Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 apr 2025 13:36

Antwoord op onderwerp  [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
HAP! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
PF #911
België
Bericht Re: HAP!
Devils son schreef:
je hoort: ik ben een optimist

Zo hoort het! Veel plezier ermee!
Ex: Elise S1 111S

16 apr 2009 11:03
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2
Hele mooie auto DS :ba:
heb niet je hele topic doorgespit, maar ik kan me herinneren dat je een tijdje geleden een beest van eindversterker aan heb geschaft. Komt die ook in de Turbo te liggen of laat je het hier standaard :roll:
Veel plezier in ieder geval :D

16 apr 2009 20:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Edit: Als je reageert op een post die meteen erboven staat, hoef je niet te quoten. Dat leest lastig en je reactie is logisch genoeg. Volledige quote van de post hierboven verwijderd.

Ik ben wel van plan om daar mee aan de slag te gaan. Het heeft echter geen prioriteit. Momenteel vermaak ik mij uitstekend met de radio uit... :twisted:

16 apr 2009 21:19
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Ach ja het blijft behelpen , dan maar het slechtste van 2 kwaden :wink:

17 apr 2009 16:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Zo, vandaag even wat aan de auto gesleuteld en het stuur vervangen door het sportievere stuur welke ik in de 964 had zitten.

Afbeelding

Volgende wijziging volgt snel, ik ben er inmiddels achter dat PCM geen 1800 netwerk ondersteunt. Ik begin het gezeur over PCM steeds beter te begrijpen. Wat een brandhout is dat systeem zeg... Blij dat ik er geen BPM over heb betaald, anders had ik mij helemaal in mijn kruis getast gevoeld.

18 apr 2009 17:52
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Devils son schreef:
Ik begin het gezeur over PCM steeds beter te begrijpen. Wat een brandhout is dat systeem zeg...

Het werkt naar mijn mening totaal niet naar behoren , maar het maakt het interieur wel compleet . :oops: :idea:
DE reden om een 996 aan te schaffen (2,5 jaar geleden ) is het complete interieur t.o.v. een 993 .

18 apr 2009 18:16
Profiel Facebook 
jeroenoop schreef:
Het werkt naar mijn mening totaal niet naar behoren , maar het maakt het interieur wel compleet.

Ik heb al goede oplossingen gezien, dus er is best iets van te maken met een dubbel-din. Ga ik eens op studeren.

18 apr 2009 19:32
Profiel
Omg. Amsterdam
Mooi stuurtje! Is dit orgineel p? en zelf aangesloten (de knoppen voor je stuur ed.)?

18 apr 2009 19:53
Profiel
Dimitri-Turbo schreef:
Mooi stuurtje! Is dit orgineel p? en zelf aangesloten (de knoppen voor je stuur ed.)?

Nee, niet orgineel Porsche. Het komt van Raid. Nou hebben die ook nog wel eens wat sturen geleverd aan Porsche, maar niet dit stuur. Je ziet het wel veel bij de diverse tuners (Ruf, Techart, Gemballa, enz.). Ik heb het stuur wel wat gewijzigd, dus voorzien van Porsche schild, Porsche badge onderin (ipv Raid), claxonbediening zwart laten maken (wat bij mijn huidige Porsche niet nodig is, daar die wel metaalaccenten heeft).

Verder zelf gemonteerd. Geen zwaar karwei, vooral een kwestie van de juiste gereedschappen, waarbij de dop maat 24 de lastigste is (de meeste sets gaan tot 22 immers).

18 apr 2009 20:36
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Heb dit draadje grotendeels gemist... :oops:
Dus nu alsnog gefeliciteerd DJ met je monsterlijke P., monsterlijk als in monsterlijk snel :mrgreen:
Zag je opmerking over het vermogen in ander draadje...

