Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 13:40

Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
3.2 aandachtspunten/verschil 964 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht Re: 3.2 aandachtspunten/verschil 964
Twee weken geleden 250 km gereden met mijn 1986 3.2 (231 PK, 915 bak) en een 1992 964 C2.
Stuurbekrachtiging icm. met G50 bak vind ik wel groot verschil met de 3.2 met 915 bak.
Voor mijn gevoel rijdt de 964 als een moderne auto en is de 3.2 van een eerder tijdperk.
Beide hebben hun voordelen: ik woon in het hoge Noord'n; daar geef ik de voorkeur aan de 3.2
Als ik er regelmatig mee in de file/stad mee zou moeten rijden geef ik de voorkeur aan de 964.

Bestuurder van de 964 had wat minder ervaring met "klassiekers/oude brikken" en was zeer
te spreken over directe stuurgevoel en mechanische schakelgevoel van de 3.2;
maar geeft, denk ik, uiteindelijk voor algemeen gebruik de voorkeur aan de 964.

Qua verwarming/airco ben je meer afhankelijk van hoe eea. (nog) werkt bij jouw exemplaar
dan van de verschillen tussen 964 en 3.2: beiden blijft behelpen in vergelijking met moderne klimaatregeling.

concluderend: met de 964 kan je beter naar de Zwitserse bergen rijden; éénmaal aangekomen
bij de voet van de Grimsel en kornuiten geeft ik de voorkeur aan een 3.2 :mrgreen:

NB1 Over roest: die van mij is ook al eens opnieuw in elkaar gezet met nwe spatborden, slotplaten ed. :roll:
NB2 Over electronica: als de Motronic compu kaduuk is bij de 3.2 doet ie ook niets meer :wink:

11 jul 2009 9:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
PeterB schreef:
De jongste 3.2 is ook alweer 30 jaar oud, dus echt roestvrij zijn ze bijna nooit.
En wat het geluid betreft, als je een uurtje in de auto zit kan het geluid behoorlijk vermoeiend zijn (een reden voor mij geweest om hem weg te doen)
Dus soms is minder geluid wel prettig, is net waar je de auto voor gebruikt.
Het beste is natuurlijk de aankoopkeuring en veel rondkijken.

veel succes, Peter

Je bedoeld de oudste , en is trouwens geen 30 maar 25 jaar oud :salut: :salut:

11 jul 2009 9:42
Profiel
Moderator
PF #57
zoals hierboven al verbeterd werd door coolfan: Laat je niet kisten hoor Peter, oh ja jongste 3.2 is 20 jaar oud!

11 jul 2009 10:49
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
hhmm heb ik dan de oudste ?

11 jul 2009 11:28
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
is weer eens wat anders dan je altijd af te vragen of je de grootste hebt... :mrgreen:

11 jul 2009 12:09
Profiel
Leiderdorp
@Harald ,dat vraag ik me sinds deelname dit forum niet meer af :roll:

of lees ik je nu weer verkeerd !!

11 jul 2009 14:08
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Nog een ervaring, van ex. 3.2 bezitter: gedurende 8 jaar heel veel plezier aan beleefd gedurende 80.000 km; helemaal nooit vermoeiend ook niet naar Zuid Frankrijk, wel met originele uitlaat :idea:

Olieverbruik minimaal (dwz orde van 10000 km/liter...) en veel minder dan de 993 (alle) en de 997 (alle?): 3000-4000/L.

11 jul 2009 15:22
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2
rotterdam
Ik heb laats in een 993 gereden van een kennis ,mooie auto maar je hoort hem pas als heel veel toeren maakt met een ton op de teller zweet hij ook.
Mijn 3.2 zweet niet geen olie verbruik na bijna 2 ton en je hoort hem altijd wat een geluid! wat wel lekker is dat de 993 makkelijker schakeld net zo makkelijk als een fiat panda

11 jul 2009 21:26
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2
rotterdam
ik heb laatst in een 993 van een kennis gereden het schakeld erg goed net als een fiat panda maar je hoort hem pas als je echt veel toeren maakt de motor zweet ook,
Mijn 3.2 hoor je altijd wat een geluid!! zweet niet schakeld iets moeilijker met 915 bak wel een oer porsche

11 jul 2009 21:33
Profiel
Leiderdorp
ben je heen en weer gereden ? :wink:

11 jul 2009 21:42
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
tja, als je remcodevries heet zal je idd hoogstwaarschijnlijk geen komma, punt of spatie op je toetsenbord hebben... leest wat lastig... :idea: :salut:

11 jul 2009 22:32
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
remcodevries schreef:
Ik heb laats in een 993 gereden van een kennis ,mooie auto maar je hoort hem pas als heel veel toeren maakt met een ton op de teller zweet hij ook.
Mijn 3.2 zweet niet geen olie verbruik na bijna 2 ton en je hoort hem altijd wat een geluid! wat wel lekker is dat de 993 makkelijker schakeld net zo makkelijk als een fiat panda

remcodevries schreef:
ik heb laatst in een 993 van een kennis gereden het schakeld erg goed net als een fiat panda maar je hoort hem pas als je echt veel toeren maakt de motor zweet ook,
Mijn 3.2 hoor je altijd wat een geluid!! zweet niet schakeld iets moeilijker met 915 bak wel een oer porsche

Verschil?
:wink:

11 jul 2009 22:35
Profiel
Moderator
PF #57
Terwijl hij dit bedoelt, denk ik:

remcodevries, die waarschijnlijk bedoelde, maar niet schreef:
Ik heb laatst in een 993 van een kennis gereden. Een mooie auto maar je hoort hem pas als je heel veel toeren maakt. Deze auto heeft al een ton op de teller, maar hij zweet ook. Mijn 3.2 zweet niet, geen olieverbruik na bijna 200.000 kilometer. En je hoort hem altijd; wat een geluid! Wat wel lekker is dat de 993 makkelijker schakelt - net zo makkelijk als een fiat panda

:salut:

11 jul 2009 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
3.2
rotterdam
bedankt voor het verbeteren,,....

11 jul 2009 22:58
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92
Grootenbosch
Is de nick name GhostWriter nog vrij?

Gauw pakken, H.

11 jul 2009 22:59
Profiel
Moderator
PF #57
remcodevries schreef:
bedankt voor het verbeteren,,....

Graag gedaan :thumleft: :salut:

11 jul 2009 23:13
Profiel
Leiderdorp
geniaal

11 jul 2009 23:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997.2 gt3
Thanks oor jullie input! ik ben zelf denk toch ook wel iemand die dan die 231 pk's wil hebben. Over dat olieverbruik bij jullie; hoe zijn jullie auto's onderhouden? ik zie vaak toch wel dat er flink op onderhoud bezuinigd wordt als ik naar die boekjes kijk van Porsches, met name oliewissels en remvloeistof dus niet zoals Porsche voorschrijft en zie hier ook op het forum discussies hierover...... :bang: kredietcrisis? :D

12 jul 2009 1:02
Profiel
10-12 tkm klein beurtje.....en de volgende 10-12 tkm groot beurtje met kleppen stellen....kijk coolfan je hoeft natuurlijk ook niet steeds iets te vervangen wat nog niet toe is aan vervanging..... 8)m'n mercedes werd uitgelezen en wat ie aangaf werd gedaan...voor de rest even nalopen en dat was het.....

12 jul 2009 1:08
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 gt3
Maar olie en remvloeistof wel!! vooral als je weinig rijdt; wordt een vies boeltje vanbinnen dus daarom staat er in het boekje jaarlijks en vraag me af waarom je daar vanaf zou wijken; heeft niets met verbeterde oliekwaliteit te maken.

12 jul 2009 1:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Goedkoop is duurkoop, bezuinigen op de nodige jaarlijkse onderhoud vind ik dom, zeker als het over olie en filters gaat. Kost niet de wereld en is noodzakelijk voor een gezonde motor.

Als je hierop bespaart en je verkoopt toch de auto binnenkort aan een ander, dan mag deze uiteindelijk de rekening betalen.

12 jul 2009 14:27
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 gt3
Ja dat dacht ik ook! Ben zelf technisch vrij goed onderlegd maar moet altijd wel lachen hier op het forum; de grootste nachtmerrie is toch wel de 'revisie' maar geld uitgeven voor jaarlijkse oliewissels..... :bang:
Mijn voormalige onderbuurman in Londen die veel aan Porsches werkte vertelde me ooit heel mooi; 'there are 2 different types of Porsche drivers; the ones who wanna be cool and impress their neighbours but unfortunately don't want to spend a penny on annual maintenance and there are the real enthusiasts and these are the cars you should look for......' Geduld is een schone zaak; nederlands spreekwoord! :D
Heb in verschillende 964's gereden maar er was eentje die echt uitblonk; bijna te goed maar dat was dus echt zo'n enthusiast car en dat merk je aan alles en daar zat dus wel een flink pak gedocumenteerd onderhoud bij.

Moet trouwens altijd wel lachen om jullie topic Bob de Bouwer! geweldig! :res: Nodigen jullie ze weleens uit op forum meetings?

12 jul 2009 15:24
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
coolfan schreef:
Ja dat dacht ik ook! Ben zelf technisch vrij goed onderlegd maar moet altijd wel lachen hier op het forum; de grootste nachtmerrie is toch wel de 'revisie' maar geld uitgeven voor jaarlijkse oliewissels..... :bang:

:roll: Ik snap niet hoe jij aan de indruk komt dat de gemiddelde forummer op een oliewissel zou besparen?
Ik heb eerder de indruk dat de meeste wagens perfect onderhouden worden :?:

12 jul 2009 15:41
Profiel
coolfan schreef:
maar geld uitgeven voor jaarlijkse oliewissels..... :bang:
Heb in verschillende 964's gereden maar er was eentje die echt uitblonk; bijna te goed maar dat was dus echt zo'n enthusiast car en dat merk je aan alles en daar zat dus wel een flink pak gedocumenteerd onderhoud bij.

het eerste hoe kom je daarbij?......het tweede waarom is die 964 dan nou niet van jou?............. :shock:

12 jul 2009 15:52
Profiel
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Rad911 schreef:
coolfan schreef:

:roll: Ik snap niet hoe jij aan de indruk komt dat de gemiddelde forummer op een oliewissel zou besparen?
Ik heb eerder de indruk dat de meeste wagens perfect onderhouden worden :?:

bully schreef:
coolfan schreef:
maar geld uitgeven voor jaarlijkse oliewissels..... :bang:

het eerste hoe kom je daarbij?......het tweede waarom is die 964 dan nou niet van jou?............. :shock:

Ik voel mij nu echt beledigd als forummer , wie nog :?: :?: :?: 8) 8) 8) :( :(

12 jul 2009 16:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 102 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende