Auteur |
Bericht |
Nine-eleven
981 Boxster GTS
|
Wil je een fool-proof 996?
Neem de GT3, deze heeft de alom geprezen 993 motor i.c.m. watercooling.
Mijn keuze:
1) 993 (met sportinterieur voor de lange ritten)
2) 996 GT3
Of hou de audi en koop er iets leuks bij.
(zei hij met de Volvo voor het van A naar B vervoer en 2 Porsches en een Golf Cabrio erbij)
_________________________________________ Trained by GP E L I T E
|
30 dec 2007 15:52 |
|
 |
porsche_3.2
1987 3.2 carreraAmsterdam
|
 996 ehhhh...
Ik zou dus zelf voor een 993 gaan, wel idd een tikkie aan de prijzige kant maar het zou voor mij de droom zijn... maar dat is natuurlijk persoonlijk, ga eens in een paar modellen rijden... dan voel je wel wat je het meeste aantrekt. Een 993 Targa is echt een beauty!
Heel veel succes bij de zoektoch, en maak hem niet te kort, want het is oooo zoo leuk zoeken naar een leuke P. En als je er 1 hebt gevonden, laat hem dan aub keuren bij PON. Dan weet je wat je koopt!
Joost
_________________________________________ Porsche 3.2 de echte sensatie
|
30 dec 2007 19:34 |
|
 |
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Als jij een goede 996 GT3 weet te staan met een budget van 35k dan houd ik me warm aanbevolen 
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
30 dec 2007 23:01 |
|
 |
D.D.
Op zoek naar...Noordwijk aan zee
|
Koop die van olaf.... dan heb je zeker een goeie... 
_________________________________________ HOOTERS.....;)
|
30 dec 2007 23:07 |
|
 |
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
Zoals je ziet, zoveel mensen , zoveel meningen
Veel kan ik er niet aan toevoegen, het enige misschien. Een 993 is ook op lange afstand niet vermoeiend(!) Heb dit zelf dmv de WAF getest (Wife Acceptance Factor)
Succes met je keuze.. 
|
30 dec 2007 23:59 |
|
 |
cabrio wim
|
Porsche rijden is nooit vermoeiend, is fun en ritje duurt/is altijd te kort.
|
31 dec 2007 9:48 |
|
 |
mayonaise
|
voor dagelijks verkeer aan 20km per keer mag je gelijk elke luchtgekoelde 911 afschrijven... want dat is echt de moeite niet, je krijgt ze maar met moeite warmgereden op dergelijke korte afstand, in dit klimaat...de zeldzame warme zomer dagen uitgezonderd
zoeen korte afstanden en je zit meer tijd met koude olie rond te rijden dan met warme olie.. en dan slijt de boel, per kilometer veel meer
de waterkoelers komen veel sneller op bedrijfs temperatuur, al is dat nog altijd relatief, 3.x het zijn grote blokken, 't warmt niet zo snel op als bv een 1.6 Golf, om maar iets te noemen...er is een reden waarom Porsche in de latere modellen opeens een extra temperatuur metertje introduceerde
|
31 dec 2007 10:59 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Ahum, volgens mij zat er ook een aardig onderdeel van een 964 in 
|
31 dec 2007 11:10 |
|
 |
PeterB
Harderwijk
|
Hallo Rob,
Als je lekker comfortabel en snel wilt rijden moet je gewoon de audi houden, en koop er iets spartaans naast dan heb je het beste van 2 werelden. Een Porsche is een super auto maar ook een way of living de auto's zijn niet perfect of het beste wat er te koop is. Het zijn wel allemaal karakter auto's.
Ik heb eens aan Eric Wolbert (Wolbert sporstcars) gevraagd welke auto hij het best vond rijden en daarbij doelend op zijn Porsche's. Hij wees naar buiten naar zijn Audi A4 en zei dat dat de beste is.
_________________________________________ 924, 911 3.2, 951, 968, 951, 968 , 964 ,944, 996 mk1,944S en nu 944S2
|
01 jan 2008 12:37 |
|
 |
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Ik kan me niet voorstellen dat hij "best" bedoelde.. het zal wel "comfortabel" zijn geweest.. Wanneer hij wel "best" bedoelde vraag ik mij af waarom hij nog Porsches verkoopt..  De A4 vind ik niet een van de "best" rijdende auto's trouwens.
|
01 jan 2008 12:53 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Ga eens naar een Porsche specialist die van alles en nog wat heeft staan. Bijvoorbeeld: http://www.luitink.nl/
Neem een goede vriend mee, die je als klankbord kan gebruiken. Maak een overzichtje van de zaken die jij belangrijk vindt. Cabrio, targa, 2 + 2 persoons of 2 persoons, automaat j/n, kleur, opties, prijs, afschijving. Haastige spoed is zelden goed en koopjes op P gebied zijn een zeldzaamheid. 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
01 jan 2008 15:47 |
|
 |
PeterB
Harderwijk
|
Dat Wolbert verhaal dient ter illustratie natuurlijk rijdt een Porsche beter.
Maar voor dagelijks gebruik zijn soms andere wagens beter geschikt.
Bij een Porsche spelen ook andere dingen mee vandaar die opmerking over "een way of living" (wat de mensen hier wel zullen herkenen)
_________________________________________ 924, 911 3.2, 951, 968, 951, 968 , 964 ,944, 996 mk1,944S en nu 944S2
|
01 jan 2008 18:18 |
|
 |
porsche_3.2
1987 3.2 carreraAmsterdam
|
ehhhh nu we het toch over Eric Wolbert hebben, ik zou daar eens gaan kijken. Heb ik zelf ook mijn pporsche gekocht, eerlijke auto's met een goede "down to earth" service. Een voorbeeld is de uitlating over de audi... die is gewoon meer comfortabel idd..... maar vraag hem eens wat ie het meest sexy vind, en waar zijn hart sneller van gaat kloppen.
Dan zal ie niet op de audi terugkomen, wellicht dat ie op eerste plaats een blonde vrouw met een klein hondje zet, maar daarna zal het toch echt een P zijn..... zijn tel nummer begint zelfs met 911...
Joost
_________________________________________ Porsche 3.2 de echte sensatie
|
03 jan 2008 16:04 |
|
 |
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Grappig: ik wil juist de omgekeerde weg bewandelen: mijn Boxster S 2004 inruilen voor een Audi S4 4.2 (2004 of nieuwer). Reden: Boxster heeft geen achterbank en dat begint nu nogal onhandig te worden met 2 kids.
Heb vandaag proefgereden in een S4 en dat is wel een verschil. Zelfde performance maar heel andere beleving. Snelle limo v.s. sportauto zeg maar.
Als je dus meer excitement wilt denk ik dat je bij Porsche prima zit! Beleving tussen een Boxster S en 996 C2 vindt ik zelf niet zo heel erg verschillend.
|
04 jan 2008 2:10 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Volgens mij moeten jullie een afspraak maken en elkaars auto eens uit proberen. 
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
04 jan 2008 2:24 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
Mijn ervaring 964 beleving iedere keer weer;
S6 avant niet, wel comfortabeler, blablabla...dus ook maar gelijk een tiptronic  oftewel niet te vergelijken, compleet andere auto's....rijden dus!
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 jan 2008 12:08 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Daarom heb ik een 964 cabrio voor de fun kilometers, gewoon van alles wat. De sound, de wegligging, het open rijden. Puur genieten. En nee ik hoef zeker geen andere porsche.
|
04 jan 2008 12:24 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
S4 is prima alternatief,maar geen sportauto al a 911 of Boxster.
Over een jaar of 2 maak ik de overstap weer naar een 911.
Zou overigens voor de "nieuwere" S4 gaan.(met Single Frame grille,net weer iets beter afgewerkt en mooiere uitlaatsound.)
|
04 jan 2008 13:07 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
De 'nieuwere' S4 en het model vanaf 2003 scheelt nogal wat in prijs. Ben het wel met je eens dat het nieuwere model nóg mooier is. Maar het model vanaf 2003 doet m.i. nog niet gedateerd aan.
|
04 jan 2008 14:16 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
Integendeel, 2003-2004 modeljaar B6 = mooier dan de B7...maar dat weet RS-R al dat ik die mooier vind. SFG vind ik pas bij de A6 fraai...bij de A4 en kleiner is het te nadrukkelijk aanwezig....smaak (..)
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 jan 2008 15:11 |
|
 |
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Dat doe ik wellicht dan ook weer, dan beginnen de 3.6 911's ook weer wat betaalbaarder te worden...
2005 S4 is inderdaad wel mooier, maar ook een stuk duurder. Zit je al snel boven de 60K. Zit er overigens wel zoveel verschil met het laatste model, behalve de buitenkant (m.n. frame en achtelichten)? De motor is toch exact hetzelfde, en intern zie ik ook niet echt verschillen.
|
04 jan 2008 17:47 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
Onder de B7 modeljaar vanaf 2005 kan wel een trekhaak...B6 (2003 en 2004 niet!). Verder wat in- en externe aanpassingen...face-lift of doe ik h'm dan te kort RS-R  o shit, lijkt wel een audiforum hier. 
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
04 jan 2008 18:08 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
volgens mijn dealer is de B7 S4 waardevaster dan de B6.
Net weer iets beter.
Mooier ist "eine Geschmacksache". 
|
04 jan 2008 18:30 |
|
 |
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Da's dan vreemd, want in deze advertentie wordt er wel een 2004 met afneembare trekhaak verkocht...
|
04 jan 2008 19:02 |
|
 |
Roi
niet meer....
|
Nou check het nog maar eens als het een voorwaarde voor je is...Pon gebeld in oktober 2007 en de betreffende (2) Audi dealers hebben bevestigd dat het niet kan bij de B6 (niet af fabriek en naderhand). Kijk maar eens op Audi.de bij alle gebrauchtwagen..geen trekhaak en ook het toelaatbare trekgewicht niet ingevuld (ongeremd en geremd).....schijnt te maken te hebben met het uitlaatsysteem.
Op de rdw site kenteken gechecked (66-NT-XX ) en bij die occassie S4 die jij hierboven aanhaalt:
Aanhangwagen
Maximum te trekken massa:
- ongeremd 0 kg
- geremd 0 kg
- oplegger geremd N.v.t.
- autonoom geremd N.v.t.
- middenas geremd N.v.t.
Dus alleen voor het fietsdragertje
Voor mij de reden geweest om geen B6 S4 te kopen maar mijn huidige S6 avant...en de extra ruimte is ook wel lekker. Beide zijn ze -lomp- zwaar 1720 kg A4 tegen 1815 kg A6 ledig. A6 vanaf 2001 wel altijd een tiptronic...tsja.
P.S. een dergelijke wagen in Duitsland bij de audidealer (incl. garantie)vanaf € 25.000 komt dan nog een slordige €9000-10000 BPM overheen maar heb je nog een aardige marge t.o.v. Nederland  . Ik heb de S6 dus ook uit die Heimat geimporteerd....zou het zeker overwegen...
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
05 jan 2008 0:45 |
|
|