Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2025 1:24

Antwoord op onderwerp  [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
asfalt dramatisch slecht geworden. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik rijd nogal wat kilometers en heb enkele weken al eens geschreven dat het asfalt er bar slecht aan toe is maar het lijkt nu met de dag erger te worden. De voorkant van de leasebak lijkt langzamerhand wel een maanlandschap. Is niet meer tegenop te stiften om het te verdoezelen.

Ik zit me ook constant af te vragen wat dit de gemeenschap allemaal wel niet moet gaan kosten.

cabrio wim schreef:
Binnenkort hebben we rubberen wegen, is dit probleem ook weer opgelost zeggen deskundigen.

Mooi, dan hoeven we geen banden meer onder de auto te leggen. :lol:

MS964 schreef:
Sommige gaten die je nu aantreft zijn echt te bizar voor woorden. Ik moet ook telkens aan motorrijders denken. Zeker als ze moeten remmen en dan in zo'n gat terecht komen... :?

Die gaten vallen over het algemeen nog wel mee voor de motor. Een motor is wat dat betreft stabieler dan je denkt. Wat echt levenslink is zijn die scheuren in de lengterichting. Daar kun je echt goed mee uit onbalans raken en dan hoeven ze niet eens echt diep te zijn.

15 feb 2009 16:55
Profiel WWW
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
in weert ook overal 5cm diepe kuilen van meters in diameter. bij de afslag naar de snelweg zit er zelfs een gat van ongeveer 20cm diep, als je daar met de motor met het voorwiel inkomt kan je het wel schudden. gelukkig kanje ze dan wel aansprakelijk stellen maarja.

15 feb 2009 16:57
Profiel Facebook 
997 4S cabrio ex 964 cabrio 92 midnight blue
Bericht 
Lydia schreef:
Gisterenochtend op de A6 was het gedeeltelijk slalommen om de enorme gaten heen. Reed met 130 door een spoor waar ik met zweet in mijn handen uit kwam ...

Gelukkig dat je circuit ervaring hebt !!en de porsche maar vooral jezelf hebt heel gehouden. :wink:

15 feb 2009 17:27
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
bilthoven-zeist wordt ook steeds slechter... :evil:

Afbeelding

15 feb 2009 19:03
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
:mrgreen:

zojuist terug uit breda, den a2 vanaf utrecht een zwembad :cry: met ook af en toe een lekkere zitkuil. naja, zout is er wel uitgespoeld.

Laatst bijgewerkt door wolf op 15 feb 2009 19:58, in totaal 1 keer bewerkt.

15 feb 2009 19:30
Profiel
Bericht 
gast schreef:
Her Herbst zijn filmpje toont aan dat we niet zo moeten klagen hier. :lol:
Ik denk dat we in NL 1 van de beste wegen hebben ter wereld.
ook wegenbelasting. je mag toch wel iets beter onderhoud verwachten

15 feb 2009 19:53
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 964 c4 '89 zwart 997 c2 zwart
Bericht 
ring van antwerpen richting kust-oostende knokke is het rechter rijvak bij regen niet meer te berijden
abnormale spoorvorming daar en putten :shock:

15 feb 2009 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Zit zakelijk een beetje in de asfaltwereld. Een van de redenen voor de slechte kwaliteit van het asfalt is het hoge percentage recyclingmateriaal. Waar vroeger de oude asfaltstukken werden weggefreesd en afgevoerd, worden ze tegenwoordig terug gebruikt. Goed voor het milieu, maar daardoor slechtere kwaliteit, niet alleen in de bovenlagen, maar vooral ook de onderlagen (minder hechting etc).

15 feb 2009 22:47
Profiel
Bericht 
Ik dacht dat asfalt altijd al gerecycled werd. :oops:

15 feb 2009 22:49
Profiel
Bericht 
clemens schreef:
Zit zakelijk een beetje in de asfaltwereld. Een van de redenen voor de slechte kwaliteit van het asfalt is het hoge percentage recyclingmateriaal. Waar vroeger de oude asfaltstukken werden weggefreesd en afgevoerd, worden ze tegenwoordig terug gebruikt. Goed voor het milieu, maar daardoor slechtere kwaliteit, niet alleen in de bovenlagen, maar vooral ook de onderlagen (minder hechting etc).

Dus goedkoop blijkt duurkoop voor de overheid.

15 feb 2009 23:28
Profiel
997 S
Loosdrecht
Bericht 
Iemand de voorruit van Rendo nog gezien onlangs? Die moest hem laten vervangen op zijn 993 vanwege 2 giga-pitten.
Echt zonde geld.
Ik vind het wel apart dat we er nu met dat ZOAB zoveel last van hebben na 1 winter met wat meer vorst. Is dat dan helemaal niet getest? Het is duidelijk dat dit rijkswaterstaat echt heel erg veel geld en tijd gaat kosten.

15 feb 2009 23:37
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
nee, niet rijkswaterstaat. jouw en mijn belastingcenten.

