Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 16:47

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Business Case 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
ppp 356 schreef:
@ASW, als antwoord op uw vraag ja. Voor verschillende redenen, Porsche gaat steeds een stapje verder, het verhaal van de vinger en de arm, het volgende gaat waarschijnlijk een volkswagen golf zijn met Porsche logo op, en voordat we het weten, rijder er Porsche/Skoda rond.

Ik ben niet zo hypokriet om te zeggen dat mij dit verschrikkelijk stuurt dat als ik €130.000 voor een wagen ik een beetje exclusitviteit wil en het niet appreciëer dat het vol rijd met wagens van hetzelfde merk voor 1/8ste van de prijs.

Indien de meeste mensen hier anders over zouden denken, had de Volkswagen Pheaton een succes geworden. Deze wagen is gewoon beter dan een S, 7-serie, Maserati enz, hij is enkel spijtig genoeg familie van de VW polo.

Ok, dank voor je uitleg. Sta er zelf anders in en vind daarom deze discussie bijzonder interessant. Temeer omdat ik weet dat jij mijn droomauto in bezit heb gehad (996GT3RS wit/blauw) die wat mij betreft net zo begeerlijk blijft al bouwt Porsche een tractor :wink:

Het voorbeeld van de Phaeton vind ik overigens niet toepasselijk gezien er een duidelijk verschil in exercitie is tussen upgraden en downgraden. Historische voorbeelden als de Dino, Boxster maar ook de vlaggenschepen van bijvoorbeeld Franse automerken wijzen dit uit (uitzonderingen daargelaten).

09 maart 2009 14:26
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
In een interview zei Wiedeking recentelijk dat in plaats van te stunten met hun prijzen, ze liever de productie verlagen. Het was zaak om er "altijd een minder te produceren dan er vraag was".

Da's heel lekker voor hun verkoop en cijfers, maar dat door de hogere verkoopaantallen van de laatste jaren de 996 en 997 kopers automatisch wel werden opgezadeld met een hogere afschrijving interesseert ze uiteraard niet.

Verder wordt de verkoop van de Cayenne en Boxster iedere keer opgekrikt met speciale uitvoeringen (die, zolang het nog kan, wel terug wijzen naar het roemruchte verleden) en springen ze in iedere niche waar wat te verdienen valt (SUVs, 4 persoonsauto's en nu zelfs diesel).

Als je dan je gamma ook nog vergroot met een auto die qua vermogen en prijs wel heel precies tussen de boxster en 911 valt (m.a.w: de Cayman zou veel beter kunnen zijn dan als Porsche 'm af-fabriek levert, maar dat stond de business case niet toe), dan snap ik serieus niet waarom ik nieuw nog een standaard Cayman of 911 zou kopen.

Btw, je merkt hier op het forum anders ook de verandering; een hoop van de liefhebbers rijden inmiddels RS or GT3 modellen. Waarschijnlijk omdat de 'gewone' 911 te veel mensen moet aanspreken en daardoor te gewoon is geworden??

09 maart 2009 15:02
Profiel WWW
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik heb de GT3RS nog steeds en deze is nog steeds te koop.

Er is inderdaad een verschil tussen upgraden en downgraden in dit geval.

Van de Pheaton weten we al dat het niet gelukt is om klanten aan te trekken die in dit segment gingen winkelen. Van Porsche is het nu afwachten of hun klanten die deels voor de exclusiviteeit kochten ook nog klant blijven in de toekomst.

De vraag voor mij hier is dus eigenlijk gaan hun exclusieve modellen, GT2, GT3, Turbo in dezelfde aantallen blijven verkopen of gaan deze klanten op zoek naar een alternatief.

Voor de CGT is het hun in iedergeval niet gelukt, ze hebben de productie hier vroegtijdig moeten stopzetten en de prijzen op de tweedehandsmarkt zijn ook niet denderend.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 maart 2009 15:03
Profiel WWW
Timeless
Bericht 
patrick911 schreef:
Verder wordt de verkoop van de Cayenne en Boxster iedere keer opgekrikt met speciale uitvoeringen (die, zolang het nog kan, wel terug wijzen naar het roemruchte verleden) en springen ze in iedere niche waar wat te verdienen valt (SUVs, 4 persoonsauto's en nu zelfs diesel).

Welke autofabrikant doet dat niet :wink:

09 maart 2009 15:12
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Bericht 
ppp 356 schreef:
Ik heb de GT3RS nog steeds en deze is nog steeds te koop.
Geweldige auto! Geef me een paar jaar..... You gotta be ambitious :lol:

ppp 356 schreef:
De vraag voor mij hier is dus eigenlijk gaan hun exclusieve modellen, GT2, GT3, Turbo in dezelfde aantallen blijven verkopen of gaan deze klanten op zoek naar een alternatief.

Dit lijkt me inderdaad een relevante vraag. Wil de potentiele koper van de GT2, GT3RS en Turbo z'n centjes uitgeven aan een ''volks'' merk als Porsche? Voor mij luidt het antwoord: zeker! Maar ik kan me wel voorstellen dat sommige (meer bemiddelde) klanten meer exclusiviteit zoeken.

Begrijp me echter niet verkeerd: Cayenne Diesel vind ik nog steeds een goede zet. Net als de Panamera. Een Golf met een Porsche embleem lijkt me wel een brug te ver.

09 maart 2009 15:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
amandus schreef:
Welke autofabrikant doet dat niet :wink:

Zelfs Spyker...

Afbeelding

Ik vond de KJN al een brug te ver. Panamera hoogstwaarschijnlijk ook, even wachten tot hij er is. Als het een vierzits sportwagen is (Vaillante had een mooie :wink: ) kan ik er nog wel wat mee. Met die SUV dus niet.

09 maart 2009 15:24
Profiel
Timeless
Bericht 
Lijkt wel of het vies is als je commercieel je bedrijf een gezond fundament voor de toekomst wilt geven , lijkt wel of het vies is als je euri's wilt verdienen aan je product , lijkt wel of het vies is je als zowel de breedte als diepte zoekt van je eigen kunnen en potentie van je brand zegge bedrijf....

Sommige guru's noemen dat ondernemen ..... :idea:

09 maart 2009 15:35
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zeker niet vies om te ondernemen. ook hier geldt wie betaalt bepaalt. De vraag is: wat wil Porsche zijn - een bedrijf dat bovengemiddelde auto's ontwikkelt in 'alle' segmenten voor een groot publiek of een bedrijf dat exclusieve sportauto's ontwikkelt voor 'de happy few'? Ik denk dat ze al voor het eerste gekozen hebben. En dat is hun goed recht. Evenals het het goed recht is voor 'die hard Porsche rijders' om dan afscheid van het merk te nemen omdat ze zich er niet meer thuis voelen.

09 maart 2009 15:37
Profiel
Timeless
Bericht 
Maar dat vind ik juist het mooie van ondernemen , je bedrijf tunen op de markteconomie , datgene vind ook zo knap van Porsche , alle segmenten bestrijken met Top kwaliteit, ik zou willen dat ik dat zou kunnen met mijn bedrijf , op alle fronten de beste zijn :!:

09 maart 2009 15:53
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Klopt maar vertel dan je klanten waar het op staat en doe niet alsof passie op de eerste plaats komt :roll:

De grootste flater van Wiedeking is 12 maanden geleden vertellen dat er geen Porsche Diesel komt en hem dan doodleuk uitbrengen met het nieuws dat de tijd rijp was.

Iedereen weet dat zulke beslissingen meer dan 12 maanden op voorhand worden genomen in de autoindustrie :roll: Dhr Wiedeking heeft dus gewoon staan liegen.

Mij heeft men ooit eens verteld dat " de waarheid beter is dan de beste leugen"

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

09 maart 2009 15:58
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
amandus schreef:
Maar dat vind ik juist het mooie van ondernemen , je bedrijf tunen op de markteconomie , datgene vind ook zo knap van Porsche , alle segmenten bestrijken met Top kwaliteit, ik zou willen dat ik dat zou kunnen met mijn bedrijf , op alle fronten de beste zijn :!:

..... maar dat kun je (proberen te) bereiken met hetzelfde merk of met verschillende merken binnen je bedrijf met behoud van identiteit/imago van de verschillende merken die je voert. Een ondernemerskeuze.

09 maart 2009 15:59
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
alternatieven genoeg
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

om er maar een paar te noemen
en begin nou niet over de motor die achterin ligt, want daar merkt 95% van de rijders helemaal niets van; is wel een leuk verhaal voor op een verjaardag natuurlijk :wink:

09 maart 2009 16:12
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
huh? zit de motor achterin? :? :wink:

09 maart 2009 16:14
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
ppp 356 schreef:
Mij heeft men ooit eens verteld dat " de waarheid beter is dan de beste leugen"

Niets is waar, tenzij het ontkend wordt.....

Goede niche-auto's zoals de echte 911 kun je alleen maar maken als je elders winst kunt maken massa-producten. Je moet de kosten toch ergens kunnen dekken. Om die reden heeft Porsche slechte tijden gekend en stond ook de 911 op uitsterven.

Dat tij is dus gekeerd, jammer dat ze sindsdien ook geen goede 911 meer hebben gemaakt; dat is immers na de 993 opgehouden ...

(jaaaaa, kom maar kom maar..... :-) )

09 maart 2009 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
356 speedster 1957 de eerste 993 2S 1997 de beste
Bericht 
Helemaal mee eens :lol:

09 maart 2009 16:45
Profiel
Timeless
Bericht 
EriC4C schreef:
amandus schreef:

..... maar dat kun je (proberen te) bereiken met hetzelfde merk of met verschillende merken binnen je bedrijf met behoud van identiteit/imago van de verschillende merken die je voert. Een ondernemerskeuze.

Ik voer ook één merk in mn bedrijf ......heb ook met imago merk te maken ...maar ook ik heb mn imago verbreed omdat de markteconomie daarom vroeg....met die verbreding kan ik op andere fronten investeren om daar de beste proberen te zijn of te worden ....kan niet zeggen zonder succes ...

Ik denk dat wij met alle onze meningen en ideeen een brief moeten sturen naar Porsche om te vragen :

a) we willen in de raad van bestuur
b) Wiedeking is een liegebeest en daarom een motie van wantrouwen
c) de 993 moet terug komen en gaat Porsche haar Imago teruggeven
d) Amandus voor algemeen directeur

e) we do not want to make profit, we want to make nice cars.... (aanpassing Lindemans)
f) The slowest car we build is still a very fast vehicle. (aanpassing Mischa)

:lol: :lol: :lol:

Laatst bijgewerkt door amandus op 09 maart 2009 17:24, in totaal 2 keer bewerkt.

09 maart 2009 16:54
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
D en C zullen we tijdens de koffie ff bespreken :wink:

09 maart 2009 17:04
Profiel WWW
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
amandus schreef:
Ik voer ook één merk in mn bedrijf ......heb ook met imago merk te maken ...maar ook ik heb mn imago verbreed omdat de markteconomie daarom vroeg....met die verbreding kan ik op andere fronten investeren om daar de beste proberen te zijn of te worden ....kan niet zeggen zonder succes ...

Zoals ik al schreef: ondernemerskeuze ;). Je kunt er voor kiezen om te verbreden met hetzelfde merk en gebruik te maken van het imago dat het merk heeft. Als verbreding echter ten koste gaat van het imago dan zou je er ook voor kunnen kiezen om verschillende merken te voeren, al dan niet door deze over te nemen. De overname van VW door Porsche zou in deze strategie (kunnen) passen.

09 maart 2009 17:05
Profiel
Timeless
Bericht 
Eric , hebben we gelijk een leuk klusje voor de raad van bestuur wat we gaan overnemen 8)

PPP , C is bespreekbaar , D niet :lol: :lol:

09 maart 2009 17:09
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
amandus schreef:
EriC4C schreef:
amandus schreef:

Ik denk dat wij met alle onze meningen en ideeen een brief moeten sturen naar Porsche om te vragen :

a) we willen in de raad van bestuur
b) Wiedeking is een liegebeest en daarom een motie van wantrouwen
c) de 993 moet terug komen en gaat Porsche haar Imago teruggeven
d) Amandus voor algemeen directeur

:lol: :lol: :lol:

e) we do not want to make profit, we want to make nice cars.... :roll:

09 maart 2009 17:12
Profiel
Timeless
Bericht 
Lindemans , bij deze aangepast , thnx :wink:

09 maart 2009 17:16
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Nog 1 erbij: The slowest car we build is still a very fast vehicle.

09 maart 2009 17:22
Profiel
Timeless
Bericht 
Done :wink:

09 maart 2009 17:24
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
als het zo moet...

Afbeelding

09 maart 2009 17:32
Profiel WWW Facebook 
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Aangenaam, Fikkie is de naam. :mrgreen:

09 maart 2009 17:34
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende