Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 0:21

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Rijden of poetsen... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Porsche 911 3.2 Heusden - Zolder Belgie (Limburg)
Bericht Re: rara wat is het tikken - 964 -:oorzaak pag 4
:thumleft: :thumleft:

13 jul 2009 11:48
Profiel
Moderator
PF #57
Sigrid schreef:
ach dat noem je gewoon positieve sluikreclame.

Dat zie ik toch echt heel anders.

13 jul 2009 11:53
Profiel
Jongens jongens ,
on topic graag ,nee?
het gaat hier allemaal uit de hand lopen !!

mod by horn - topic gesplitst en nu is het allemaal dus on topic :salut: wél ajb een beetje gezellig houden!

13 jul 2009 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Wonderlijk wat een autopoetser aan emoties los kan maken....

13 jul 2009 12:04
Profiel
Bericht Re: Rijden of poetsen...
Rijden of poetsen?

Volgens mij sluit het één het ander niet uit. Ik rijd graag met de Porsche. Lekker toeren langs de kust, zoals onlangs, maar ook op de Autobahn of het circuit. En daarnaast ben ik er ook nog eens héél zuinig op, wordt ze goed onderhouden en was en poets ik heel erg graag. Ik hou namelijk niet van vieze auto's.

Overigens kan ik me inleven in de bewering dat iemand die zijn auto heel erg netjes en schoon houdt er wel eens heel zuinig op zou kunnen zijn.

13 jul 2009 12:49
mod by horn - als je reageert op direct bovenstaande post, hoef je die niet in zijn geheel te quoten. Leest lastig en neemt veel meer ruimte in beslag. :salut:

Bedankt Lydia ,
eindelijk iemand die begrijpt wat ik bedoelde , :cry: :cry:
gr Diablo

13 jul 2009 12:52
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Ik behoor tot de categorie poetsers............

Rijden is voor mij lekkerder als ie lekker schoon is, op de een of andere manier krijg ik het gevoel dat ie fijner rijd als ie lekker glimt......

Oja ik kom er ook gewoon voor uit dat ik mijn Porsche (zeker de GT3) niet beheers met waar ie voor gemaakt is, maar ik geef hem wel is lekker op zijn donder hoor....

13 jul 2009 13:34
Profiel
964 C2
Nou hier thuis is het serieus altijd een probleem, al heb ik daar zelf geen last van. Ik behoor tot de categorie rijders...mijn auto en onze P zouden een zwijnenstal zijn als Willem zich daar niet kapot aan zou ergeren...hij poetst...anders wordt het nooit wat...en ik rij :ba:

13 jul 2009 14:22
Profiel
vrouwen...kennelijk allemaal hetzelfde :mrgreen:

13 jul 2009 14:25
Profiel
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
ik ben een rijdende poetsert denk ik :?

met 25 k km per jaar en 3x per week poetsen

of benje dan ziek 3 x per week soppen :shock: :mrgreen: :wink:

zieke rijdende poetsert :lol:

vet driftend knallen en vlammen durf ik enkelt bergpwaarts

horizontaal vink het niet zo boeiend zeg maar

en bergafwaarts vink het eng :? soort poetshomo zeg maar :shock: :mrgreen: :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

13 jul 2009 14:35
Profiel WWW Facebook 
Ik ben op zeker een poetsert:

Als ik rij poets ik altijd het vieze rubber van mijn banden!

13 jul 2009 14:39
Profiel
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
drknauf schreef:
soort poetshomo zeg maar

LOL :D

Natuurlijk moet de P er mooi uit zien, zeker als je een witte hebt (ja toch, niet dan, drknauf).
Ik vind het ook wel leuk om eens flink gas te geven en zeker sinds ik vorig jaar met kerst op Zandvoort heb gereden durf ik wel wat harder door de bochten, maar echt racen, nee. Liever lekker toeren met het schuifdakje open over bochtige N-wegen door de bossen of in de buurt van Wijk bij Duurstede.

13 jul 2009 14:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Met het poetsen leer je de lijnen van de auto pas echt kennen, eigenlijk zoals Harm Lagaaij waarschijnlijk met zijn toemalig kleimodel heeft staan filosoferen :D :D

13 jul 2009 15:32
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Nou lijkt het alsof ik een enorme poetsneuroot ben, maar dat valt wel mee :D

Ik heb alleen 20 jaar in demonstratie auto's van een dealert gereden en die moesten er altijd smetteloos bij staan
voor het geval de klant direct wilde proefrijden. Dat is dus doorgeslagen naar prive, dus het interieur ziet er bij mij altijd netjes uit. Ook m'n huidige DD van de zaak een doodgewone bestelbus. Ik breng daar gemiddeld per week z'n 1000 a 1500 km in door dus dat wil ik gewoon schoon en opgeruimd hebben. De buitenkant mag 1x per week op kosten van de zaak gewassen worden.

De P heb ik nu 2 jaar in bezit en nog maar 3x gepoetst, maar wassen en uitzuigen, ik denk 1x per 2 weken, op 5500 Km :drive: per jaar :oops:

De DD van Sigrid (Renault Scenic)pak ik weer eens aan als ik er misselijk ben uitgestapt. Ik heb het nu al weer een hele tijd niet gedaan en hoop dat ze daardoor zelf een keer de stofzuiger pakt maar dat is een ijdele hoop denk ik :bang:

Verder heb ik nog niemand over de techniek gehoord :shock: Ik denk dat het bij mij verdeeld is 40% rijden, 40% intresse in aparte techniek (6 cylinder boxer, luchtkoeling) 20% poetsen en schoonmaken.

Wie volgt................

13 jul 2009 17:35
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ben geen poetser maar gun iedereen zijn pleziertje :mrgreen:

13 jul 2009 17:47
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
60 % rijden - en 40 % techniek ...

... poetsen :ass:

13 jul 2009 18:02
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
11-je
Het moet in verhouding zijn,
rijden in een gepoetste auto dus.

Gelukkig heb ik iemand voor het poetsen
alle auto's gaan twee keer per jaar naar de poetser.

Zelf wassen en rijden.

En de DD mag gewoon door de (kr)wasstraat.

13 jul 2009 18:06
Profiel
Wordt je P ook opgehaald en terug gebracht door de poetser?

13 jul 2009 18:07
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Wat betreft de porsche ben ik beide . Ik vind het wel belangrijk om de P schoon te houden ook ivm behoud van de carrosserie . Tijdens het rijden schuw ik hoge(re) snelheden echt niet . De DD is een andere zaak , die wordt hooguit een maal per jaar gewassen en als ik zin heb uitgezogen. Dit kan ook wel eens een jaar uitgesteld worden. Dat ding interesseerd me dus echt niet , als hij maar technisch in orde is.

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

13 jul 2009 18:08
Profiel WWW
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Ik heb geen hekel aan poetsen maar er is nog zoveel aan die auto te doen en de lak is zo slecht dat poetsen zonde van de tijd is. Meestal ben ik met de techniek bezig.

De auto wordt ook dagelijks gebruikt en ik heb geen garage.

13 jul 2009 18:52
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Al mijn auto's (en andere gemotoriseerde vervoermiddelen) zijn altijd redelijk netjes schoon en altijd tip-top onderhouden geweest.
Olie, bandenspanning, al dat soort zaken worden minimaal 1x per 2 weken gecontroleerd en onderhoud gebeurt door een bedrijf waar ik vertrouwen in heb.
Ik ben een autoliefhebber, helemaal gek van de techniek, maar ook van het uiterlijk. Het mooiste is als een merk ook nog eens een bepaalde historie heeft. Dat is de reden dat ik gek ben van Porsche.
Ik hou van doorrijden, maar zal het materiaal nooit voor mijn gevoel onnodig zwaar belasten, helemaal niet bij een auto waar ik zo gek van ben. Je voelt vanzelf wel of je de wagen aan het pushen bent. Dat is een balans tussen jezelf en de auto en die grens verschuif je door te oefenen.
Ik zeg 50-50.

13 jul 2009 19:32
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Poetsen en rijden :!:

Altijd gedaan: als wielrenner met voortreffelijk gepoetste bikes reeds tijdens de neutralisatie door berm, bloemenperk, afgrond( :?: ) naar voren knallen :mrgreen: Ook in mijn motorrace periode mijn geweldig gepoetste bike menigmaal in de grindbak gepakeerd (rubber boven :bang: ). Zoals door Lydia aangegeven hoeft het een het ander niet uit te sluiten.....helaas :(

13 jul 2009 19:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 996.2GT3 - nu Challenge Stradale en 599 GTB F1
Rad911 schreef:
Een Porsche is om te rijden en kan daar ook prima tegen. Moet je vooral ook doen. Maar bij de lol van het berijden hoort ook het goed verzorgen van de auto, het gaat om het gevoel. Dat stopt niet bij alleen maar olie peilen. Als iemand het uiterlijk van een auto goed verzorgt dan is de kans groter dat hij dat ook met de techniek doet.

Mee eens! Maar altijd als het mooi weer is en ik wil mn autos wassen, ga ik 9 van de 10 keer toch rijden :) Op zn tijd is wassen best leuk, maar ik heb ze gekocht om zoveel mogelijk mee te rijden...

13 jul 2009 19:40
Profiel WWW
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Ikzelf sta te stralen als mijn auto's staan te stralen .Bart ( CCC ) doet 2 x per jaar de gr. beurt wat lakconditie betreft zodat ik met iedere week wassen ( met de hand ) de auto erg schoon hou.Buiten het feit dat het erg mooi staat zo'n glimmende bak op je oprit voel ik me ook "verplicht " om de auto netjes te houden .Krijg toch veel opmerkingen over de staat van de auto en dat laat me ook glunderen .Wat de motor betreft wil ik ook dat deze tiptop is en ook dat besteedt ik uit .
Denk dat bij mij de verhoudingen liggen op 60 % rijden en 40 % onderhoud ( daarbij inbegrepen de tijd die je aan het verlullen bent doordat mensen je vrijwel altijd aanspreken op het moment dat je aan het wassen bent

13 jul 2009 19:40
Profiel WWW Facebook 
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ga zo maar eens even 20 min. wassen, en dan lekker een stuk rijden want het is een echte cabrioavond.
Eigenlijk zonde om hier nu op het forum rond te hangen. :wink: :drive: :ba:

13 jul 2009 19:46
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende