Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
wellicht speciaal. qua uiterlijk voor mij een grote passat.
vs.
Hoe kom ik er eigenlijk bij... Lijken helemaaaaaaal niks op elkaar
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 17:22 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
op foto wel, in het echt niet...
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
19 sep 2006 17:22 |
|
|
horn
PF #57
|
optisch bedrog, wou je zeggen...
Mijn buurman heeft een nieuwe zwarte passat en schoonpapa een zwarte W12 phaeton. De keren dat ik aan kom rijden en denk dat schoonpapa er is, en dan blijkt gewoon de buurman een dagje thuis te werken....
ik weet ook wel dat een W12 anders rijdt dan een 4 cilinder passat, maar waar het mij om gaat is dat je het hoge aanschafbedrag er niet aan afziet. Ik vind het geen auto die klasse en stijl uitstraalt.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 17:24 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Pon heeft een hele vloot van die dingen staan die ze verplicht moesten afnemen...
Vorige week vrijdagavond werd mij een gebruikte aangeboden voor onder de 50k. Topauto voor dat geld, maar kopen????....Toch maar niet
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 sep 2006 19:50 |
|
|
horn
PF #57
|
Ach, als je hem op gaat rijden heb je er een goede deal aan...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 19:53 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Heb ik ook al aan gedacht. Het was nl ook nog een diesel en met mijn ca.70 000km p.jaar mischien niet zo verkeerd. Denk alleen dat ik er mij niet lekker in voel omdat ik hem niet bij mij passen vind. Net zoals ik laatst ook een mooie gebruikte Jag. S type diesel kon kopen. Lijkt verleidelijk maar uiteindelijk 'just not my cup of tea'
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 sep 2006 19:59 |
|
|
horn
PF #57
|
hmmmm. die 225pk diesel vind ik nou niet echt bijzonder. Als ze die W10 van de Touareg er nou in zouden gooien, zou ik voor 70K km/jr voor onder de 50K er toch over nagedacht hebben...
En een Jaguar S vind ik 'tea nor coffee'...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 20:02 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Het was geen W10....and we agree on the Jag
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 sep 2006 20:07 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik vind de Jag S juist bloedmooi, ongeacht het stigma dat eraan hangt.
Alleen de voorstoelen hebben te korte zittingen, maar zou ik een buitenkansje tegenkomen....
_________________________________________ Tjolk.
|
19 sep 2006 20:11 |
|
|
horn
PF #57
|
Die is er toch ook niet? Phaeton W10 diesel?
Dat mag.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 20:18 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Heb er en dag in gereden en hem op de duitse Autobahn flink aan de tand gevoeld Heb nog nooit een auto in die prijsklasse gereden die zo snel door de mand viel qua rij-eigenschappen,wegligging en o.a kwaliteit in de afwerking...Maar goed, smaken en eisen verschillen gelukkig, niks mis mee
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 sep 2006 20:22 |
|
|
Jort
Groningen
|
Bah, ik verwachtte wat tegengas. Doe ik er een schepje bovenop. Waarom thee noch koffie?
@ Mark: ik rijd zeer regelmatig in een S type en vind de auto juist zeer degelijk in elkaar steken (eerdere modellen was dat inderdaad minder..) en de wegligging ook uitstekend, in ogenschouw nemend dat het onderstel nog steeds afgesteld is op comfort. Ongemerkt schakelen, kickdown die binnen de seconde reageert indien nodig, prachtig uitlaatgeluid..Misschien een maandagochtend modelletje gereden?
Ontopic: ik vind de Phaeton zo saai dat ik al begin te doezelen vóórdat ik de kans krijg in te stappen. Inderdaad Passat schaal 1,1:1.
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 19 sep 2006 20:31, in totaal 5 keer bewerkt.
|
19 sep 2006 20:23 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 sep 2006 20:24 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Je loopt ons te fu... ...Heb net gegeten, sorry
Enuhhh on topic in een ander topic: Ik vind Parlemoer wit leuk voor een hoerensloep....
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 sep 2006 20:26 |
|
|
horn
PF #57
|
Hoewel ik Jaguars over het algemeen expliciete auto's vind met een bijzondere uitstraling, vind ik persoonlijk de S een weinig inspirerende auto. Niet bijzonder, saai en niet apart. Niet als andere Jags (behalve dan de X-type, ook een niks). Die van het plaatje is wel stoer opgeleukt trouwens.
On welk topic?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 20:30 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
Heb in een 2,7 D gereden...Sorry hoor maar kan echt op geen enkel vlak met de concurentie mee imo
Mischien dat een Type "R' meer kicks geeft? Maar de gewone zaken diesel
absoluut niet!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 sep 2006 20:35 |
|
|
Jort
Groningen
|
Door de bank genomen zijn behalve de C6 en gekke Vel Satis alle auto's in zijn klasse saai. Toch valt me op dat de S type nog steeds positief koppen draaiers trekt.. hetgeen van de Duitse tegenhangers niet gezegd kan worden.. Maar dat blijft persoonlijk natuurlijk. X type ben ik wel met je eens, dat komt te dicht bij de bron, beginnende met een F...
Ik zat te snurken, maar heb en passant wel even m'n record "aanpassen" verbeterd.
@ Mark: over de diesel kan ik niet meepraten. Diesel in een Engelse auto als deze vind ik sowieso geen porum. De benzine V6 en V8 klinken gewoon errug lekker. Al bij het starten. Je zou bijna zweren dat je de gedeelde afkomst met de V12 van Aston herkent...
_________________________________________ Tjolk.
|
19 sep 2006 20:35 |
|
|
marknineoneone
964 C2 Coupe 91'Twenteland
|
En ik kan over de V6 en V8 niet meepraten. Met mijn 70 000km P.j
passen die niet in the picture
De X type is een nog ergere miskleun! De marketing direkteur (zal wel een amerikaan geweest zijn) die bedacht heeft om in dit segment de eerste twee jaar alleen met 2.5 en 3.0ltr benzine motoren op de markt te komen en daarna met een slappe 2.0ltr diesel uit de Mondeo die nog niet eens met een automaat leverbaar is (in een Mondeo wel trouwens ) moeten ze ter plekke de laan uit sturen!!
_________________________________________ If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one!
|
19 sep 2006 20:48 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
toch wel Horn - in BEL hebben we volgende motorisaties : 3.2 , 4.2V8, 6.0W12, 3.0 V6 TDI en 5.0 V10 TDI; deze laatste heeft 313PK en kost bij ons tussen de 95K en 110K; ik weet dat prijsvergelijk met NL niet veel zi n heeft maar de Phaeton wordt qua prijs dus een stuk boven de Touareg V10 gepositioneerd, kost in Belgenland 79K
mijn idee is dat de Phaeton ondanks zijn engineering verdiensten (de scharnieren voor de sluiting van de koffer al eens gezien -> piece of art! - de koplampsproeiers spuiten eerst links dan rechts om ten alle tijd een minimum aan verlichting te behouden !) een one off is en dat de VAG groep in dat segment de A8 naar voor zal schuiven, allicht binnenkort met de V12 TDI
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
19 sep 2006 21:33 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
hé, even die verkorte linkfunctie gebruiken
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
19 sep 2006 21:40 |
|
|
horn
PF #57
|
vandaar dat hij op de nl vw site al niet meer te vinden was.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 22:26 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Vroeger, toen je nog jong was hè.....
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 sep 2006 22:27 |
|
|
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
19 sep 2006 22:37 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
19 sep 2006 22:38 |
|
|
Jort
Groningen
|
_________________________________________ Tjolk.
|
19 sep 2006 23:22 |
|
|