Ja, tuurlijk zijn er verschillen tussen een replica en een echte!
Iemand die de Porsche 356 wat beter kent, zal dan ook een replica nagenoeg altijd van een originele Speedster kunnen onderscheiden...
Voor de 'leek' is het overigens vaak nagenoeg onmogelijk om het verschil tussen een echte en een replica te zien...
De positie van de koplampen is bij de replica's inderdaad ietsjes anders dan bij het origineel. De koplampen zitten bij het origineel ongeveer 2 cm lager in de spatborden dan bij de replica. Bij de Intermeccanica's is dat overigens niet het geval. Daar zitten ze op precies dezelfde plaats als bij de originele Speedster...
Verder zijn vaak 'give aways':
- de handrem op de tunnel i.p.v. onder het dashboard
- 4-gaats (kever)wielen i.p.v. de grote Porsche 5-gaats
- bij de replica geen ronde dopjes achter de sierstrip op de dorpel t.h.v. de steekassen
- andere handgrepen dan de originele
- vaak wordt er gebruik gemaakt van kever alu strips i.p.v. de iets bredere originele 356-strips
- andere klokken (356 'replica-klokken')
- etcetera, etcetera...