Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 6:05

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Slalom leren rijden 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
horn schreef:

wil best meedoen, maar ga niet op een parkeerplaats rijden waar ik 'snel weg moet zijn als de politie komt'.

My 2 pennies.

Ook mijn gedachte .

Het lijkt mij ook een stuk veiliger met instructeurs / uitleg van van deskundigen , dan zelf pilonnen uit te zetten .
:idea: Zoek een lekkere bocht op die je dagelijks neemt , en probeer steeds iets harder . :idea: Als je niet kan wachten .
Je zal versteld staan hoe vast een porsche op de weg ligt.

27 nov 2007 22:14
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
horn schreef:
ik denk dat je het beste een keertje mee kan doen bij een eran dag op een circuit. dan kan je je porsche echt op het randje rijden, heb je gediplomeerde instructeurs en leer je ook nog wat. heb 3x meegereden met de NPC slalom en 1x een halve dag met het PF op Zolder met Eran. Heb echt 20x meer geleerd op Zolder.

Beetje een scheef vergelijk Harald ;)
Bij de NPC is het tegenwoordig (helaas) zo druk dat er geen tijd meer is om rondjes te rijden met een instructeur

Het is voor het leren "beheersen" van je auto het belangrijkst dat je begrijpt hoe de auto op lastwissels reageert en hier dus op kan (leren) anticiperen, voorkomen of juist oproepen
Bij slalommen zijn de lastwisselingen veel extremer dan op een circuit, dus kan je daar ook veel sneller iets ervaren/leren
Het rijden van een ideale lijn (wat je op een circuit dag leert) heeft maar weinig met wagenbeheersing te maken...

28 nov 2007 1:43
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
oke, ben ik met je eens. heb van die keer dat jij met me mee reed met de slalom ook echt wel dingen geleerd, maar voor mijn gevoel zaken die voornamelijk handig zijn met een slalom. de ideale lijnen op Zolder vond ik een leuke bijkomstigheid, maar ik doel meer op wat doet mijn auto als ik van 150 km/u vol in de remmen moet voor een bocht, hoe hard kan ik een bocht door voordat hij gaat glijden, hoe reageert hij als ik in een bocht een dot gas bij geef en wat gebeurt er als ik een bocht te hard in ga en van schrik snel het gas loslaat. vandaar mijn verhaal.

28 nov 2007 7:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
Bericht 
de laatste dingen die je opnoemt (allemaal last wissel) kun je tijdens een slalom veel beter oefenen dan op een circuit en dan ook nog zonder kans op schade...
e.e.a. hangt ook af van de 'layout' van het slalom parcours

28 nov 2007 8:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
968cs
amersfoort
Bericht 
ben effe wezen kijken maar die plek die ik in gedachten had is toch minder geschikt dan ik dacht ook wat aan de kleine kant

05 dec 2007 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986
Friesland
Bericht ruimte
Citaat:
Citaat:
Je zal versteld staan hoe vast een porsche op de weg ligt.

En hoe hard het gaat wanneer hij eenmaal niet meer vast op de weg ligt i.e. van de weg gaat. (wat helaas de keerzijde is van de eerste eigenschap).

Kan veel, gaat lang goed en erg hard, als je er eenmaal af gaat ga je er ook hard af en heb je meer ruimte nodig dan je aanvankelijk voor mogelijk hield

06 dec 2007 10:08
Profiel
PorscheForum Rakker
'93 964 C2 Cabrio
Bericht Slalom rijden op de terreinen van ....
Waarom moeilijk zoeken als de ideale plek zo vlak onder de neus ligt?

We moeten gewoon gaan rijden op de parkeerterreinen van Pon! Veel ruimte en leuk te combineren met een excursie over het klaarmaken van net gearriveerde Porsches.

Kunnen we gelijk gaan proefrijden in de nieuwe 928!

Sluiten we het geheel af met een borreltje: perfecte dag!

Wie neemt er even contact op met Pon?

06 dec 2007 10:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
OK, beetje off topic vorige week clublicentie gehaald op Assen met prodrive, aantal gereden circuit kilometers: 800! voornamelijk in de regen en met deels natte en opgedroogde baan, kortom veel verschillende cricuit condities. Sprintwedstriden in de regen, de eerste twee bochten en dan finish. Ok, het kost wat maar dan heb je ook wat. Je kunt met je eigen auto rijden of met een huur auto of met wat je maar wil. Echt heel, heel , heel erg leuk en zoooooo leerzaam. Hans Deen geeft ook zo´n cursus op zandvoort die is dit voorjaar.

13 dec 2007 0:08
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2