Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:34



Antwoord op onderwerp  [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
964 tiptronic yes or no.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
Porsche heeft in eerste instantie tipronic op de markt gebracht om de amerikaanse markt te bedienen om dat die luie fatso's (nog maar een keer ongenuanceerd) dat zo leuk vinden.
Vervolgens hebben de rijke 50+ die in EU Porsches kopen, omdat het ze zo lekker jong laat lijken, dit ook gedaan want dat schakelen is toch wel erg vermoeiend. En vandaar dat Porsche dus deze auto's met tip leverd.
Sterker nog - de meeste nieuwe Porsches worden met Tip geleverd voor bovenstaande reden.

Maar in een sportwagen moet geschakeld worden omdat je zelf wil bepalen wanneer je wilt schakelen en of je moet heel-toeen en de trachtie via de koppeling regelen.
Nou begrijp ik ook wel dat de gemiddelde porsche rijder dit niet kan - mij incluis
Een tiptronic of automaat is leuk en wordt zefs vewacht in een Mercedes S klasse of een Audi A8 etc. maar niet in een echte sportwagen zoals Porsche of Ferrari.

Maar ja de autowereld wordt gerun'd door marketing mensen ... en die volgen het geld en dus rijke 50+ en amerikanen die het overgrote deel van nieuwe Porsches kopen.

Wat zou Steve McQueen doen? 8)


01 maart 2007 13:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
ToonRientjens schreef:
Wat zou Steve McQueen doen? 8)


Niet zo veel meer denk...
Misschien Der Walter eens vragen? :wink:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


Laatst bijgewerkt door marknineoneone op 01 maart 2007 14:15, in totaal 1 keer bewerkt.



01 maart 2007 14:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
dat inkoppertje had ik verwacht :D

tukkers onder elkaar he (ben import hagenees)


01 maart 2007 14:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 C2 Coupe 91'
Twenteland
Bericht 
Toch niet "Dikke Toon uut Glanebrug!?" :lol:
_________________________________________
If you want to make a small fortune in motorsport
than start with a big one! :-)


01 maart 2007 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 
nee die zeker niet! - kom uut +hamlapp'n

Edit EriC4C: vervolg over hamlappen hier :twisted: :wink:


01 maart 2007 14:19
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Carrera S cabrio PDK (2019). Panamera Sport Turismo 4 e-hybrid (2023) [Ex Cayenne Coupe E-Hybrid (2022), Ex Macan (2018), Ex Panamera Sporturismo 4 E-Hybrid (2018] & Ex-991.2 carrera cabrio PDK (2017), Ex-991.1 carrera cabrio PDK (2014), Ex-997 cabrio tiptronic S (2005), Ex-993 cabrio tiptronic S (1996)]
Twenthe
Bericht 
ToonRientjens schreef:
Maar in een sportwagen moet geschakeld worden

Dat hoeft helemaal niet (als je een tiptronic koopt) :wink: :D


01 maart 2007 22:08
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
ToonRientjens schreef:
Maar in een sportwagen moet geschakeld worden

Hoe een persoonlijke mening als wijsheid gepresenteerd kan worden :wink:
Wie betaalt, bepaalt. Als je een tip wilt, moet je die lekker rijden. Waarom had die Schumacher eigenlijk flippers in die Ferrari? Omdat hij een 50+ fatso is hoogstwaarschijnlijk. :roll: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 maart 2007 1:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Schumacher had die flippers omdat ze compleet geflipt zijn in de F1.
Met alles wat elektronisch geregeld word heb je in de F1 steeds minder talent nodig om zo'n bolide rond te rijden en redelijk mee te komen.
Champcar is handgeschakeld en geen traction control, te veel gas geven in of uit de bocht wordt niet door een computer gecorrigeerd.
Heb de laatste maand in verschillende merken een proefrit gemaakt ivm aanschaf nieuwe leasewagen voor de zaak.
Ongelooflijk hoe ze de automaat promoten.
Ik kan er persoonlijk nog niet vrolijk van worden. Het is wat mij betreft gemakkelijk in druk stadsverkeer of in de file, maar voor de rest... dank je beleeft.
Een verkoper heeft me zelfs wijsgemaakt dat het bijna onmogelijk was om de pk's goed tot hun recht te laten komen en daarom bijna alle auto's van dat model met automaat werden uitgevoerd.
Volgens hem zat het probleem met versnelling 1 en 2.... :scratch:
Heb toen maar uitgelegd dat ik wat twijfelde aan deze motivatie en verteld wat mijn andere auto was, met wat pkaatjes meer dus
Tja, toen was deze topverkoper eventjes stil. :D
_________________________________________
Racefun events


Laatst bijgewerkt door Gert op 02 maart 2007 1:25, in totaal 1 keer bewerkt.



02 maart 2007 1:15
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik heb een reportage gezien dat het in de F1 zo kan dat er tijdens races überhaupt geen chauffeur meer aanwezig moet zijn in de wagen. Alles kan vanuit de pitbox bereden en bediend worden.
Misschien vandaar die flippers. Vanuit de pits kunnen ze niet in de wagen schakelen en ambrieren . Daarvoor de automatische electronische transmissie :twisted: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


02 maart 2007 1:18
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Groningen
Bericht 
Da's een oude discussie. In '93 konden de auto's bijna nog meer dan nu (qua electronisch, telemetrisch en pneumatisch geregelde snufjes). In '94 alles overboord, behalve de flippers. Weinig verschuiving in de top.

Ontopic:

Ik zou de handgeschakelde kiezen. Zo zonde van al die paardjes.. :wink:
_________________________________________
Tjolk.


02 maart 2007 1:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Toch lijkt een tiptronic mij niet zo slecht.

Ik bedoel: in het westen mag je blij zijn wanneer je eens 400m voluit kan gaan, en voor de rest is het filerijden en stadswerk.

'Hard rijden' kan in heel Nederland bijna nergens meer of je moet geen angst hebben om geflitst of aangehouden te worden. :roll:

Voor die ene keer hard knallen of naar Duitsland gaan (hoe lang nog zonder snelheidslimiet?) kan een tiptronic toch snel genoeg zijn?

(Mijn overwegingen toen ik gisteravond weer in 9km A1 file voor Muiden stond en een lamme linkervoet had van de koppeling.)


02 maart 2007 11:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
tuurlijk is er rationeel wat voor te zeggen, zeker hier in NL; echter bij een P speelt emotie de grotere rol voor mij en dat betekent lekker roeren tijdens het rijden
_________________________________________
Got coffee?


02 maart 2007 11:58
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Helemaal mee eens, Marco. Het blijft emotie en géén ratio.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


02 maart 2007 16:33
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
daarom zitten we hier ook niet op het www.priusforum.nl :wink:
_________________________________________
Got coffee?


02 maart 2007 23:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Ik ben tevreden met mijn tip voor dagelijks gebruik , automaat en ook zelf kunnen schakelen , is top.
Ik ben het echter wel eens met de mensen die zeggen" met een sportauto moet je schakelen".Ik ben vrachtwagenchauffeur en heb b.v. vandaag door het centrum van Brussel gereden , en bijna constant met mijn linker voet op het koppelingspedaal gezeten. Dan is het toch fijn om in mijn tip te stappen om naar huis te gaan.
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


02 maart 2007 23:34
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Nog eens: automaat en automatisch schakelen :shock:

Een klassieke automaat heeft een bak die 'glijdend' schakelt door rembanden die los en vast worden gezet - en dit gaat nooit van 'klak' - en idem koppelt door een VLOEISTOF-koppeling :idea:
De Porsche automaat heeft dit principe.

