Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 0:25

Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Met de porsche naar Z-Frankrijk 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
wijs besluit, heel veel plezier

24 jul 2007 11:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Heb net een paar duizend km. met de 964 in frankrijk afgelegd. Het was in één woord verschrikkelijk. Allereerst de peage, te mooi asfalt, te weinig verkeer, zo'n brommende/huilende motor in je nek. Ga je eindelijk de peage af heb je van die vervelende slingerende wegen die maar omhoog en naar beneden gaan, het weerkaatsen van het geluid langs de rotswand als je met de raampjes open rijdt. Al die aandacht van die mensen in de dorpjes.

Nee er is geen barst aan, je kan beter de porsche in de garage laten staan. :? :?

:lol: Nee hoor gewoon doen, die twijfel had ik ooit eens, maar dat duurde gelukkig maar een maand. :wink: Heerlijk om over die peage te zoeven en de binnenwegen te pakken, wat wil je nog meer :P Het leven is te kort om er niet van te genieten :idea: :wink:

24 jul 2007 19:44
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Maak me gek :joker:

En dan Monaco, zo das mooi en natuurlijk ff lekker in de haven kijken na eerst het stukkie kustweg er naar toe even lekker te hebben genomen hmmm. :drive:

Don't forget de foto's.

24 jul 2007 21:17
Profiel
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
Rijden in Zuid-Europa?

Toch hoeft op vakantie gaan met je P. niet alleen maar positief te zijn. Ik heb het een paar keer gedaan, en heb zeker genoten van de wegen in Italie, Frankrijk, Spanje etc. etc.

Maar soms kom je in steden of dorpjes terecht waar men asociaal rijdt (links- en rechts inhalen, afsnijden, opduwen) of het enorm druk is (bijv. met veel scooters). Wanneer je een keer fout rijdt kun je in wijken komen waar de weggetjes steeds smaller worden, links en rechts auto's en vrachtwagens geparkeerd staan, en je niet kunt keren. Overal oude bestelbussen en scooters. En dat alles na een lange rit en onmenselijke hitte. En een schreeuwende vriendin met bezweet voorhoofd.

En over de parkeertechnieken in Zuid-Europa heb ik het nog niet eens gehad. Daarbij: regelmatig boekte ik een hotel met parkeerplaats. Meestal was deze bij aankomst overboekt waardoor mijn P. aan een drukke B-weg zonder verlichting of zoiets moest staan, of waren er zoveel 'parkeerplaatsen' in de parkeergarage gepropt dat je alleen met een Fiat Bambino de draai kon nemen (stille getuigen waren de betonnen palen en muren vol van krassporen met vele kleuren autolak). Wanneer jij je P. er na lang draaien mooi in hebt staan, heb je geen garantie dat je medeparkeerders (Italianen, Spanjaarden etc. met auto's vol bepakking en 5-8 kinderen) het ook zo keurig doen.

Tip: vermijdt bij het parkeren de nabijheid van bestelbussen, vrachtwagens, scooters en oude wrakken met grote gezinnen. Helemaal niet parkeren is het beste.

Altijd maar weer afwachten hoe hij er de volgende ochtend bij staat.

Ook had ik eens een super-hotel geboekt met uitzicht op de Mediterranee. Mooie parkeerplaats erbij. Deze was dus op straat aan de boulevard, waar de gehele nacht dronken en schreeuwende jeugd en ander geteisem liep op weg naar huis, cafe's of discotheken. En ja hoor, zat er weer een bezopen groep figuren op mijn motorkap sigaretten te paffen. Uren heb ik 'snachts uit het raam gehangen om mijn auto in de gaten te houden, tot ergenis van mijn vriendin. Kostte me toch een paar krassen op het rechter-voorspatbord. Uitrusten? Nee.

Ook: toch maar eens een keer met de cabrio afzakken naar het dorp, en parkeren in de hoofdstraat. Even een terrasje pakken. Bij terugkomst 2 scherpe putten in de deur, op klaarlichte dag en voor een vol terras. Denk dat een vrachtwagen heeft uitgeladen of zoiets. Hoort erbij. Op het terras heeft niemand iets gezien. Wel keek een vrouw mij aan met een blik van:"dan moet je maar niet zo'n mooie auto hier neerzetten". Verder nog een leuke dag gehad.

Ook een leuke extra: kilometers lange files in de brandende zon, vaak berg-op. Met een zware P.-koppeling geen pretje. Let op de temperatuurmeter!

Dan: slechte kwaliteit der wegen in het Zuiden: gaten in de weg (opeens flinke knal in de auto, velgschade?), zeer veel grind op de weg (flinke steenslag op de neus, motorkap en met pech een ster in je voorruit), slecht asfalt (urenlang zitten terwijl je vullingen eruit trillen, altijd goed voor schokbrekers en wielophanging) en benzine van discutabele kwaliteit (laag octaangehalte, vervuiling). Ook leuk van de B-wegen: bij drukte urenlang achter een rokende en grindspattende vrachtwagen hangen, bergop met 20-30 km/u, zonder mogelijkheid om in te halen.

Garages: reken er op dat je wordt afgezet. Vooral met een Porsche. Ergo: de kans is groot dat je bij een lokale garage nog meer schade oploopt door nonchalanche, afgunst en onkunde. Morgen klaar wordt overmorgen, enz. Ondertussen staat jouw mooie P. op een terrein vol oude wrakken, en lopen er rare lui om heen.

Je kunt hem ook laten wegslepen en ophalen door de ANWB of je verzekering. Vaak zijn er lokale chauffeurs bij betrokken. Tip: laat je auto niet alleen en/of maak foto's van je auto voor het transport...

Politie: niet thuis wanneer jij als buitenlander schade hebt opgelopen buiten jouw schuld. Je spreekt de taal niet (Grieks? Kroatisch?) en je tegenpartij staat met de hele familie (incl. schoonmoeder en 18 kinderen) te schreeuwen om geld. Kans is groot dat je ook nog eens de schuld krijgt, want getuigen kun je niet regelen (taalprobleem, vreemdelingenhaat, afgunst, angst). Neem in ieder geval geen bier op het terras.

Dit alles met 40 graden.

Maar eerlijk is eerlijk: terugkijkend op vakanties ben ik al die stress vergeten en blij dat ik met de P. ben gegaan. Het hoort er allemaal bij... :wink:

P.S. goed verzekeren kan helpen, maar geeft geen garanties...

27 jul 2007 12:30
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Zijn net terug van een weekje Zwitserland, toeren met de Boxster door de bergen, het leven was even af. tip: gewoon doen en als er iets gebeurd, dan zijn er weer verzekeringen om het op te lossen :D

27 jul 2007 13:31
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
de mens lijdt het meest...

27 jul 2007 13:41
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
@Retep: als ik je verhaal zo lees komt de vraag op of een cabrio voor jullie wel de juiste auto is. Of anders in elk geval of open blijven rijden "... in de brandende zon..." of zo iets wel de beste keus is..

Je vriendin heeft wel gelijk dat het belachelijk is om vanuit het raam je auto te proberen te bewaken. Zo ben je slaaf van je P.

Advies is natuurlijk niet zo ingewikkeld: zoek hotels in gebieden waar niet 'iedereen' zit, want rustiger, ook nog goedkoper en uitzicht op een prachtige berghelling is ook zeer aan te bevelen.

GENIET er van :!: :wink:

27 jul 2007 13:46
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
@Paul van Engelen:
Ieder mens is toch wel ergens slaaf van? :wink:

27 jul 2007 13:51
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Ik wou dat ik de keuze had.
Ik moet (i.v.m. gebrek aan ruimte) met de Cayenne naar Spanje, dat is ook geen straf, door de bergen met een 911 cabrio is toch even lekkerder.
Na een bezoek aan een openbare parkeergarage vorig jaar een krasje op de deur ontdekt, op het moment dat je het ziet....... daarna even netjes laten herstellen en gewoon doorgaan met leven.

27 jul 2007 14:08
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
GI996C schreef:
... openbare parkeergarage vorig jaar een krasje op de deur ...

Daarom dat ik dan weer - ben ook wel beetje slaaf van mijn P. :oops: - altijd lang zoek naar een rustige plek. In principe nooit meer dan 1 auto naast me, en bijvoorkeur een hoekje waar helemaal geen auto's (direct) naast je staan 8)

27 jul 2007 14:21
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Aan de kant van de schade kon geen auto langs komen, ze zijn er gewoon langs gelopen met iets... geen idee wat, maar er was een kras van een kleine 10 cm die bovendien niet recht was. :shock: :ass:

27 jul 2007 15:21
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
had ie maar geen auto moeten worden. tuurlijk doet het pijn, maar alle krasjes zijn weer ervaringen die je vormen, zei de wijze chinees. Afbeelding

27 jul 2007 19:03
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
...en daar hebben we de afhaalchinees weer :!: :twisted: :wink:

27 jul 2007 19:47
Profiel
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Gewoon gaan, mits goed onderhoud zijn Porsches zeer betrouwbaar!,
Mvg, Alvin

28 jul 2007 16:01
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Waalwijk
Bericht 
Gewoon gaan, is geweldig.......

De hele zuidkust afgegaan met de 964; jaartje of zes terug....

Foto's staan nog on-line op http://porsche.dreamsites.tv/vakantie/index.htm

28 jul 2007 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Loosdrecht
Bericht 
Ik ga binnenkort ook met een maat naar zuid frankrijk met de neufonze lekkerrrr chocolade broodjes halen en weer terug toeren.

a.s maandag laat ik de auto helemaal checken
(verhaal met dat zoemende geluid)

Als er een kras of deuk in komt is dat balen maar als de chocolade broodjes op zijn is dat veeeeleee male erger

28 jul 2007 21:27
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
sjookoolaatienus!

28 jul 2007 22:49
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
heaumeau :!:

29 jul 2007 16:26
Profiel WWW
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
CJ schreef:
Plan is om in elk geval even monaco aan te doen. Daar moeten toch een
paar leuke foto's te maken zijn.

ja, maar het verkeer is daar zelfs met een motorfiets (en dan nog een redelijk wendbaar ding - BMW R1150 GS) een doffe ellende, ik zou het met een auto niet willen overdoen

het leuke is wel dat risico op diefstal of vandalisme 0 is, om de 5 voet politie

29 jul 2007 18:39
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2