Auteur |
Bericht |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Voor mij geen schadebak, alleen al het gezeik bij verkoop...
En meer kans op roest.
|
08 maart 2007 14:31 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Ik zie nu niet direct het probleem wanneer er lichte schade is gereden wat daarna VAKKUNDIG is gemaakt. Natuurlijk het is leuk wanneer nog nooit een paaltje of iets dergelijks is geraakt. Het komt echter weinig voor, zeker wanneer een auto 15 jaar oud is. Schadevriij bij de autohandel betekent ook altijd dat er geen GROTE klapper is gemaakt. En om nu bij een deuk achter het hele scherm lso te halen . Uitdeuken kunnen ze tegenwoordig erg goed hoor en oorspronkelijk was de wagen ook een grote platte plaat staal die ze wat gebogen hebben .
|
08 maart 2007 15:44 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maar bij een deuk achteraan (en zeker waar een knik in zit) krijg je het niet strak zonder er plamuur over te zetten.
En laat ik daar nu enorm alergisch daarvoor zijn.
En neen , ik ga niet iets laten repareren op een manier die ikzelf niet graag heb omdat het stukken goedkoper is.
Als ooit de auto weggaat wil ik wel een gerust geweten hebben en weten dat de wagen parfect is
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
08 maart 2007 17:36 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Proberen nog wat van de prijs af te krijgen, maar zeker niet weglopen als de P. je aanstaat.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
08 maart 2007 18:04 |
|
|
964965
|
Met de verzekering bezig op twee vlakken, nl olieprobleem (misschien weet het nog iemand hier) en herverkoopwaarde voor de uiterlijke schade of "slechte historiek". Daarom wilde ik even peilen naar de mening van P-rijders ivm de historiek en technisch voor het olieprobleem.
De poll was misschien een beetje éénzijdig opgesteld, want de optie "Ja, geen probleem" was er beter ook bijgezet, maar ik ging ervan uit dat dit een echt issue was, als je de koopgidsen mag geloven.
Wat mij eigenlijk brengt bij nog een vraag, nu we toch bezig zijn : hoeveel mag een 964 lekken? Zijn +/- om de 2 dagen een druppel op de grond met diameter +/- 4 cm.
|
08 maart 2007 20:24 |
|
|
mr.burns993
|
ik denk dat dit ook voor mij de belangrijkste reden is om met mijn vingers van een ex schade bak af te blijven.
voor een ieder die daar anders over denkt ....
_________________________________________ excellent
“Porsche” It’s like children. You can’t understand until you’ve had one.
|
08 maart 2007 20:30 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Je had het toch over lekken?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
08 maart 2007 20:38 |
|
|
964965
|
Edit EriC4C: zie quote's en foto's.
Hoe bedoel je? In deze poll niet nee.
|
08 maart 2007 20:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Niets
....maar de grote vraag is - waar lekt de 964 - waar komt het vandaan
Kleppendeksels is (veel) voorkomend, maar geen (te) dure reparatie
Kop- & voet- pakkingen daarintegen
|
08 maart 2007 22:28 |
|
|
964965
|
Nu vraag je mij iets Olaf. Ik denk dat ze bij de OPC gewoon de hele zooi in de offerte hebben opgenomen (grootste posten nieuwe zuigers 3.000 en uurloon demontage en herstel 6.000 euro, en parelstralen cilinderkoppen+slijpen klepzetels + vlakken cilinderkop 1.200 euro, rest klein materiaal). Volgens een tweede opinie bij een andere onafhankelijke garage zouden het enkel kleppendeksels zijn (4.000 euro all in). Nu heb ik mij laten wijsmaken dat bijna geen enkele 964 droog zou rijden. Maar ja, na een revisie 2003 voor +15.000 euro kan dit toch geen normale slijtage zijn, zeker als je weet dat nooit op een euro is gezien qua onderhoud?
|
08 maart 2007 23:11 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
4000 euro voor kleppendeksels??? Ik heb die bij mijn 993 wel eens laten vervangen (de pakkingen uiteraard), kostte iets van 350 euro, inclusief olie verversen en filters (kleine beurt)....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
09 maart 2007 8:34 |
|
|
964965
|
(edit door paSCal: Volledige quote van bovenstaande post verwijderd!)
Ik vraag eens even na wat er precies in die 4.000 euro zit .
|
10 maart 2007 17:07 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Dat zou ikinderdaad maar doen - want zelfs met het plaatsen van nieuwe kleppendeksels zit je IMO niet aan zo'n bedrag
dat het blok in 2003 'n motorrevizie heeft gehad zegt helaas weinig over de huidige toestand hoeveel kilometers en eigenaren zijn we inmiddels verder
Aan de andere kant mag je voor 'n 15000,- euro kostende motorrevisie wel wat anders verwachten
|
10 maart 2007 18:59 |
|
|
anton964
997.2 4s pdktholen
|
dus als jij morgen tegen een paaltje rijd dan heb je een schadebak en gaat hij de deur uit?
allemaal onzin.al gaat een auto rondom door de vangrail dat maakt niets uit! Als hij nog maar recht is!als hij daar na netjes word gemaakt heeft het alleen maar voor delen.veel nieuwe onderdelen en alle krasjes en roest plekjes weg.
een porsche die een overgespoten bumper heeft is dus geen schadebak en daar voor hoeft zeker nix van de prijs af als ze het wel doen zou ik het juist niet vertrouwen en nog een beter kijken.
anton964
|
17 maart 2007 2:41 |
|
|