Auteur |
Bericht |
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Hier nog een fan van stickerrrrrrrrrrs
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
21 maart 2007 23:50 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Als de wagen nog netjes in de lak zit zou ik hem alleen lekker in de was zetten en niet teveel de krasjes wegwerken. Door de jaren heen wordt de laklaag toch wat dunner en is het zonde om er nog meer af te halen door poetsen/cleanen. Bij mij kun je in de garage ook heel wat krasjes ontdekken maar als hij eenmaal weer eens lekker in de was gezet buiten in het zonnetje staat valt dat echt niet op.
|
22 maart 2007 1:19 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
Ondertussen weeral een tijd geleden dat ik nog nieuws heb gemeld van de C-3.0.
De motorproblemen zijn na mijn laatste post alleen maar erger geworden : er bleken 4 cilinderkopbouten afgebroken ! Motor moest dus open voor herstelling met een kostenplaatje van enkele duizenden euris.
Gezien ik nog niet deftig met de auto had kunnen rijden sinds aankoop heb ik mijn rechtsbijstandverzekering aangesproken om te informeren of er een tussenkomst in herstellingskosten te claimen zou zijn bij de verkoper aangaande "verborgen gebreken". Bleek in eerste instantie niet evident, maar om een lang en moeizaam verhaal kort te maken : na veel over en weer geschrijf, gebel, gemail en besprekingen met advocaat, na zo'n 3 maanden toch tot een overeenkomst kunnen komen. Begin augustus dan de motor naar Erpa gedaan in Beneden Leeuwen. Bij openmaken van de motor bleken er nog wat zaken niet zo goed, vermoedelijk tgv ooit een slechte kettingspanner gehad te hebben (zie inslagen op het kettinghuis) : beschadigde tandwielen en krassen op de krukas tgv vuil (metaal van de tandwielen etc) in de motor. Al bij al niet slecht dat hij nu open is geweest, zodat alles terug op punt is gesteld. Het is voor mij nu wel duidelijk dat een auto met weinig kilometers net hierdoor ook weinig onderhoud heeft gehad, wat zeker voor de motor toch niet zo positief is. Ook de koppeling bleek trouwens nog de originele te zijn.....
demonteren
ingelopen tandwiel en kettingkasthuis
4 afgebroken bouten
Ondertussen zijn ze toch al goed gevorderd, deze fotos heb ik vandaag van Paul doorgekregen. Nog effe geduld en ik kan eindelijk beginnen rijden !
blok terug in elkaar, 24 nieuwe cilinderkopbouten (type 993) gemonteerd
het lijkt al terug op een motor
|
24 aug 2007 22:12 |
|
|
horn
PF #57
|
shit kristof. dat is wat je noemt met recht 'de gifbeker tot op de bodem leegdrinken'. Sterkte!
Hoezo trouwens Erpa?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
25 aug 2007 2:39 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Mooi werk wel, beste tegenvaller maar je weet straks wel precies in welke staat de motor is.
En als-ie straks klaar is heb je een ijzersterk argument om er lekker vaak mee te rijden- rust roest!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
25 aug 2007 12:36 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Pfff... da's een vette tegenvaller! Maar straks is ie dan wel eindelijk picobello!
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
25 aug 2007 19:39 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Sterkte ermee.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 aug 2007 9:20 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Klopt de kilometerstand een beetje volgens je monteur?
|
26 aug 2007 10:02 |
|
|
barolo
3.2S010
|
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
26 aug 2007 10:31 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
volgens Paul kon het wel, er was weinig slijtage op kleppen en klepgeleiders etc en ook cilinders en pistons zijn nog heel goed (hoewel dat laatste bij een 3.0-liter niet abnormaal blijkt te zijn).
kost aanschaf minus tussenkomst verkoper voor de schade : 20.300 euro
kostenraming herstelling kopbouten + ombouw naar hydraulische ketttingspanners : +/- 3000 euro
bijkomende kost voor openen blok, polieren krukas en vervangen van bijkomende onderdelen (tandwielen kettingspanners, distributiekettingen, kettinggeleiders, tandwiel oliepomp, pakkingen, segmenten, krukasschelpen, koppeling etc) : nog af te wachten.
Daar komen nog kosten bij die ik zelf al had gedaan : nieuwe banden, remblokken, ssi warmtewisselaars, nieuwe uitlaat, aanpassing olieleidingen voor ssi, tweedehands kofferdeksel zonder spoiler + spuitwerk,.....