Hoe zit dat met de motor? Ken X51 als optie af fabriek maar dat maakte van de standaard al niet misselijke 420 pk toch 450 :?:
De vermelde 530 is gelijk als de actuele 997 GT3... :shock:
Leg eens uit. Dat kan jij misschien wel 8) :wink:

Heb dit vermogen ervaren als meerijder op Z´voort in de bekende GT2 in Nordic Gold, dus ik weet dat het bizar snel versnelt :P (en met de gele klauwen nog sneller remt)

12 mei 2009 12:37
Profiel
Paul van Engelen schreef:

Hoe zit dat met de motor? Ken X51 als optie af fabriek maar dat maakte van de standaard al niet misselijke 420 pk toch 450 :?:

X50 (X51 is de optie bij NA) is inderdaad "slechts" 450 pk op papier. De grap is wel dat de motor technisch exact dezelfde is als in de GT2 en kennelijk is bij vermogensmetingen gebleken dat de motor ook presteert op dat niveau (dus 462 pk). Waarschijnlijk vond Porsche het nodig om de GT2 de sterkste variant te laten zijn op papier en een turbo met GT2 vermogen marketingtechnisch niet verstandig.

Bij mijn auto is er nog een andere uitlaat + motormanagement, waardoor het vermogen naar 530pk is gestegen.

12 mei 2009 12:56
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
MORE POWERRRRRRRRRRR

Afbeelding

8)

12 mei 2009 13:42
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
wat eenAfbeelding

12 mei 2009 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Citaat:
Ik heb al goede oplossingen gezien, dus er is best iets van te maken met een dubbel-din. Ga ik eens op studeren

kijk hier eenshttp://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=130305576245&aglr=1
ik heb zelf een Pioneer avic HD3 type2 met 30gig harde schijf,bluetooth telefoon dvd en multimedia bibliotheek.
werkt 10 keer mooier en geen geleuter meer met losse cd,s en dergelijke. :salut:

12 mei 2009 20:18
Profiel WWW
Raamwerk is voor de 996 zonder bekerhouder...

Hoe dan ook: er komt volgende week vrijdag een nieuwe Kenwood in, dus ik was al overtuigd om voor aftermarket te gaan.

12 mei 2009 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Devils son schreef:
Edit: Als je reageert op een post die meteen erboven staat, hoef je niet te quoten. Dat leest lastig en je reactie is logisch genoeg. Volledige quote van de post hierboven verwijderd.

Nee. Variërend van (ik meen) 5 dagen tot en met een jaar.

Ik heb de 30 dagen optie genomen, daar ik daar voldoende aan heb.

Hmmm, ik heb net de heer Spee in Wegmisbruikers net toch echt anders horen verklaren ten aanzien van het rijden met tijdelijke Duitse platen in NL... De betrokken persoon mocht voor dit 'misdrijf' 250 euro aftikken en de auto laten staan om op te laten halen met ambulance.

Ik heb zelf in november met mijn 996 dezelfde gok genomen om uit DL naar huis te rijden met tijdelijke-platen-met-gele-rand, maar vooral omdat ik ondanks de veelheid aan info op rdw.nl, ADAC, ANWB en andere autofora, nergens 100% duidelijkheid kreeg of het nou wel of niet was toegestaan. Ik vind het absurd dat het niet kan, zeker omdat je met de Duitse platen ook meteen verzekering e.d. hebt geregeld, en de Duitse toelating al min of meer garandeert dat de auto ook in NL zal worden toegelaten. Het blijft dan dus een BPM discussie.

Op de ADAC site staat wel wat nuttige info. Ook de Duitse wikipedia over Kurzzeitkennzeichen en Ausfuhrkennzeichen zijn wel nuttig voor info over de Duitse zijde, maar de procedure aan NL zijde blijft wat mistig vind ik.

31 mei 2009 21:24
Profiel
JeroenSC schreef:

Hmmm, ik heb net de heer Spee in Wegmisbruikers net toch echt anders horen verklaren ten aanzien van het rijden met tijdelijke Duitse platen in NL...

Spee heeft ook ooit gelogen dat een radardetector in huis hebben illegaal is om vervolgens, toen uit kwam dat het een leugen was, te liegen dat hij dat nooit had beweerd.

HvJ EG heeft een arrest gewezen waarin die flauwekul van het verbod om op buitenlands kenteken te rijden tegen het vrije verkeer van goederen werd geacht. Wel mag de overheid b.v. pro rata BPM heffen over dit gebruik.

Citaat:
De betrokken persoon mocht voor dit 'misdrijf' 250 euro aftikken en de auto laten staan om op te laten halen met ambulance.

Dan moet die persoon vooral naar de rechter gaan en alle kosten op de staat verhalen, want daar heeft hij recht op.

31 mei 2009 21:34
Profiel
PorscheForum Rakker
924 80 wit EX. 924 80 rood
Amersfoort
hij zelf zal dat niet snappen gezien hij Arabisch was en er niks van begreep.

en al direct betaald heeft.

31 mei 2009 21:43
Profiel
-bassie- schreef:
hij zelf zal dat niet snappen gezien hij Arabisch was en er niks van begreep.

en al direct betaald heeft.

Het blijft natuurlijk schandalig dat Europese rechtspraak bewust wordt genegeerd. Dit is gewoon belastingfraude, maar dan omgekeerd. Helaas kun je de staat als staat strafrechtelijk niet aanpakken, maar feitelijk hoort Wouter Bos gewoon te worden vervolgd voor dit soort onzin (en nog wel meer en nog duidelijker zaken).

Overigens nog zoiets: recentelijk is iemand veroordeeld voor te hard rijden, ondanks dat hij met GPS kon aantonen minder hard te hebben gereden. Reden: het Nederlands Meetinstituut had verklaard dat je met GPS geen snelheid kan meten omdat het bedoeld is voor plaatsbepaling (plaats + tijd geeft in mijn wereld nog altijd de snelheid weer...). Op mij komt zoiets over als "geregeld" en daarmee een meinedige verklaring (de slag om de arm die ik moet maken ziet op het feit dat ik e.e.a. uit de pers heb gehaald).

Maar goed, dit terzijde...

31 mei 2009 23:32
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Exact mijn conclusie. Als je de 2 variabelen hebt dan vloeit de 3e er uit voort. Maar niet bij het OM en NMI.

31 mei 2009 23:34
Profiel
Maarten schreef:
Maar niet bij het OM en NMI.

Kijk, dat er officieren zijn die te dom zijn om te poepen weet ik. Maar een deskundige van het NMi? Ik geloof niet dat die niet beter weet. En dan leg je dus bewust een valse verklaring af. Ik mag aannemen dat de deskundige beëdigd is en dan komen we tot meineed. Aangezet door de overheid! Om een snelheidbekeuring!!!!

Maar goed, ik word weer pissig en dat is niet goed voor mijn hart.

31 mei 2009 23:37
Profiel
Groningen
Volgens mij ging het met name ook om de vertraging van weergave snelheid bij GPS systemen. De genoemde variabelen vertellen immers deels "oude" informatie, hetgeen bij bijvoorbeeld een geijkte snelheidsmeter niet het geval is.

01 jun 2009 14:17
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Maar sleutel die factor er eens uit en dan is het verschil volgens mij marginaal. En als het om getallen/rekenen gaat is de gemiddelde jurist niet zo sterk. Behalve als het om factureren gaat uiteraard :mrgreen:

01 jun 2009 14:25
Profiel
Groningen
De vertraging kan theoretische ruim 2 seconden (2x1 seconde plus berekening en weergave) zijn. Dus dan moet je al kunnen aantonen dat je snelheid (behoorlijk) constant was. Komt bij dat in bochten het systeem door de verschillende snelheid van binnen- en buitenwiel ook geen correcte meting doet.

Bovenstaande is denk ik waar het NMI op doelde. Dat het systeem voor de gebruiker behoorlijk nauwkeurig is als je niet remt, accelereert, of een flinke bocht neemt, dat is uiteraard waar.

01 jun 2009 14:33
Profiel
Jort schreef:
Volgens mij ging het met name ook om de vertraging van weergave snelheid bij GPS systemen. De genoemde variabelen vertellen immers deels "oude" informatie, hetgeen bij bijvoorbeeld een geijkte snelheidsmeter niet het geval is.

Ik zou de uitspraak eens moeten lezen, maar toch... Rechters blijven doen alsof die metingen altijd zo betrouwbaar zijn, terwijl er in Europa al tientallen tractoren zijn geflitst met ruim 100 km/u... Dat daarmee niet alle metingen onbetrouwbaar geacht worden begrijp ik. Maar als je GPS gegevens laat zien, die dan wellicht ook niet 100% betrouwbaar zijn, dan zou m.i. wel eens het voordeel van de twijfel uit de kast mogen komen.

01 jun 2009 18:25
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 267 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende