Auteur |
Bericht |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Volgens die maat van mij was het echt een super bak die PDK en viel de tip die hij daarna reed tegen qua schakelgedrag.
Dus JA, volgens hem een wereld van verschil.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
08 jan 2009 12:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2009 12:30 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Een S straalt toch meer exclusiviteit uit. Ik zou voor de S gaan en als het ff kan een nieuwe of anders eentje met de kop eraf.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
08 jan 2009 12:34 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Helemaal mee eens: als de grens bij een basis 997 ligt, dan liever voor dat geld of minder een gebruikte S.
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2009 12:37 |
|
|
Lydia
|
Zo lang het maar géén 4 S is, hè, Paul?
|
08 jan 2009 13:32 |
|
|
amandus
Timeless
|
Zeker geen 4WD , formule 1 heeft ook geen 4WD .
PDK stand van zaken na 300km , ruig en hard in sport plus stand
_________________________________________ Timeless objects
|
08 jan 2009 14:11 |
|
|
John
Cayenne
|
Re: Aanschaf nieuwe 997, maar geen S?
Oke mijn mening, staat haaks op de vele anderen in deze topic..
1. Realiseer je dat je een enorme bofkont bent, een spiksplinternieuwe 997 wow, das gaaf
2. een standaard (345 pk) is genoeg, is net zoveel (althans niet merkbaar) als de vorige 997s serie en meerrrrrrrr dan de hele 996 serie. en geloof me die waren allemaal zeer zeer potent met de PK's
3. Heb Walter Rohrl over de simpele vorige 997 met 320 pk is horen vertellen dat dat meer dan genoeg is.
4. niet gek laten maken door de PK geilers, zo van euhhhhh ikke heb lekker meer PK.....so what, dan moet je voor dat geld een vette Ruf uit de 90er jaren kopen, blaas je ze allemaal voorbij.
5. Tis jouw geld, dus doen wat je kan betalen, ik vind het gaaf.
6. Heb deze discussies ook wel op verjaardagen.....maar dan euh een Porsche, kon je niet ff doorsparen dan had je een Ferrari, jajoh en zelf reden ze in een mindere middenklasser..
7. dus niks van aan trekken....lekker die mooie (supergave en snelle) nieuwe 997 met PDK (getver dat is ook al zo lekker) rijden.
Heb die discussie gehad met de Cayenne...of een vette turbo met de kop eraf, of een instapper naar mijn zin......heb het laatste gedaan, en nog bere tevreden.
Ik heb gedaan wat mijn hart, en mijn portemonnee vertelde.....
John...........
|
08 jan 2009 14:26 |
|
|
amandus
Timeless
|
MAW , volg je gevoel en niet luisteren naar goedbedoelde feestjes adviezen
_________________________________________ Timeless objects
|
08 jan 2009 14:36 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zal mijn mening dan ook even posten,
Ik heb indertijd gekozen voor een S omdat ik het extra vermogen wel prettig vond zeker toen nog met de vermogenskit op.
Als dat niet belangrijk is voor jou, is het gewoon even belangrijk om de optielijst af te lopen en nadien de wagens nog eens te vergelijke.
Als je bv per toeval al de opties zou nemen die standaard zijn op een S, is het verschil helemaal zo groot niet meer en kan je misschien beter voor de S gaan.
Maar uiteindelijk gewoon lekker je zin doen.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
08 jan 2009 14:39 |
|
|
amandus
Timeless
|
lijkt wel of je schoenen bij Warmer gaat kopen , staan ze ook een dag Jimmy Shoe te passen
_________________________________________ Timeless objects
|
08 jan 2009 20:31 |
|
|
sir marco
997 mk2 cabrioveluwe
|
Als je een nieuwe 997 koopt met PASM (€2000,=) en ben je € 14000,= minder kwijt en ben je even snel als de S van een half jaar oud of ouder. ... Voor het mooie koop je de 19 "' velgen ( € 2000,=) en je hebt nog € 12000 over voor de opties die je wilt, en neem van mij aan daar koop je ook weer niet zoveel voor.
En Stein, je wilt niet altijd de goedkoopste maar eentje die jou past....
en durf jij een ton over te maken naar een niet dealer in Duitsland ?
Ik vond het vermogens verschil minimaal tijdens het rijden, vandaar de keuze voor een niet S. En het PDK is 10 x beter als de oude tt, (maar nog steeds niet zo goed als de handbak ! )
|
08 jan 2009 21:09 |
|
|
Kasteel
|
Prijsverschil van de S zou ik er niet voor over hebben als je het er ws niet uit gaat halen. Een 'std' 997 met PDK en wat opties is natuurlijk al meer dan genieten. Een bak als de PDK is ook een genot voor dagelijks en sportief (niet te vergelijken met tiptronic idd!).
Ik zou zelf de 'S' prefereren en navi overslaan, maar onze doeleinden verschillen daarin .
|
08 jan 2009 21:12 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Ik ben het helemaal met John eens. 997 met PDK, gewoon doen, genieten en je een bofkont voelen!
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
08 jan 2009 22:00 |
|
|
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Moet je hem niet eerst inrijden ?
Ontopic:
Ik zou lekker voor de 997 PDK gaan als ik jou was. 300+ PK is altijd méér dan genoeg tenzij je een circuitganger bent ofzo. (als ik mijn eigen smaak volg zou ik me geld op die PDK besparen )
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
08 jan 2009 22:20 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Is een apart, ander draadje aan gewijd, heer Boosten
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
08 jan 2009 22:27 |
|
|
HV
3.2 cabrio 1987 marineblauwNijmegen
|
inderdaad, pas op deze 2e pagina kwamen de antwoorden in lijn met mijn idee. Wil je PDK (en dat lijkt mij ook zeer aantrekkelijk bij een nieuwe 911), dan valt er vooralsnog niet of nauwelijks 2e hands te shoppen. Dan is het vooral de vraag of je de meerprijs voor de S over hebt, in het bijzonder het vermogen en daarnaast o.a. lagere zitpositie. Ik denk dat de restwaarde op langere termijn in het voordeel van de S zal uitvallen, maar op korte termijn zal het niet zo heel veel uitmaken.
Ik zou zelf ook neigen naar de 345pk variant, lijkt mij ook meer dan voldoende (benadert de vorige s), en je houdt geld in de zak voor niet minder dan een serieuze boodschappenauto als de Fiat 500 (hoop geld naar mijn idee).
Succes met de keuze. Enne, blijft een luxeprobleem, dus uiteindleijk kun je hier nooit echt verkeerd kiezen .
|
08 jan 2009 23:02 |
|
|
Rad911
718 Cayman SLoosdrecht
|
En? Wat gaat het worden??
_________________________________________ "Sie können länger Frühstücken. Sie sind früher zum Abendessen zurück. Gibt es ein besseres Familienauto?"
|
18 jan 2009 23:03 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Nu we het toch over een S of geen S hebben, een vriend kwam langs met een S en een pakket erop voor meer pk's !
Weten jullie wat dit is, wat is er aan gedaan
(Leisterings pakket of zoiets)
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
19 jan 2009 11:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Voor de MKI was inderdaad een Leistungsteigerung af fabriek te 'verkrijgen' wat 26 pk opleverde dus samen met de 355 = 381 pk.
Bij de MKII is dit (nog?) niet leverbaar maar de S motoren hebben standaard al 385 paardjes
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 jan 2009 11:54 |
|
|
LoP911
993 Carrera 4Krimpen aan den IJssel
|
Aangezien erom gevraagd werd, even een update van mijn avonturen.
Ik zit dus te denken aan een nieuwe 997, geen S, maar met PDK, leer, navi, tel, sportstoelen, PASM. Kosten ongeveer € 140.000.
Moet daarbij inruilen mijn 993 C4 (geen probleem) en SUV. Dat is een Range Rover Vogue van 4 jaar oud, heeft € 120.000 nieuw gekost, is in nieuwstaat met 100.000 km op de klok, geeft de P dealer nog voor: € 30.000! Hebben we het even niet over korting op de nieuwe.
Ik gun een handelaar zo'n schitterende auto gewoon niet voor die paar stuivers. De afschrijving is me te hoog. Dus rijd ik nog wel een jaartje door (ook in die heerlijke 993!).
Een jong gebruikte is toch niet echt een optie, want de inruil wordt er niet beter van en het vorige model 997 heeft voor mij enkele nadelen. Dat zijn: verouderde tiptronic, kleiner navigatiescherm zonder touchscreen, geen Bluetooth ondersteuning voor de telefoon (voor zover mij bekend), wat minder zuinige motor die geen EURO 5 norm ondersteunt.
Dit is natuurlijk allemaal heel persoonlijk...
|
19 jan 2009 17:32 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
... maar heel duidelijk, en begrijpelijk.
Je informatie over de MKI klopt helemaal.
En die RaRo ja, die is momenteel natuurlijk niet heel populair, op de gebruikte markt
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 jan 2009 17:37 |
|
|
Hielkema993S
911 993 CarreraS
Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 TargaNuenen / N-Brabent
|
Tja die SUV's daar zijn ze momenteel niet dol op qua inruil. Vraag me af of ze meer voor een Cayenne zouden geven.
Heel verstandig van je om gewoon te blijven genieten van je 993 blijft altijd weer een genot om daarmee over de snelweg te vlammen.
_________________________________________ "There is no substitude"
|
19 jan 2009 17:41 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Je baalt van die hoge afschijving. Kan ik mij wel wat bij voorstellen. Waarom ga je niet voor een goede 2de hands?
Bijvoorbeeld deze:
http://link.marktplaats.nl/222765032
997 automaat uit 2005 met 50K op de teller. Hoef je waarschiujnlijk niet meer dan 15K bij te leggen.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
19 jan 2009 18:50 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
19 jan 2009 21:03 |
|
|
Stijn van Kooten
|
| | | | LoP911 schreef: Aangezien erom gevraagd werd, even een update van mijn avonturen. Ik zit dus te denken aan een nieuwe 997, geen S, maar met PDK, leer, navi, tel, sportstoelen, PASM. Kosten ongeveer € 140.000.
Moet daarbij inruilen mijn 993 C4 (geen probleem) en SUV. Dat is een Range Rover Vogue van 4 jaar oud, heeft € 120.000 nieuw gekost, is in nieuwstaat met 100.000 km op de klok, geeft de P dealer nog voor: € 30.000! Hebben we het even niet over korting op de nieuwe.
Ik gun een handelaar zo'n schitterende auto gewoon niet voor die paar stuivers. De afschrijving is me te hoog. Dus rijd ik nog wel een jaartje door (ook in die heerlijke 993!).
Een jong gebruikte is toch niet echt een optie, want de inruil wordt er niet beter van en het vorige model 997 heeft voor mij enkele nadelen. Dat zijn: verouderde tiptronic, kleiner navigatiescherm zonder touchscreen, geen Bluetooth ondersteuning voor de telefoon (voor zover mij bekend), wat minder zuinige motor die geen EURO 5 norm ondersteunt.
Dit is natuurlijk allemaal heel persoonlijk... | | | | |
En particulier verkopen dan?
|
19 jan 2009 21:28 |
|
|