Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:31

Antwoord op onderwerp  [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Porsche importeren uit Amerika, wat kan er gebeuren? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht 
hij rijdt er al lang in rond...

24 jul 2008 23:49
Profiel
Bericht 
en daar tikken we nog een paar pagina's over door 8)

25 jul 2008 0:06
PorscheForum Junkie
Porsche 964 C4
Bericht 
Alle belastingen afgetikt, alleen heb laatste rdw keuring nog niet gedaan omdat in tussentijd een barst in voorruit zit(zelf gedaan, vraga er ajb iniet naar, doet al pijn als ik er aan denk) en moet de dimlichten van de knipperlichten losmaken. Als je bij een Amerikaan de dimlichten of de stadslichten aanzet daan de knipperlichten aan de voorkant ook aan. Deze draadjes moet ik nog even losmaken of als dit aparte lampjes zijn, de lampjes eruit draaien. Ben nu echter nog bezig met tentamens(studeer nog), dus hoezeer ik de P ook een geweldige auto vind, er zijn prioriteiten.

Heb allang met de auto gereden hier. Hij is in goede staat. is ook al door de visuele inspecie van Dr. Knauf gekomen(ja toch?).

Als je het zelf niet wil doen wil ik je best helpen om alles te regelen en te doen. ben dan niet verantwoordelijk, maar je weet dat alles goed gebeurd, en dat jij hem hier 5 weken later onder je kont kan hebben. Kosten die ik hiervoor reken zijn minimaal(in vergelijking met aanschafprijs, wil zelfs voor je vinden :D )

25 jul 2008 1:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ja midden in de nacht :shock: in de garage bij een tropische stortbui :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 jul 2008 1:54
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Leiden
Bericht 
Goed topic, mensen. Erg verhelderend.

27 jul 2008 16:23
Profiel
PorscheForum Rookie
nog niet, wel een VW busje
Amsterdam
Bericht 
Ten eerste enorm bedankt voor alle zeer nuttige informatie die danwel daags danwel nachts verspreidt wordt middels dit Forum.

Laat ik me ook even netjes voorstellen, zoals het volgens de netiquette betaamt:

Mijn naam is Luuk Houtepen, 25 jaar, woonachtig in amsterdam, en net als jullie waarschijnlijk opgegroeid met een porsche-poster boven mijn bed. nu mijn eerste echte hard werkende job me geen windeieren legt, begin ik te denken aan de aanschaf van een mooie Porsche. Ik dacht eerst aan een 964 hier in NL, die rond de 18 tot 20 mille toch wel te vinden zijn... maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan --> liever toch een 996. in de states heb ik er via E-bay veel zien staan, en heb nu het plan opgevat zo'n porsche te importeren. Ik heb enorm veel gelezen over jullie ervaringen, wat me alleen onduidelijk is gebleven is wat de juiste stappen zijn, en wat de eventuele misstappen zijn die ik kan maken.

Jasje Dasje, ik zou erg graag van je aanbod gebruik maken, door in ieder geval van je kennis te leren.... een auto vinden via ebay.com bij een dealer is geen probleem, en ik was sowieso van plan om er een leuke trip van te maken, dus rij m zelf wel RoRo de boot op... heeft er iemand inmiddels een goedwerkend calculatie-model in excel gezet??

Hoor het heel erg graag, want de meer porsches de meer vreugd op sneerlands mistroostige burgerwegen!

Luuk

05 aug 2008 21:29
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Ik heb een excel. PM je mailadres even

05 aug 2008 22:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Gezinscontainer: 10 pits e61 Van A naar B via C en D: '87er 911 3,2 + '89er 964 C2
Rozzydale
Bericht Re: Porsche importeren uit Amerika, wat kan er gebeuren?
** klein UPJE **

Eén van de kostenposten bij import uit de States komt voort uit het feit dat de Amerikaanse Ps geen Certificaat van Overeenstemming hebben of krijgen. Dit betekende altijd dat je voor net geen € 1000,= in Lelystad voor een individuele keuring langs moest. Nu las ik vanochtend, min of meer per ongeluk, het volgende op de RDW site:
*klik* RDW linkje
Citaat:
Nieuwe regels maken invoer oudere voertuigen eenvoudiger
De invoerkeuring van voertuigen van voor 1998 van buiten Europa is per 1 mei 2009 heel wat eenvoudiger geworden. Was er voorheen een zware individuele toelatingskeuring op Testcentrum Lelystad noodzakelijk, nu is een keuring op de veel eenvoudigere permanente eisen voldoende. Dat kan op de keuringsstations van de RDW. De kosten dalen hierdoor van 970 naar 125 euro.

De vereenvoudiging geldt voor voertuigen die voor 1998 in gebruik zijn genomen. In de praktijk gaat het onder andere om oudere Amerikaanse auto’s en motorfietsen. Ook de invoer van bromfietsen van voor 1998 zonder typegoedkeuring wordt makkelijker.

Dat geldt dus zo te lezen alleen voor auto's van voor 1 januari 1998. Scheelt weer een stukje. ** Start meteen Amerikaanse Ebay en een aantal fora weer op ** ;-)

17 jul 2010 10:09
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
maarten excelletje aanpassen.

17 jul 2010 10:26
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Goed om te weten, ik heb nog een Amerikaanse importauto zonder CvO staan...

17 jul 2010 11:27
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
zover ik wist was er voor auto's van voor 1996 1997 of 1998 per definitie geen cvo nodig hoor :scratch:

17 jul 2010 11:46
Profiel Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
ja wist het niet meer precies. Ik was toen uit amerika een 993 4s aan het zoeken en dat moest er een zijn van 1998, dus klopt met jouw verhaal :thumleft:

17 jul 2010 13:40
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 137 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6