Auteur |
Bericht |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
 Re: Voor eens en voor altijd : plofmotoren
Bedankt verantwoordelijke forumvrienden...
|
30 sep 2009 21:58 |
|
 |
Tilt!
|
Even recapituleren ... De poll wordt schromelijk vervalst door de luchthappers, de gevoelige IMS Lager laten zich niet uit het lood slaan en beramen een tegenaanval, samen met de andere waterkokers stellen zij de admins voor de resultaten aan te passen naar de echte cijfers, men zegge en schrijve : 1 gevoelige IMS Lager met uitleg erbij zoals gevraagd 1 Sjonnie gevoelige IMS Lager, ons allen welbekend 1 met ruilmotor, echter AFAIK, ook zonder verdere uitleg erbij 25 fluitende fluitketels ! Kunnen de admins de poll aanpassen, of pas ik "even" de vragen aan waardoor alles weer op nul gezet wordt ? 
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
30 sep 2009 22:11 |
|
 |
horn
PF #57
|
Het is jouw topic en jouw feestje. Ik heb op pagina 1 al aangegeven wat ik van dit topic vind...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2009 22:13 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
... je hebt nogal wat noten op je zang voor 'n Newbee Uit m'n hoofd: 1 forummer die bij z'n 3de blok de 996 aan de handel heeft verkocht en er 'n 993 2S voor heeft terug gekocht ... 1 broodjessmeerder die dit topic is gestart .... 1 ogendokter die z'n blok recentelijk vroegtijdig toe aan een revisie is ... Da's al 3 ... als ik me verveel - zal ik met de zoekfunctie de rest voor je opduikelen 
|
30 sep 2009 22:15 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Volgens mij begin je aardig op het punt uit te komen dat je ruzie wilt hier. Ben er vanavond enorm voor in de stemming, want m'n DD begaf het net met het naar huis rijden.....maar die eer die gun ik je niet. Als je eens goed terug leest, weet je dat je niet zo moet generaliseren. En ik denk en hoop dat er niet een mod opstaat die jouw polletje aan gaat passen.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
30 sep 2009 22:26 |
|
 |
Tilt!
|
Hela ?? Ik rij wel met een *Porsche* hé ??? 1. Blijkbaar mag je als newbie geen gevoel voor humor hebben ?  2. Ik beschouw mezelf niet als newbie, noch als Porsche bezitter, noch als forumbezoeker. 3. Jij weet het, ik weet het ondertussen, de rest van het forum weet het min of meer, maar *we_blijven_met_newbies_zitten* die twijfelen of de 996 al dan niet een letterlijke bom op 4 wielen is en als die dan op dit forum komen en ze zien deze totaal vervalste uitslag gaat het er niet op beteren. Het gaat hier over jongensdrommen en plenty $$, als forum kan je dan maar beter een objectieve kijk geven ipv een vervalste uitslag, vandaar mijn poging tot grappig zijn ivm het verwijderen van de vragen. As we speak zijn er in het "Even voorstellen" topic een paar mensen die rond de 30 a 40.000 Euro gaan ophoesten om misschien een 996 te kopen, die mensen zijn nu aan het twijfelen en ik vind niet dat de poll representabel is. 't Is mijn topic en mijn feest, maar ik kan er nu eenmaal niet aan doen dat "de anderen" een loopje nemen met de antwoorden. Vandaar ... 
_________________________________________ If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.
|
30 sep 2009 22:28 |
|
 |
Tilt!
|
1. Waarom zou ik uit zijn op ruzie ?? Als ik serieus spreek over de 996 krijg ik gevoelige IMS Lager als antwoord, als ik de 996 dan "fluitende fluitketels" noem als grap ben ik uit op ruzie ? 2. Wat is een DD ? 3. De poll was een zielige poging om een beetje een procentueel overzicht te krijgen, zielig omdat hij met de voeten getreden werd.
|
30 sep 2009 22:33 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Eeeuh, op het gevaar af toestanden te krijgen:
Elk model Porsche heeft zijn eigen zwakheden. En omdat het Porsches zijn, is de remedie nooit goedkoop.
Luchtgekoeld of watergekoeld, shit happens...
