Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:30



Antwoord op onderwerp  [ 295 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Met een witte... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
996 gt3 en gt3-RS zijn toch ook de max in het wit,

Wat wel afschrikwekkend is, is een Cayenne in het wit , op foto valt hij nog mee maar in real life... :shock:

Afbeelding


24 jan 2006 16:40
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
spuuglelijk idd.
_________________________________________
What's driving me? 911 SC Coupe.


24 jan 2006 16:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
KEV-911 schreef:
996 gt3 en gt3-RS zijn toch ook de max in het wit,

Wat wel afschrikwekkend is, is een Cayenne in het wit , op foto valt hij nog mee maar in real life... :shock:

Afbeelding


Weer een voorbeeld, dat smaken verschillen, maar met de juiste velgen, want dat heeft een witte Cayenne wel nodig, vind ik het best te pruimen zo'n witte. :D

In Leipzig, heb ik verschillende witte gezien, en ban zeker geen tegenstander.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


24 jan 2006 17:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
zou em idd ook niet laten staan met bijv. zwarte velgen 8)
_________________________________________
Got coffee?


24 jan 2006 17:41
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
rood kruis logo erop, ziekenauto!
_________________________________________
What's driving me? 911 SC Coupe.


24 jan 2006 18:29
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Zoals Paul melde,

We hebben er in Leipzig zeer veel van de band zien rollen, ze zijn zeer zeer populair in "het Midden Oosten" en de "Japanse" markt.



Persoonlijk is het niet mijn kleur, maar gelukkig kunnen we kiezen.


24 jan 2006 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Eindhoven
Bericht 
Een witte is gewoon gaaf! Doe mij maar zo'n suv-je :wink:

[img]http://www.techart.de/Bilder_groß/dubai_magnum.jpg[/img]


24 jan 2006 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
red devil schreef:
Ook heb ik het idee dat witte lak gevoeliger is voor roest. :shock:


:roll: De witte lak gevoeliger voor roest?? :lol:

Nee, maakt niet uit welke kleur een auto heeft, wat roesten betreft.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


24 jan 2006 22:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
911 964 c2
munnekeburen
Bericht 
Renntech schreef:
red devil schreef:
Ook heb ik het idee dat witte lak gevoeliger is voor roest. :shock:


:roll: De witte lak gevoeliger voor roest?? :lol:

Nee, maakt niet uit welke kleur een auto heeft, wat roesten betreft.


Je ziet 't alleen eerder op een witte auto :(
_________________________________________
it is the speed of sound ORE is it the sound of speed


24 jan 2006 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@ Erwin: Weet je dat zeker ?, ik heb mij ooit laten vertellen dat de soortelijke massa van witte verf lager is dan die van andere kleuren en daardoor roestgevoeliger :roll:
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


24 jan 2006 23:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
That's bull****, man! :salut:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


25 jan 2006 1:20
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
SPEEDY944 schreef:
That's bull****, man! :salut:



Nou nou das een krasse uitspraak, op een discussie.


Als leek mag je dit denken, kan me er wel iets bij voorstellen, alhoewel roesten bij de bron begint, de carroserie dus.


25 jan 2006 8:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Ik heb een kennis die carrossier is en die beweert dat je altijd een metallic verf moet nemen, omdat de kwaliteit van die verf altijd beter is.

Je zou denken die man kan het wel weten, maar toch heb ik nog mijn twijfels.

Kan iemand met kennis ter zake dit bevestigen ?
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


25 jan 2006 11:37
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Vroeger, hebben ze mij dit ook steeds verteld, toen werd er op de metaallak nog een vernislaag gezet, en dit gebeurde niet bij de gewone lakken. Of dit nu nog zo is, met al die nieuwe verftechnieken, weet ik niet.
_________________________________________
Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.


25 jan 2006 11:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Hierop inhakend kan ik wel vertellen, dat "mijn" oude 300TE gewoon veel beter in de lak zit, dan de nieuwere T van m'n vader ; betere glans en gewoon "sterkere" lak...Mercedes-monteur bevestigde dit...kwam doordat de lakken tegenwoordig op water-basis worden gemaakt als gevolg van milieu-eisen...


25 jan 2006 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Jurgen schreef:
Hierop inhakend kan ik wel vertellen, dat "mijn" oude 300TE gewoon veel beter in de lak zit, dan de nieuwere T van m'n vader ; betere glans en gewoon "sterkere" lak...Mercedes-monteur bevestigde dit...kwam doordat de lakken tegenwoordig op water-basis worden gemaakt als gevolg van milieu-eisen...

zelfde verhaal is mij ook verteld
_________________________________________
Got coffee?


25 jan 2006 12:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2S
vechtdal
Bericht 
Marco schreef:
Jurgen schreef:
Hierop inhakend kan ik wel vertellen, dat "mijn" oude 300TE gewoon veel beter in de lak zit, dan de nieuwere T van m'n vader ; betere glans en gewoon "sterkere" lak...Mercedes-monteur bevestigde dit...kwam doordat de lakken tegenwoordig op water-basis worden gemaakt als gevolg van milieu-eisen...

zelfde verhaal is mij ook verteld


Vanaf 1993 al bij Mercedes en idd butkwaliteit :!: :evil:
_________________________________________
t beste maar weer...


25 jan 2006 12:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht 
Nou ja...zijn we het daar iig over eens... :wink:


25 jan 2006 12:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
moet eerlijk zeggen, ik moet immers wel, dat ik een witte echt steeds meer ga waarderen
of ik, als ik ooit in de gelegenheid kom, het durf in te vullen op het orderformulier is wat anders...

nog eentje om het af te leren
Afbeelding
_________________________________________
Got coffee?


25 jan 2006 12:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Zonder al te technisch te worden bestaat een lak uit een basis en pigment. Naast dit pigment kunnen er metallic- of mica-deeltjes aan worden toegevoegd waardoor er een bepaald effect gerealiseerd kan worden.

De pigmenten zijn in beginsel van dezelfde kwaliteit ongeacht de kleur, dus de lakkwaliteit van elke (uni-)kleur is in principe hetzelfde. Wel zijn er pigmenten die gevoeliger zijn voor UV-licht (het bekende 'verkrijten' van bijvoorbeeld rode auto's) en andere invloeden. Dat doet echter niets af aan de kwaliteit.

Vroeger werd hoofdzakelijk 2K-lak gebruikt, terwijl tegenwoordig watergedragen lakken worden gebruikt. 2K-lak hoeft in principe niet van een blanke laklaag voorzien te worden en 2K-lak kan een hele mooie diepe en volle glans hebben. Die glans zit -zeg maar- ín de lak zelf, terwijl de glans bij watergedragen lakken die met blanke lak worden overspoten ín die blanke laklaag zit. Die glans is anders; minder 'diep' maar wel 'helderder'...

Heel vroeger werd trouwens enamel-lak (kunsthars-lak) gebruikt, maar dat is echt uit de oude doos. Die werd nog op de 356-jes gebruikt...

Er is over (auto)lakken een héééééééééééleboel te vertellen...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


25 jan 2006 12:33
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Keurig verhaal speedy.


25 jan 2006 13:14
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
heb even een mailtje naar akzo nobel carpaints gestuurd met een vraag om uitleg.
keep you posted.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 jan 2006 20:07
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Diverse Porsche's
Steenwijk
Bericht 
Jurgen schreef:
Hierop inhakend kan ik wel vertellen, dat "mijn" oude 300TE gewoon veel beter in de lak zit, dan de nieuwere T van m'n vader ; betere glans en gewoon "sterkere" lak...Mercedes-monteur bevestigde dit...kwam doordat de lakken tegenwoordig op water-basis worden gemaakt als gevolg van milieu-eisen...


En het geinige is dat de watergedragen lakken alleen de kleur laag betreft. Na uitdamping van het water wordt deze laag overgespoten met een blanke lak. Gewoon de zelfde ( bij veel lakmerken ) als bij de oude tweelaags systemen. Dus dat watergedragen en slechte kwaliteit heeft niet alles met elkaar te maken. Wel is het zo dat een jaar of 10 geleden begonnen werd met steeds meer High Solid lakken te gebruiken, dit betekend oa. dat er minder oplosmiddelen in zitten. Zelf denk ik dat door milieu eisen de lakken minder sterk zijn geworden dan een jaar of 15 geleden, echter hoeft het geen probleem te zijn.
_________________________________________
http://www.renntech.nl


25 jan 2006 20:19
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
horn schreef:
heb even een mailtje naar akzo nobel carpaints gestuurd met een vraag om uitleg.
keep you posted.


Vandaag antwoord:

Het roesten van auto's heeft met het laksysteem te maken wat op auto's zit en niet met de kleur,. Mogelijk zie je op witte auto's eerder dit verschijnsel dan op donkere auto's. In het algemeen zijn de duurdere auto's uitgevoerd in donkere kleuren. Duurdere auto's zijn vaak opgebouwd uit betere constructies met hoogwaardigere materialen.
Het discussiepunt van de soortelijke massa van witte lak klopt in het geheel niet. Verf gemaakt met alleen wit pigment heeft de hoogste soortelijke massa van alle mengkleuren die er zijn.

Met vriendelijke groet,

Piet van der P**
Technische Voorlichting
Akzo Nobel Car Refinishes bv
Sikkens Autolakken


_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


26 jan 2006 17:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
plh schreef:
@ Erwin: Weet je dat zeker ?, ik heb mij ooit laten vertellen dat de soortelijke massa van witte verf lager is dan die van andere kleuren en daardoor roestgevoeliger :roll:


Die soortelijke massa is dus niet lager, maar hoger... :roll:

Betekent dat dat witte lak -dus- beter tegen roest beschermd?

Volgens mij niet... Volgens mij is de opbouw van de diverse lakken identiek (basis en pigment; aangevuld met mica of mettalic) en bepaalt de soortelijke massa van het pigment -of lak in z'n geheel- niet de roest(on)gevoeligheid...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


26 jan 2006 17:44
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 295 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.