Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 07 apr 2025 22:02



Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
De eerste km's in de speedster replika. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Bericht 
ik wil niet zeuren, maar heb je ook foto's van de achterkant met de klep dicht?
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


02 okt 2006 17:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Mooooooi Michael, heel veel plezier ermee!! :wink:

Is dat het originele kenteken van de donor-auto?
_________________________________________
Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......


02 okt 2006 18:56
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Marc' Oh Oh... schreef:
ik wil niet zeuren, maar heb je ook foto's van de achterkant met de klep dicht?


ja natuurlijk! Het is geen ferrari... :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 okt 2006 19:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Prachtige wagen!

Zijn er eigenlijk verschillen tussen een replika en een originele?
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


02 okt 2006 20:03
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Bericht 
R.M.Boosten schreef:
Prachtige wagen!

Zijn er eigenlijk verschillen tussen een replika en een originele?


Nee, helemaal niet! :D
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


02 okt 2006 20:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
:D

Extra mooi! Ik dacht wel eens iets gelezen te hebben over afwijkende lampen ofzoiets, maar dat is dus blijkbaar niet zo ;)
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


02 okt 2006 20:16
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ja, tuurlijk zijn er verschillen tussen een replica en een echte! :wink:
Iemand die de Porsche 356 wat beter kent, zal dan ook een replica nagenoeg altijd van een originele Speedster kunnen onderscheiden...

Voor de 'leek' is het overigens vaak nagenoeg onmogelijk om het verschil tussen een echte en een replica te zien...

De positie van de koplampen is bij de replica's inderdaad ietsjes anders dan bij het origineel. De koplampen zitten bij het origineel ongeveer 2 cm lager in de spatborden dan bij de replica. Bij de Intermeccanica's is dat overigens niet het geval. Daar zitten ze op precies dezelfde plaats als bij de originele Speedster...

Verder zijn vaak 'give aways':

- de handrem op de tunnel i.p.v. onder het dashboard
- 4-gaats (kever)wielen i.p.v. de grote Porsche 5-gaats
- bij de replica geen ronde dopjes achter de sierstrip op de dorpel t.h.v. de steekassen
- andere handgrepen dan de originele
- vaak wordt er gebruik gemaakt van kever alu strips i.p.v. de iets bredere originele 356-strips
- andere klokken (356 'replica-klokken')
- etcetera, etcetera...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


02 okt 2006 20:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Zuid Limburg
Bericht 
Merci Beaucoup 8)
_________________________________________
Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |


02 okt 2006 20:37
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Gaaf van binnen en van buiten. Goed gevulde garage nu met 2 van die beauty's !


02 okt 2006 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
Er is nog weinig te zeggen.....
Maarja woorden schieten ook snel te kort bij zo'n beauty!!!
Alles is er gewoon mooi aan.
_________________________________________
Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe


02 okt 2006 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
verdomme wat een mooie auto
met een mooie kleurcombinatie :thumleft: :res: :thumright:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


02 okt 2006 21:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Hier een lijstje van keveronderdelen [of andere type volkswagen] die ook gewoon op een echte 356 [verschillende types] passen [met dank aan het speedsterforum], en soms hetzelfde zijn.