Wordt dus een deftig kostenplaatje, gelukkig heb ik de 2.4T destijds voor een goede prijs verkocht en zonder die motorkosten zou het +/- een nul-operatie kunnen geweest zijn, maar de motorrevisie is idd een gifbeker zoals Harald het noemt.
Volgende keer toch maar die aankoopkeuring laten doen....... eigen schuld......
Maar er zijn ook positieve zaken, zoals ik hier al eerder had gemeld, dus slikken dat gif en hopen dat het de moeite loont en snel vergeten zal zijn eens ik er echt mee kan beginnen rijden !
|
26 aug 2007 11:44 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Als je straks weer lekker kunt rijden is alles weer snel vergeten.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
26 aug 2007 11:45 |
|
|
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
the bitch is finally alive and kicking !!
Het heeft wat geduurd maar sinds deze week rijdt het ding eindelijk zoals het hoort !!
Na de revisie nog wat problemen ontdekt met de ontsteking, maar dat is nu ook opgelost (nieuwe distributeur en nieuwe bougiekabels) en ik moet zeggen : het voelt goed !!
Ik ben de motor uiteraard nog aan het inrijden en beperk me tot 4500 (af en toe max 5000rpm), maar eens je die 4000 bereikt begint hij echt te gaan : geweldig !! Mooi werk geleverd door de jongens van Erpa !
Vandaag met het mooie weer een ritje gedaan met de zoon (Simon, 4 jaar) naast me : 2 glunderende gezichtjes in een 911
Ook eens wat deftige fotos genomen.
|
14 okt 2007 22:52 |
|
|
horn
PF #57
|
mooi! (de ontwikkelingen, de auto én de foto's!)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
15 okt 2007 5:42 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Eindelijk weer eens wat goed nieuws Kristof!
Hopen dat je vanaf nu weer kan gaan genieten van je mooie Carrera!
|
15 okt 2007 5:59 |
|
|
Peet964
1971 911 SAntwerpen
|
Mooi nieuws, Kristof. Ik hoop van harte dat je enkel nog fijne ervaringen kan bijschrijven.
_________________________________________ "Water dient om eieren te koken!"
|
15 okt 2007 15:26 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Veel plezier ermee, Kristof.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
15 okt 2007 16:27 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
het is wel een mooie bitch veel plezier met de bitch.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
15 okt 2007 18:04 |
|
|
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Schitterende auto. En nu maar genieten!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
15 okt 2007 18:11 |
|
|
diggler_911
ex 997 4S,
ex 993 Targa,
ex 964 TargaAmstelveen
|
Wat een roller coaster dit verhaal, maar wel met een goed einde! Schitterende auto en ontzettend interessant om te volgen.
|
15 okt 2007 18:17 |
|
|
928GTS
ex Midnight blue 928 GTS 1995Heerenveen
|
I love it when a plan comes together....
Wat een storie man. Blij dat je nu eindelijk kunt genieten van de 911.
Buena Carrera :!:
_________________________________________ Don't worry about tomorrow, God is already there.
|
15 okt 2007 19:00 |
|
|
jampie
Boxster S Spyder 550Turnhout Belgie
|
Ziet er super uit voor zo'n oldie.
Motortje blinkt weer als nieuw
|
15 okt 2007 19:44 |
|
|
Frank
cms020
|
zie er mooi uit Kristof, toch een speciale 911 zo'n 3.0 carrera,
ik ben ex bezitter van een '76 c3.0, en heb er ook de nodige euries in gestopt. inderdaad die speciale bougie kabels:
set links: 207 euro
set rechts: 173 euro
ex de btw.
of dat geen normale kabels konden zijn, nee dat kon niet.
leuk dat ik in jouw bericht alsnog de bevestiging krijg dat ze echt nodig waren.
veel rijplezier
grtn, Frank
_________________________________________ porsche, je weet toch.
|
15 okt 2007 21:11 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Man wat een verhaal om zo te volgen. Eerst een brok ellende door, om er dan toch maar weer achter te komen dat rijden in een 911 zo verrekte lekker is Heel veel mooie kilometers toegewenst Kristof
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
15 okt 2007 21:28 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
15 okt 2007 21:33 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Wauw, blij dat je rijdt, kost een paar centen, maar blijft iets moois zo'n Carrera 3.0, enjoy!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
15 okt 2007 22:20 |
|
|