Toyota rijden kan altijd nog.
|
30 sep 2009 22:34 |
|
 |
viaa
911/996 C2
|
Pluspuntjes voor mn mede newby tilt! hoor, je geeft niet makkelijk op Ik had dit topic al rechts laten liggen. Heb gezegd wat ik heb willen zeggen maar vind het nog steeds jammer dat er een serieuze poging om een beetje meer inzicht in dit onderwerp te verkrijgen om zeep wordt geholpen. Zoals tilt! al aangeeft, we zijn er hier ook een beetje om mensen die de aanschaf van een 996 overwegen, toch al snel > 30K, te helpen. Anyhow....succes tiltje 
|
30 sep 2009 22:39 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Tilt kan zo zien wie er stemt en waarop, dus kan de poll gewoon interpreteren naar waarheid...de 996 eigenaren. Maar hij slaat nu wat door imho. En ik ben ook een nieuwkomer met een grote mond, maar stop daar soms ook maar gewoon een appel in.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
30 sep 2009 22:42 |
|
 |
horn
PF #57
|
DD is daily driver, maar dat terzijde. Dat alle 3,4 motoren gevoelige IMS Lager is nonsens. Dat er een probleem met die motoren is, is waar. Dat niemand weet hoe groot het percentage is, ligt voor de hand (op internet vele afwijkende percentages). Dat iemand hier met een topic en een polletje die onduidelijk gaat oplossen? Fat chance. Of je een 3.4 moet laten staan als je een 996 wil hebben? Is je eigen keus. Wie betaalt bepaalt. Of het realistisch is dat jouw motor gaat gevoelige IMS Lager? Grofweg kans van 1:10 tot 1:20. Wil je dat risico nemen? Moet je zelf weten. Wil wel zeggen dat 90 tot 95% van de 3.4 rijders nooit een gevoelige IMS Lager motor heeft gehad. Dus de kans dat jij er ook geen gaat krijgen, is best groot. Het is echter maar kansberekening. Je kan ook zeggen dat de kans dat jij een gevoelige IMS Lager gaat krijgen 50% is: hij ploft wel of hij ploft niet... Ik ben van mening dat de kans dat je een gevoelige IMS Lager gaat krijgen relatief hoog is. Ik vind 1:10 tot 1:20 dat ik 15K moet uitgeven voor een ruilmotor op een auto die ongeveer het dubbele kost, best veel. Ik zou dus doorsparen voor een 3.6 of een 964/993 kopen. Die ook problemen hebben, maar waarvan de problemen relatief goedkoper op te lossen zijn (complete revisie 8K). Dus newbe's die een 996 willen kopen - het is een risico, maar wel een redelijk goed te beredeneren risico. 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 sep 2009 22:43 |
|
 |
Tilt!
|
't Was ook niet de bedoeling er een feest van te maken. 't Was de bedoeling om een beetje licht te laten schijnen over de gevoelige IMS Lager. Het feest hebben ze er hier op 't forum van gemaakt. Ik wou gewoon wat info, voor mezelf, en voor al de rest die nu nog zit te twijfelen. Krijg ik te horen dat't hier een olijke bende is die alles niet zo serieus neemt, doe je een beetje mee de lolbroek uit te hangen, ben je uit op ruzie ... Vraag me nog steeds af wat een DD is. En of er nou iemand zijn waterkoker ploft of iemand zijn luchtkoeler loopt vast, 't zijn beide mooie wagens en 't is voor allebei zware kosten. Ik*doe*niet*mee aan het hokjesdenken (water vs lucht) en ik heb er niets mee gewonnen als iemand kosten aan zijn auto heeft, eender hoe hij gekoeld wordt.
|
30 sep 2009 22:44 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
30 sep 2009 22:45 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
@Horn: +1. Word up. DIT is nou exact wat er aan de hand is.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
Laatst bijgewerkt door Maarten op 30 sep 2009 22:52, in totaal 1 keer bewerkt.
|
30 sep 2009 22:45 |
|
 |
Tilt!
|
@horn : met dat antwoord is een toekomstig eigenaar iets !  Wat ik me nou nog steeds afvraag : is er intussen iets verbeterd aan die motoren of zijn die nog steeds krak hetzelfde ? Heeft Porsche iets dikkermetaal gebruikt ? Ringen gestoken ? Andere legering ?? Is daar iets van bekend ? BTW : vraag me eigenlijk af wat mijn "crime" is ?  Hij slaat een beetje door ?? je telefoon thuis wordt zeker ook afgeluisterd ?? je hebt nogal wat noten op je zang voor 'n Newbee ?? Volgens mij begin je aardig op het punt uit te komen dat je ruzie wilt hier ?? En AFAIK kan ik nergens zien wie wat gestemd heeft, als iemand dat wel weet : be welcome .. 
|
30 sep 2009 22:55 |
|
 |
bully
|
 |  |  |  | Tilt! schreef: Awel hé ? 'k Heb mij ne Porsche gekocht ! Ben geen groentje, De check in het Porsche Centrum in Essen bracht op : 1. Lekkende stabilistorstangen Ik heb ook de indruk dat hij sterk "dokkert" maw lawaai maakt bij het nemen van een verkeersdrempel oid. 2. Zoals elke echte Porsche loopt 't er langs alle kanten uit !  De alom bekende krukaskeerring is ook hier weer de schuldige. Zou in theorie onder de Porsche garantie vallen ware het niet dat als ze de motor uitlezen het blijkt dat hij 90 keer in "bereich 2" getrokken geweest is (ik veronderstel : zwaar in't rood ?) en met dat gegeven zou Porsche er zijn pollen kunnen aftrekken.3. Ook de condensor vooraan van de airco lekt, de wagen koelt ook niet genoeg af, maw de airco werkt niet zoals het moet. |  |  |  |  |
kijk eens op mobile.de hoeveel er al een nieuwe motor hebben..... 
|
30 sep 2009 22:56 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
...en steun heer gast Nog 1 keer dan, je zogenaamde crime...iets minder hard blazen tegen iedereen en wat rustiger starten..geloof me, ik heb ervaring.
|
30 sep 2009 23:01 |
|
 |
bully
|
je zit toch niet te koken... 
|
30 sep 2009 23:08 |
|
 |
Tilt!
|
Tsja, 't Zal mijn Belgische mentaliteit zijn zeker ? Of mijn jeugdige onbezonnenheid ? Of gewoon ik ? Ik zie echt niet in waar ik hard van stapel loop, daarnet nog even mijn eerste post gelezen en daar in vraag ik me af hoe het met de 996 gesteld is, of het nu echt zo erg is als ze overal beweren en dat - als iedereen een beetje meewerkt - we direct een algemeen 996 plof topic hebben mét poll waarnaar er kan verwezen worden als de zoveelste newbie zich afvraagt of zo'n 996 blok te vertrouwen is ipv elke keer weer een nieuw topic te moeten opstarten. Er zijn talloze plofmotor draadjes geweest en uiteindelijk komt't altijd op 't zelfde neer. Vandaar 1 topic met veel info erin leek me handig. Mea Culpa. En ja, die fluitketels ... Euh, ik heb er zelf eentje, en de grap was : als water kookt in een fluitketel fluit 'ie toch ? 
|
30 sep 2009 23:11 |
|
 |
RicardoP
ex '87 3.2 Carrera Targa, wit , ex rijkspolitieSint Anthonis
|
tjonge wat een hoop lawaai maken jullie, maar wel leuk om te lezen hoor. Wat betreft kansberekening: ik win nooit wat in een loterij maar bij mij is wel altijd het water/koffie in de koffiemachine op. het is maar net waar je je op focust.
Als je bang bent dat ie ploft moet er gewoon geen kopen is mijn devies. Waar ik aan zat te denken (niet dat ik het ga uitvoeren) maar is het niet rendabel een 996 uit duitsland te halen met defecte motor en die te reviseren en aanpassingen te laten maken (andere bussen etc) en zodoende iets betrouwbaars te hebben? of kom je dan te zitten met een auto waarvan de revisie kosten veel hoger zijn dan duurste 996 ?
_________________________________________ Twijfel nooit aan jezelf !!!! Dat doen anderen wel voor je.
|
30 sep 2009 23:15 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Denk dat ik ieder weldenkend mens een plezier doe dit topic te sluiten.
|
01 okt 2009 0:01 |
|
|