|
Home •
Album •
Donatie •
Help •
Kalender •
Registreren • Zoeken • Leden • Inloggen
|
|
Auteur |
Bericht |
DLYC
|
Re: Een 997-topic !
@ Jip; idd bij mijn 4s precies hetzelfde...nu nieuwe motor....2000 km gereden en precies hetzelfde...dus we moeten er mee leren leven
|
24 dec 2013 20:35 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Een 997-topic !
Bij mijn 996 moet ik peilen bij warme motor, dus na een rit, bijvoorbeeld na het tanken ( dus even 5 minuten wachten), dan verschijnt de juiste stand! Ik neem aan dat de 997 dezelfde methodiek kent.
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
24 dec 2013 22:10 |
|
|
Jip
997 4S HP, ex
Boxster S, ex BoxsterZoetermeer
|
Re: Een 997-topic !
Vorige week pech onderweg gehad; ik zie een fijne nevel in mijn achteruitkijkspiegel... even later 'waterpeil controleren'.....
100 km van huis af, wegenwacht erbij....
Uiteindelijk 'spul' in het inmiddels lege koelvloeistofreservoir gedaan, zodat ik in ieder geval naar huis kon.
Inmiddels 700 euro armer en waterpomp vervangen.
Volgens de garage heeft hij soms de ene na de andere 997 met een defecte waterpomp gehad, daarna weer een tijdje rustig. Bekend euvel dus...?
Overigens niet helemaal goed schoon gespoeld om het 'spul' te verwijderen, olietemperatuur blijft nu op 100 graden hangen, voorheen 90 graden.
|
30 maart 2014 14:44 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Re: Een 997-topic !
Altijd weer jammer, die € 700,=, maar beter dit dan een vroegtijdig toe aan een revisie blok
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
30 maart 2014 18:21 |
|
|
Flyingdutch
997 4S MK1 2008Steinmaur, Zwitserland
|
Re: Een 997-topic !
En waarom gaat zo'n waterpomp kapot? Is dat bekent?
|
30 maart 2014 20:10 |
|
|
DennisvdB
|
Re: Een 997-topic !
Geen idee. Een 997 waar ik laatst de pomp van had vervangen heeft iets meer dan 190.000 km gereden op de originele waterpomp. De pakking van de waterpomp was nog de originele want deze moest ik doorknippen, dus eerste montage!!!
De waterpomp zelf had teveel speling op de as, waardoor ie krom ging lopen en dus geluid ging maken. Van een klein beetje naar steeds meer.
|
31 maart 2014 12:58 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|