Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 jun 2025 0:29

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Advies: welke Porsche, Boxster of Boxster S? 

Gewone Boxter of Boxter S of 911?
2.7 (gewone Boxter) 12%  12%  [ 10 ]
3.2 (Boxter S) 42%  42%  [ 35 ]
911 46%  46%  [ 38 ]
Totaal aantal stemmen : 83

Advies: welke Porsche, Boxster of Boxster S? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
3.2S
010
Bericht 
Ik zou nog bereid zijn om 50K neer te tellen voor een special edition:

Zoals de PORSCHE Boxster S 550 Spyder Edition 15.000kms!! (van Jampie) :wink:

http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/7013770/PORSCHE_Boxster_S_550_Spyder_Edition_15_000kms.html

14 jan 2008 15:33
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 Targa
Zürich
Bericht 
ben zelf een Boxster fan, heb er 3 gehad incl een 2003 Boxster S. Maar €45k uitgeven voor een 986S lijkt me niet handig. Ook niet voor een jubi.

14 jan 2008 15:43
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Ik ben het met Zurich eens, met de kantekening, mocht jij toch 50K uitgeven voor een Boxster (en dat is uiteindelijk je budget), dan liever een fully loaded Jubi dan een kale 987.

14 jan 2008 15:57
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
Ik zou ook voor een goed aangekleed exemplaar gaan. Heb ik ook en beleef daar zoveel meer plezier aan. Alleen de stoelverwarming bv heeft enorm veel meerwaarde. Vol leder ziet er stukken mooier uit, net als andere opties. Kaal is maar kaal. Niet dat kaal verkeerd is, maar dan liever niet mijn auto :D . Ik zou voor een goede full-options S gaan! Check die van boxstermouse. Vraagt ook 50k (zie aangeboden occasions)

14 jan 2008 16:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Peter 993 schreef:
Nicolò schreef:
Boxster vind ik te slap, met een Boxster S van € 50.000 smelt het investeringsbedrag weg als sneeuw voor de zon. Voor dat budget dus een 993!

Wat is dat nu voor vreemde redenering. Sinds wanneer moet een auto een rendabele investering zijn (als dat al kan).

Afschrijving is toch niet zo'n gek argument? :? Zou je voor een 993 van 40k over bijvoorbeeld vijf jaar niet een stuk meer terugkrijgen dan voor een Boxster die je nu voor hetzelfde bedrag koopt? Naast zaken zoals rijeigenschappen, onderhoudskosten en de vraag waar gebruik je de auto voor, telt waardevermindering ook zwaar mee voor veel mensen, lijkt mij.

14 jan 2008 17:13
Profiel
PorscheForum Rakker
EX: 2,2 E / 2,2 T / 964 C2 / boxster S 986/ Boxster S 987 NU: 993 Targa en 997 S Cabrio
Bericht 
barolo schreef:
b.hamelink schreef:
zou in ieder geval geen 50000 meer uitgeven voor een 986. :roll:
als je budget hoger had geweest had je de mijne mogen kopen.
succes met je zoek tocht. :wink:

Ben het eens met dit advies. Ik begrijp alleen het aanbod niet, want dan zou je nog meer moeten uitgeven voor een 986. :wink:

heb nu geen 986 meer maar een 987 met behoorlijk wat opties. foto's zijn oud.

14 jan 2008 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
911 991.2 Carrera 2018 Ex. 911 991 Carrera 4S Coupe PDK 2013 Ex. Cayenne 3.0 V6 diesel 2012 Ex. 911 (996) 3,4 C2 1998 Ex. Boxster 2.5 1997
Leerdam
Bericht 
Ik niet... Als ik zo'n bedrag beschikbaar zou hebben, ging ik voor het laatste model Boxster... 987... Is een hele andere auto en veel moderner... Prachtig... Inderdaad ongetwijfeld meer afschrijving dan een 986, maar sinds wanneer zijn de Porscheforummers hier rationele mensen geworden in plaats van emotionele merktrouwe liefhebbers...??? :D

Want als het om de rationele prijzen gaat beveel ik trouwens een Toyota Startlet aan... :D

14 jan 2008 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Leonardo schreef:
Ik niet... Als ik zo'n bedrag beschikbaar zou hebben, ging ik voor het laatste model Boxster... 987... Is een hele andere auto en veel moderner...

