Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:21

Antwoord op onderwerp  [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Porsche Cayenne Diesel 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Heb dat wel vaker met diesels, als ze nieuw zijn lopen ze als een trein, hoor je ze bijna niet en naarmate ze ouder worden lijken ze steeds meer op een traktor...heb je met benzine-auto's minder.

25 feb 2009 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
Bericht 
ik snap het wel, vroeger was diesel traag tegenwoordig is een doorsnee tdi sneller als en benzine versie, dus mag diesel toch ook sportief worden?
je hoeft hem niet te kopen als je er tegen bent, maar ik denk dat er zeker een grote markt voor zal zijn, moet niet gek staan kijken als de Panamera , of hoe heet dat ding, ook diesel gaat krijgen. ik zou best een V8 diesel in mijn Boxstertje krijgen, heerlijk dat koppel :!:

25 feb 2009 15:18
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Bericht 
Citaat:
tegenwoordig is een doorsnee tdi sneller als en benzine versie

Da's dus een groot misverstand :!: Om een diesel net zo hard te laten lopen als een benzinemotor, moeten ze dat ding tot de max opvoeren met turbo's, motormanagement, high tech inlaat, etc. etc.

Doe je dat allemaal met een benzineblok, dan heb je pas echt een snelle motor :twisted: Of andersom geredeneerd: haal je de turbo van een diesel, dan heb je gewoon weer een landbouwvoertuig 8)

25 feb 2009 17:20
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
klopt

25 feb 2009 17:22
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
Afbeelding

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

25 feb 2009 17:45
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ik zou er trots op zijn hoor :mrgreen:

25 feb 2009 18:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Boxster S Spyder 550
Turnhout Belgie
Bericht 
Ik ook, vind er niets mis mee met die diesel.

26 feb 2009 12:26
Profiel
Bericht 
Op een GTS vind ik het wel mooi, zo'n streep. Maar op een andere Cayenne is dat echt niet mooi hoor :cry:

26 feb 2009 13:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 Carrera '02 - M3 3.0 '94
Zevenbergen
Bericht 
Ik ben benieuwd hoe het nu echt zal zijn.

@ Erick, kende jij de 3.0 TDI ook al vanuit VW of Audi, of was dit je eerste ervaring met dat blok. Zo niet, wat waren voor jou dan de duidelijke verschillen? Ik ben dus zelf ook erg benieuwd hoe nu deze diesel zich verhoudt t.o.v. dezelfde motoren in andere auto's. Heeft Porsche echt hun eigen tint er aan gegeven, of hebben ze dat alleen gedaan met de auto (onderstel, interieur en exterieur). Ik ga er zeer binnenkort ook mee rijden, dan zal ik het ook weten. Zal ook weer een verslagje maken voor op het forum.

26 feb 2009 13:30
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
Als dailydriver een Cayenne diesel :?: GRAAG!!!! :D

Ik snap deze toevoeging in het assortiment van Porsche volledig en ga mee in de verwachting dat dit in Europa ook de populairste uitvoering gaat worden.

Meningen dat dit afbreuk doet aan merkbeleving etc. kan ik me niet in vinden. Porsche gaat mee met de tijd en wil ook in de toekomst een gezonde :!: onderneming zijn. Zowel de overstap naar waterkoeling als recente uitbreidingen in modellen (Boxter, Cayenne, Cayman en straks de Panamera) heeft Porsche geen windeieren gelegd. Dit ondernemerschap van Porsche zal er toe leiden dat ik als liefhebber van het merk ook in de toekomst een mooie (hopelijk een keertje een nieuwe) 911 kan aanschaffen omdat ze simpelweg als merk hebben kunnen overleven.

26 feb 2009 13:33
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Als dit geen afbreuk doet aan de merkbeleving van Porsche, dan is het al erger gesteld dan ik dacht.

Ik had een vermoeden dat Porsche stilaan aan het verschuiven was van een merk met passie voor sportwagens naar een gewoon automerk waar winst op de eerste plaats staat, maar gezien de bovenstaande reactie, zijn ze dit al :cry: :cry:

Winst is belangrijk, maar voor een merk met Historie is dit niet alles.

Een groot voorbeeld imho is het horloge merk Omega. Ik weet niet de exacte data, maar er zullen er hier wel bijzijn die dit wel weten, was altijd een merk met aanzien en de horloges waren aan de prijs. In een tijd dat het economisch minder ging, zijn ze horloges voor het grote publiek gaan maken.

Dit is hun aardig gelukt, maar sindsdien, hoe hard ze ook proberen, krijgen ze nooit meer de uitstraling van de grote merken, die in een minder periode op hun tanden hebben gebeten.

Zo zal het ook met Porsche vergaan imho.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 feb 2009 13:48
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
ben het met Paul eens, het zal in de toekomst voor P steeds moeilijker worden om een premie te vangen; merkbeleving wordt minder en de heritage zal verdwijnen

Porsche wordt hierdoor een soortement Audi, enig verschil is dat die wel races winnen op het hoogste niveau in Le Mans :wink:

26 feb 2009 14:45
Profiel WWW Facebook 
Brecht Antwerpen België
Bericht 
:lol: :lol: :lol:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

26 feb 2009 14:49
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
ik denk dat ik begrijp wat je bedoelt Paul, en ik heb er een zelfde gevoel bij, maar Porsche heeft vanaf het begin winst maken al belangrijk gevonden.

De 356 speedster is notabene gemaakt omdat importeur Hoffman had aangegeven daardoor de omzet in de VS te kunnen verhogen.
Om 'n zelfde reden zijn er ongeveer 1000 meer dan de vereiste 500 2.7RS-en gemaakt.

Het ging toen alleen wel over heel andere productieaantallen, wat in een zekere zeldzaamheid resulteerde.

Wat ook veranderd is is de mening van de gemiddelde collega; Als ik pak-m-beet 10 jaar geleden had gezegd dat ik een 73-er 911 had was ik iemand die geen nieuwe kon permiteren. Tegenwoordig (met op iedere hoek hier een 996 of 997) heet het dat je smaak hebt :wink:

26 feb 2009 14:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Helaas :cry: volledig eens met de uitspraak van ppp 356

26 feb 2009 14:57
Profiel
Bericht 
Ik heb altijd al geroepen dat ik dat allemaal maar niets vind. En nu komen ze ook nog met een 4-deurs-gezins-sportauto ... :cry:

26 feb 2009 14:58
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Maar met de bouw van de Speedster zijn ze bij hun roots gebleven.

Neem het voorbeeld even van Ferrarri, ze bouwen een F40, F50 of Enzo en ze zijn uitverkocht voordat je het weet, prijs speelt geen rol.

Zoek maar eens achter een Enzo op het net. De CGT hebben ze vroegtijdig moeten stoppen en nu vind je er al te koop voor -40% van de nieuwprijs.

Dit komt puur door de koers die Porsche heeft beslist van te varen, de exlusiviteit is we.

Neem de SLR van Mercedes, zelfde verhaal als de CGT, de wagens worden gewoon behandeld als een E-klasse of een Cayenne op de tweedehandsmarkt.

26 feb 2009 15:06
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
De vraag is dan: Had Ferdinand per jaar 100,000 356jes op de markt gezet als ie er zoveel had kunnen maken en verkopen? :mrgreen:

26 feb 2009 15:16
Profiel WWW
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik denk het niet, hij had er 30.000 gemaakt en ze gewoon duurder verkocht. :lol:

Met alle respect, zie nu de afwerking van een Ferrari, die is toch zeker niet beter dan een Porsche, maar ze krijgen hun wagens wel duurder verkocht en zonder korting :wink:

26 feb 2009 15:20
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
Hierin steun ik ppp356 zijn standpunt. Ik ben er inderdaad van overtuigd dat tot begin jaren '90 bij Porsche passie belangrijker werd bevonden dat winst. Kijk maar naar hun modellengamma in de jaren '80, de verschillende modellen hadden amper iets gemeen. In plaats van de kosten zoveel mogelijk proberen te drukken probeerde Porsche enkel de beste wagens volgens de stand van de techniek te maken. Kijk ook eens naar de budgetten die ze toen vrij maakten voor de racerij. Dit heeft bijgedragen tot het imago dat Porsche op dit moment heeft, maar men kan hier niet eeuwig op blijven teren...

Toch wil ik jullie er ook op wijzen dat Porsche niet de enige firma is die imagoverlies heeft geleden. Feit is dat er meer merken aan merksterkte verliezen dan dat er nieuwe sterke merken bijkomen. Kijk bijvoorbeeld maar naar Mercedes, tot begin jaren '80 kon het nog de 600 produceren die op het vlak van uitstraling zelfs beter deed dan een Rolls. Nu moeten ze voor een wagen in de topklasse beroep doen op een ongeschonden merknaam.

26 feb 2009 15:41
Profiel WWW
PF #911
België
Bericht 
ppp 356 schreef:
Met alle respect, zie nu de afwerking van een Ferrari, die is toch zeker niet beter dan een Porsche, maar ze krijgen hun wagens wel duurder verkocht en zonder korting :wink:

Ja, maar weet niet of dit ook zo zou zijn zonder de steun van FIAT.
Misschien kan het wel wat klinken als vloeken in de kerk maar ik vind het nog steeds spijtig dat begin jaren '90 Mercedes gekozen heeft om AMG over te nemen en niet Porsche. Porsche had hierdoor een exclusief merk kunnen blijven en als wederdienst nog zulke fantastische snelle Mercedessen als de E500 kunnen neerzetten.

26 feb 2009 15:52
Profiel WWW
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht 
Hier nog iemand die met de stelling van Paul eens is.
Als kind verrekte je je nek als je een porsche voorbij zag komen.
Nu denk je ach weer een porsche.

Het is inderdaad jammer dat ze proberen in zo veel segmenten proberen actief te zijn.

Godspeed schreef:
en als wederdienst nog zulke fantastische snelle Mercedessen als de E500 kunnen neerzetten.
Daar ben ik dan weer blij mee dat dit niet is gebeurd, nu heb ik tenminste nog een exclusieve mercedes :wink: 8)
Afbeelding

26 feb 2009 17:44
Profiel
Negenhonderdvijfenzestig.
Bericht 
Citaat:
Als kind verrekte je je nek als je een porsche voorbij zag komen.
Nu denk je ach weer een porsche.

Tot een bepaalde leeftijd nog steeds!.. :wink:

26 feb 2009 18:19
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Vraag is alleen wel wat merken als Ferrari, Maserati en Lamborghini nu echt verdienen. Porsche kan zijn eigen broek ophouden. De andere exclusieve merken hebben daar toch zeer veel moeite mee. Ben het overigens eens met de opmerkingen van Paul over Porsche en de historie verliezen...

26 feb 2009 19:06
Profiel
Omg. Amsterdam
Bericht 
Is wel lekker dik... en hij kan waarschijnlijk mijn caravan met totaal gewicht van 1750kg makkelijk hebben! alleen 1 probleem..... vrouwtje is verknocht aan de W8 cq. Passat en vind de Cayenne OER lelijk!.... Ik snap haar niet :evil: :twisted: Geen verstand van autos heeft zij blijkbaar 8)

26 feb 2009 19:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 69 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende