Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 13 maart 2025 14:02

Antwoord op onderwerp  [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Restauratie porsche 911 sc cabrio 3.0 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Cayenne S Exen: 911 Carrera 3.2 cabriolet '89, 911 Carrera 3.2 targa '87, 911 Carrera 3.2 coupé '86 en 944 Targa
Bericht Re: Restauratie porsche 911 sc cabrio 3.0
wannes schreef:
wat ik persoonlijk niet zo mooi vindt

Je geeft 't volgens mij zelf al aan. Mocht ik twee kleuren nou (bijna) net zo mooi vinden, dan zou ik overwegen om de originele kleur te kiezen. In alle andere gevallen zou ik gaan voor een kleur die (i) ik zelf wél mooi vind; en (ii) in het productiejaar tot het originele kleurenpalet behoorde. Nb: de eerste voorwaarde telt misschien minder of niet indien je een auto puur overspuit/restaureert om deze vervolgens direct (met winst) te verkopen. Dat is echter niet jouw plan.

Ik denk overigens dat je het waardeverschil zou klein mogelijk kunt houden door het hele project met foto's en rekeningen te documenteren. Daaruit blijkt dat de reden voor het overspuiten een estetische is en niet een noodzakelijkheid door schade.

Plaats trouwens eens wat foto's. Ik heb een zwak voor oude 911-jes in zwart (zeldzaam) en ben erg benieuwd naar de combi zwart exterieur / beige softtop.

27 jul 2008 8:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
MS964 schreef:
Als wijnrood niet je kleur is :arrow: lekker andere kleur kiezen, of het project moet voor directe wederverkoop zijn.

Als wijnrood niet je kleur is :arrow: 911 in een kleur kopen die je wel mooi vindt. :idea:

27 jul 2008 8:42
Profiel
PorscheForum Junkie
ex. '77 911S US Targa _ex. '07 Cayenne 957_ ex. ’07 997.1 C2S X51 ____'96 993 C4S____ _’12 991.1 C2S X51_ _’10 LP560-4 Spyder_
Nederland
Bericht 
Zou zelf ook voor origineel gaan, tenzij er een bruintint op zat, want daar heb ik echt de schurft aan. Een kleur die je nu mooi vindt zou een optie kunnen zijn, alleen na een paar jaartjes rijden ben je al weer gewend aan de kleur, en wellicht uitgekeken. Bij de originele kleur erop accepteer je het wennen makkelijker... is origineel en hoort bij de porsche...
Mijn idee.... :wink:

27 jul 2008 12:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 28 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2