15 feb 2009 23:43
Profiel
997 S
Loosdrecht
Bericht 
Aber sicher, uiteindelijk betalen we het met zijn allen! :(

15 feb 2009 23:47
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wegenbelasting gaat halverwege dit jaar weer omhoog, kun je op wachten. :idea:

15 feb 2009 23:59
Profiel WWW
Bericht 
Dat zou ik niet eens zó erg vinden als het dan ook maar daadwerkelijk gebruikt wordt voor de infrastructuur. Extra rijbanen en flessenhalsen oplossen door die extra baan er bij aan te leggen. Én het wegdek te verbeteren. Op de A9 rijd je zo ineens van zoab op glad wegdek. Dan heb ik zweet tussen mijn billen!

Ik hoorde dat slechts 20% van de wegenbelasting terecht komt voor de infra.

16 feb 2009 0:05
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Slechts 20% gaat op aan asfalt. De rest verdwijnt in andere projecten als DRIPS (dynamische route informatie panelen) die nu zelfs op de vreemdste plekken verrijzen zoals midden in Huis ter Heide (Ut) :shock:
En wat er dan verder over is gebleven de afgelopen jaren hebben we met z'n allen een bank van gekocht. :mrgreen:

16 feb 2009 0:11
Profiel WWW
Bericht 
Nou ik zie toch liever dat ze het nu aan nieuw asfalt uitgeven anders zitten wij binnenkort weer bij carglas en de spuiterij. :twisted:

16 feb 2009 19:03
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Maar de koffie bij carglass is goed :wink:

Tis idd triest, die info borden lopen toch vaak achter beter meer geld naar het asfalt.....

16 feb 2009 19:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Rad911 schreef:
Iemand de voorruit van Rendo nog gezien onlangs? Die moest hem laten vervangen op zijn 993 vanwege 2 giga-pitten.

Beter 2 pitten in een ruit dan twee ruiten. Was echt absurd vorig jaar maart. Ik had de Boxster net opgehaald in Leusden na vervanging van ruit 1, nog geen 2 minuten op de A28 en tik... ruit 2 kapot. Ik heb de sleutels toen meteen weer ingeleverd met "ik ben er ziek van".

De verzekering deed niet echt verbaasd, maar op mijn vraag of dit door het koude weer komt (ruit wordt daar veel harder van), vrachtverkeer, onvoldoende wegonderhoud, verkeerde rijafstand, lage auto hadden ze geen goed antwoord.

Dit topic geeft daar wel iets over aan : VORST maakt dus het asfalt kapot. Of het zo'n slechte kwaliteit heeft weet ik niet, er denderen nogal wat auto's over de A28 heen. Misschien moet het gewoon vaker vervangen worden. Kunnen we weer een nieuw topic openen : files a.g.v. wegwerkzaamheden :evil:

16 feb 2009 23:27
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
Citaat:
Wegenbelasting gaat halverwege dit jaar weer omhoog, kun je op wachten.

Ik heb volgens mij al 2 verhogingen betaald, halverwege vorig jaar en begin dit jaar, allebei iets van 18 euries. :!:

Citaat:
de spuiterij
heb ik weer wat handel :mrgreen:

Maar ff serieus, reed afgelopen vrijdagmiddag op de A2 richting Utrecht en net voor de afslag naar de A-27 ging een motorrijder voor me zowat onderuit toen ie door zo'n gat heen reed. Ik dacht echt dat ik vol over hem heen zou gaan, maar wonder boven wonder hield ie z'n motor (en zichzelf) overeind :res:

16 feb 2009 23:45
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
WillemB schreef:
Citaat:
Wegenbelasting gaat halverwege dit jaar weer omhoog, kun je op wachten.

Ik heb volgens mij al 2 verhogingen betaald, halverwege vorig jaar en begin dit jaar, allebei iets van 18 euries. :!:

Je weet het Willem, dat is alweer twee maanden geleden en resultaten uit het verleden.... :mrgreen:

16 feb 2009 23:48
Profiel WWW
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht 
Citaat:
en resultaten uit het verleden....

Dat zinnetje kan ik al helemaal niet meer aanhoren :evil:

PS Vorige week zat ik nog in het noorden, maar ik had het idee dat de wegen er daar minder slecht aan toe waren dan in het midden & zuiden van NL. Zou het toch iets te maken hebben met de intensiteit van het verkeer :?:

17 feb 2009 0:05
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
En de vorst. Hier in het noorden heeft het lang zo streng niet gevroren als de rest van het land. En daarnaast is het hier nog lekker rustig op de weg. :wink:

17 feb 2009 0:14
Profiel WWW
Bericht 
Tja, maar jij woont achter een grote slagboom en een dikke drempel en moet je je paspoort laten zien! :lol: :mrgreen:

17 feb 2009 0:20
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
hij's sterk Lydia :!: :wink:

17 feb 2009 12:45
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 96 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende