Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 5:42

Antwoord op onderwerp  [ 401 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende
Porsche droom stukje opgeschoven. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ja ik heb al in de gaten dat ik te weinig van de 912 af weet. Heb een mooi boek maar zonder 912's. Ga wel eens op zoek naar iets met info over 912's. Toen ik over matching numbers begon wist hij het niet. Dan zal het wel niet zo zijn.

28 dec 2005 19:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Staat wel 2.0 bij? Dus zal het een 2 liter zijn toch?

28 dec 2005 19:56
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
912 schreef:
De beste (mooiste?) auto's krijg je alleen maar als je de eigenaar kent en de wagen aan jou gunt. Mijn ervaring is ook dat deze wagens van de echte liefhebbers vaak ook helemaal niet weg hoeven. Dus bodemprijzen zijn er niet...

Barwaut,

Weet jij niet nog een leuke "starters" 912 te staan voor Bartol1988, want dit gaat allemaal niet goed komen zo!
Honderdvijftig berichten verder, nog geen echt boek over de 912 en geen concreet budget, terwijl de prijs toch wel een doorslaggevende factor "lijkt" te zijn!
Zijn er binnen de 912 club / forum geen auto's te koop, waarvan jij zegt/denkt dit is er ééntje voor Bartol1988 en zijn vader?????

28 dec 2005 20:08
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
bartol1988 schreef:
Staat wel 2.0 bij? Dus zal het een 2 liter zijn toch?

Voor zo ver ik kan zien op de foto is het geen 616 Porsche motor. Het ziet er meer uit als een 2 liter T1 of T4 van die volkswagenmotortjes... Die kunnen 2 liter zijn maar staan niet in verhouding tot het echte spul.

We hebben het hier al heel vaak gezegd. Budget is van belang bij hem, maar als DAT leidend is dan kan het een hachelijk verhaal worden. De betere 912 vind je niet onder 11,12,13000. En ja daar staan er ook van te koop. Maar als de goede jongen hier aan blijft komen met 7 a 8000 euro barrels wat moet je dan? Zo eentje adviseren? De Beste van het Minste proberen te vinden?

Mijn echte advies: Importeren. Misschien wat werk, maar voor 7 a 8000 dollar heb je een echt mooie starter. Hoe dacht je dat Stuurmans dat deed? Het voorbeeld van import. Die Amerikaanse 912's van bovengenoemde prijzen staan bij hem voor 12, 13000 euro...

28 dec 2005 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ik weet het, het is lastig.... De porsche hoeft van mij ook niet meteen perfect te zijn. Alleen ik moet niet 1 of ander rot barrel hebben. Niet alles hoeft van mij 100% origineel te zijn. Als het maar niet met polyester is geklooid en dat soort dingen.

En ik wil waarschijnlijk een 912 vanwege men leeftijd denk dat een zwaardere toch te hoog is gegegrepen. En een 944 is ook geen optie.

En als het nu nog niet kan dan neem ik nog wel een aantal jaar de tijd.

De oranje porsche heb ik al aan gegeven dat ik het toch te veel werk vind. Nou vroeg de verkoper wat ik dan een interresante prijs vond? Nou hebben jullie suggesties?

28 dec 2005 21:41
Profiel Facebook 
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
bartol1988 schreef:
Ik weet het, het is lastig.... De porsche hoeft van mij ook niet meteen perfect te zijn. Alleen ik moet niet 1 of ander rot barrel hebben. Niet alles hoeft van mij 100% origineel te zijn. Als het maar niet met polyester is geklooid en dat soort dingen.

En ik wil waarschijnlijk een 912 vanwege men leeftijd denk dat een zwaardere toch te hoog is gegegrepen. En een 944 is ook geen optie.

En als het nu nog niet kan dan neem ik nog wel een aantal jaar de tijd.

De oranje porsche heb ik al aan gegeven dat ik het toch te veel werk vind. Nou vroeg de verkoper wat ik dan een interresante prijs vond? Nou hebben jullie suggesties?

Doe jij eens gek en biedt € 500 voor de onderdelen!

28 dec 2005 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ja haha dan neemt ie me niet meer serieus en hij heeft al een bod van 4000.

28 dec 2005 21:47
Profiel Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Conclusie: €4100,-- bieden.

28 dec 2005 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Kijk voor 4 a 5000 euro kan je de gok wagen. Veel meer is'ie niet waard. Waarom denk je dat de verkoper een bod heeft van maar 4000? De bieder heeft er waarschijnlijk ook verstand van. De vraagprijs is gewoon niet realistisch.

Daarnaast: jij bent een koper die volledig op de aankoop prijs gericht is. Je kent de wijze les: een auto kopen is geen kunst, een auto rijden des te meer. Dit geldt nog meer voor Porsches.

Met andere woorden: elke euro die je denkt te 'besparen' op de aankoop prijs, betaal je straks dubbel terug in onderhoud...

28 dec 2005 22:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Daarmee kan ik het volkomen mee eens zijn, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb. Heb nu bod van 5k kijken wat hij daarop zegt.

28 dec 2005 22:06
Profiel Facebook 
Bericht 
bartol1988 schreef:
Daarmee kan ik het volkomen mee eens zijn, maar ik moet roeien met de riemen die ik heb. Heb nu bod van 5k kijken wat hij daarop zegt.

Sukkel dat je bent!
Dadelijk zit je aan een wrak vast!

28 dec 2005 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Eh bieden kan nooit kwaad he.... En heb eerlijk gezegt wel gezien met die p912..... Maar wil gewoon even polshoogte nemen....

28 dec 2005 22:10
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Nicolò schreef:
Sukkel dat je bent!
Dadelijk zit je aan een wrak vast!

Bartol1988 zijn vader bedoel je waarschijnlijk! :mrgreen:

Kijk eindelijk zit er een beetje schot in de zaak!
Misschien heeft Bartol1988 samen met zijn vader voor het eind van 2005 toch nog een Porsche voor de deur staan! :wink:
En ook nog een beetje (financiele) ruimte voor een stukje onderhoud en opknappen en de rest gaan zij zelf doen!!! 8)
Een leuke vader-zoon klus lijkt mij! :lol: :wink:

28 dec 2005 22:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
2005 is niet haalbaar denk ik 8) . Dat zou niet goed zijn denk ik.

Vandaag heeft men vader wel in een porsche 993 gezeten (waren naar audi aan het kijken en stonden ook 3 porsche's) dus kriebelt wel. En men moeder is het er ook mee eens (ook klein voordeel he) :D . Die vind het prachtig.....

28 dec 2005 22:20
Profiel Facebook 
Bericht 
bartol1988 schreef:

Vandaag heeft men vader wel in een porsche 993 gezeten (waren naar audi aan het kijken en stonden ook 3 porsche's) dus kriebelt wel. En men moeder is het er ook mee eens (ook klein voordeel he) :D . Die vind het prachtig.....

En zo groot is het verschil tussen een 912 en een 993 nou ook weer niet? :shock:

28 dec 2005 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Neej dat niet maar gaat wel om een porsche.......

28 dec 2005 22:26
Profiel Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
bartol1988 schreef:

Wacht maar totdat je vanavond een mail terug krijgt van de verkoper: "ik ga akkoord met uw bod van 5.000 euro!" :lol: :wink:

Kan je morgen met je vader naar de bank!
of weet hij nog niets van je bod.......... :oops: :wink:

P.S.
Zie het overigens maar als een GROOT voordeel dat je moeder het ook prachtig vindt.......... :lol: :wink:

28 dec 2005 22:27
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Alles gaat in overleg maar ik ben de drijvende kracht achter alles. Men vader verdiept zich er niet in. Heeft het gewoon te druk met werk enzo. Ik speel als het ware alle info door. Men vader is zo iemand van ah koop maar en zien wel (zoals velen).

28 dec 2005 22:36
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Koop je toch gewoon die 993, en dan zien we wel :? :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

28 dec 2005 22:37
Profiel WWW
Bericht 
bartol1988 schreef:
Alles gaat in overleg maar ik ben de drijvende kracht achter alles. Men vader verdiept zich er niet in. Heeft het gewoon te druk met werk enzo. Ik speel als het ware alle info door. Men vader is zo iemand van ah koop maar en zien wel (zoals velen).

Make him an offer he can't refuse! 8)

28 dec 2005 22:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Ah wel beetje serieus blijven. Als de euro's er echt waren had er een 993 gestaan. Maar zover is het nog niet.....

28 dec 2005 22:38
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
912 schreef:
Kijk voor 4 a 5000 euro kan je de gok wagen. Veel meer is'ie niet waard. Waarom denk je dat de verkoper een bod heeft van maar 4000? De bieder heeft er waarschijnlijk ook verstand van. De vraagprijs is gewoon niet realistisch.

Daarnaast: jij bent een koper die volledig op de aankoop prijs gericht is. Je kent de wijze les: een auto kopen is geen kunst, een auto rijden des te meer. Dit geldt nog meer voor Porsches.

Met andere woorden: elke euro die je denkt te 'besparen' op de aankoop prijs, betaal je straks dubbel terug in onderhoud...

Dat is de reden waarom ik drie jaar heb gezocht naar een goede, originele, liefst ongerestaureerde vroege targa...... (en vele aan mij voorbij zien gaan en mijn budget erg naar boven bij moeten stellen, maar ja, in drie jaar kan je een hoop sparen....):wink: :wink: :wink:

Advies doorsparen en een goede kopen..... :D :D :D

28 dec 2005 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Wat dat betreft heb ik weinig eisen. Mijn ideale porsche dat zijn er gewoon heel veel, als hij er maar uitziet als een echte porsche. Maar het moet niet 1 of andere rare ombouw zijn en hij moet gewoon goed zijn en er zeer strak uitzien. Denk als je ouder wordt je meer interrese krijgt in een meer originelere porsche. (of heb ik het verkeerd)

28 dec 2005 23:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht 
bartol1988 schreef:
Wat dat betreft heb ik weinig eisen. Mijn ideale porsche dat zijn er gewoon heel veel, als hij er maar uitziet als een echte porsche. Maar het moet niet 1 of andere rare ombouw zijn en hij moet gewoon goed zijn en er zeer strak uitzien. Denk als je ouder wordt je meer interrese krijgt in een meer originelere porsche. (of heb ik het verkeerd)

Het maakt het voor jouw wel makkelijker in de zin dat je niet zo lang hoeft te zoeken, maar voor een goede blijft het toch gewoon door sparen zoals Barwaut je ook al adviseerde........... 8) 8) 8)

28 dec 2005 23:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Zoekende
Oldenzaal
Bericht 
Of zorgen dat men vader meer mee betaald, maar dan moet ik wel eerst overtuigen dat het meer kost :)

28 dec 2005 23:31
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 401 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 ... 17  Volgende