Auteur |
Bericht |
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Zakelijk 'n Porsche van 15 jaar of ouder gaan rijden
|
20 okt 2008 23:12 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Ik denk dat je analyse mbt de 996 klopt Harald. Time will tell indeed.
|
20 okt 2008 23:15 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Ondanks alle gemengde verhalen hierover denk ik precies zo. Heb ook wel eens stiekum zitten rekenen. Zitten een hoop voordelen aan maar de gok is me te groot. Voorlopig...
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
20 okt 2008 23:35 |
|
|
roenkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02.
Cayenne: ex 958-10, 9YA-18Dirksland
|
Tuurlijk worden de 996 en 997 gewild... als we met onze overheid zo door gaan zie ik nog wel gebeuren dat we allemaal met een kastje gaan rijden waardoor de auto's begrensd worden op de maximum snelheid... Vroegah toen je opa nog jong was mocht je helemaal zelf bepalen hoe hard je reed met zo'n voetpedaal. echt waar joh opa hoe ging dat dan!?
_________________________________________ gang is alles, roak is power!
|
21 okt 2008 1:20 |
|
|
Don
Harderwijk
|
En toch vind ik persoonlijk de 996 steeds mooier worden, time has been kind for this ugly duckling, met name de ( zwarte ) cabrio's vind ik met hun fraaie kont tot de mooiere 911's behoren. Veel hangt bij elke 911 af van de specifieke uitvoering. Daarnaast wordt er veel onzin over de 996 vertelt. Wordt een 996 goed verzorgd dan heb je er iha een superbolide aan ( imho ).
_________________________________________ Leef!
|
21 okt 2008 20:43 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Het nadeel van een 996 t.o.v. mijn 964 is dat ik de auto misschien niet meer op de zaak moet zetten omdat de bijtelling dan wel over de nieuwprijs van de auto berekend wordt en niet over de dagwaarde zoals bij mijn 964. Ik zal dit eens door mijn accountant moeten laten berekenen.
Toch hoop ik dat velen de 996 lelijk blijven vinden en zeker geen watergekoelde P willen rijden! Dit zet dan de prijzen verder onder druk.
Ik zoek gewoon een goed rijdende cabrio voor een redelijke prijs, en denk dat ik in de toekomst met een 996 goed bediend ben.
|
22 okt 2008 10:33 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
mijn 964c4 is deze zomer nog getaxeerd op 26d,moest hij perfekt zijn rond de 29 zij de taxateur.
dat is toch een stevige prijs voor een auto van bijna 20 jaar moest je hem voor dat geld kopen
de airco pomp vervangen en de achterlichten en heb 3d euro verdiend
|
22 okt 2008 19:51 |
|
|
ErikE
987 3.2S '07 /
ex-986 2.7 '03 /
ex-964 C2 '91 /
ex-968 CS '92 /
ex-964 C4 targa '91regio Waterland
|
964 en 993 zijn imho twee kampen, met een eigen liefhebbers-kring. Met voor beide categorieën het principe "wat de gek er voor geeft".
En 'tuurlijk zijn er overstappers van 964 naar 993. Die dan net zo makkelijk overlopen naar een 996...
Maar 'kanonslopen' zijn 'kanonslopen' (de 911's van vóór 1994) en die willen sommigen niet missen. Dus blijven ze populair (lees vet aan de prijs, mits in goede conditie). My 2 pence.
_________________________________________ Take the long way home....
|
22 okt 2008 22:05 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Never ... of het moet 'n GT3 (RS) worden
|
22 okt 2008 22:08 |
|
|
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
+1
|
22 okt 2008 22:16 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
en toch ruil ik mn 993 in voor een 996....
Ik heb besloten om de leasebak alleen zakelijk te rijden en dus heb ik een porsche nodig voor de prive ritten. De 996 rijd vele malen beter moet ik helaas toegeven.
Ik heb hier zelfs een test liggen uit '97 waar een 3.4 996 met een 993 turbo 1 op 1 wordt vergeleken aangezien ze naast elkaar leverbaar waren. de test is onverbiddelijk de 996 is de betere auto
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
22 okt 2008 22:25 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
In 1997
|
22 okt 2008 22:26 |
|
|
LouisXIV
964 C2 coupe schiefer grau
ex 993 C4 vesuvio '97
ex 964 C2C zwart metallic '91Meerssen Zuid Limburg
|
tja....er moesten toen 996jes verkocht worden niet?...
_________________________________________ Its about as fast as you can go without having to eat airline food!
|
22 okt 2008 22:30 |
|
|
arenarood
993 biturbo 2WDCerisy la Forêt Fr.
|
En nu nog 5 pagina's hierover doorgaan
_________________________________________ Een vriendelijk woord kost niets! www.youtube.com/watch?v=5ts8knjz9hA
|
22 okt 2008 22:37 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... heb je zoveel popcorn dan
|
22 okt 2008 22:39 |
|
|
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
We found him! De eerste feitelijke en volstrekt objectieve autotest. Nog wel van een 996 Carrera versus een 993TT. Die wil ik graag lezen. Publicatie op het PF?
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
22 okt 2008 22:45 |
|
|
Roi
niet meer....
|
Ja ja droom lkkr verder...meer premie betalen voor je verzekering dat wel maar verkoop h'm maar eens voor €29k particulier
_________________________________________ Alles is relatief....maar o wat had ik mijn Porsche lief.
|
22 okt 2008 22:47 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... aan de verzekering
|
22 okt 2008 22:51 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Of aan de taxateur.
|
22 okt 2008 23:02 |
|
|
horn
PF #57
|
Was zeker geen duurtest met die 3.4 in 1997 hè Louis?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
22 okt 2008 23:55 |
|
|
ASW
718 Spyder
|
Met een 3,6L in mijn 996 moet ik toegeven even gegrijnst te hebben
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
23 okt 2008 0:18 |
|
|
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Touché!
|
23 okt 2008 1:09 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
ken iemand die een targa gerestaureerd heeft en die is 32d geschat
wel concours staat.
verkopen voor zulke prijzen is idd onmogelijk maar als er een onverzekerde dronkaard je auto in puin rijd geeft het wel een beter gevoel dat je weet dat je je geld terugkrijgt.
premie valt best mee als hobby timer,volgend jaar klassieker dus 20jaar.
|
23 okt 2008 20:45 |
|
|