Interchangeable Parts - VW to Porsche
In reference to VW from 1954 to 1965
Most of the following information is from an article written by Bruce Hall that was published in the 356 Registry Magazine, Volume 2 - Number 3, February 1976. The article was included in the "356 Porsche Technical and Restoration Guide", published in 1984 by the 356 Registry.
Use this information with discretion. In many cases the equivalent Porsche part is no more expensive than the VW part and may be more reliable. Perhaps the best way to use this information is: (a) for cosmetic parts that are not mission critical and that may be more available and/or less expensive than Porsche parts and; (b) for mission critical parts when you break down in the middle of nowhere and don't have access to Porsche parts.
Use your own judgement in all cases and be aware that The 356 Registry is making this information available for your use and does not make any specific recommendations on any information contained here. Please read the Full Disclaimer at the bottom of this page.
Front Suspension
1. Rubber steering cookie that fits between steering shaft and steering box
2. Tie rods
3. Tie rod clamps, bolts, and washers
4. Tie rod ends - VW tie rod ends do not have the grease fittings [check size of tapered stud - Porsche wnet to larger ones with "A" types]
5. Rubber grease cups that fit under the rod ends
6. Steering knuckle (spindle) [only up to about '55, maybe some '56]
7. King pins and bushings
8. Link pins, bushings and shims (The only part that does not come in the VW link pin kit that you will need in rebuilding your Porsche front end is the specially shaped retainer bushings that fit in the eye of the suspension arm. They serve to hold the rubber O-ring in place to keep in grease and keep out dirt and water. You may be able to use your own retainer bushings, but if not, they are still available through the dealer.)
9. Bolt, nut and washer used to adjust link pins.
10. Steering damper - VW bus
11. Rubber bumper between front trailing arms for 1950-55 Porsches
12. Front wheel ball bearings for 1950-58 Porsches
13. Steering gear box for pre 1958 Porsches
14. Front drum seals for 1950-63 Porsches
15. Front trailing arms and link pin carriers 1950-55 Porsches
16. Some front torsion bars
Rear Suspension
1. Large and small rear axle O-rings
2. Rear axle seal and outer bearing [and bearing inner and outer spacers, bearing retainer for 1950-63 -- 356C uses the bearing and inner spacer]
3. Rear axle tubes and shafts
4. axle boot
5. 36mm rear axle retaining nut
6. some torsion bars and trailing arms
Brakes
1. Master cylinder resevoir for all 356's through 1963 - VW bus through 1967. Plastic resevoir that fits the Porsche master cylinder with no alterations. I am a purist, but this is definitely an improvement over the Porsche aluminum resevoir that has a tendency to sprout holes after several years of use. The cost is about 1/2 of the Porsche replacement part.
2. Backing plate retaining bolts
3. 19mm wheel cylinder overhaul kits [3/4" cups available at auto supply stores which is all you usually need]
4. Almost all nuts, bolts and washers used on the VW front suspension are interchangeable with Porsche
Interior
1. Hella interior lights mounted on roof are the same as those used on early model Karmann Ghia
2. Interior door handles are VW parts
3. Window crank will fit - they have white knobs which would be fine for most "A" models and earlier
4. The accelerator pedal rubber is an Opel part
5. Clutch and brake pedal rubber are 914 and 911 parts
6. Light bulbs
7. Speedometer cable (VW sedan)- check length as some VW cables are a bit short when suspension is fully extended
8. Some windshield wiper motors for early 356's
9. Rear window latch knobs on 911's on the same as those used on 356's
10. Shifting lever boot same as the 914
Exterior
1. Headlight assembly early VW - If you specify that you want the lens that says Hella instead of VW. It is still available and is the original and authentic Porsche lens [editor's note: Remember, this article was written in 1996!]
2. The front directional lens and lens gaskets on 1960-65 are available through Mercedes Benz. They were used on the 190 and 220 series
3. The rubber window washer spraying units on 356C and late "B" mounted by the windshield wipers are 914 parts
4. Windshield wiper blades
5. The license plate light assemblies for 1960-65 are the same as those used on the early Mercedes 190 and 220 series
6. The backup light assembly for 1960-65 is the same as those used on 1967-72 VW bus (change bulb to 6-volt)
7. The rear reflectors are the same as those used on the Mercedes 190 series
8. In case you are short a spare tire wheel, the VW 5 lug wheel will fit until a Porsche wheel can be located
9. Early fuel tank cap ("A" and early "B")
10. Older VW jack
Engine (36hp VW Only)
1. Generators brushes and bearings (from 40hp VW also)
2. Cooling fan, generator and pulley (from 40hp VW also)
3. Starter and solenoid (from 40hp VW also)
4. Distributor cap, points, rotor and drive mechanism
5. Oil pressure relief valves and sprin, for pre-1958 356's
6. Oil pressure sending unit (all VW)
7. Flywheel seal
8. Crank shaft end play spacers
9. Dowel pins for main bearing location
10. Some oil pumps and gears for pre-1960 Porsches
11. Some oil pump housing for pre-1958 Porsches
12. Crankshaft timing gear, key, spacer, distributor drive gear and clip
13. Crankshaft timing gear - will have to drill dowel pin holes
14. Some gaskets on 1500 Porsches except valve covers
15. Some fuel pumps on early model Porsche
16. Throw out bearing (ball bearing type - any VW)
17. Clutch disk and pressure plate assembly (VW transporter. Rigid center and spring center disks available for 180mm and 200mm. Coil spring pressue plates available for 180mm. 200mm pressure plate not usable)
18. Dipstick, only on 1500 Porsches
19. Spark plug connector
20. O-ring on distributor shaft
21. Valve adjusting nut
22. Oil cooler seals pre-1958
23. Camshaft end-plug
24. Oil drain screw
25. Lock washer for flywheel bolt
26. Spring washer for crankshaft pulley bolt
27. Cooling fan hub
28. Gasket for small oil pump cover
29. Drive pinion for distributor
30. Washer for pinion
31. Spacer spring for pinion
32. Camshaft for 2-piece Normal engines
Transaxle
1. Spring for gear lock (reverse gear). Also detent balls, maybe interlock plungers
2. Shaft for differential pinion
3. Lock pin for differential pinion shaft
4. Differential carrier
5. Differential side gears and spider gears
6. Differential bearing opposite ring gear - also availabe at local bearing supply houses
7. Transmission input shaft rear bearing - also available local supply houses
8. Differential fulcrum plates
9. Transmission rear rubber mounts for 1950-55 Porsche
Addendum by Capt. Stan Stanton
Published in the "356 Porsche Technical and Restoration Guide"
1. VW has a rubber gasket (Porsche is cork) for the fuel gauge sender that can be used on the 1962 BT6 with the flat gas tank and bottom sender and the 1963-65 gas tanks with top senders (VW part #113.919.133)
2. The overhead courtesy light in the BMW 2002 is the same as the dash courtesy light in the "C"
3. A standard VW spark plug wire harness will work on a 356, but the #1 wire is a tight fit.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


02 okt 2006 23:30
Profiel Facebook 
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
michael, eigenlijk is het dus: gefeliciteerd met je mooie kever? :roll: :lol:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


03 okt 2006 10:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Porsche 987 Boxster S en nu Porsche 981 Boxster GTS
Bericht 
horn schreef:
michael, eigenlijk is het dus: gefeliciteerd met je mooie kever? :roll: :lol:


ja... :D

Afbeelding
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


03 okt 2006 10:25
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.