kroymans! Dus onderhoud kán zo maar 15 mille kosten als er wat achterstallige dingetjes aan de auto zitten...


Er is een groot verschil tussen een beurt en achterstallig onderhoud. Kapotte airco, nieuwe ophanging, motorrevisie, dat hoort niet bij een beurt. Mijn BMWeetje 325Ci had 2.500 euro op de eerste rekening omdat de airco kapot was. Ik gebruik dat niet als bedrag voor een beurt.

Een Boxer is een van de duurste Ferraris voor onderhoud. Ik kan het weten want ik heb die van mij net verkocht (365BB maar 512BB is hetzelfde qua kosten). Regulier groot onderhoud vereist dat de motor verwijderd wordt, en dat is kostbaar. Een grote beurt is in de regio van 6.000 euro. En dat is echt de duurste Ferrari die ik ken qua onderhoud. Bovendien, zoals Peter stelt, die auto's zijn nu tussen de 40 en 30 jaar oud. Denk je dat onderhoud op een 2.7RS or 2.8RSR niet in de papieren kan lopen?

De discussie was echter over Ferrari's in het algemeen. En de eerste post ging over een 360 Modena. Een grote beurt voor die auto ligt tussen de 1.500 en 2.000 euro. Slechts 10 keer zo laag als de bedragen die jij noemt. Dus laten we alsjeblieft de dingen in de juiste context plaatsen. Ik blijf bij mijn eerdere statement, gebaseerd op mijn eigen ervaringen. Een beurt "zomaar 15 mille" (jouw woorden) = onzin. En bigodino schrijft over soortgelijke ervaringen.

Budgetteer 2 - 3 mille per jaar, en heb een reserve van 10 mille, en dan kun je minstens 5 jaar van een Ferrari genieten zonder kopzorgen (alleen geen Boxer) en meestal zul je de reserve niet nodig hebben in die 5 jaar. Het gaat er mij niet om te bewijzen dat een Ferrari goedkoper is dan een Porsche, laat dat duidelijk zijn. Het zijn dure auto's en gemiddeld ben je meer kwijt dan met een Porsche van een vergelijkbaar jaar qua onderhoud. Maar als je een 996 of 997 kunt rijden, kun je ook een Ferrari bekostigen als je de afschrijving meetelt (en die moet je tenslotte betalen). Het verschil is dan dat je een oudere Ferrari moet rijden, en je gebruikt die Ferrari niet als dagelijkse auto terwijl dat met de andere twee wel kan natuurlijk. Dus idd appels met peren, maar ik denk dat jullie dan een redelijk beeld hebben het kostenkader.

Onno


Bij een auto hoort niet alleen normaal onderhoud, maar ook de meer uitgebreide reparaties, zeker als je er lang in rijdt. Ik heb nergens gezegd dat een standaard grote beurt 15K kost, ik weet wel beter :roll: Ik heb wél gezegd dat ik denk dat een gemiddelde Ferrari uit de jaren 90-00 (456/550/575/599) 2x zo duur is in gebruikskosten als een Porsche uit de jaren 90-00. Dat is wat ik zei. Dat heb ik er niet voor over bij een kilometrage van 40.000km per jaar... Als je bij een Ferrari (bijv. een 456) tegen onverwachte kosten van 15K aanloopt (ik heb het dus niet over reguliere beurten), dan kom ik bij gelijksoortige mankementen aan mijn 996 waarschijnlijk uit op 7,5K... Concluderend: met 40.000km per jaar stap ik niet in een 456, want ik denk dat ie (minimaal) 2x zo duur is in gebruikskosten als mijn 996. Dat heb ik er niet voor over :)
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


10 feb 2013 14:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Onno en Peter, dank voor jullie nuchtere bijdragen....fijn om te lezen dat jullie zulke positieve / betaalbare ervaringen hebben als het op onderhoud van jullie Ferrari('s) aankomt. Goed om te zien dat jullie er ook echt mee rijden! Niet mijn intentie om er een welles nietes verhaal van te maken, jullie hebben je eigen ervaring goed belicht...lekker veel kilometers maken (en een beetje geluk?) lijken een niet onbelangrijke rol te spelen.

Zelf helaas andere ervaring opgedaan met een 456M die bij 40K km toch echt aan nieuwe klepgeleiders moest, de rekening bij Kroymans loog er niet om. Op Ferrarichat zijn de nodige overige gevallen bekend met exact hetzelfde euvel, op een gegeven moment is Ferrari zelfs overgestapt op een andere materiaal specificatie van klepgeleiders. Anyway, ook op 355's is dit een veel voorkomend euvel...wie interesse heeft moet maar eens een search naar 'valve guides' op Ferrarichat doen.

Verhaal over 456/550 motorsteun zou ik iets willen nuanceren, mijn geheugen was idd niet helemaal goed meer. Als de steun inklapt komt het carter niet tegen de straat, het oliedruk sender huis komt echter binnen bereik van de voorste stabilisatorstang.... rij door een kuil en bang! binnen 5 seconden ligt alle olie op straat. Op een gegeven moment had Ferrari hierdoor tijdelijk geen nieuwe 456 motoren meer op voorraad...ahum:(

Oplossing (zolang je motor het nog doet ;-)) is relatief simpel, 575 motorsteunen zijn een stuk beter...goed in de gaten houden blijft het devies!

Het blijven fantastische auto's!


10 feb 2013 14:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
jongens ik ben meestal de man van 1 of andere meeting/rit/reis regelen

ik ruik hier uit een porsche/ferrari/challenge meetinkie in thé making :mrgreen:

lijkt dit jullie wat ?

:wink:
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


10 feb 2013 15:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Olaf schreef:
JazzyO schreef:
Maar als je een 996 of 997 kunt rijden, kun je ook een Ferrari bekostigen


Ik heb nog geen F'rari's voorbij zien komen - onder de 20K Euro -

.. maar mss komt dat omdat ik er niet naar (op) zoek (ben) :wink:

Ik zie ook genoeg 964's en alles daarvoor voorbij komen onder de 20K hoor, niet echt nodig om de 996 in 't vet te zetten :mrgreen: 8)
De 997 is nog te jong, maar die gaat ook die richting uit, de 993 dan... tja... ik zwijg :scratch:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


10 feb 2013 16:08
Profiel
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
drknauf schreef:
jongens ik ben meestal de man van 1 of andere meeting/rit/reis regelen

ik ruik hier uit een porsche/ferrari/challenge meetinkie in thé making :mrgreen:

lijkt dit jullie wat ?

:wink:


Lijkt me geweldig, als ik jullie tenminste bij kan houden :mrgreen:

Serieus, een ritje zie ik altijd wel zitten, ben alleen wel een mooi weer rijder (want zo'n Italiaan roest al in de folder, haha!)


10 feb 2013 22:05
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Patrick D schreef:
bigodino :wink:

Toen ik je eerste reply begon te lezen dacht ik "die naam ken ik ergens van". Inderdaad. SCN. Jij had volgens mij een zilvergrijze GTT die je geloof ik aan je broer hebt doorverkocht.

Peter en Onno: welkom!

Op de vraag van Peter. Wat kost dat nu zo'n 911.

Ik heb nu al bijna 5 jaar mijn 993 (MY96) en heb deze in onderhoud bij een specialist. Deze laatste geeft aan dat normaal gesproken de langjarige gemiddelde onderhoudskosten ca. 2500 euro p/j zijn. Er vanuit gaand dat je laten we zeggen max. ca. 10.000 km p/j rijdt. Ik zelf ben hier nu nog duidelijk onder kunnen blijven, maar uiteindelijk ben ik een keer "aan de beurt" en zullen mijn gemiddelde OH-kosten weer stijgen.


Yep, dat ben ik 8)
Alleen had mijn broer de Impreza nieuw gekocht en ik een jaar later van hem overgenomen. Grappig dat de inschatting van de langjarige kosten precies gelijk zijn! Desondanks blijft het allemaal appels met peren vergelijken, zoals het verhaal hierboven over de Ferrari 456 aantoont. Er zijn nu eenmaal modellen met een achilleshiel. Dan is het zaak om een exemplaar te kopen die al een upgrade ondergaan heeft. Dus iemand anders het gelag laten betalen.
Wat wellicht nog wel een verschil is: de verkrijgbaarheid van onderdelen. Dat kan bij Ferrari nog wel eens een probleem zijn. Hoe zit dat bij Porsche?


10 feb 2013 22:10
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
ik opper het misschien in het voorjaar nog wel een keertje,

maby dat het enthousiasme er dan wel vanaf vonkt :mrgreen:


.
_________________________________________
WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:


10 feb 2013 22:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Citaat:
Wat wellicht nog wel een verschil is: de verkrijgbaarheid van onderdelen. Dat kan bij Ferrari nog wel eens een probleem zijn. Hoe zit dat bij Porsche?
Dat is bij Porsche geen enkel probleem.


10 feb 2013 23:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
drknauf schreef:
ik opper het misschien in het voorjaar nog wel een keertje,

maby dat het enthousiasme er dan wel vanaf vonkt :mrgreen:


Mijn poging in 2005 ...

Die van Arie Timmermans in 2007 .. + discussie :wink:

De toerrit Posrche & Ferrari in 2008

Afbeelding Afbeelding


10 feb 2013 23:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
bully schreef:
Dat is bij Porsche geen enkel probleem.

Doe mij dan een carter van een 904 :mrgreen:
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


10 feb 2013 23:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
erwin996 schreef:
Bij een auto hoort niet alleen normaal onderhoud, maar ook de meer uitgebreide reparaties, zeker als je er lang in rijdt. Ik heb nergens gezegd dat een standaard grote beurt 15K kost, ik weet wel beter :roll: Ik heb wél gezegd dat ik denk dat een gemiddelde Ferrari uit de jaren 90-00 (456/550/575/599) 2x zo duur is in gebruikskosten als een Porsche uit de jaren 90-00. Dat is wat ik zei. Dat heb ik er niet voor over bij een kilometrage van 40.000km per jaar... Als je bij een Ferrari (bijv. een 456) tegen onverwachte kosten van 15K aanloopt (ik heb het dus niet over reguliere beurten), dan kom ik bij gelijksoortige mankementen aan mijn 996 waarschijnlijk uit op 7,5K... Concluderend: met 40.000km per jaar stap ik niet in een 456, want ik denk dat ie (minimaal) 2x zo duur is in gebruikskosten als mijn 996. Dat heb ik er niet voor over :)


Met deze post ben ik het geheel eens. Of dat is wat je eerder zei of dat ik dat verkeerd geinterpreteerd heb, dat laten we dan maar even in het midden.

Ik zou sowieso nooit een Ferrari 40.000 per jaar rijden, want ik wil graag dat mijn Ferrari me een speciaal gevoel geeft. Als ik er iedere dag in stap dan begint het gewoontjes te worden. En voor je dagelijkse vervoer doe je alleen maar suffe dingen. Naar de supermarkt, in de file staan. Waarom zou je dat in een Ferrari doen?

Onno


11 feb 2013 1:32
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
bigodino schreef:
drknauf schreef:
jongens ik ben meestal de man van 1 of andere meeting/rit/reis regelen

ik ruik hier uit een porsche/ferrari/challenge meetinkie in thé making :mrgreen:

lijkt dit jullie wat ?

:wink:


Lijkt me geweldig, als ik jullie tenminste bij kan houden :mrgreen:

Serieus, een ritje zie ik altijd wel zitten, ben alleen wel een mooi weer rijder (want zo'n Italiaan roest al in de folder, haha!)


Ik doe ook graag mee, alleen woon ik niet in NL dus of ik erbij kan zijn is even afwachten. Maar ik zal mijn best doen.


Onno


11 feb 2013 1:34
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 996 Carrera 4S ex 993 Carrera S ex 3.2 Carrera
West-Vlaanderen
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
964HP schreef:
.... rij door een kuil en bang! binnen 5 seconden ligt alle olie op straat. Op een gegeven moment had Ferrari hierdoor tijdelijk geen nieuwe 456 motoren meer op voorraad...ahum:(


Heeft Ferrari wel een voorraad motoren? Ooit nog een reportage gezien van ferrari en alles wordt daar met de hand gemaakt op het moment dat iets besteld wordt.
Onderdelen zullen er natuurlijk wel op voorraad zijn, maar motoren?


11 feb 2013 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
JazzyO schreef:
erwin996 schreef:
Bij een auto hoort niet alleen normaal onderhoud, maar ook de meer uitgebreide reparaties, zeker als je er lang in rijdt. Ik heb nergens gezegd dat een standaard grote beurt 15K kost, ik weet wel beter :roll: Ik heb wél gezegd dat ik denk dat een gemiddelde Ferrari uit de jaren 90-00 (456/550/575/599) 2x zo duur is in gebruikskosten als een Porsche uit de jaren 90-00. Dat is wat ik zei. Dat heb ik er niet voor over bij een kilometrage van 40.000km per jaar... Als je bij een Ferrari (bijv. een 456) tegen onverwachte kosten van 15K aanloopt (ik heb het dus niet over reguliere beurten), dan kom ik bij gelijksoortige mankementen aan mijn 996 waarschijnlijk uit op 7,5K... Concluderend: met 40.000km per jaar stap ik niet in een 456, want ik denk dat ie (minimaal) 2x zo duur is in gebruikskosten als mijn 996. Dat heb ik er niet voor over :)


Met deze post ben ik het geheel eens. Of dat is wat je eerder zei of dat ik dat verkeerd geinterpreteerd heb, dat laten we dan maar even in het midden.

Ik zou sowieso nooit een Ferrari 40.000 per jaar rijden, want ik wil graag dat mijn Ferrari me een speciaal gevoel geeft. Als ik er iedere dag in stap dan begint het gewoontjes te worden. En voor je dagelijkse vervoer doe je alleen maar suffe dingen. Naar de supermarkt, in de file staan. Waarom zou je dat in een Ferrari doen?

Onno


Voor boodschappen heb ik een andere auto, maar dagelijks woonwerkverkeer zou ik graag in een Ferrari doen (of liever nog: een Bugatti Veyron Super Sport) (ik sta vrijwel nooit in een file). Maar dat wordt me te duur vergeleken met mijn 996. Overigens: het speciale gevoel van een Porsche of Ferrari blijft altijd bij me, al zit ik er elke dag in :thumleft: :)
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


11 feb 2013 10:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Was het wel leuk... Fe ferrari-porsche meeting.....afgezien van het slechte weer..... :?:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


11 feb 2013 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex964, ex993, 997S cab, 970
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
Geweldig topic..
Everything I always wanted to know but was afraid to ask.. :pale:


11 feb 2013 20:26
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
dobbelsteen schreef:
964HP schreef:
.... rij door een kuil en bang! binnen 5 seconden ligt alle olie op straat. Op een gegeven moment had Ferrari hierdoor tijdelijk geen nieuwe 456 motoren meer op voorraad...ahum:(


Heeft Ferrari wel een voorraad motoren? Ooit nog een reportage gezien van ferrari en alles wordt daar met de hand gemaakt op het moment dat iets besteld wordt.
Onderdelen zullen er natuurlijk wel op voorraad zijn, maar motoren?


Tja, nog zo'n verhaal. Geen motoren meer op voorraad omdat 456en door kuilen rijden.... Paf daar gaat er weer een! En nog een! En nog een! Geen wonder dat de olieprijs zo omhoog ging, LOL.

Ferrari maakt een aantal motoren extra maar ze zijn zeker niet zoals Porsche, qua onderdelen. In de Ferrariwereld moet je het meer van de specialisten hebben, er zijn verschillende bedrijven die zich specialiseren in het maken van onderdelen. Dat een Ferrari een nieuwe motor nodig heeft is uiterst zeldzaam. Het enige model waarbij ik weet dat er een significant aantal gesneuveld zijn is de Enzo (significant is nog steeds veel minder dan 10, ik weet van een stuk of 3, 4).

Het zou, in zeldzame gevallen, een probleem kunnen zijn om een andere motor te vinden. Voor een 365BB, slechts 387 gemaakt, bijvoorbeeld. Maar zelfs in het geval van grote schade wordt een motor bijna nooit afgeschreven. Nieuwe cylinderwanden, nieuwe zuigers, nieuwe kleppen, dat is allemaal te krijgen en je motor kan gewoon weer gerestaureerd worden. Niet gratis natuurlijk, maar meestal de moeite waard omdat de auto's een redelijke waarde houden.

Voor een 456 een motor vinden is niet moeilijk, er zijn er genoeg afgeschreven. Bovendien, je kunt er ook 1 kopen voor de motor en hem daarna strippen - alle onderdelen doorverkopen, dan maak je nog winst ook.


Onno


12 feb 2013 11:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Merktrouw of bangeschijter?
erwin996 schreef:
Voor boodschappen heb ik een andere auto, maar dagelijks woonwerkverkeer zou ik graag in een Ferrari doen (of liever nog: een Bugatti Veyron Super Sport) (ik sta vrijwel nooit in een file). Maar dat wordt me te duur vergeleken met mijn 996. Overigens: het speciale gevoel van een Porsche of Ferrari blijft altijd bij me, al zit ik er elke dag in :thumleft: :)


Een Veyron SS? Ok. We hebben allemaal onze dromen. Heb je overigens enig idee wat een Veyron kost om te rijden? Ik heb wel een idee en dan zul je nooit meer denken dat een Ferrari duur is. Het is zeker 10 keer zo duur om Veyron te rijden. Exclusief de monumentale afschrijving; tweedehands zijn ze haast niet te verkopen.


Onno


12 feb 2013 11:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 285 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 12  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.