Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 1:24

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
tiptronic vraag 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht 
Zou zelf voor handbak gaan, in ieder geval geen Tip. PDK is een stuk beter, kan nog geen écht oordeel over PDK geven: door PCE georganiseerd evenement was met de PDK vs Tip; alleen vol accelerend. PDK is te vergelijken met F1 schakeling op Ferrari; alleen schakel je met de PDK soepeler en vooral sneller.

15 jul 2008 21:44
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
de topicvraag ging over een 964 tiptronic die, gelukkig voor Porsche, heel anders is dan de automaat in een 997S. Heb 3 stuks 964 handbak gehad en 1 tiptronic. Toen ik een tiptronic kon kopen heb ik ongeveer dezelfde vraag als deze op een engels 964 forum gesteld. Conclusie: iedereen die een tiptronic had was er erg enthousiast over en iedereen die er geen had wou er niet dood in gevonden worden.

Heb het toch gedaan, er een jaar in gereden en het reed gewoon goed. Alleen was de 911 voor mij de 3e auto voor erbij en dan wil ik toch liever schakelen. Zeker toen ik hoorde dat de tip een seconde langzamer naar de 100 gaat en dat ik wel heel veel handelingen moest doen voor een tunneltje (raampje open doen, tip in zijn N, gas geven, luisteren, tip in zijn D, raampje dicht :wink: ) heb ik besloten om hem in te ruilen voor wederom een schakelbak.

maar tip is best leuk, heb er zelfs een dag mee op Zolder gereden. 8)

@ mogo - provocerend of niet, je werk of niet - doe even een tandje minder. Hier zit niemand op te wachten, stoer dat jij een 997S kan betalen, maar daar is niemand hier van onder de indruk. dus deel je ervaringen als je dat wil. als je alleen wilt opscheppen en provoceren, ga dan naar het dichtstbijzijnde schoolplein please. :salut:

16 jul 2008 7:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
horn schreef:
de topicvraag ging over een 964 tiptronic die, gelukkig voor Porsche, heel anders is dan de automaat in een 997S.

Onjuist.
De Tip in een 997 (alle typen dezelfde) is in principe exact gelijk aan die van een 964 :idea: De bediening is wat 'flitsender' maar de onderliggende techniek niet.
Pas met de PDK - is vervanging van de Tip - is er nu eindelijk de grote verandering/verbetering.

16 jul 2008 8:51
Profiel
PorscheForum Rakker
928 S4 '91
Bericht 
Rob993Tip schreef:
mogo schreef:
Handbak is oud en sloom. PDK is sneller dan een scheet en duurder. Centenkwestie dus!

Ongenuanceerde flauwekul :!: Centenkwestie :?: Speelt volstrekt geen rol.

Dinnosauriers zijn ook uitgestorven. :wink:

Nu we inmiddels op het moment zijn dat de meeste auto's met een moderne (half)automaat sneller zijn dan dezelfde auto met handbak, is het enkel een kwestie van tijd alvorens de handbak zal verdwijnen. Enkel zij die het schakelen zo leuk vinden, dat ze het perse willen zullen nog een handbak nemen. Prijs, verbruik en gewicht zijn immers ook steeds minder een verschil.

En met de komst van hybride aandrijvingen, zal de handbak steeds vaker ook gewoon geen optie meer zijn. :!:

Ergo, de handbak is een aflopende zaak.

Voor hen, die dat vervelend vindt: geniet er dus van zolang het nog kan :D

16 jul 2008 9:14
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 911 3.2 1984, 964 coupe
Aalst
Bericht 
Super, :D efkes een dagie niet gekeken en al zoveel reakties
Ik concludeer hieruit dat ik gewoon even moet gaan rijden om het zeker te weten, maar mijn conclusie gaat denk ik toch uit naar die van Horn. Het is voor mij ook een auto voor erbij, dus liever schakelen (Horn bedankt :thumleft:)

16 jul 2008 9:56
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
mod by horn - als je reageert op de laatste post hoef je die niet in zijn geheel te quoten... :salut:

zeker even gaan rijden... tip viel mij zelf tegen, zeker als auto voor de lol erbij..

Klinkt misschien gek maar als 964, 993 en nu 3.2 eigenaar heb ik de meerste lol qua rijden en beleving in de 3.2 (welliswaar wat aangepast qua onderstel etc, maar goed..) Het is maar net wat je zoekt natuurlijk...

succes !

16 jul 2008 10:10
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Vlg week test ik de PDK. Goed lezen hierboven!

16 jul 2008 12:58
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
Jerry! Jerry! Jerry!
...

Euh sorry, verkeerd programma :mrgreen:

John bedankt voor de uiteenzetting. Nu begrijp ik beter wat je bedoelt. Het klinkt zeker niet verkeerd.
Als die PDK wat te vergelijken valt met de F1 gear van Ferrari dan zou ik wel eens kunnen verknocht gaan geraken aan dat ding. Zal het eens moeten testen ter zijner tijd :D

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

16 jul 2008 13:09
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
torig schreef:
Als die PDK wat te vergelijken valt met de F1 gear van Ferrari dan zou ik wel eens kunnen verknocht gaan geraken aan dat ding. Zal het eens moeten testen ter zijner tijd :D

Nou heb ik nooit in een F1 gereden.... :lol: maar tis idd. anders..

Tiptronic nooit meer aanraken zeggen ze bij de pdk, kan je niet tegen op tippen, is idd. razendsnel..let wel het principe is simpel...

als je in zijn 1 rijd, staat de 2 al klaar geschakeld, door de dubbele koppeling is dit al te doen....

Door deze koppeling heb je het idee dat de toeren net zoals een handschakeling terugzakken ipv glijen/hangen als bij de normale tip (wat zeker ook een puik stukkie techniek is hoor), en daarna lekker klimmen..

oja de 997s PDK die ik heb gereden, mochten we alleen volgas mee rijden, errug heh....bbbbbrrrrrr ging dat hard zeg.............

16 jul 2008 13:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
mogo schreef:

Dat bedoel ik dus......, wij 2 weken geleden(!) op uitnodiging al gereden!

16 jul 2008 14:14
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
mogo schreef:
PDK is een afgeleide en supertip. Hoop vlg week proefriT.

mogo schreef:

"Hoop"
Dat komt op mij over als een verwachting gepaard gaand met een zeker verlangen naar de vervulling er van.
Dus geen zekerheidje dat er vlg week gereden wordt met een PDK.
Kwestie van goed lezen.
Of "hoop" je op een proefrit, maar wordt het nu serieus testen als een soort van Walther Röhrl?
:lol:

16 jul 2008 14:33
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik hoop dat Porsche zelf alvast de PDK heeft getest. Dan kun je zelf gewoon een proefrit maken en kijken wat je er persoonlijk van vindt :idea: :wink:

16 jul 2008 14:38
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ach een geoefend lezer....... :mrgreen:

16 jul 2008 15:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Een tip....een tip is sloom. Ik rij er zelf in en ik zweer erbij. Als ik hard wil dan gaat i toch wel hard. Rij je sloom, dan is je tip ook sloom. Rij je snel dan is je tip snel zat!

Heerlijk zo'n tip. Net sex.

16 jul 2008 16:46
Profiel
Bericht 
Laat de details maar zitten.

16 jul 2008 16:50
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
aleh schreef:
Heerlijk zo'n tip. Net sex.

:lol: :lol:
En manueel is ook sex, maar dan met jezelf? :roll: :twisted:

A desire presupposes the possibility of action to achieve it; action presupposes a goal which is worth achieving :!: :D

16 jul 2008 16:55
Profiel
Bericht 
Laat jij ook de details maar zitten.

16 jul 2008 16:57
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
zal ik is het verschil tussen handschakeling en tiptronic vertellen met een erotische kwinkslag :lol: :lol:

Weet zeker dat ik me zelf gaat vegen :lol:

16 jul 2008 17:40
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
heren heb in dit topic behoorlijk zitten vegen, teveel bla bla en 1-2 tjes met meneer Mogo

16 jul 2008 18:56
Profiel
Bericht 
horn schreef:
@ mogo - provocerend of niet, je werk of niet - doe even een tandje minder. Hier zit niemand op te wachten, [/i]

Ik dacht het jij tikt het ........ krijg je he als je rondhobbelt (als t zo is) in het gooi , sterallures op t forum ;) haha

ff on the record , ik gun ieder1 meer dan mij serieus maar als zulke profeten de arena betreden dan , wor ik kriebel ... zal wel aan mij liggen!

"als je denkt dat je er bent , ben je er nog lang niet!!"

16 jul 2008 19:11
Moderator
PF #57
Bericht 
@ Paul - wist ik niet, weer wat geleerd. :salut:

En, zoals ik al eens eerder in een topic over de tiptronic schreef:
geniet ervan! Een soepel schakelende tiptronic mag wat trager zijn dan een handbak, je kan er wel enorm van genieten... 8)

Ach, zoals de pointer sisters reeds zongen:

Afbeelding When it comes to love I want a slow hand... :lol:

16 jul 2008 19:21
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
John schreef:
zal ik is het verschil tussen handschakeling en tiptronic vertellen met een erotische kwinkslag :lol: :lol:

Weet zeker dat ik me zelf gaat vegen :lol:

Veeg dan :twisted:

heb ik al gedaan :lol: john

16 jul 2008 19:21
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 996 Carrera 4
Oost-Vlaanderen, België
Bericht 
John, die kort maar krachtig schreef:
de pdk, kan je niet tegen op tippen, is idd. razendsnel..

8)

16 jul 2008 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
$TEEF schreef:
Klinkt misschien gek maar als 964, 993 en nu 3.2 eigenaar heb ik de meerste lol qua rijden en beleving in de 3.2...

Ach, ooit was het leven simpel en overzichtelijk en schakelde eenieder zich tevreden voort :wink:

16 jul 2008 21:51
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2