Je kunt ook een 'gewone' PLATEN-koppeling met idem bak zelf laten schakelen door de commando's te automatiseren. Dit gebeurt dus net zo dynamisch, of SNELLER, als een handgeschakelde bak.
Voorbeeld SMG van BMW en DSG (hoewel daar nog wat grappen bijkomen, de basis techniek is vergelijkbaar) en zelfs in een smart voor2 zit zo'n systeem en het schakelt IMHO dynamischer dan een Tip.
Verwedt mijn pet er onder dat Ferrari, zoals hier genoemd werd, de laatste optie kent en niet de eerste. Of er nu flippers zijn of niet, doet er niet toe.
Het gaat om de 'onderliggende' (letterlijk) techniek :idea: 8)
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


02 maart 2007 23:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
Ik ben vrachtwagenchauffeur en heb b.v. vandaag door het centrum van Brussel gereden , en bijna constant met mijn linker voet op het koppelingspedaal gezeten. Dan is het toch fijn om in mijn tip te stappen om naar huis te gaan.

Vrachtwagens moeten automaten in.. i-shift en zo.. :D . Porsches...tja.. kwestie van smaak, ik heb liever gewoon een schakelbak omdat ik er niet dagelijks in rij.


02 maart 2007 23:49
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
@Paul van Engelen Is dat de reden dat mijn automaat bij gas los wel afremt en een ander merk niet :?: :?:
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


02 maart 2007 23:51
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Edit EriC4C: volledige quote direct bovenstaande post verwijderd.

:roll: Is DAT de reden... :?:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


03 maart 2007 10:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Edit EriC4C: volledige quote direct bovenstaande post incl. opmerking :shock: verwijderd.

Je bent wel behoorlijk erg actief Eric :?

EriC4C: Niet alleen ik en zonder actie geen reactie :idea:. Herhaling is de kracht van de boodschap. Het maakt duidelijk hoe vaak het voorkomt, iets waar blijkbaar aan werd getwijfeld.
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


03 maart 2007 16:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht Gelukkig Maar
@mark-911

THX Ik dacht al, als jij ook nog tegen Hamlappen bent... :wink:

Maarre, heren, tegenwoordig wordt er een supersportwagen geproduceerd, Tiptronic, die absoluut wel 0,2 sec. sneller is dan de handbak.....

Merk...?



Porsche :wink:
_________________________________________
Groeten uit Twente


04 maart 2007 11:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Oude elfje voor het weekend lekkere ouderwetse 915 bak, da's schakelen en werken. Door de week aansluiten in de files met een Multitronic Diesel.

In het weekend, zoals gisteren, lekker autorijden met het elfje, door de week verplaatsen van A naar B met de lease diesel.
_________________________________________
The difference between men and boys...
The size of their toys!


04 maart 2007 12:46
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Retep968 schreef:
Toch lijkt een tiptronic mij niet zo slecht.

Ik bedoel: in het westen mag je blij zijn wanneer je eens 400m voluit kan gaan, en voor de rest is het filerijden en stadswerk.

'Hard rijden' kan in heel Nederland bijna nergens meer of je moet geen angst hebben om geflitst of aangehouden te worden. :roll:

Voor die ene keer hard knallen of naar Duitsland gaan (hoe lang nog zonder snelheidslimiet?) kan een tiptronic toch snel genoeg zijn?

(Mijn overwegingen toen ik gisteravond weer in 9km A1 file voor Muiden stond en een lamme linkervoet had van de koppeling.)



volledig mee eens....maar toch lekker een 6 bakje..;)
_________________________________________
HOOTERS.....;)


04 maart 2007 13:01
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2C->997 C2C->997.2 GT3
Empel
Bericht 
tip is voor kappers :P

hup :!: weer die knuppel in dat hok :wink:

grt
w
_________________________________________
Een dag niet vol gas gegeven is een dag niet geleefd


04 maart 2007 23:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Heb ooit zelf een 964 C2 gehad van 92, handgeschakeld; deze bakken zijn superstevig en heb nooit problemen gehad. Had de auto gekocht met een defekt dubbelmassa-vliegwiel; laten vervangen samen met een nieuwe koppeling en de auto heeft steeds super gelopen.
De tiptronic is superbetrouwbaar en gaat normaal ook nooit defekt; alleen heeft deze eerste versie enkel maar 4 versnellingen.
Verbruikt iets meer en is iets trager van 0-100kmh.
Persoonlijk verkies ik in de 964 liever een handgeschakelde versie.


05 maart 2007 16:20
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 51 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.