Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 18:23

Antwoord op onderwerp  [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7
wie gaat de nieuwe boxster kopen? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht Re: wie gaat de nieuwe boxster kopen?
Heden de hele dag in een Boxster 981 S PDK gereden met Sport Chrono pakket plus. Bij de start viel gelijk de superkwalitatieve afwerking op, de auto waarin ik reed, was volledig van binnen met leer bekleed. Tevens één met veel echte Alu accenten. De stoelen waren de sportstoelen die in 14 richtingen ingesteld konden worden. Ze zaten fantastisch (alhoewel ik nog geeneens alle richtingen gevonden heb ;-) )

Ook de vorm van de auto, buiten de showroom op je eigen terrein was super mooi. Uitvoering was ook zeer goed, platina zilver met zwart leer en zwarte 20 inch wielen en zwarte kap. De lijn is zeer dynamisch en mooi in balans.

Het ruimtegevoel van binnen is veel ruimer dan in de 986 Boxster, alhoewel ik de deurvakken mistte en tevens het vak boven de motor, waar ik nu veel gebruik van maak.

De auto ligt supergoed op de weg en heeft zeer goede prestaties. Het koppel van de S versie is hoog en dat merk je. Het gemak waarmee de auto versnelt, is top.

Als fanatiek aanhanger van de handbak, was ik erg benieuwd naar de PDK. Deze schakelt zeer snel en klinkt goed. Mijn voorkeur was de sportstand, want de normale stand is prima voor normale verkeer, maar voor mij te traag. De sportplus stand is voor op het circuit. Tevens heb ik uitgebreid de Manuele stand geprobeerd ( De auto had peddels achter het stuur), maar alles overziend gaat mijn voorkeur uiteindelijk naar de handbak.

De besturing is prettig bekrachtigd, maar wel gevoelozer dan in mijn huidige porsche. Alles overziend is het rij-gevoel meer sophisticated en minder direct dan in mijn huidige Boxster, maar wel prettig.

De auto staat zeker op mijn verlanglijst, maar dan een basic 981 S met handbak, sportonderstel, sportuitlaat en zonder de overtollige electronica, zoals als automatisch dimmende en inklappende spiegels, parc distance control en dat soort zaken.

De Bose surround installatie beviel wel erg goed, maar in de Porsche rijd ik toch meestal met de radio uit.

Deze auto is een betere opvolger van mijn huidige dan de 987, dus ik moet nog even doorsparen :D

22 jun 2012 18:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 151 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7