Auteur |
Bericht |
Mark Nauta
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94Zevenbergen
|
Even een draadje omhoog schoppen.
Ik verbaas me hier echt over de reacties die worden gegeven op de 993 GT2. Hoe kun je met een Porsche-hart en de heritage in gedachte nemend deze wagen nu bestempelen als een 'Sjonnie-bak'. Dat begrijp ik niet.
Oke, dat het niet ieders smaak is, die spatborden en spoiler, daar kan ik inkomen. Maar die titel die hier wordt gegeven is dacht ik niet de titel die hij verdient.
Ik zelf ben echt enorm fan van de 993, en zeer zeker van de GT2. Normaal hou ik ook van strakke wagen en zo zie ik voor mezelf ook liever een Carrera RS zonder de ClubSport spoilers dan met. Maar een GT2 is dacht ik toch echt wel een klasse apart.
Op dit moment staat er echt een werkelijk schitterende GT2 te koop in Duitsland: 993 GT2
Kijk dan heren (en dames) dit nadert toch eigenlijk de perfectie!!
Eigenlijk verdient deze auto een heel groot eigen topic als podium .
|
28 jul 2008 12:35 |
|
|
zuugnap
|
ik vatte sommige reacties ook niet echt mark mja .... een bevinding is nooit weerlegbaar
maar hoe ze nu zo even bij dat bedrag komen is ook wel aardig!
|
28 jul 2008 12:43 |
|
|
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
Een echte Porsche liefhebber aan het woord.
.
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
28 jul 2008 12:44 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
Als ik het geld had...
Zelfde zou je kunnen zeggen voor een ander merk denk ik, kijk eens naar de Lamborghini Murcielago. Dat is de grootste Tupperwear party van Zuid-Europa. Heb nog nooit iemand horen zeggen dat dat een Sjonnie bak is...
Mijn mening: sjonnie gehalte ligt niet aan de auto, ligt aan de bestuurder(een enkele uitzondering ala een golf 1.4 Starwars met open eindpijpen daar gelaten)
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
28 jul 2008 12:51 |
|
|
Lydia
|
Van mij mag je de 993 GT2 in mijn garage zetten, Mark. Ik vind hem waanzinnig! Ik vond alleen die popnagels niet mooi!
|
28 jul 2008 12:54 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
28 jul 2008 13:02 |
|
|
Mark Nauta
|
Dank u .
@ Lydia. Dat vind ik juist wel mooi aan de auto en geeft hem een bepaald karakter.
Wat maakt het zo jammer bij deze auto. Dat er meer na-gebouwde zijn, dan originele. Die geven de auto de 'slechte' naam. Maar het is altijd direct te zien of ie echt is of niet. 9 van de 10 nabouwers hebben namelijk de achterspatborden tot aan de onderkant van de dorpel lopen, terwijl hij bij het origineel tot de bovenkant van de dorpel loopt.
@ Zuugnap. De prijzen zijn inderdaad erg hoog. Heeft natuurlijk te maken met de achtergrond van de auto, de techniek en het productieaantal. Kijk eens naar een Carrera RS 2.7. Die zijn bijna net zo veel waard, ja waar i dat op gebasseerd. Vraag en aanbod....of beter gezegd, wat de gek er voor geeft.
|
28 jul 2008 13:03 |
|
|
zuugnap
|
Die ausgewählten Fahrzeuge wurden erfolgreich geparkt! zo eens kijken of er 1 gek is
|
28 jul 2008 13:22 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Dat van het Sjonnie-gehalte, die opm. hoeft voor mij ook niet.
Maar verder on-topic: lelijke voorspoiler, lelijke uitbouwsels boven de wielen er aan geknutseld, lelijke achterspoiler en lelijke wielen
Of ik daarmee geen Porsche hart heb, dat durf ik te betwijfelen
En die heritage, ach een 959 is imposant maar verder ook niet mooi, bijvoorbeeld
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
28 jul 2008 13:42 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Hmmm...volgens mij was ik de eerste die over Sjonnie-bak begon, dus reageer ik maar even. Om aan te geven dat mijn opmerking met een lichte knipoog was, zette ik in mijn post de respect mode fictief even uit. Mét respect mode on maakte ik ervan 'bijzondere auto', verwijzend naar de topic-titel. Oftewel, neem het niet te serieus.
Iets anders is dat ik het inderdaad niet zo'n mooie auto vind, en dat mijn eerste associatie inderdaad een Sjonnie-tupperware-auto is, maar dat ik wel enorm respect heb voor hoe deze auto in elkaar geschroefd is. Zelfde voor de 959. Mag toch? Ik heb het al vaker gezegd: als er een Porschebadge opzit, wil dit nog niet zeggen dat ik het automatisch een mooie auto vind. Anderen mogen hier natuurlijk anders over denken. En dat we hierover van gedachten wisselen, daar is het een forum voor.
|
28 jul 2008 15:57 |
|
|
Mark Nauta
|
@ MS964. Thanks voor je reply. Ik ben wel de laatste die iemand zal weerhouden van een eigen mening hoor. Maar vond de term niet echt gepast in het geval van deze auto, zeker omdat het nogal vaak terug keerde.
Tuurlijk kan niet iedereen fan zijn van een model en zo zijn voorkeuren hebben. Gelukkig wel zeg. Waar iemand anders niet van de GT2 houdt, doe ik dat wel, hetzelfde met de 959. die vind ik zelf ook erg fraai. Maar ja, zo zal jij weer iets mooi vinden waar ik niets mee heb. Laten we dat lekker zo houden .
Ik snap verder je beredenatie wel. Maar kan alleen niet zo snel een dergelijke auto als 'Sjonnie-bak' bestempelen. Dat idee heb ik sneller met TechArt en Enco kits etc. Daar is het 'Sjonnie-gehalte' een stuk groter, maar daar zal iemand anders het met mijn weer niet over eens zijn.
|
28 jul 2008 16:05 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Ik vind het een Anita-bak
|
28 jul 2008 18:18 |
|
|
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
28 jul 2008 18:39 |
|
|
horn
PF #57
|
Jezus zeg, je mag toch gewoon zeggen dat je het een Sjonniebak vindt? Zoveel mensen zoveel meningen. En of dat nou gelijk gevolgen heeft voor je Porsche hart...
Ik denk dat veel mensen die geen of slechts beperkte kennis van Porsche bezitten geen idee hebben wat dit is. En zullen roepen 'al die spoilers en plastic zooi, bah!'. Laat ze.
Ik riep vroeger dat ik graag een 911 wilde maar dan niet zo eentje met zo'n grote spoiler want dat vond ik ordinair. Tot ik leerde dat dat vaak turbo's waren en juist begerenswaardig. En dat die spoiler er niet zat voor de buren maar omdat je anders die auto niet op de weg kon houden...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 jul 2008 20:43 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
28 jul 2008 21:02 |
|
|
drknauf
|
jmmr van dat schuifdak en jmmr van dat plastik achterscherm idd dattie niet doorloopt markster
vd rest mooie ombouw de ruitenwissers voor zijn weer wel mooi omgebouwd ala 993
staat geen prijs bij is zeker niet te koop?
zijn wel hele hele DIKKE stoelen hoor zo die recaro A8 schaaltjes
|
28 jul 2008 21:22 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Is wel te koop hoor knauf, prijs lag iets boven het bedrag dat Carlo voor de 993TT vraagt, dus zo tegen de 60k.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
28 jul 2008 21:39 |
|
|
drknauf
|
ok thnx , nou dan zou ik persoonlijk toch vd 993 tt gaan vd geld
als ik die gt2 look zou nemen zou ik hem gelijk zo om pimpen:
zo is die toch de baas
schuifdak eruit laten halen ala mich m3
|
28 jul 2008 21:50 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
993 GT2 en 959? Ik duw ze beiden niet van de oprit af, sterker nog, ik doe er graag mijn garagedeur voor open!
Beiden zeer stoere ultra sportieve Porsches, gemaakt om te compromisloos te presteren, niet om te buren te imponeren. Sjonniebak? Big deal, ziet die dikke spoilers toch alleen maar in je achteruitkijkspiegel!
Ik vind die popnagels juist wel kicken op die GT2.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 jul 2008 22:20 |
|
|
drknauf
|
jaman uberrrrrrrrcool 993gt2 is egwel de bomste
|
28 jul 2008 22:23 |
|
|
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Ben met deze wel eens bezig geweest, op basis van een 965 3.3
Vond hem toch wat te duur voor een ombouw.......
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
28 jul 2008 22:37 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Ik vind de GT2 prachtig, de popnagels zijn niet mooi, maar die zijn ook NOOIT bedoeld om mooi te zijn Echter licht, stevig, makkelijk vervangbaar --> functioneel DAT maakt het juist speciaal dus begerenswaardig, omdat alle auto's al bestaan om mooi te zijn
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
28 jul 2008 23:31 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nog zo'n lelijk ding; achterlijke spiegels en stomme ducts in de wielkasten achter
maar ik zou er graag eentje hebben
_________________________________________ Got coffee?
|
28 jul 2008 23:40 |
|
|
Justin
Porsche 964 C4
|
@ Mark Nauta:
Inderdaad, valt mij ook ineens op van die wielkasten achter bij een omgebouwden.Toch wel jammer als je een volledig omgebouwde hebt en de kasten achter lopen door tot onder ipv tot de dorpels...
_________________________________________ Soms weegt slechts 1 reden voor, meer dan 911 redenen tegen.
|
29 jul 2008 9:13 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Hier een goedkopere (110k):
En een GT2 Ruf:
http://www.mcg-propulsion.com/accueil.htm
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
29 jul 2008 9:21 |
|
|