Je mag een 'late' 986 niet vergelijken met een 'vroege'
Tussen een 987 en een 986 van modeljaren 2003 en 2004 is er niet zo gek veel verschil.

14 jan 2008 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Noord-Holland
Bericht 
Bedankt voor alle reacties! Maakt het er niet makkelijker op...lol.
Ik ga nu zowel in de Boxster als 911 Cabrio (996) proefrijden.
Dat er een Porsche gaat komen staat nu wel vast...wordt vervolgd... :D
nogmaals bedankt.

15 jan 2008 17:34
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
We blijven het volgen. Ik ben zeer benieuwd wat de keuze van jou wordt.

15 jan 2008 17:38
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
2e prijs Jubileumrit 2013
Bericht 
torquey schreef:
Je mag een 'late' 986 niet vergelijken met een 'vroege'.

Waarom niet? :roll:

16 jan 2008 14:03
Profiel
PorscheForum Rakker
997 Turbo Techart
Loosdrecht
Bericht 
Omdat ik te weinig tijd hem om van de P te genieten (en te rijden), is mijn snelheidsmonster te koop. De grooste afschrijving heeft de vorige eigenaar en ik al gehad (en vergis je niet, dat hakt er stevig in). Superhistorie en completer kan niet:

http://link.marktplaats.nl/140874628

Je bent van harte welkom om hem te komen bewonderen en/of proef te rijden :D

Groet,
Bas

16 jan 2008 14:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Noord-Holland
Bericht 
[quote="doubleb"]Je bent van harte welkom om hem te komen bewonderen en/of proef te rijden :D

Bas bedankt voor de uitnodiging. Ik heb nu reeds een aantal afspraken staan. Ik meld me of direct of via het forum.
Zoals gezegd, ik dacht aan een Boxster...en kom misschien met een 996 thuis...wordt vervolgd...
moet niet vergeten ook nog te werken :lol:
groetjes m

16 jan 2008 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Voor dagelijks gebruik: Boxster S (987) en anders een 993. Succes met de speurtocht en veel plezier met de proefritten. Het uitkiezen is een leuke en spannende fase, geniet er van. De auto die jij het lekkerst vind daar gaat het om. Achteraf spijt omdat je geld wilde uitsparen met iets dat het net niet is kost je uiteindelijk veeeel meer! :D

16 jan 2008 14:55
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Retep968 schreef:
torquey schreef:
Je mag een 'late' 986 niet vergelijken met een 'vroege'.

Waarom niet? :roll:

Objectieve en subjectieve verschillen uit eigen ervaring met een MY98 en MY04:

-verbeterde kap met glazen achterruit
-meer performante 2.7 met variabele nokkenasverstelling Variocam
-mooier geluid
-mooier en beter afgewerkt interieur
-standaard afsluitbaar handschoenkastje en bekerhouders
-knapper kontje
-vrij van 'kinderziektes'
:wink:

16 jan 2008 19:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 996 TURBO '03 + Maserati 4porte sport gt ex 996C4, 993, boxster, 964
Meerssen (L)
Bericht 
Heb zelf ook een boxster gehad, super goeie auto, maar het gaf mij niet echt dat Porschegevoel, en ik bleef maar naar die 911 kijken... Voor 50 duizend koos ik toch echt voor een 996 cabrio 8) Succes met je zoektocht :!:

16 jan 2008 19:48
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Kijk dat is nou mijn probleem ik vind een 993 996 of 997 in coupe uitvoering mooier dan een Boxster echter in cabrio uitvoering dan steekt bij mij de roadster er met kop en schouders boven uit tuurlijk kwestie van smaak (of niet natuurlijk) :lol:

Vandaar mijn keus voor een Boxster want ik zou en moest een cabrio hebben want de extra dimensie die daarin gecreëerd wordt, is voor mij het belangrijkst.
Niet dat het een eenvoudige keus was want ik vind de cabrio (misschien wel onterecht) niet echt een auto om in de winter te gebruiken laat staan zelfs om mee op wintersport te gaan, dus ik heb ook best wat wikken en wegen gedaan.

Succes en veel plezier verder met je zoektocht.

16 jan 2008 22:30
Profiel
PorscheForum Rakker
2.7 Boxster 987.1
Hoogeveen
Bericht 
Komt bij voorgaande nog bij dat mijn vrouw de nieuwere uitvoeringen van de 911's niet mooi vond maar wel de oude SC en dergelijke en ja natuurlijk hoe kan het ook anders, de Boxster.

Dus..

16 jan 2008 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
barolo schreef:
Ik zou nog bereid zijn om 50K neer te tellen voor een special edition:

Zoals de PORSCHE Boxster S 550 Spyder Edition 15.000kms!! (van Jampie) :wink:

http://www.kapaza.be/Autos/Porsche/7013770/PORSCHE_Boxster_S_550_Spyder_Edition_15_000kms.html

Idd. ik stond ook voor die keuze. Liever een "speciale" versie, full option van de 986s dan een kale 987s.
En als hij voor die prijs niet vertrekt, blijft hij netjes hier zijn winterslaap verderdoen......en als de zon dan komt, kunnen we weer rijden :wink:
Als ie verkocht raakt, komt er toch weer terug een Boxster S.....de 4e dan al.....waarschijnlijk de 987 RS60 dan.
Ik hou wel van die speciale reeksjes.....

17 jan 2008 20:37
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Noord-Holland
Bericht 
Hey Jampie, hij ziet er zeker stoer/gaaf uit. Maar zilver is toch niet helemaal mijn kleur. Ik zoek het meer in de donkere kleuren of misschien geel...
Tjonge, tjonge, wat zijn er toch een autos te koop...heb nu inmiddels wel het genot gehad om in een Boxster S te rijden. Wat een wagen!! Wauw. Morgen neem ik plaats achter het stuur van een 996...ben benieuwd...om eerlijk te zijn de 911 was toch altijd mijn jongensdroom...
Ik had nog even de gedachte voor andere merken, maar dat is inmiddels voorbij...het wordt een Porsche!
Trouwens als je ook eens een andere rijervaring wilt beleven kan ik je echt wel een Trabant aanbevelen. Heb er twee staan en ook dat is weer totaal anders. Heb ook hierin heel veel lol. :D
wordt vervolgd...morgen de 996...

17 jan 2008 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Over smaken valt niet te discussieren :wink:
Overigens gaat het bij mijn auto om "GT-silber"; dit ziet er live heel anders uit dan de gewone standaard "artic-silber". het is wat donkerder en veranderd naargelang de lichtinval. Echt prachtig.
De spaken van de velgen zijn in donkergrijs "sealgrau".
Verder wens ik je succes met je zoektocht enne.........koop maar een Boxster S :!: Zijn super autos.

18 jan 2008 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Noord-Holland
Bericht 
Hallo allemaal,
Ja, ja, kogel is door de kerk!
:wink: Ik heb gekocht en wel een 996:
http://ucl.porsche.de/ucl/plsql/nl/clients.show_car?sid_=292355383D6BB55EFC9A8FC4DEF7EBA&pnr_=1&lnr_=6
Over 2 weken is ie klaar.
Bedankt voor alle adviezen en als jullie eens een tourtocht maken, hou ik me graag aanbevolen. Nogmaals bedankt.
groetjes, manu

18 jan 2008 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Wow, prachtige auto, mooie kleur ook! Gefeliciteerd en veel plezier ermee 8)

18 jan 2008 18:40
Profiel
PorscheForum Rakker
'04 Boxster 2.7
Bericht 
Gefeliciteerd, toch een stukje boven het startbudget uitgekomen precies.

Lapisblau is inderdaad schitterend, zit ook dik in de opties maar dat mag ook voor die prijs.

Heel lage km-stand wel voor de leeftijd.

Nu maar hopen op mooi weer, hoewel :?

18 jan 2008 18:42
Profiel
3.2S
010
Bericht 
gefeliciteerd. Waarom heb je uiteindelijk voor een 996 cabrio gekozen? Vanaf maart wordt er minstens 1 x per maand een rit georganiseerd. Maak je borst maar alvast nat. :wink:

19 jan 2008 0:08
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende