Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 nov 2024 19:24

Antwoord op onderwerp  [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Nürburg / Nordschleife 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Bericht Re: Nürburg / Nordschleife
@DS dat zijn dan hele strakke rondjes. Deed je dit ook al met je 964 ? En zo ja hoe snel?

13 aug 2009 16:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
soepkip 964 schreef:
@DS dat zijn dan hele strakke rondjes. Deed je dit ook al met je 964 ? En zo ja hoe snel?

Ik deed het inderdaad met de 964, maar veel minder vaak (tenminste met de laatste 964, de zwarte 964 liet ik wel zeer geregeld uit op de Ring).

Tijden kan ik je daar niet van geven, niet gemeten. Maar wel boven de 8 minuten BTG. :wink:

13 aug 2009 17:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Tijden kan ik je daar niet van geven, niet gemeten. Maar wel boven de 8 minuten BTG. :wink:[/quote]

BTG??

14 aug 2009 10:53
Profiel
Timeless
BTG , durfde het niet te vragen wat het betekende :thumleft:

14 aug 2009 10:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Beltegoed ???

14 aug 2009 11:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Volgens Google: Bijbel Thema Groep...

Nooit geweten dat die gasten zó hard gingen!!

14 aug 2009 11:28
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Paulus997S schreef:

Nooit geweten dat die gasten zó hard gingen!!

Nou, met mijn huidige auto ben ik altijd wel een van de snelsten op de baan. Hetgeen mij voor blijft zijn purpose-built Ringtoys, met bestuurders die eveneens veel ervaring hebben.

Maar je kan met een gerust hart wat rustiger rond rijden, de meesten doen dat nl. Zo lang je maar goed in je spiegels kijkt en naar rechts gaat om je in te laten halen (met name ook vanwege het feit dat de verkeersregels aldaar gelden).

14 aug 2009 11:57
Profiel
gast schreef:

Meer liefhebbers?

Aangezien er bij mij wat uit lijkt te vallen zit ik er ook al naar te kijken. Als ik kan ga ik.

14 aug 2009 11:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Heeft ooit een Porsche ingehaald.
Bridge to Gantry waarvan mijn snelste tijd nog boven de 10.30 ligt :lol:

14 aug 2009 12:15
Profiel
BTG: Bridge to Gantry.

Omdat het rechte stuk bij de ingang eenvoudigweg uit het rondje is gehaald bij toeristenrondjes kun je geen volledige ronde klokken. Vandaar een meting vanaf de brug waar je onder rijdt als je net bent begonnen (Antoniusbuche) tot de Gantry (het bouwsel over de rechte stuk na Galgenkopf).

Ten opzichte van een volledige ronde wordt een BTG gezien als 25 seconden rapper (maar voor mijn auto zal dat minder zijn aangezien mijn auto op dat rechte stuk tov een gemiddelde auto vele seconden pakt).

Voor de goede orde: SportAuto rijdt ook geen volle ronden, die slaan het stuk bij T13 over vanwege het mogelijk uitrijden van de pits door anderen. Dat schijnt zo'n 8 seconden rappere tijden op te leveren.

14 aug 2009 12:23
Profiel
Mazdarati schreef:
waarvan mijn snelste tijd nog boven de 10.30 ligt :lol:

Dan ben je tenminste eerlijk. Beter dan die gastjes die beginnen over 8.10 in de 5e ronde met een M3. Nou, iedereen met Ringervaring weet dan dat je OFWEL een slechte stopwatch hebt OFWEL een enorme fantasie.

En dan nog: het gaat er om dat je lol hebt. Wie het snelst is, is volledig onbelangrijk.

14 aug 2009 12:26
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
En op de computerspelletjes? Sneller?

14 aug 2009 12:42
Profiel
soepkip 964 schreef:
En op de computerspelletjes? Sneller?

Zowel de WII als de controllers van de PS3 (die wordt wel voor blu-ray gebruikt) liggen onder een fikse laag stof...

14 aug 2009 12:44
Profiel
M140i
Met mijn S3 ben ik ook een keer de Ring op geweest 8) Mijn tijd heb ik niet exact geklokt, maar bij benadering was het 14 minuten, BTG :drive: Ik houd het topic in de gaten, ben er graag bij als er snelle Nederlandse Porsches over de baan vliegen :res:

14 aug 2009 12:49
Profiel
gast schreef:
10 min is imho al behoorlijk doorrijden. :idea:

Daarom is het ook zo geinig als iemand claimt na 5 ronden iets boven de 8 minuten te zitten. :wink:

Het is een baan die verdomd lastig is om perfect te rijden. Ik zit nog wel even van een perfect rondje af. Bij thuiskomt kijk ik wat ik gedaan heb met de performancebox en op basis daarvan kies ik enkele stukken om mijn aandacht extra op te vestigen.

En dat is wat ik iedereen ook aan raad. Begin gewoon "rustig" en bouw het op. Leer eerst eens welke bocht wanneer komt. Dan per sectie langzaamaan leren welke lijn het beste werkt. En nooit, maar dan ook nooit, je tijdens het rijden bezig houden met je rondetijd.

Zal zelf sowieso de komende keer weer beter zijn op stukken als Flugplatz, Kesselchen en Pflanzgarten II... Merkte daar dat de ophanging van de motor in mijn auto teveel speling had en inmiddels is gebleken dat de ophanging bij de versnellingsbak naar z'n grootje was... Inmiddels een nieuwe, dus de auto zal daar minder onrustig zijn.

14 aug 2009 13:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Noord Holland
Daarom dacht ik aan bijvoorbeeld playstation of zoiets(heb ik niet) zodat je het circuit ook thuis kunt oefenen.
Zodat je in ieder geval de bochten al eens gezien hebt.

14 aug 2009 14:03
Profiel
soepkip 964 schreef:
Daarom dacht ik aan bijvoorbeeld playstation of zoiets(heb ik niet) zodat je het circuit ook thuis kunt oefenen.
Zodat je in ieder geval de bochten al eens gezien hebt.

Volgens mij heb je daar niet zo heel veel aan. Ik was er al voordat de Nordschleife in spelletjes op dook, dus geen idee of je er iets aan hebt. Wel weet ik dat als je b.v. met GT4 de Nordschleife doet je een hoop info mist. Met name de hoogteverschillen merk je niet echt. En de diverse hobbels (b.v. die vlak voor Swedenkreuz, waar je toch met een flinke snelheid overheen gaat en met een GT3/Turbo een zodanige snelheid dat de auto even minder stabiel is, zeker als je de linkerzijde moet nemen vanwege een langzamere auto)...

Het is echt een kwestie van veel doen. Maar dat is geen ramp. :wink:

14 aug 2009 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik heb zelf de baan volledig geleerd met een variant in GTR2. Later ook nog GT4 gekocht maar die was toch minder nauwkeurig. Resolutie en mijn gevoel met de PC is veel groter dan met de PS2. Toen ik voor het eerst reed, zweet in mn handen en een doornatte rug. Continu naar rechts ivm de Porsches, Lambo's en Ferrari's. Op een gegeven moment reed ik 3,5 meter achter een Boxster uit de Karussel, toen dacht ik, als hij nu remt heb ik een probleem en heb zodoende de afstand laten oplopen.

In totaal heb ik ook maar 8 rondjes gereden. Alle informatie opgeslokt van tevoren en het klopte behoorlijk met wat ik verwachtte. Ik zei ook van tevoren; als ik 'm bedwongen heb ga ik me helemaal het mannetje voelen ondanks dat het langzaam wordt. Zo gezegd zo gedaan :D

14 aug 2009 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
911 sc,964/2 en weer op zoek...
Oef dit is bijna 2 x zo snel :drive: als mijn gemiddelde rondje :

http://www.pistonheads.com/news/default ... ryId=20475

Greetz! Gman

20 aug 2009 22:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Mods, tipje voor jullie. Kunnen jullie dit topic niet gemakkelijk mixen met het centrale? Scheelt weer zoekwerk :thumleft:

20 aug 2009 22:59
Profiel
Moderator
PF #57
dat kan wel, maar dan wordt het op datum geselecteerd, waardoor de logica uit het verhaal gaat. :salut:

21 aug 2009 7:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 928 S2 4.7 V8 Automatic
Ede
Leuk he ? die Nordschleife !

Ik kom er ook regelmatig, meer om te kijken wat voor moois er rond rijdt. Zelf met ik één keer met mijn daily Civic de baan op geweest en daar hou ik het bij. Verder heb ik aardig wat rondjes mee mogen rijden in een BMW 325 (e36) met een paar forumleden van nurburgring.nl. Erg gaaf ! en zeer verslavend.

22 aug 2009 10:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Ja ik las je plannen om misschien ook met die gele te gaan... :wink: :drive:

22 aug 2009 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 928 S2 4.7 V8 Automatic
Ede
Klopt, alleen ik ga met de gele de baan echt niet op... m'n vorige rondje heeft me genoeg gekost (vangrail, maninzet etc.).

23 aug 2009 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik had het via via via begrepen dat er iets was, maar precies weet ik het niet meer. Je hebt gelijk, het zou zonde van de gele wezen en hij is er immers om een heel andere reden, toch? :ba:

29 aug 2009 20:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 55 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende